Taktik Mengurat 101


Share on Tumblr Mengurat merupakan satu kepakaran yang perlu ada pada orang lelaki atau wanita kerana tidak ramai insan yang dilahirkan dengan aura Mawi atau ketampanan Brad Pitt atau George Clooney. Rata-ratanya ramai yang mempunyai kadar tarikan tahap biasa sahaja di mana jika diri tidak diserlahkan kepada jantina berlainan, agak sukar untuk menarik perhatian mereka secara semulajadi. Kebolehan mengurat ini sepatutnya timbul secara natural di dalam diri manusia tetapi dalam pada masa yang sama, malu menyelubungi lantas tidak berani untuk memulai.

Kali ini, ingin menampilkan taktik mengurat yang boleh digunapakai oleh kaum lelaki untuk memikat wanita dalam tiga senario yang berlainan.

Senario: Wanita Yang Disasar Berada Dalam Jarak Dekat Setiap Hari
Dari mata turun ke hati. Jangan memandang rendah kuasa panahan mata ke atas orang yang ditenung. Jika berkenan dengan seseorang wanita yang berada dalam radar setiap hari, pastikan wanita itu menyedarinya. Kerling, pandang atau tenung beliau apabila berpeluang. Tatkala dia perasan, berikan dia sedikit senyuman. Janganlah tenung sampai dia ingat kamu penghendap profesional tetapi gunakan mata anda untuk menyatakan yang anda berminat untuk mendekati dia. Biarkan dia ‘perasan’ dan apabila mata kail sudah kena, barulah masuk jalan dengan menegur atau mengajak dia keluar makan bersama. Ada berani??

Senario: Ingin Mendapatkan Nombor Telefon Daripada Wanita Yang Belum Dikenali
Sebagai contoh anda berada di dalam satu kawasan seperti di pameran tetapi anda tidak tahu samada anda akan berpeluang untuk berjumpa dengannya lagi. Belikan dia secawan kopi atau Starbucks atau yang kurang bajet, air mineral pun boleh, dan selitkan nombor telefon anda di sana. Tuliskan “Call me”. Dijamin anda akan mendapat nombor telefon si gadis dalam masa kurang satu jam. Kalau lebih berani, terus berikan dia nombor telefon anda sambil berkata seperti “Hi beautiful, call me,” dan walk away. Jangan sesekali nampak terdesak kerana wanita tidak suka lelaki terdesak atau mendesak. Dan pujian selalu menjadikan wanita cair.

Senario: Berkenalan Di Alam Maya Siber
Walaupun berada di alam maya, kualiti perbualan antara kau dan dia akan memastikan hubungan kamu menjengah realiti atau terus lenyap di alam fantasi. Apabila berbual, jangan ada unsur-unsur terdesak, contohnya apabila dia tidak menjawab, anda terus menerus bertanya “Hello… Kat mana??” “Ada tak ni?” “Hellooooooo!!!!” Relaks… Dia akan menjawab apabila dia available. Jangan ada ciri lelaki miang dengan memberi soalan-soalan peri-body yang memalukan. Gatal sedikit ok tetapi bukan miang. Elakkan dari bercerita soal-soal sedih dan memurungkan. Ceriakan perbualan dengan lawak jenaka, puji si dia sekali sekala dan sekali lagi, jangan terdesak.

Mengurat memerlukan keberanian dan kalau orang lelaki tiada keberanian, lupakanlah nak dapat teman wanita. Kalau ada Casanova atau Romeo di luar sana, kongsilah taktik mengurat dengan pembaca di dalam ruangan komen di bawah.


Sumber:
Gua.com Taktik Mengurat 101

47 Komen:

Tanpa Nama berkata...

taktik di atas tidak akan berjaya sekiranya wanita itu dah berpunya hahaha...tapi still boleh dirampas hehehe.jokes k..hmm.bagus kaedah tu..guna kaedah nabil."agak2 bila kita boleh couple"..hehehe.be gentlemen..

Tanpa Nama berkata...

orang yang bagi saya no telefon macam kat atas, tak pernah saya layan. bagi saya macam tula desperate. takdenye kurang satu jam akan dapat nombor.

Tanpa Nama berkata...

ala sumelaki guna tektk yg same tuk memikt pompuan.Sedarlh skrg ni zmn moden...gentlement lh skit...sedarlh nyer

Tanpa Nama berkata...

ya allah..harap2 adela jodoh aku ngn dier..syg dier!!

