5 Sebab Dia Bukan Cemburu Buta


Share on Tumblr Tahukah kamu dalam perhubungan cinta sebenarnya cemburu itu memang perlu? Tapi bukanlah cemburu buta yang tak berasas. Di sini dinyatakan 5 keadaan di mana si dia bukanlah cemburu buta jika:

1. Walaupun dia cemburu, tapi dia tetap percayakan kamu untuk membenarkan kamu keluar bersama teman-teman baik mu.Iyalah, kamu juga perlukan masa untuk bersama teman mu. Takkan nak berkepit 24 jam.

2. Dia tak mudah cemburu bila tiba tiba saja kamu menerima panggilan telefon daripada lelaki/wanita yang tidak dikenali.

3. Sanggup menerima penjelasan kamu bila terdengar gosip kononnya kamu keluar dengan lelaki/wanita lain.

4. Tidak kisah kalau kamu beri alasan sibuk dan tidak dapat jumpa dia. Dia tahu kamu memang sibuk dengan kerja dan menganggap kamu sengaja nak cari helah untuk keluar dengan orang lain.

5. Hanya tersenyum bila ada yang memuji kecantikan/ketampanan kamu di hadapannya. Yang penting kamu miliknya.

Okay? Ingat, cemburu memang perlu tapi biarlah berpada-pada. Cemburu buta hanya akan memporak-perandakan hubungan anda bersama insan tersayang. 5 Sebab Dia Bukan Cemburu Buta

10 Komen:

Tanpa Nama berkata...

oalahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh......

harie gene cemburuan .....

ccuaaaapexxxxxxxxxxx dech,,,,,,,

"Mitha"

ai berkata...

susahlh...aku pnh wat kool bla kekawan usik2 bf aku..p ati aku berapi2..jeles sesangat..huu

Tanpa Nama berkata...

haha..sewel la bf aku tu klu tetbe die transform jd cmtu..huhu.yg aku tau die cemburu bute gile..haha

ayin96 berkata...

wei.. ak nie laen pula ceritanya.. ak ne yg kuwat sgt cemburu.. kekadang cemburu buta.. susahlh ak ne.. lw bf ak 2, xjuga kuat cemburu tp lw dy dah cemburu, uuuu.. susah eh....

Tanpa Nama berkata...

t klau btol2 die lyn nie...

kto plak merana..

cmne plok situasi disitu nie...

huhuhu....

Tanpa Nama berkata...

kebenaran terpaksa penyeksaan hampir terlerai SAYANGKAH@@cintakah@@@...

Tanpa Nama berkata...

Sifat cemburu mesti ada....itu tandanya kite sayang......tapi jagan kite cemburu yang terlampau kepada pasangan kite....nanti ia membawa padah...

LovelyOrked berkata...

mmg la btol,,,tp kdg2 risau jgk,,,yela,,kwn ppuan nye byk,,,asal kuar jer,,ade je kwn2 ppuan yg kol/msg,,,aku mkn ati jer,,,ble bgtaw aku jeles,die ckp "aku kne trime pangai die yg mcm tu,,yg penting die syg aku sorg,,,juz die ske bkwn,,,",,tahla,,,aku harap ble ak bg die kbebasan utk bkwan jgn smpai curang ngn aku,,,

chenta berkata...

hahaha..law bf aq brtkar jdk cm 2 mmg plek gler ar..aq nk kua ngn mmber2 pompuan pown siast stu2..tp aq xksh coz aq taw dye syg sgt kt aq..lurve u b..hehehe

NADILA berkata...

Pacar yang cemburu artinya cinta

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.