10 Lagi Tanda Anda Jatuh Cinta


Share on Tumblr 1. Memberi hadiah
Anda memberi si dia hadiah padahal hari lahirnya masih jauh. Anda peka dengan perkembangan semasanya supaya dapat dijadikan alasan untuk memberikan hadiah. Malah, tiap bulan anda memberikannya hadiah sekalipun harus berbelanja besar. Yang pasti, anda akan memberikan hadiah yang paling istimewa di hari lahirnya nanti.

2. Awal ke tempat kerja
Sejak menaruh minat kepadanya, anda lebih bersemangat untuk datang ke pejabat malah datang lebih awal lagi. Anda harapkan ada peluang anda berbual berdua dengannya atau sarapan pagi bersama di kantin.

3. Lebih rajin
Prestasi kerja anda semakin meningkat jika dibandingkan sebelum ini. Anda jadi lebih semangat, kreatif dan berfikiran positif. Perkembangan anda yang membanggakan itu disenangi kawan-kawan dan majikan.

4. Menjaga penampilan
Penampilan anda tidak lagi ringkas dan sederhana. Meskipun anda lelaki, anda akan mengunjungi salon kecantikan untuk potongan rambut yang bergaya dan rawatan muka. Pakaian anda berubah corak menjadi lebih menjurus kepada fesyen mutakhir. Wajah berhias dengan mekap hingga nampak mempersona. Dari rambut ke hujung kaki anda cantik menawan dan segak bergaya.

5. Defensif
Maknanya anda melakukan pembelaan. Pantang orang lain salah cakap atau sekadar mengusik, anda akan mempertahankan si dia meskipun sampai anda marah dan timbul permusuhan. Ada masanya percakapan mereka itu ada kebenarannya, tetapi anda tetap bersikap defensif.

6. Merajuk
Sedikit salah, sedikit silap anda lekas merajuk. Anda sanggup tidak makan tengahari atau tidak menegur sapa selagi si dia tidak menegur dan meminta maaf. Anda juga terus merajuk sehingga dia berkali-kali memujuk.

7. Mudah bersalah sangka
Anda mudah merasa hampa lalu kecewa jika kemahuan atau permintaan anda tidak dipenuhi. Misalnya si dia tidak hadir temujanji, anda sangka dia mungkir janji. Anda anggap dia tidak memberi perhatian dan tidak mempunyai perasaan.

8. Sentiasa kata ?Ya?
Apa pun katanya, pendapatnya dan permintaannya, anda jawab dengan ?Ya?. Anda sentiasa akur dan menurut sekalipun ada di antara permintaannya yang keterlaluan dan pendapatnya kurang anda senangi.

9. Sanggup berkorban
Untuk si dia sanggup bersusah payah melakukannya semuanya. Dengan rela hati anda jadi pemandu peribadinya, jadi orang suruhan, meluangkan diri anda untuknya di hari cuti dan memenuhi setiap permintaannya.

10. Jadi orang lain
Tiba-tiba anda jadi pelakon yang terbaik kerana mahu memenuhi cirri-ciri peribadi yang menjadi idaman si dia. Di depannya anda seorang romantik dan berlemah lembut sekaipun kenyataannya anda seorang yang kasar dan mudah marah. Demi si dia, anda sanggup berubah menjadi orang lain. 10 Lagi Tanda Anda Jatuh Cinta

28 Komen:

Pelangi berkata...

huhu...
betul ke ap yang disebutkan di atas??
hurm...

Tanpa Nama berkata...

btul3

Tanpa Nama berkata...

Betul lah...aduyaii....macam ner nih...hahahha

Tanpa Nama berkata...

benEr bGt neh, kayanya aQ emang Lg jatuh Cinta ne
he...he...
jd maluuuuuuu

Tanpa Nama berkata...

betul2.. maknanye aku dh jatuh cinta arr kat bezfrez aku...aduh!!! cmne nk wat ni!!! sape leh tolong..

Tanpa Nama berkata...

saya rasa ada betulnya...tapi tak semua

Tanpa Nama berkata...

btul jgk tuwh... hehe... sya pon ade buat mcam tuwh... bru sya tau yg itu perasaan cinta

Tanpa Nama berkata...

betul2.. sume tu terjadi kat aku.. aku skng rjin p kje.. pg2 ag da masuk opis awal.. asyik nk tgk si dia ajer.. kalo die x dtg.. sunyi sepi hidup ku ini..huhu

Tanpa Nama berkata...

cintailah dye spnuh aty mu..dan jgnlah sskali kmu nyakiti aty nya..krna aty y mdah t'sntuh apbla dye sdoh mnat dgn kmu..so aty2 dgn aty si dye..enjoy our life with your love!!!!

Tanpa Nama berkata...

salam...aku ada masalah sket.nak tanye pendapat.bagi sebanyak mungkin.kekasih aku adalah rakan kelas sendiri. kami tidak kerap berhubungan di dalam kelas, tapi kami amat mesra di luar. ada sebahagian daripada rakan2 kelas kami yang seakan akan tidak berpuas hati dengan hubungan kami. saya sebagai lelaki tidak mengambil kisah tentang perkara ini tetapi pasangan saya seakan tidak selesa dengan keadaan ini. dye tidak pernah menjelaskan kepada saya tetapi dari riak wajah dapat saya fahami. sekrang dye seakan mula menjauhkan diri dari saya. saya tidak tahu harus bagaimana. saya terlalu sayangkan dia. dalam hidup saya, dia adalah wanita pertama dan saya tidak sanggup kehilangan dia. tolong bantu saya...saya merayu kepada sesiapa yang ada pengalaman tolong bantu saya.ini pengakuan ikhlas.ini bukan satu kisah ciptaan tetapi ia benar.tolong saya...tolong saya...tolong saya :(

