Tak Usah


Share on Tumblr Tak usahlah sebut pasal cinta jika anda tidak sebenar-benarnya mengambil kisah. Tak usahlah bercakap tentang perasaan, jika ia tidak berada di hati anda. Tak usahlah menunjuk ke dada, jika anda berhasrat melukakan hati pasangan anda. Tak usahlah sebut cinta abadi jika ada di hati anda untuk berpisah. Tak usahlah memandang matanya jika anda berbohong kepadanya. Tak usahlah sebut hello jika kelak anda mengucapkan selamat tinggal. Tak usahlah katakan dia satu-satunya, jika ada orang lain di sisi. Tak usahlah kunci hatinya, jika anda tiada anak kunci untuk membukanya kelak.

Dr. HM Tuah Iskandar al-Haj Tak Usah

34 Komen:

Tanpa Nama berkata...

tul... tul...

Tanpa Nama berkata...

hmm mmg betul..tak usah buat baik klu sebenarnya nak minta tolong jer.dah kite tlg dia buat tak tau jer....

perghh

Tanpa Nama berkata...

jk bnr cinta itu indah,knp harus ada yg tluka

Tanpa Nama berkata...

hmm..sgt la betulnya tu.
buat baik ada niat, lepas tu lupa yg kita dh tolong dia.
siap sakitkan hati kita lg lepas tu.
susah nk cari org yg tbaik utk kita.

Tanpa Nama berkata...

Ini aku stuju! 100% aku bagi.

Tanpa Nama berkata...

yezza..tp an,kekadang tuh keadaan yg memakse kite supaye berbohong
kire ak de pengalamn r ne..
ak x nk dier terase..
ak x nk dier sdey
ak time je la die..
even sekelumit pn..ak x de pape persaan
nk wat cmner..
die adalah kwn ak
ak x nk kwn yg ak syg sdey
even..sa2 ari nnt
ak akn katekn..
gudbye kt dier
ak harap die faam
bukn ak sengaje
ak cume die x terluke ngn parah g..
s long s..
ak akn bertros trang ngan die
ak tau..bnde ne sket
tp die harus time sume bnde 2
chenta x ble dipakse
ia datang sndr dan pergi..
ak harap die paam~

Tanpa Nama berkata...

betul tu tak usah nak cakap cinta
kalau tak tahu nak menghargainya
sebab cinta itu suci

slipaputusblelah berkata...

kenapa begitu sukar untuk membuat keputusan apabila ia berkait dengan cinta???

Tanpa Nama berkata...

aku agk x pueh ati dgn yg kt atas ni..
knapa nak tpu dia??
ko dh wat dia 2x ganda terluka tau..
if ko ckp awal2 kn sng, yg ko xde rse cnta kt dia..
at least dia bleh move on..
ble ko trima dia, ko buat dia trus syg kt ko..
lg pyhla dia nk lpe ko..
aku brsimpati kt kwn ko tuh..
ko dh wat kputusan yg slh wlupun niat ko baik..

jiwa.lalat berkata...

tersentuh aku membaca ni

Tanpa Nama berkata...

btol tu.. ade ke trima sum1 widot feeling tu.. sengal2.. x baek woo.. lau aku pompuan..aku tumbok jeko.. hahaa..

Tanpa Nama berkata...

kenapamesti ada CINTA,kalo akhirnya harus ada yang terluka dan tertipu...

gadis ayu berkata...

kata2 yg begitu dalam mksudnye..
sdy..

Tanpa Nama berkata...

tak usah..

Tanpa Nama berkata...

mantaaaaaaaapppppppppppp

alia berkata...

kdg2 kte t'pksa lukakan ht seseorang,tp x b'mkna kte blh bt mcm 2..trm seseorg tnpa cinta 2 kejam mknanya..sebab cinta mknanya membiarkn org yg kte cinta 2 bhgia,klu kte rs yg akhirnya kte akn tinggalkn dia lbh baik kte kekal jd sahabat die je..mesti die akn fhm sb kte xtau mgkn die sgt tabah klu tau msh ada insan yg syg dia wlupn tanpa cinta..

Tanpa Nama berkata...

btol 2...ade jgak kte t'pkse lke kn ati ssorg..ade cbb t'tn2 kte skit kn ati dye...hmm..

Tanpa Nama berkata...

cinta seorang wanita harus dilihat dari matanya kerana itulah pintu hatinya....
tempat di mana cinta itu ada....

Anonymous berkata...

cinta seorang wanita harus dilihat dari matanya kerana itulah pintu hatinya....
tempat di mana cinta itu ada....

Tanpa Nama berkata...

tak usah komen kat sini, klu tak tinggalkan nama hahaha....

Tanpa Nama berkata...

nape aku rase sakit sangat..

Tanpa Nama berkata...

kadg penipuan perlu ade sebelom bibit cinta disemai....

Tanpa Nama berkata...

Suatu hAri aqUh bErada disEbuah pEngadilan cIntA
aqUh dUduk diBangku tErdakwa Dan aqUh diTuduh kaRena teLah MenyayangImU
Bukti2 sudah saNgat Kuat,pEngaCaraKu tak Dapat LagI membeLaKu,Lalu aqUh diVonis oleh hAkim tuk MenyayanGimu sEumur hidUpKu

Tanpa Nama berkata...

i like u

Tanpa Nama berkata...

Btl tu,aku sokong yg kat atas2,nape nk wat si dia 2 kali tluka???
aku pn ada pglmam untk d kgsikan.....adala sorg boy ni mnt sgt2 dgn akak aku.tp akak aku ni da ada bf.dlm mse yg sme dia ksian dgn boy ni,tk mau luke kn ati dia,lalu aku yg jd mgsenye.ktorg ni adk brdk kmbr,lalu akak mmkse aku untk lyn boy ni.pd mulanya niat aku hnya nk tlg,tp lme klmaan aku ttrk pdnye.aku da mula jth cnte pdnye.pmbohongn ini blrutan shgge sthn lbh.akhrnya rhsia ini tbkar jua n dia tglkn aku.ati dia tluka,ati aku lg tluka......

Tanpa Nama berkata...

oooo,,,,,terus terang adalah jalan yang terbaik.....biar luka sekarang daripada terluke kemudian

Tanpa Nama berkata...

Mcube tnpa mmliki amt mykitkn.tnyta aku dan akak ttp bbeza d matanya.aku tak tahu nak lupekn dia mcm ane.InsyAllah,lepas semua urusn kat msia ni slsai aku akan ikt mmy blik brunei.mge ku tmui ktnangan d sana nnti..pd si dia tsyg,ku doakn hidupnye bbhgia..kthuila aku sgt myintai drimu.

Tanpa Nama berkata...

beeetull bgt...

nur berkata...

slam..
mmg btul pun pa yg tertuliz d atz 2..sy stjuw cngat2..
mlut je mniz..huhux!..
mnta izin c0py ya..hlalkn la..:)

Tanpa Nama berkata...

kita seharusnya belajar untuk menerima apa pn kekurangan pasangan kita....ini kerana kelemahan kita ade la kekuatan dia dan kekuatan kita ade la kelemahan kita...perlu ade give n take dalam percintaan ini...

Fieza(sabah) berkata...

sngt2 btl...:)

Rumah Pink Aku berkata...

Cinta kepada maha berkuasa lebih abadi..6'-'9

Tanpa Nama berkata...

cmney ek kita nak trus trng ngn some1 tu yg kte xda prasaan langsung kat dier tp dier ckp dier xkan berhenti tnggu kte?

Tanpa Nama berkata...

susah nak cari cinta yang bbetul-betul sejati...

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.