Lelaki Oh Lelaki: Kenali LELAKI


Share on Tumblr L : LAGAK
Lelaki adalah kaum yang dilahirkan dengan LAGAK dan penuh gaya. Mudahnya, lelaki suka menonjolkan dirinya di khalayak sebagai seorang yang hebat dan istimewa berbanding kaum hawa yang selalunya lebih low-profile. If you all tak percaya, cuba you all cuba lihat kekawan lelaki sekeliling you all. Lelaki sejati sememangnya eksen!

E : EGO
Lelaki merupakan kaum yang EGO. Dah puas ngan lagak, kita criter bab yang memang tak silap lagi milik lelaki. Keegoan yang tinggi hadir dalam jiwa lelaki kerana sifat semula jadi lelaki yang ingin dilihat sebagai hebat dan berbeza. Jangan marah kalau si lelaki ego kerana itulah lelaki beb!

L : LEMAH
Lelaki nampak macam hebat tetapi LEMAH pada kaum Hawa. Ini dah memang jadi fakta dalam diari kehidupan. Fasal itulah selalunya insan yang berpasangan memang risau bila si lelaki mula rambang mata dengan si jelita di sekeliling yang ada. Kaum Hawa bukan setakat mampu memporakperandakan dunia lelaki, tetapi lelaki pun boleh diperhambakan kaum Hawa jika
keadaan memaksa. You all pikirlah sendiri...

A : AZAM
Lelaki adalah kaum yang penuh AZAM dalam kehidupan. Tak kisah daripada segi apa tapi lelaki memang penuh dengan keazaman. Tiap awal tahun diari tahunan dah penuh dengan impian. Boleh dikatakan semua lelaki punya impian inginkan pasangan yang tercantik dan terhebat di mata ramai. Sifat ini wujud kerana lelaki itu punya LAGAK dan EGO yang tinggi. Tak mainla dapat awek yang kureng dari yang lain...ini ayat biasa pada lelaki...!

K : KASAR
Lelaki secara asasnya adalah seorang yang KASAR. Memang betul pun. Kalau dah namanyer lelaki dah pasti lebih kasar daripada pompuan. Pasal tu bila ada kaum Hawa yang lebih kasar ramai lelaki rasa geli geleman beb. Kot namanyer pompuan kenalah sifatnya lemah lembut dan feminin beb. Apa klas dapat awek yang kaki pukul dan berotot kental!!! Ngeri!

I : ILTIZAM
Lelaki adalah kaum yang punya ILTIZAM dalam kehidupan. Maksudnya lelaki punya tekad yang hebat dalam mencapai impian. Ini sedikit berbeza daripada AZAM kerana ILTIZAM disertai dengan tindakan dengan tekad yang tinggi. Ramai lelaki mencorakkan kehidupan dengan ILTIZAM yang terhebat agar pencapaiannya berbaloi untuk dibanggakan bagi memenuhi LAGAK dan EGO diri. Tak percaya, lihat keliling dan nilaikan....

Petikan Majalah Yeszz
Lelaki Oh Lelaki: Kenali LELAKI

19 Komen:

Tanpa Nama berkata...

laki ni memang sah klaur x ego,,ada sorang mamat nie aq bru je knl dlu dia syok kt aq nmpak sngat2 kdang2 aq nk sk gak nge pangai dia,,kade2 dia jahat,ego,blgk,watever lglh,tp kade2 dia nice,takecare,sweet,dia pndai ambil ht ore,yg lwknya dia 2 bru dajah 6 aq ni lak dah fom 1,skre d sbbkn ego dia dan brcmpran nge kras kpala aq,aqdh x tgr nge dia,tp kde2 klau dh miz krim slam kt dia mlalui adk dia,tp 1 t[me aq nk mrh kt dia apa aq tk kta kt dia,hr 2 aq mrh dia aq kte kt dia,dpan kwan2 awak boleh awk tnjk ego awk,tp lst2 tngklh,ps2 aq gdh nge dia knonnye x se kcek tp dri se2 aq mnydri aq trtnggl sesuatu dri dia sa nk wt cmne kenalh tgr,nk tau x apa yg aq trtnggl kt dia.....,,,hati aq haa2,aq cte kt kwan2 aq.kwan2 aq ske , diorang kt aq bdoh couple nge bdak laki muda stahun dri aq, tp dh ht tpkt nk wa cmne,aq msih brhrap dia tdk mmpnyai kekasih hati,aq jelous klau tngk dia nge tnow laen,aq rsa nk robek2 mke pempuan 2,ps2 bru2 ni ada la sorang mamat nie dia kjar aq dia minta couple nge aku,dia sma umur nge aq,tp ada sorang bdak nie ckp kt aq dia sk kt laki2 2 ptut ke aq rmpas hk mlik dia ,tak hanan bkan hak mlik dia coz hanan tak nak kt dia hanan juz only kwn nge dye,bdak horp nk kt hanan nie ck kt aq hannan ni punah ptut ke aq cye aq kut dia kncing aq,dn skre dia nk kt gewe aq plak kn klau aq kta dia nie tk sdar dri dose aq,mjrlh boy aq x lyan puan 2, tpi beaselh boys sikit sbnyk msti ada pangai genya dia ,so kte gerl kne pham skap boys ek!!,,..

