Kembali mengejar si dia


Share on Tumblr
Setelah sekian lama memutuskan hubungan, perasaan cinta terhadapnya menjadi semakin tidak keruan dan kamu menginginkannya kembali. Apakah yang harus dilakukan?
Saat memutuskan untuk berpisah, kamu yakin bahawa segalanya sudah berakhir dan hubungan itu hanyalah tinggal kenangan...

Hubungan yang dijalinkan selama lebih dua tahun, yang akan diakhiri dengan ikatan tali pertunangan, tiba-tiba dia mengambil keputusan untuk memutuskan hubungan. Hati siapa tidak hancur diperlakukan begitu.

Putus cinta adalah pengalaman yang amat pahit untuk dilalui setiap insan. Terutama apabila putus dengan alasan yang kurang kukuh atau disebabkan reaksi emosional diri sendiri.

Jadi apa yang harus dilakukan? Biarpun kata putus sudahpun terucap, perkara pertama yang perlu dilakukan adalah dengan menenangkan fikiran.

Setelah kamu berjaya melawan kata hati, duduk dan fikirlah tentang perhubungan yang amat bererti untuk dipertahankan.

Jujur dikatakan, sekiranya kamu berjaya melalui setiap saat tanpa si dia di sisi, kenapa pula perlu memikirkannya kembali. Tetapi, sekiranya ternyata penyebab utama adalah rintangan yang biasa dihadapi, mungkin kamu patut memperjuangkan perhubungan itu.

Bersikap tenang

Masalah besar yang melanda seorang lelaki adalah sikap egoisnya. Jika si dia mendengar khabar berita yang kamu begitu sedih akan ketiadaannya di sisi sehingga tidak dapat memberhentikan air mata, dia bukannya akan berasa bersalah, malah lebih berasa bangga.

Jadi, jangan berikan si dia kepuasan itu. Tunjukkan kepadanya bahawa dia bukanlah satu-satunya lelaki di dunia ini yang dapat membuatkan hidup kamu ceria.

Buktikan bahawa kamu mampu berfungsi secara normal tanpa dia di sisi. Keluarlah menikmati udara segar di luar rumah bersama rakan-rakan baikmu.

Berfikir sebelum bertindak

Usaha ini lebih berat sekiranya kamu berada di pihak yang memberikan kata putus. Beri masa untuk kamu berdua berfikir seberapa banyak yang mungkin, sebelum memutuskan hubungan.

Biarkan si dia berasa yakin bahawa kamu mempunyai pendirian yang kuat ketika memutuskan hubungan dan bukannya disebabkan emosi terakhir. Biarkan si dia menyedari kesalahannya yang dahulu. Sekiranya dia benar-benar mencintai kamu, dia akan berusaha untuk berubah.

Jangan mengemis simpati

Jangan pula merayu agar si dia kembali semula kepangkuan kamu. Ingat, jangan memalukan diri sendiri di depan si dia dek kerana keinginan cinta terhadapnya. Ini akan membuatkan semua orang tahu perkara tersebut. Bersikap tenang dan sekiranya kamu memang mempunyai jodoh, pasti si dia akan kembali semula kepangkuanmu.

Memang apa yang dipinta tidak akan berlaku secara mendadak. Beri si dia ruang dan waktu, jangan memaksa si dia membuat keputusan. Sekiranya kamu mula merasa putus asa atau sedih akan kehilangannya, cuba sampaikan menerusi doa.

Beri perhatian

Inginkan dia berada di pangkuan kamu semula? ketika si dia sedang menghadapi tekanan di tempat kerja, jatuh sakit atau mengalami krisis keluarga, waktu itu juga kamu harus memberi perhatian terhadapnya.

Mungkin dengan cara menelefon adiknya, teman serumah atau rakan sepejabat akan membuatkan si dia berasa kamu sememangnya insan paling dihargai dan dihormati dalam hidupnya.

Ambil masa

Walau apa pun pendekatan yang kamu lakukan, hanya waktu yang mampu merawat luka-luka lama yang telah berlaku.

