Cinta Oh Cinta!


Share on Tumblr Cinta itu cahaya yang menyinari kehidupan. Hidup menjadi suram jika orang yang kita cintai tidak turut sama menikmatinya.

Memburu cinta memang baik, tapi cinta yang datang tanpa diburu adalah lebih baik. ~ Shakepeare

Cinta itu kehidupan kedua; ia tumbuh dan membesar di dalam jiwa, menghangatkan urat saraf dan bergatar pada setiap denyutan nadi. Joseph Addison

Cinta itu kunci yang membuka setiap kamar hati seorang lelaki. ~ J.H. Evans

Rahsia untuk dicintai ialah dengan menjadi pencinta, dan rahsia untuk menjadi pencinta ialah dengan menjadi orang yang tidak mementingkan diri sendiri. ~ J.G. Holland

Cinta bukan sesuatu untuk diperdebatkan, diberikan alasan dan tawar menawar. Cinta adalah sesuatu untuk diberi, untuk dirasai.

Cinta itu terlalu subjektif untuk diperkatakan dan setiap insan mempunyai persepsi yang berlainan dan kemungkinan sama mengenainya. Berhati-hati dengan cinta . Cinta Oh Cinta!

32 Komen:

Tanpa Nama berkata...

ISY...KENAPALAH AKU BOLEH JATUH CINTA NGAN DIA SEDANGKAN DIA BANYAK BEZA NGAN KU...MUNGKIN BENAR CINTA ITU BUTA.

Tanpa Nama berkata...

AKU DAH ADER PAK WE TAPI JATUH CINTA LAGI KT SORG MAMAT...MAKIN KU LARI MAKIN DEKAT MCM BAYANG2 YANG MENGEKORI....

Ira Syafirah berkata...

tak kesampaian cinta yang dinanti, lalu datang satu cinta yang cuba untuk mengubati luka di hati. Tapi, selalu saja cinta yang dulu datang mengganggu ketenangan hidupku.. Namun hakikatnya, aku tak mampu untuk kembali pada cinta yang dulu..

Tanpa Nama berkata...

aku ade suka kat mamat sorang ni,,,tapi aku tak tau die ni ske aku ke tak...kdg2 nmpk mcm die ske aku tapi kdg2 jgak nmpak mcm die tak suke akuuu..aku keliruuu.tlong..

Tanpa Nama berkata...

saya jatuh cinta pada seorang lelaki..saya diamkan saja sebab saya takut menerima kenyataan kalau dia tak cintakan saya..saya takut persahabatan kitaorang musnah..satu hari dia luahkan perasaan dia kepada saya..saya dibuai bahagia..saya sayang dia sangat2 tapi saya tahu dia punya banyak sahabat wanita..saya akui saya cemburu..saya siapkan diri saya untuk menerima kenyataan kalau suatu hari dia pergi meninggalkan saya..sometimes when we love somebody we have to set it free..=(

Tanpa Nama berkata...

walaupun sesetia mana pn cinta kita pada mereka akhirmya diri ini dikecewakan walaupun diri ini sudah berkali mpertahankan cinta ini.

Unknown berkata...

aq dh clash ngn pkw ptme aq.. tba2 cnta ke2 hdir mngetuk pntu at aq.. xsmpai 1thn aq ptus ps2 aq dh jnji ngn dri aq xnk bcnta, m nth la mgkn tkdir y mnntukn sgle glenya owg y ke3 tlh hdir dlm hdup aq, aq teramt mnyayngi ea tp diibartkn cnta aq spti ats angin krn saat pcntaan kmi xpnh lg btemu, tp bg aq jk dbndngkn cnta ke3 aq dngn cnta ke1&ke2,cnta ke3 pling bmkne utk aq ibart dh spuluh thn aq mngenali ea,cinta ke2 msih lg mnggu aq sdgkn cnta ptma mghntr cnta ke2 utk mnjgeku. dmna silpku?