jiwa.lalat berkata...

bahasa jiwa bangsa

Tanpa Nama berkata...

HMMM,,

ego nya nTu,,
hufh,,
bikin kepala pUzink,,

Tanpa Nama berkata...

kerana ego sanggup xnk ngaku salah..
akhirnya dr sndr y merana..

unknown!!! berkata...

kiTa je kEw kenA knaL dOwAng..???

si gadis berkata...

lelaki & edonye xleh nk dipisahkan..tp bf I xla ego sgt...pape pun dia akan mengalah..slalu ckp " ok2 abg yg salah...."
hehehe

Tanpa Nama berkata...

nNti ko cKp dak yg syOk kt kO 2..jGnla jd laki yg eGo x bEk ntOk k'sihaTan..huhu..

Tanpa Nama berkata...

ada yang baik ada yang tidak baik
ingat!!Rasullah saw juga lelaki ya

Unknown berkata...

laki nie kuat ego...stiap kali bergaduh asyik je nk menang..npela xnk bgi peluang pda pompuan?iskh2,laki-laki..memang dasar laki..

stoneheart berkata...

ego..
aku dah terbiasa dengan perkataan ini bila bersama kekasihku
pada mulanya semua nmpak ok,lama2 tu x kna ni xkna,
ada je salah aku..
sedih aku tak dia peduli pun..
sebelum dapatkan aku bermacam cara dan sumpah janji dia tabur..
sehingga aku tinggalkan orang yang aku cinta kerana aku terjatuh cinta padanya.
sungguh,memang aku sangat sukar untuk memberi cinta pada lelaki,bertahun aku perhambakan cinta aku pada orang yang berada bersama tuhan dan merelakan diri aku untuk dicintai..
kerna cinta itu sudah tiada lagi pada lelaki lain ketika itu lantas membiarkan diri untuk dicintai.. dan saat ketika aku mula memberikan cinta,sekali lagi hati aku dilukai..kali ini aku tak beralah,cuba bersabar dengan air mata..keegoan yang ku tepis dengan kesabaran menanti jawapn yang akan membahagiakan aku satu hari nanti.

Tanpa Nama berkata...

lelaki mmg ego..
xmahu mengalah..sukar memintak maaf..jika melakukan kesalahan..
ak hanya mengalah. kerana ia terlalu ego dengan diri sendiri..btahun2 ak bersabo.ak hanya mengalah dan sekarang ak dah give up..ak lepas kan juga dia akhirnya...ak tinggalkan dia kerana egonya.wlaupon ati ni berat untuk melepaskan.

Tanpa Nama berkata...

walau apa yang berlaku, i tetap sayangkan you.

Tanpa Nama berkata...

shafiq, I LOVE U.

Tanpa Nama berkata...

aq laki2 y' pham pompuan....... mmg laki nie ego n' kdang2 sah nak dcyekan... mmg org laki2 nie ssh nak mtak maaf..... sbb dietkt maaf ny xdtime mlah tkut d hina.....maklumla la pompuan nieepkir laki2 nie ego...... so jngan ar nk pkse laki2..... sbb laki2 nie bknny sme...... laki nie die ske dpujuk.... hatny mmg kras tp klaw dngn manja die akn cair sapai xtkate.......... tp jngan lbih2 9t klaw xjd sbb die x 2juk kan dpt mluu... nak2 laki y' sporting........ so engat2 la.....

Tanpa Nama berkata...

laki2 skunk ssah nk pcaya...
ambil ksempatan jak..
terlampau ego..
tp xlar smua laki g2..
mgkn dlm seribu,ada gak yg bgus..
kdang2 laki2 nie ska mrah2 tnpa usul priksa..
menyusahkn jak..

Tanpa Nama berkata...

bestnye...crite ni

Tanpa Nama berkata...

lelaki memang ego..

unknown!!! berkata...

kiTa je kEw kenA knaL dOwAng..???

Tanpa Nama berkata...

memang stip manusia ada ego.....tp.....ego e2 bleh d"kawal....x smua lelaki yg mempunyai ego yg tnggi....

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.