Setelah semuanya berada dalam keadaan tenang, cubalah kamu berdua membicarakan hal ini secara profesional. Cari punca wujudkan kemusnahan perhubungan antara kamu dengan si dia. Tetapi, jangan sampai berputus asa atau terlalu menunjukkan yang kamu ingin kembali kepadanya.

Cubalah memperjuangkan jalinan hubungan kamu dengannya. Belajar untuk membangunkan kembali kepercayaan kamu berdua. Capai tahap kepastian dan keinginan cinta yang kamu berdua inginkan dan segalanya akan kembali pada tempatnya.

– NOOR HASLIZA NUSI (Kosmo!) Kembali mengejar si dia

52 Komen:

Tanpa Nama berkata...

Pernah saya lakukan sendiri cara sebegini:

Jangan dirayu,jgn meraih simpati atau menangis .Biarkan ia berlalu begitu sahaja .Sehingga suatu hari si DIA yang akan memulakan bicara tuk menyambung kembali ikatan yg DIA sendiri putuskan sebelum ni .

Pada masa ini ..fikirlah sendiri adakah anda mahu perkara yang sama (dilukai) berulang kali kedua ?

Jawapan hanya ada pada anda sendiri ....

Tanpa Nama berkata...

tp sal dah merayu dah minta belas kasihan..
sal ingin kan dia kembali tolong lah sal..
sedngkan sal x lakukan kesalahn terhadap nye...
dia memberi alasan bahwa dia mmpunyai ppuan lain...

Tanpa Nama berkata...

slama ini kt pjbt saya selalu dengar
member2 bagitau yg die dok reling kita ingatkan die suke kt kite kite pun try la nk adjust die tp rupa-rupanya dah ade..........panasnya hati
klu kot xsuke apasl reling 2 aku sembunyi2 ceh

Tanpa Nama berkata...

yelah kite pun ada org dok reling2 kat kite .Kite dah kuar ngan dia dua kali .ingat dia suke kat kite ..tup..tup..
dia kata kat kawan kite dia tak ada apa-apa ngan kite ...pehhhh.

Ego betul dialah...klu tak suke nape ajak kite kuar .

Tanpa Nama berkata...

samala..dah merayu gak..tp x de hasilnye puas dah merayu.mngis..tp..tol2 perlukn dirinya

Tanpa Nama berkata...

hurmmm.. perlu ke merayu pada dia? tapi die ada org lain di sisi?kerana kesalahan kita yg x seberapa..terus mcari yg lain..tapi dia masih mahukn kita..dn x nk melepaskn kita.. hmmmm..

Tanpa Nama berkata...

oh..sy tol2 keliru..ape yg saya patut buat..kami xpnh ada komunikasi yg baik..berkasih mcm berkawan..die msh cintakan pompuan yg die kejar xdpt..bile saya tanye die xpnh nk ngaku..tp die xpnh nk lepaskan saya..oh..mcm mane harus saya putuskan die..saya takut saya yg akan nyesal..

Tanpa Nama berkata...

si dia yang menolak cinta saya dulu, kembali ingin berbaik semula dan seolah ingin menagih cinta. saya mampu untuk menjadi kawan dan pendengar yang baik tapi bukan untuk menerimanya kembali seperti dulu.. cukuplah

Tanpa Nama berkata...

aku kecewa kerana hal yang boleh diselesaikan tp dia mahu undur diri....aku sunyi tnpa dia di cc...aku selalu gaduh2 dgn dia psl hal remeh temeh..jd dia undur diri..masih adakah harapan untuk kami menjalin hbgn spt dulu...?

Tanpa Nama berkata...

aku???
ehehhe.. saat ni dh malas dh fikir cinta2 ni..
jodoh x kemana.kn.
dulu..aku x abis2 nangis sbb die...
mesti le die puas ati dgr cite aku `hanya ade die d hati`...
tp, skrng ni.. aku dh ble biar die pergi..
aku dgn diriku sendiri..
die ttp shbtku... x salah kn.
lbh baik bersahabat je....
.....

Tanpa Nama berkata...

aku akn teros tggu dia..entah knp semkn lama aku berpisah dgn dia semkn aku rasa syg kt dia..bila dia tiada d cc aku rasa hdp aku x b'makna..aku syg dia...
dear, i still luv u n mizz u like crazy...i luv u n alwayz will....