Tanpa Nama berkata...

cinta itu indah jika orang yang memilikinya mempunyai hati yang benar bersih dan iklas terhadap cinta yang dimilikinye..!!!

Tanpa Nama berkata...

cinta dan sayang sm ke? pernah syg org, tp masih belum merasai cinta.

Unknown berkata...

cinta itu terlalu bnyk pengertian...terlalu sukar utk dibicarakn. pengalamn yg akan mengjr kau ttg makna cinta yg sbnrnye..

Tanpa Nama berkata...

syg...
ayg tau cinta kita byk k'krangan'y... wlu pun g2 ayg setia mencintai syg....

Tanpa Nama berkata...

klu sygg , ta smesti nye kte leh bsame tok slame nye :)

Tanpa Nama berkata...

cInta??bnarkh stiap owg pasti mrsekn nikmt nyer cinta..tp xsume owg yg mndpat cinta yg sejati n tiade pnghalng sme skalie..jike kite tdak mnghrgai cinta ikhls tulus dri hati yg mnyygi..cinta yg tlah lme trkbur kini subur di syurga cinta..mke hargai laa cinta yg kita mliki..bhwase nyer xsume pecinta i2 mliki cinta suci yg dimpi..

Tanpa Nama berkata...

nana...
cinta lumrah manusia. hargailah seseorang yang amat menyayangimu....

Tanpa Nama berkata...

Dulu,aku sgt syg kt ex bf aku..walau ape je yg die wat aku ttp terima...tp,lame2 kelamaan rase tu da jd tawar...jadi aku putuskan utk biarkan die m'cari cinta lain...dan die menangis + merayu kat aku supaya x tinggalkan die...aku akui masih mencintai die,tp rasa cinta itu da hmpir padam...dan..akhirnya aku b'jaya tinggalkn die..w'pun pd mulanya aku sgt b'hrp die yg akn mjd suamiku..Kini,aku da jumpe cinta bru...bf aku skrg tersgtlah baik,memahami dan sgt mnjaga hati aku..dan aku putuskan utk bersama dgnnya hingga ke akhir hyatku...insya Allah..itulah hikmah nya..cinta p'tama x semestinya kekal,dan cinta kedua x semestinye x hebat..malah mgkin lbh hebat dr cinta pertama....i luv u papa...^_^

NF berkata...

aku akan menunggu cnta...


-NF- = ='

rama-rama berkata...

kdg2 kita harus berkorban untuk org yg kita cintai...walaupun kita menyayangi dirinya....x semestinya kita harus bersama...kita mesti merelakan kepergiannya...untuk kebahagiaan bersama

azi berkata...

s'org wanita akn mmndg rndh thdp llk yg meluahkan cinta kpdnya,..kcuali mmg llk itu yang dhrpknnya, tdk ada cinta yg tdk cmburu.. satu-satunya cara agr kta mmproleh CINTA ialah jgn mnuntut agr kita dcntai tpi mulalah dgn kasih dan syg kpd org lain tnpa mghrpkn blsn..
jgn mncntai org spti bunga kerana ia akn layu kian musim berganti, tapi cintailah spti sungai kerana ia akn mglir slmnya, hdup tnpa cnta ibrt tmn tdk brbnga.... lelaki itu prosa alam dan perempuan itu sajaknya, CINTA itu lagu dan perkahwinan itu okestranya...(^_^)

ama gurlfrenz berkata...

nape la kau asyik minx ptus jer?adakah ak ad wat sala kat ko?ap kurg ag ke kasih sayang ak kat ko?ataupun ak xlayak untk ko ag?mane janji2 ko dulu?adakh ko sdh lupe??jangan la ko tgalkan ak..coz ak terlalu menyintaimu sayang....ak tdak bole hidup tanpamu....