Tanpa Nama berkata...

apala susah sangat..senang je..1st skali ko kawan je dengan kawan ko tu macam biasa dan korang kawan jer macam biasa jangan pedulikan hal orang lain.tapi kawan ko tu ada bgtau ke apa perasaan hati dia.selalunya pompuan time sekolah ni kebanyakannya nak cari kawan jer.xde yang lain..peringatan pompuan time sekolah ni nak kawan jer.so ko jangan le tangkap leleh sangat.gitu-gitu aje udahle.jauh lagi perjalanan yang korang nak lalui.besok2 kat u korang jumpa couple lain plak..so time sekolah ni aku nasihatkan enjoy the relationship among your peers..tak kisahla laki ke pompuan ke..enjoy kawan2.nak tangkap leleh pun gitu2 je..xyah sampai sakit kepala.tp jgn lupa wat kwn ko tu bgtau pe feeling dia pada ko..bila dia da bgtau apa perasaan dia dan apa tanggapan dia pada persahabatan ko..br ko cakap slow pada dia apa perasaan ko.mesti tangkap punyala ini budak.heh...hehe..selamat la korang...

Tanpa Nama berkata...

saye slalu buat kat bestfren boy sy..tp...saya rase itu bukan prasaan cinta...sbb hanya syg sy kpd kwn baek sy...wlpun kami masing2 ade pasangan masing2..terpernah terpikir pun nk bercinta..kalo nk tahu..kami rapat sejak sekolah rendah...pai la kami ade pasangan msg2...cam hapening la...tade la jeles...kalo nk tahu...kami angap antara kami adik beradik.. sbb sy panggil die angah...san sy along...moga2..kami persahabatan kami terjalin sbgai shbat... sbb sy amat mencintai bf sy..bukan si bestfren sy...die pun mcm tu... kalo nk tahu..sy tulis nie..die ade je kt tepi sy..hehehe...peace...btw..nk g tahu..ta semestinye...org ckp..tgk pada niat kite..ape2..sume bermula pd =_^

Tanpa Nama berkata...

betul jugak apa yg korang semua kata. kita bercinta jgn terlalu beria2.........takot nt melepas......bt lah sekadar sahaja aje.............insyaallah ada jodoh.......selalu lah berdoa dan bertawakal..........amik berat ttg dia walaupun jauh.........susah senang sama2 hadapi...........

Tanpa Nama berkata...

aku telah jatuh cinta!

Tanpa Nama berkata...

CINTA mmg rumit...biler dah kwn nak sayag,biler dah sayang nak cinta, biler dah cinta nak tunag, biler dah tunag nak khwin, biler dah kahwin nak tambah 2-3-4....huhuhu....
pe2 pun berusaha utk anda mencapai kbahagian bersama org yg benar2 syg anda.bukan sekadar dimulut n hati tp kesungguhan anda membuktikan segalanya......
ingat la,sikap anda akan membentuk generasi akan dtg.....anda wat org sakit.tp anda tak rasa kesakitannye..tp keturunanmu akn sakit 1 ari nanti....BAYANGKAN>>BAYANGKAN>>>BAYANGKAN>>> dr pandangan oden la...

ezni berkata...

kalo cM NI..aq ni da jatuh cinte kew?but x kan ngan dye.............oh no!!

teha berkata...

em...kat tmpt keje sy ad la pginap y mginap slame 6 bln..sy keje kat sbuah resort..dr mle dia mndftar kan dri kat cni sy mle mnat kat dy..y malang skali dia anggp sy sbgai adik je...tp itu bkn y sy nkkn..sy nk dia trpaut kat sy...nk 2kar tngapn 2...cam ne ek?

wawa berkata...

sy mule terpaut kat mamat ni...stiap kali die lalu depan sy tketar2 ltut sy,jantong pun hmpir2 tcabut...ha? lg 1,snyuman die ckup mnawan nk pengsn sy dbuatnye,....sy mmg btol2 skekn dia...umo die 25 n sy 18...cm ne ek?

Tanpa Nama berkata...

hai..sok la kamu semua becinta..saya kapel 5 tahun tapi last tu..family tak restu.n gf pula cari lelaki lain..tak tau la..penat la.

Tanpa Nama berkata...

BTOI3... sye sukasgt dngan pndpt yg diberi.... tips ini ada yang dh kne dengan sye tapi yg len tu blm guna gi... nti sye try la nak tackle org yg ste syg dengan cara ini... tenz......

iLia berkata...

huhh,,
xsangka yg ilia tlah jtuh cnta dgn ssorang..

Tanpa Nama berkata...

CEPAT2 LAH KPEL NGAN C DY..

ezni berkata...

kalo cM NI..aq ni da jatuh cinte kew?but x kan ngan dye.............oh no!!

noli octavia berkata...

betul banget tuch!!!!

Tanpa Nama berkata...

btol3

Tanpa Nama berkata...

.....Benar bila hati mula jatuh cinta...kaki rasa tak jejak bumi...
asyik terbayang wajah si dia...kelam kabut di buatnya...asyik melihat telefon bimbit...malam ke pagi...menanti-nanti...si dia

Tanpa Nama berkata...

betol

Tanpa Nama berkata...

orang nie,pompuan lah,dia nie sama klaz dgn saya...saya nei,tiba2 ada hati dgn nya..dia tahu saya suka kan dia..tapi dia buat tak tahu je..entah..hmm...bila saya merajuk,dia pula risau,dia pula pujuk..tapi saya nei buat tak tahu jee...saya nak tahu,dia nei suka kan saya atau dia hanya angap saya hanya kawan dia...tolong bantu saya ye...hmm..saya tak tahu sangat tentang perasaan pompuan nei..saya tak faham perasan dia...tolong bantu saya ye...:(

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.