Tanpa Nama berkata...

i'been thru this experience.. the thing that i did.. i buat tk tahu langsung.. tk ambik tahu.. tk msg.. tk mail.. after a year, he came back.. so.. byk2 kan bersabar k.. if luv someone let him free.. if he come back.. his urs.. gud luck!!

Tanpa Nama berkata...

"Aku tak perlu bersusah payah untuk menarik perhatian seseorang menyayangi dan menyintaiku. Bagiku, cukuplah dengan doa yang ikhlas. Sekiranya Allah mengabulkan doaku agar hatinya terbuka untuk menyayangiku dan merinduiku, maka itu adalah keredhaannya. Tapi jika sebaliknya, aku redha dengan apa yang telah ditakdirkan. Mungkin ada hikmahnya. Mungkin juga dia tidak sesuai untukku lalu aku pohon agar Allah menghadirkan insan yang lebih baik darinya."

Tanpa Nama berkata...

i dah breakoff dgn A 6 tahun lepas..pas breakoff dulu i mmg rase regret sbb buat kptsn terburu2..ble i dpt tahu ksh yang sbnrnye i rase bslh sgt sbb tdh die bkn2..pas breakoff tu, i hope dapat peluang untuk jmpe A balik..kalo die x nak terime i pun x pe,as long as die maapkan kesalahan i dulu..selama 6 tahun, kitorang lost contact..i still hope akan jmpe die one day nnt..pas 2 years i breakoff dgn A,i couple dgn MA.tapi dalam mase tu i still ingat kat A.jodoh i dgn MA x panjang,4 tahun kitorang couple akhir putus sbb die curang pada i..nearly 1 year i breakoff dgn MA,dgn keizinan Allah,A datang cari aku balik..6 tahun tanpa sebarang berite,A muncul dalam hdp aku balik..kini kitorang couple balik..aku bersyukur pada Allah dengan jodoh yg die berikan pada aku..akut tahu A begitu myygi aku,begitu juga aku..insyaalah,kalo diizainkan Allah jodoh kami akan berpanjangan..itulah kehebatan cinta pertama yang dianugerahkan oleh Allah..

Tanpa Nama berkata...

apa bole ak kata lg..dia suda tetap dgn pendiriannya tuk tgglkn ak. ak merayu mcm nak gila. tp tetap x bole ubah apa2. ak menyesal krn selalu buat dia sedih. ak yg jahat. ak berjanji akan mengubah kjahatn itu. ak janji. kembalilah pd ak. namun..ak cuma hya mmpu berharap. dia x mgkn ingin pompuan mcm ak ni lg. smpi skrg, ak msh derita mendambakannya kembali pd ak.

Tanpa Nama berkata...

fuad haziq..aku masih menyintai dirimu kerana kau adalah cinta pertamaku...biarpun kini aku bersama dgn insan lain, namun kau lah dewa di hati ini.. bgaimana harus aku lupakan kau sdgkan bukan aku yg meninggalkn mu.. aku tahu kini kau bahagia dgn dia... kerana kau adalah cinta ku.aku doakan kau bahagia bersama dia...sekalipun dlm diam hati ku terluka, menangis pilu namun demi kebahgiaanmu,aku rela melihat kau bersamanya...
mungkin aku yg dituduh kejam, namun ketahuilah, apa yg aku buat untuk membuat kau membenciku agar die x merasakan luka apabila kau sering mengintai utk bersamaku kembali..maafkan aku syg....

Tanpa Nama berkata...

aku bru ditgalkn hnya krna msg yg ku anta. tpi lpas ptus dgn die aku merna.tpi skrg stil membe. tpi aku sntasa mnungu die.