Tanpa Nama berkata...

pa slah nya caya....tp da jgak yg guna la.......

Tanpa Nama berkata...

blum cuba blum th k...dah cuba bru th...lbih baik anda cuba drpd x tau apa pun....

Tanpa Nama berkata...

blum cuba blum th k....dah cba bru th..lbih baik cba drpd x da, k.......

hajitompok berkata...

Teknik tu mayb blh membuahkan hasil...tapi tiap laki2 kna tau psicology gurl cmna...x sama mcm guy...guy ni hanya pandang luaran je...suis jatuh cinta guy blh otomatic on bla tgk gurl yg cun...tp gurl lain...bkn rupa jadi ukuran sbnarnya tp byk perkara yg diorang pikirkan...

Tanpa Nama berkata...

jodoh di tgn Allah

durianjawa berkata...

entah..merepek2 jew korang ni..ni hanyalah artikel..sape soh ikot?dan xde sape halang klu nk wat ape r...!!

Tanpa Nama berkata...

itu ilmu..boleh ambik tapi perlu pikir dan mesti sesuaikan dalam suasana mana nk guna..bukan main hentam je cakap tips itu tak betul..

Tanpa Nama berkata...

buleh la..tapi kena pandai2 tgk situasi la kan..huhu..

Tanpa Nama berkata...

Bagi aku tips no 1 tu paling boleh pakai.. :) sebab aku selalu buat.. tapi tips no 2 tu mmg aku takkan buat..

Tanpa Nama berkata...

pesalahnye kalau cuba.....

Tanpa Nama berkata...

ntah pape..dlm islam ade mengurat ke...

Tanpa Nama berkata...

b gntlemen la snang..
jmpe ngan pmpuan 2..
kate ngan die..
"hye..nme ape ek?oh jijah..duk mane ek?pinang sebatang ke batang sepinang?owh..duk pantai remis upenye..knpe x duduk pantai tumis?hek..ni nak g mane nie?nak g sane ke sini..sye nak g sinun tu..nak ikut?bleh kite bincang sal bile nak hantar pinangan nie..hehe"
ha..??mcm 2 kan senang..jgn bg die peluang tuk becakap..haha
pas 2 nnti..pasti anda dapat jawapan dari die trus..
konfem..mesti die puji..
die kate mcm nie..
"eh?gilo ko apo budak ni"
ahahahahahahahaha..
sekian terima kasih..

assalamualaikum..=P

Tanpa Nama berkata...

herm...xde ke ayat2 yg leh watkan orang 2 tpikat ek??
sye nie dah la xhnsem..susah eh nak ngorat..uhuhuhu..
xtau mcmmane sye nak mulekan ayat..
kekadang..sye nie suke ngan seseorang 2..
tp xbranie nak luahkan..malu..huhu
pas 2..bile balik umah...rase kcewe lak x luahkan..
tp mase jumpe bdepan..xbrani lak sye nak ckp..huhu..apetah lagi nak bg no fon trus..nmpak cam tdesak lak..haha..
xnak eh..tp kekdang rase tdesak gak...
tp xbrani..adehhhhhhh...
bg la tips2 kat sye nie..sye dah pening nie..ekekeke=P

Tanpa Nama berkata...

saye ade minat kat sorang awek nie,saye dh lme knl die n die pon dh lme knl saye......tapi saye xleh nk luahkn prasaan nie,rse mcm brt sgt,malu pon ade......ade x tips utk org yg same spisis mcm saye nie.?????

Tanpa Nama berkata...

anonymous..
klu yg 2..sye rase kan...
awak ade no fon die x??
klu ade..sye rase..
awak ckp kat die melalui hpp..sms or kol..
awak ckp la ngna die..
mule2..borak la mcm biase..
then..smpai 1 mase awak rse die dah happy kan..
awak ckp le ngan die mcm nie..
wak...sbnrnye kan..sye ade 1 bnde nak ckp ngan awak...bnde nie dah lame sye smpan..dari dlu lagi sye nak ckp..tp sye malu..sye takut nak luahkan..tp kali ni..sye rase..sye patut luahkan kat awak..sbb sye dah xboleh nak smpan lagi prasaan sye nie dari awak..kali nie..sye nak trus trang ngan awa..yg saye...dah lame mnaruh harapan kat awak..sye suke ngan awak..cre awak..sifat awak..awak btl2 mmbuatkan sye rase hapy..bhgia..(dan mcm2 lagi la..tp biarlah ape yg awak luahkan tu jujur n ikhlas dari hati awak..sbb..orang bleh nmpak yg kite ni btl2 ikhlas dgn x ikhlas..klu bg sye..ini lah care yg terbaik tuk luahkan sgala2nya..sbb sye pun jenis pmalu gak mcm awak gak dlu..=P)

sekian..