Tanpa Nama berkata...

unt yg amat sy syg iqram sy harap hubungan kita akan berkekalan hinga ke akhir hayat dari mira

maafkan abg berkata...

maafkn abg ats perbuatan abg.. abg terlalu berslah... abg nk sgt tebus slah slp abg tp akn daya ms dh xblh diundur...abg halalkn mkn mnm ayg dan abg harap ayg bahgia......cuma abg minta 1 sj... jgn krana abg ank mjd mangsa.... dh 3 tahun ayg x tgk ank.... xsian ka kat dia.....

mawar berkata...

aku mcintai lelaki yg tak mgkn myintai aku..aku suka kan A ni,tp si A ni pl sukakan akak aku..akak aku tak pat trma cinta A ni cz dia da ada bf.A trma aku jg,tp bkn sbb cinta mgkn wjh aku dan akak yg same kot cz ktorg kmbr..mge 1 ari ti tbkakla ati nye untk myntai aku..akn ku tggu hgge ke akhr nfsku.wlupn aku tak bisa jd cinta ptamanya tp aku bhrp biala aku mjdi cinta terakhirnya..

Tanpa Nama berkata...

Mghrap ksh org yg tk myygi kmu tk guna jg.mcuba tnpa mmlki lg tk guna.pndgla ke hdpn psti ada insan yg myygi kmu.

Tanpa Nama berkata...

knapa semakin aku ingin menjauhi sidia semakin kuat ingatan ku terhadap si dia

Tanpa Nama berkata...

cinta tu tak semestinya bersatu..cinta bagai nk rak pn..btahun2 skalipn, blum tntu lg smpi ke jinjang pelamin..cinta sblh pihak x g ke mana pn..tp cinta suka sama suka, insyaAllah, akan smpi ke akhir hayat..setiap org mmg pasti mlakukan ksilapan dlm pcintaan, tp bukalah hati..hulurknlah kemaafan..jalinkn semula ikatan cinta..jgn dgn sekelip mata, istana cinta yg tlh lama dbina drobohkn..jangan percaya kpd sumpah dan janji..krn itu smua dusta semata..tp pcaya kpd psgn itu sdri..jujur mbawa kpd kpercayaan..kprcayaan melahirkn rasa setia kpd tman masing..insyaAlah, saat bahagia pasti menjelma jua..

zul berkata...

To mawar:x guna kamu tgu org yg x myintai diri kamu..andai di tkdrkn kmu dapat bsama nya,kmu tntu hpykn?tp tdk si A,cz dia tpkse syg kmu tp tak myitai kmu.sy bnyk baca blog kmu.so pliz jgn mngu bende yg msthl kamu akn dpt..

zul berkata...

to mawar :sy jth cinta dgn stiap nukilan kmu di blog 8.sy rasakn keikhalasan yg penuh dlm diri kmu,stiap bris kta mu mgmbrkn kjjurn.bkkan atimu untk yg myygimu.msh ada ruangkah di atimu untk ku?ku ingn kau tau yg ku bnr ingn mmliki dirimu.aku x bhak untk mmaksa drimu untk mnrimaku..mgkn aku x shbat si dia,tp aku akn mghargai mu spnjg hidupku andai saja kau sudi mnrimaku.

zul berkata...

mawar.........................

Cengkerang Putih.. berkata...

cinta itu x buta tp pasangan yg bercinta yg sentiasa membutakan cinta.Jgn slhkn cinta di atas sikap yg ad pada diri sendiri..just 4 share..^____^

Tanpa Nama berkata...

sa suka kat mamat ni,..suka sgt,..tp cinta kmi tlarang,..knpa ye sdgkn mula2 smua blaku sblum ni bhgia ja,..tp skrg,..brcnta pn sa rasa tkut sgt,..sala ka org nk brcinta,..skrg brcnta pn men tapuk2 da,...dia sms pn sa tkt nk bls law dpan parents sa,..sa sygkn dia,..

Dayana94s berkata...

aq syg kat dia... dia pon... tp, kdg2... perasaan syg dia tu aq x dpt rsa...

Dayana94s berkata...

x da cnta y x pnh rasa sakit.... cz, cnta ne pon da jgk ujian..

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.