Tanpa Nama berkata...

sy bru lpas ptus ngn dia..last month..dh 2 tahun kwn ngn dia..we are best frens..then last year dia break ngn awek dia..n sy la yg jd tempat dia luah mslh..tup2 few months ago..dia ckp dia suke sy..waktu tu sy xde pape perasaan pon kt dia..tp sebab nk jg relationship n maruah dia..i force myself 2 like him..n ble sy dh btul2 sayang dia..dia mtk clash..mula2 alasan nk focus study..then at last dia ngaku yg dia dh baik balik ngn ex dia tu..so mknenye..ms dia bersama ngn sy tu..dia dh stat balik relationship ngn ex dia tu..n skg sy xtau ape nk wat..nk lupekn or still kwn mcm dlu..huhu..n..sy pon dgn baik hatinye berkawn ngn dat girl..sebab dat girl yg nk knl sy..sy tau dat girl baik..tapi kenapa laki tu kejam sgt main2kan perasaan sy??..huhu..kalo dia x janji ape2, sy xkesah sgt..ni janji mcm dh cnfim je kitorg akn hidop same2 nti..

Tanpa Nama berkata...

cinta putus di tengah jalan dah satu benda yg biasa bg aku. dah byk kali bercinta n byk kali jgk putus. setiap kali bercinta paling lama dpt bertahan 7 bln je. smpaikan bru2 ni aku break ngan x-bf, aku langsung x menangis, pelik kan. tpi life harus diteruskn......

Tanpa Nama berkata...

aku pernah mencintai dan menyayangi si dia.. smpai skrang dia ttap dlm hati aku.. tp, hidup msti dteruskan.. x de gne nk tagih simpati pd org yg x pndai menghargai.. apa yg pnting aku harus belajar untuk melawan kesepian..

Tanpa Nama berkata...

lelaki semua sama hanya nak mempermainkan perasaan perempuan...saya dah tak percayakan lelaki

Tanpa Nama berkata...

sedihkan???putus cinta????

masitoe berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

org dikecewakan setelah 4thn bercinta..
dier tinggalkan org cz ader gurl lain..
smpai ati dier..dlm2 kami bercinta,sempat g
mencari yg lain..maser clash,raser sedey sgt2..
smpai jatuh sakit..tp now..org da ok...org
tau suemr ader hikmah..mgkin da tersurat bkn jodoh kami..cume raser kecewa dibuat begini..
x per la..mgkin kebahagian yg dicari da ditemui..
cumer..syg n kaseh pd dier maseh tegar di hati ini..terlalu sukar utk lupakan nyer..
emm..rindu nyer kat dier...
terlau sukar nak melawan kesepian nie... :(

Tanpa Nama berkata...

ada yang betul juga....tp kalau kita dan memutuskan perhubungan itu hanya untuk menguji dia,tp masa kita nak ptus tu dia langsung x ada perasaan rasa besalah bagaimana????
org yg sayangkan cinta nya akan cuba rebut dan dapatkan kembali cintanya tp dia tidak how????

Tanpa Nama berkata...

im still luv u n miss u....
but... i don't know...how...

Tanpa Nama berkata...

kite lagi la..
ajak kuar slalu..
dah tu asyik tanya ciri2 laki idaman kita,
alih2 couple ngan kawan kite..
hampeh tol..
laki ni susah paham kan???

Tanpa Nama berkata...

INI HAL SUSAH MAU CAKAP OO. AKU YG PLAYBOY NI PUN KDGKALA TERSUNGKUR.
BAGI AKU PERKATAAN CINTA TU TAK ADA NILAI, AKU JAJA DISETIAP TEPI JALAN, AKU SERONOK PEREMPUAN2 MENGHARAPKAN AKU, AKU SENTIASA BERI HARAPAN JANJI NAK NIKAH(TAPI AKU TAK BUAT ZINA), MEREKA BERTAMBAH PERCAYA KONON NYA AKU LAH LELAKI YG BAIK UTK DI BUAT SUAMI,LPS TU AKU CARI YG LAIN PULAK, AKU SERONOK LIHAT MEREKA MENANGIS TERKEJAR2KAN AKU, AKU RASA AKU LAH THE KING.TAPI BILA ADA KALA AKU JUGA DI TINGGALKAN, HAIYYAA HATI DALAM BANYAK PEDIH WOO.

Tanpa Nama berkata...

ohhh..kire macam nak balek lah cinta lama..tu pun kalau si dia nak balek..kalau tak...tapi apa pun try..baru tau..