Tanpa Nama berkata...

KEBERANIAAN TU YANG PENTING.........TERLEPAS RUGIIIIII.CUBA DAHULU HASIL KEMUDIAN.perepmpuan selalu terluka sebab LELAKI LAMBAT BERTERUS TERANG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

alahai.. bleh pakai ke cara ni...??
cm x bleh je...
wahai kaum adam.... klu ssorg pmpuan dengan cepat dn pantas membalas untuk call anda selepas anda selitkn nota `call me' dll... must be smtghng wrong with her.. hoho..
pempuan kena curiga kt llki cm ni... hoho..
lg satu... tips kt atas yg first 2.. cm x kena... sy xdaq pn bg respon kt llki 2 bla die bt cm 2... rasa 1 je... `tekerjut.. beraninye die......... mesti dh besa bt..hoho.......
wahai kaum adam....... pempuan lebih suka lelaki yg telus....

Tanpa Nama berkata...

hah!! kn.. klu x caye... try bace komen neo kt atas......... die slalu bt 2...
!@#$#@#$$$%%%$#@!!...............
sabar je la... bunyi cm x ikhlas je.....

Tanpa Nama berkata...

hahaha...klaka lak ble bce artikel tue..
mmg la kne berani,,tp kalo lelaki tu sgt pemalu pn nti dia yg rugi kot..nti melepas..baru la nk trtonggeng..nyesal..oleh itu,..berani ye! oyeah!

Tanpa Nama berkata...

must b cool n steady arr...

Tanpa Nama berkata...

Hi, good tip. Thanks. Cordially. Andri. Www.cahayasangfajar.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

hmmm..kawan2 sume..
smpai skrang sye masih xleh nak memikat seorang wanita..sye takut klu kene tolak bile sye lafazkan..malu weoo,,uhhuhuhuhu..
tulun kengkawan....huhuhu

Tanpa Nama berkata...

boleh x spe2 tlg sy cmne nk pikat gadis.... the truth sy nie xbpe nsem... agpn, sy nie sng agt merendah diri... kdg2 rse cm malu gler nk pikat perempuan.... n sy nie sering berfikiran negatif.... xtau la nape.... ade x spe2 yg kat luar sne bleh tlg sy..... :(

Tanpa Nama berkata...

alo bro..,org tua2 penah ckp..x d,pechkn ruyung mn nk dpt sagunya..,so kita sbg hero..kna lh brni..,klu x brni pkai skirt lh bro..,ha..ha..hensem ka dk ka. try dulu..ang pun dh knai n dia..lama plak 2..tp prangai 2 kna lh wayang2 skit dpn dia..biar jgn tnjuk baik sgt n jht sgt..maintne ja..,puji dia kna lbihh gak..amik brat kt dia..(ambk tmbang brat).wat lwk bg dia hepy..pndek kta bg dia syok ja klu time jmpa n ang..k

Tanpa Nama berkata...

yg btui nya aku pun malu gak dlu bro..ha..ha..,tp dgn keberanian n azam(nama bos aku) yg aku ada..,aku try gak..tp klu dia x suka gak.aku rs ang try pmpuan len arh.wat pa dh x dk jdoh..mngkin ati dia x dk kt ang. n say..ang ingAt ang lawa ka?? muka mcm sardin..sardin sambal..k.
n ikut ckp nabil
lu pikir la sndirI
SALAM???

Tanpa Nama berkata...

hahah
taktik yg pertama 2 mengingtkn aku kt seseorg.dia ske tgk aku sampai x berkelip mata dia...sampai kdg2 terlints kt hati nk tanya knape dia buat cam2. skrg dh tau knape...tenQ 4 this entry k.

eika berkata...

cner klow prempuan eih...??

MR.lonely berkata...

itu tips banyak pendek laaa...macam mana ana mau komen..sikit sangat...macam mana ana mau kawin 4...