Tanpa Nama berkata...

sya lagi sdh owh sudah 1 year i tgal bersama dia tapi 3 minggu lepas dia bawa i break coz hubungan ini tidak direstu family dia..i sedih sgt2 i lov he so much i tak dapat hidup tanpa dia..so apa yang perlu i buat..i perlukan pendapat anda semua,i mahu dia kembali kepada i.

Abg 75 berkata...

insan hawa semuanya sama memandang rupa dan harta..
aku insan terpinggir........

Tanpa Nama berkata...

haruskah ku merayu
mengemis cinta padamu.

mieyra berkata...

semoga kepergiaan mu...tak akn merubah apapn.. semoga mampu ku lawan kesepianku..... sedih sgt dgar lagu dato' ct ni (Melawan Kesepian)

emi berkata...

boyfren emi mintk ptus ngn emi stelah 2 mggu kami x msg..tp dlm mse 2 mggu 2, emi slalu anta msg kt die..cume die yg x bls. kalo bls pn, dgn ayat2 yg kasar. sakit sgt hati ni. last2 emi ajak die b'bincang, die ckp nk ptus ngn emi. die ckp die da x nk emi..sng nye die cmpak emi...emi da mrayu mcm2 kt die..siap mintk pluang kat die. tp die ttp ngn kputusan die..emi sayang lagi kt die =(

ady berkata...

i dah kapel lama.5 yeas.dah bertunang pun.i hilang kawalan.lalu putuskan hubungan.pas2 i nyesal sgt100x..mmg salah i selama ni.i dah insaf.i janji akan buat lebih baik.bkn yg terbaik.

ady berkata...

berilah peluang padaku norazlia bt ramli...aku mencintaimu sepenuh hatiku.berilah peluang tuk ku buktikan keiklasanku syg...ya allah...bukakanlah pin2 hatinya untukku..akhirkanlah hubungan ini dgn perkahwinan..amin...doakan saya wahai kwn2...sekadar mengaminkan pun x mengapa.

Tanpa Nama berkata...

aku cintakan farid sgt2 tp skg kami da makin jauh..kami x bpisah cme ati farid da smkin dingin.walau ape pn slh yg aku buat,die tetap sbr.salah aku pn cme mnyusahkn dri sndri sb bsikap cuai..aku jpa llki yg baik,tp die terperangkap dgn kbaikn ati sdri..bygkn,die sgp pnjm along tok tlg kakak agkt,last2 pompuan 2 lari..jd farid yg tpksa tgung.sume gji die abis tok byr utg smta2..tp aku salute sgt nga die sb xpnh give up n merungut..syg,i luv u so much..wat ever happen,i'll always wit u..take ur time dear,i'll wait..

syiera berkata...

cinta2 waktu muda niy,,pasti sgt ke bleh kekal????smpi naek pelamin..xyh la nk cinta2 niy,bt sakit kpale jew...

Tanpa Nama berkata...

aku tak tahu kenapa.
gurl yang dulu aku penah tinggalkan sampai sekarang masih sayang kat aku. aku dah kawen pun sekarang tapi aku dapat tahu gurl yanga aku penah tinggalkan dulu jadi liar sebab nak lupakan aku.
aku ke yang bersalah????
kenapa aku tak suka dia jadi liar???
kenapa aku asyik terfikir pasal dia???
aku taknak lukai hati wife aku...
tolonglahhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

to tanpa nama... just let her go.... takpun just nasihatkan dia,,,, jaga hati wife u ok?

Kasih berkata...

mcm mana nak lupakan si dia? i cant stop myself from contact him. tp dia buat bodoh je :( i love him n i like him. we've been together dlm 3 years. agak susah nak lupakn dia. plz bg opinion for me..:( i tau skg dia tgh happy dgn perempuan lain n hati i juga yg sakit. tp haruske i pujuk dia. padahaldia yg tinggalkan aku, for no reason n explaination. my frens ada ckp, maybe dia dah bosan, ada jugak ckp, dia ada perempuan lain. aku buntu. :(

Tanpa Nama berkata...

sy sgt cintakn die..krna ksilpn y ckup sdkit,dn sifat panas barannya die tgglkn sy..sy mrayu pd ari prtma,tp tdk lg pd ari sterusnya..tp dlm fkrn sy,msh ttp ad die..die trlalu ego..mgknkh skeras2 hati mnusia akn brubh?

Tanpa Nama berkata...

hye

Tanpa Nama berkata...

sya sngat sygkan dya... I LOVE YOU FARHANA JIMMY!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

bg saya, jodoh pertemuan di tangan Tuhan.. kalau kita kembali kepada pencipta kita, InsyaAllah kita boleh hadapi musibah dengan cara apa pun.. kalau kita terlalu sayangkan ex-bf kite dan inginkan dia kembali pd anda, tipsnya selalu banyak berdoa, buat solat istikarah dan solat hajat. minta petunjuk untuk lembutkan hatinya.lelaki mempunyai ego sangat tinggi. berusahalah pujuk dia macm mana pun, kalau hati dia dah terluka dengan sikap kita, selalunya makan masa yang lama untuk terima ex-gf dia semula.. saya juga mempunyai masalah yang sama.. kini, ex-bf saya sudah ada wanita lain (tak pasti samada kwn atau lebih) dan dia langsung tak menghubungi saya langsung. tp, saya tau dia masih sayangkan saya dan dia masih keliru. dia takut jika saya buat hal yang sama jika dia beri peluang. dia mmg layak buat begitu, dia dah banyak beri peluang pd saya semasa kami bersama tp saya tak hargai, saya pentingkan diri dan kepuasan. kini, saya sudah insaf dan saya tidak pernah berputus asa dengan berdoa, solat, jika Allah masih berkehendakkan saya bersama dia, saya akan terima seadanya. Jika dia bukan jodoh saya, saya redha. namun, saya tetap mempercayai hikmah disebalik perpisahan saya dan dia.. ingatlah, jika sudah jodoh kita dengan dia, kita pasti akan dapat semula ex-bf kita walaupun kite terpisah dgn dia bertahun-tahun lamanya...kalau kita tak buat pun perkara diatas untuk tackle ex-bf kita, kalau bkn jodoh kita dgn dia tetap bukan dgn dia..namun, banyak2kan berdoa, InsyaAllah pasti ada jalan keluar...

Unknown berkata...

masok ari nie da gnap 2blan aku d tggl kn oleh wanita y paling aku cinta...aku msih xdpt lupe kan pe y dye da wt kt aku......jujur mmg sakit....kt telinge nie msih terdengar lagi ibu dye,boy bawu dye n dye maki hamun aku.......aty nie sakit sangat.!!!!!!! tapi aku pelik knape aku x leh lupe kan dye...aku pelik knape aku msih cinta kan dye.....knape aku msih mengharap kan dye??? jujur dari aty aku msih syg kan dye.....aku msih mengharap kan dye......laupun dye menghine aku.laupun keluarge dye hine aku....aku tetap bersabar menanti dye.....aku tetap n akan tros bdoa agar aku dapat memiliki dye kembali....

sazzy choo berkata...

aku doakan agar dia sentiasa bahagia walau tnpa aku dlm hidupnya kini...aku akur dgn setiap keputusannya,aku hormat pendiriannya..yg pasti segala kenangan yg pnh tercipta antara aku n dia masih kemas tersemat jauh di lubuk hatiku ini...

Tanpa Nama berkata...

sya syg sgt dkt dia tpi acap kli dia bt sya trlka hngga suatu hri sya trma kata prpshn dri nya... dn dia ingn kmbli pda sya tpi saat itu hti sya btl btl sdih dgn skap nya dua dn susah nk trma dia kmbli tpi krna tkt sya mnysl nnti. sya sggp trma dia kmbli tpii... sya ckp dkt dia sya akn cba trma dia sprti dlu tpi klu sya tk mmpu sya mntk mf.. tpi dlm pda msa sya sdg cba nk mncntai dia sprti dlu.. sngguh tk sya sngka dia akhr nya snggup jgak mlukai sya dia brpling pda pmpuan lain! dasar llki xguna!!! tpi jauh di sdut hti sya kni sya sgt rndukn dia... mskipn dia sdah bhgia dgn insn lain...