Tanpa Nama berkata...

cara i dgn couple i sng je..
jumpe di facebook..
mula2 tu memang la kan crite2
pastu minta num hp..
sms
trus bawa couple
hahhaa
easy
simple

PAKAR NGURAT UTK awek melayu aja berkata...

ini ikut pengalaman aku aja....
kalau nak mengurat perempuan x perlu tenung mata,itu cara lama dan dah ketinggalan zaman

1.ajak dia berbual / tegur awek tu,jangan takut,lelaki harus berani,kalau x berani tegur sampai matilah x kawin,dan yg paling penting,penampilan lelaki harus kemas dan bersih,perempuan suka lelaki pembersih...

2.masa kali pertama berbual jangan tunjukkan kegatalan sangat,buat joke...perempuan suka lelaki yg kelakar,jangan sesekali control macho,perempuan x suka ...

3.masa berbual / berjalan rapatkan sikit badan anda ngan perempuan,jangan jarakkan,buat dia selesa,beranikan diri pegang bahu / rambut dia...lelaki harus berani,beri pujian,walaupun hari tu dia kelihatan buruk....

4.kaedah ini sesuai untuk wanita yg berusia 25 tahun kebawah aja,kalau 25 tahun keatas kaedah ini x boleh pakai,biasanya wanita yg 25 thn ke atas banyak memandang kebendaan...dia suka lelaki yg poket tebal

Tanpa Nama berkata...

yang penting berani dan ikhlas, pasti ada jalan

waklu berkata...

hi nk join..
...
btol la yg penting senyum ikhlas..

Tanpa Nama berkata...

nak teknik terbaekk?? email me manjoi@yahoo.com

Tanpa Nama berkata...

muda-mudahan berhasil la....
Amin....

Tanpa Nama berkata...

saya zuka....saya juga terpikat dengan seorang perempuan ni...sudah 6 tahun kami berkenal.dia sudah tahu yg saya ni nk ke die.tapi xtahu la die terima ke x.bila saya pandang die atau jumpa dengan dia, dia suke jew,,,bagaimana nk pastikan sama ada dia suka saya ataupun tidak,,,,saya harap awak2 semua kongsi la dengan saya

Tanpa Nama berkata...

Klu nk tau dia ska ka x bro..1 je tye dia terus..org ckp jangan tunggu lama..

Tanpa Nama berkata...

Jangan fikir banyak brO..nk xnk len cite..janji da luah kn cukup la..try je..klu mina tu xnk fikir je yg korang xda jodoh..mungkin tuhan akan beri yg lagi baik tu kita ..janji rock..ha ha

Tanpa Nama berkata...

setiap kita memerlukan pasangan hidup kn...kita kena berusaha mencari psangan kita...bgi mereka yg nak teman hidup mestilah berusaha...kita harus mencari cinta 2. saya sndiri pn x psangan tetpi sdang brusaha smpai dpat selagi bujang selagilah mencari...tips d atas bleh membrikan kita cara2 mencari cinta 2.

Tanpa Nama berkata...

ello kwn.. klau tala blani ar, apa mcam mau idup. hayyaa tamau kasi susah olg laa..

Tanpa Nama berkata...

aku ada cerita .. kisah aku dan dia .. aku bercinta ngan si dia bru 3 , 4 bulann .. aku ingat bile aku bercinta ngan dia , di bleh amik berat pasal aku , tapi ble aku ngan dia dia xpenah nk citer masalah dia kat aku .. ble aku xde topup dia xcall aku , wahal dia ada topup .. ada ke patut dia buat aku mcm nihh .. aku mcm x yakin je ngan dia .. entah ye ke tidak dia syg aku .. tapi sumpah aku memang syg dia gle2 .. dia xpenah nk layan aku sebagai bf dia yg sebenar ..aku sedih gle ngan perangai ego dia yg terlalu tnggi yg xpenah nk menurun lngsng .. aku hampir mengalah untk bersama ngan dia lagi .. tapi cinta aku terlalu kuat dkat dia .. susah untk aku melepaskan dia .. korang bleh tolonh bantu aku x mcm mne nk nasihatkan si dia nihh .. aku takut dia terasa je .. mne thu dgan cadangan korang aku dpat nasihatkan dia .. :)

Tanpa Nama berkata...

thanks,PAKAR NGURAT

Tanpa Nama berkata...

nak pikat seseorng tak perlu lah ...ayat2,, cukup ikhlas dan jujur awk minat seseorng itu.. dan keyakinan untuk berkawan mesti ada..

Tanpa Nama berkata...

.....

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.