Tanpa Nama berkata...

Saya dah si dia sudah 2years bercinta, kami seperti pasangan bahagia, kami bina segalanya susah senang bersama berdua. Berjanji bagai nak rak, kami berdua sudah rancang utk melangsungkan perkahwinan. Mak dia sudah pun merisik saya, namun segalanya terhenti apabila saya memutuskan utk pergi dari hidup saya kerana kecurangan dia. Dia kini bahagia bersama perempuan yang dia sayangi. Dia lupakan saya. Pandang pun taknak lagi. Apatah lagi msg dan call. Adakah satu hari nanti dia akan kembali dlm hidup saya? Jodoh itu rahsia allah. Namun, adakah satu hari nanti jika dia kembali adakah saya akan terima? Adakah semua yang saya fikir ini akan berlaku? Just believe this. What goes around comes around. Insyaallah one day he will find me again ......... soon or later i believe

Tanpa Nama berkata...

Aq da 1 tahon lbhy couple ngan dy.. dy slalu skedkan aty aq.. dy ta hbs2 na slah kan aq.. dy kata aq ta pernah faham dy lh, ap lh.. aq un ta thu na wat pe.. padahal aq da layan dy macam bidadara da.. dy slalu maki hamun aq tanpa alasa... tpy aq sbar jea.. dy prnah prmaenkan aq bodo2.. tpy aq sedia berikan peluan lagi bt dy.. tpy sayang.. dy ta pandy na hargai pluang yg aq bg.. dy dok hostel..,stu ary jea aq topup nak dekat 20 inggt stu ary.. ble gayut jea slalu ckap ps .pepuan stu kls dy.. tpy aq sbar untk than airmata aq.. ecok malam ue kamy owg gdoh coz aq ta lehy tahan da nganperangai dy.. da na 2 thon couple asyik maki aq jea.. tba2 aq gram aq lpas kan smua ap yg aq pendam.. lpaz ue dy mnx break n dy kata dy ta akn mafkan aq dan dy tak akn tme aq blek.. aq ngan dy break stu ary aq da rindu dy.. aq col dy.., dy kta dy da ad owg laen yg appy kan dy.. ya allah cpatnye dy cri pngganti;( da 2 mnggu dy ta contact ta col.. dy un ta eply2 mcj aq n ta angkd kol aq.. aq na dy kembali.. aq mseh sygkan ko.. adakah dy akan tme aq blek;(;(

Tanpa Nama berkata...

dah kenal 7tahun..dah ikat tali pertunangan..dugaan betol bila dia ada pmpuan lain..senang je die ckp ter xcident suka syg cinta kat pmpn tu..no choise aq nk putuskn pertunangan..tp fmili dia n fmili aq xnk putuskan..sbb syg..da mcm ank sndri..n fmili aq xnk aq mnconteng arang..nk atau x..dsbbkn keluarga..kami ikut haluan masing2..skrg ni..hbngn kami tergantung..masih bertunang tp belom bekahwin..xberharap pape pon..sbb luka d hati menebal..klau die kmbali pon..pndai2 die ambil hati.. sbb aq prcya pd Allah..klau kami jd kahwin..Alhamdulillah..klau kami xjd pon Alhamdulillah..Allah sentiasa bg perkara yg baik2 pd hambanya..

Tanpa Nama berkata...

Setelah 13thn...tiba2 sy teringat amat sgt pada si dia...kami..Tiba2 lost contact..tanpa sebab...sy baru mula bekerja ketika itu..dan sidia baru kehilangan ayah tersayang...
Pasti sy dan dia lalui pelbagai perkara...pasti dia kini menjaga ibunya.,dia mmg sgt baik..dan anak yg baik
ya allah kenapa tiba2 aku teringat sgt /rindu padanya...kenapa setelah 13thn....adakah dia seperti ku..masih tidak bertemu jodoh?...KAU maha memgetahui yg terbaik utk kami..aku berdoa dia baik2 shj. Jika kami ditakdirkan bersama..satukan la kami yaAllah...

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.