Isyarat Perpisahan. Tanda Anda Akan Kehilangan Si Dia


Share on Tumblr Tanda Anda Akan Kehilangan Si Dia

Tanda anda akan kehilangan seseorang yang bermakna dalam hidup anda, berdasarkan kajian pakar adalah seperti berikut. Selalunya ia adalah gantian kepada "anda tidak lagi diperlukan" ataupun wanita itu sudah bertemu dengan mereka yang boleh menggantikan anda :

1)Layanan dingin- enggan atau lambat membalas SMS dan panggilan anda atas alasan 'sibuk'.

2)Pemarah/ Mencari Salah- kesalahan kecil diperbesar-besarkan sehingga berlaku konflik dan kemudian menggelak perbualan terus meninggalkan anda keseorangan tertanya- tanya?

3)Alasan tak logik- enggan luangkan masa dengan anda sanggup keluar bersendirian atau bersama teman2 nya ke tempat lain tanpa anda.

4)Berahsia- Tidak seperti dulu, gemar berbuat sibuk, diamkan diri, termenung dan tidak suka anda melihat mobile bag atau barangan peribadi yang lain.

5)Panggilan misteri- Kerap dengan urusan kerja- overtime, outstation, gym, kecemasan dan menemani boss katanya. Perbualan telefon dengan si pemanggil dibuat tidak ketika anda disisi, berbisik dan singkat jawapanya!

6)Penampilan berubah- Lain tingkah-lakunya, semakin bergaya, wangi, rapi, sering keluar malam dan rambut/kumis kemas dijaga selalu.

7)Masalah duit- Tidak mempunyai budget yang cukup untuk anda berdua atau keluarga (bagi yang berkahwin), minyak kereta sering habis dipakai, pelbagai alamat email dan lain-lain.

8)Kemesraan hilang- Dia tidak lagi berminat untuk duduk bercerita/mendengar isu remeh, tiada kata- kata manis, gurauan dan tidak bermanja seperti dulu. Tiada buah tangan sebagai tanda ingatan!

9)Teman2 lari- Kawan baiknya menghindari anda seperti lari dari disoal siasat dan rasa bersalah terhadap anda bila bertembung.

10)Naluri- tiba- tiba mengesyaki sesuatu yang tidak kena tapi tiada bukti atau petanda sahih! Perhubungan semakin lama semakin rengang jadinya.

Sumber: Link
Kredit: Ronin Isyarat Perpisahan. Tanda Anda Akan Kehilangan Si Dia

53 Komen:

Admin berkata...

sdihnya dtngalkn orang yg dprlukan dcc..
huhu..

Tanpa Nama berkata...

sedih...

Unknown berkata...

kita boleh hidup tanpa pasangan.
tapi, oleh kerana hati yang sentiase ingin didampingi,
kita turut terjebak di dalam percintaan.
dan akhirnya, menanggung sakit hati bersendirian.

Tanpa Nama berkata...

CARI YANG LAEN MASIH BANYAK KALE.........

gurl 4 boy berkata...

die bukan yg terbaik utk kite..n bukan jodoh kite..

JCL berkata...

yeahh, mnarik tips cinta ni. ape kate tengok di blog saya pula. www.arifjer.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

aku pun pernah dikecewakan.. mmg pedih!

Tanpa Nama berkata...

knp kiter ditakdirkan jatuh cinta jika ini kesudahannya

Tanpa Nama berkata...

mmg sdey law jd cmnih....
perlukah bercnta law akhirnya terluka....???
benci t0l law da lki yg cmniey...
skitkan atie p0mpuan jer..
law d0k wt cmnih bek xyah bercinta,MENYEMAK ja!!!

RinduKu berkata...

Tak tau nak cakap...cuma Cinta Kepada Allah jer Cinta yang Sejati.. Kembalilah Kepadanya Kalau Kita Rasa Keseorangan

Tanpa Nama berkata...

Hmmm..susah nye nk capai kebahgiaan event kite da pun buat sehabis baik..kalo da bukn jodoh, buat cmne pun tetp bukn jodoh..serah pada yg kuasa tuk tentukan..ho.ho.ho..

Tanpa Nama berkata...

huuuh..
good tip..
wat mce ni dlm ubunagn pu3
bom ada ag kOt

Tanpa Nama berkata...

sedeynyaa..
lg2 kalo ditinggalakn tnpa sbb
ataupun sbb yng remeh
JUMPA POMPUAN LAIN..abis tu kita slama ni sbgai ape..???

Tanpa Nama berkata...

memang sedih..selalu berlaku kat saya...

pompuan.. berkata...

ciri-ciri kat atas biasenyerrr ade pada insan bername lelaki....(bkn sume)(klu mkn cili die yg terasa pedasnyerrr)...jangan mencintai seseorang 100peratus sehingga kte tau dierr memang & benar-benar mencintai kte...

diana berkata...

saya tengah frust ni.. si dia selalu kecewakan hati saya.. berbagai2 alasan yang dia kemukakan sehingga timbul syak wasangka sy kat dia..

Tanpa Nama berkata...

same mcm idup aq..,
kecian aq..,
semua yg dkatekan ni sume btol..,
lagi2 yg no.10 tuh..,
uh

fayla berkata...

kita meratap merana kerana cinat, sdgkan saudara seagama meratap disembelih kafir laknatullah di palestin, ambon etc..apa peranan kita???jgnla dlemahkan dgn cinta sdgkan kita masih perlu bjuang!!!

nor_bai berkata...

huhu..mmg tepat smua tip2 di atas..
sm y cm ak lalui..
pedih sesangat bile kn tggl cam 2 jer..
n smpai skrg ak msh sendiri kerna mengharapkan die kembali...tapi mustahil kerana die tlh separuh dimiliki perempuan lain....waaaaa...

Tanpa Nama berkata...

waaa,,memang sedeyhh glerrrr,,hrrmm jodoh da xde,,trimo yolaa..

ReyFaliE berkata...

aduh,,,,

sedih bnget ne lw kyk bgini CriTa_@!!!

Tanpa Nama berkata...

tip y no.1 tu tpt sx...alasan bz konon....bly blah ar....

Tanpa Nama berkata...

CiNtA YaNg SuCi BuKaN UnTuK Di LaKnAtI....

Tanpa Nama berkata...

sedih laaa....

fikir logik berkata...

sedihkan?tak pe,tuhan ade sentiasa dengan kite..biar kita d tinggalkan kekasih asal kan kita semakin dekat dengan tuhan....tuhan takkan tinggalkan kita...so,berdoalah supaya di jauhkan dari lelaki durjana..

Tanpa Nama berkata...

salah sapa kah ini??

mama N berkata...

Tepuk dada tanya minda...ksji kelemahan diri b4 tuding jari kat orang lain

JEJAKA berkata...

aku takkan tinggalkan dia kalau bahagia...apa guna bersama jika setiap saat setiap pekara kami akan bertengkar? baik hanya seketika...kadang kadang aku sedih dia tak fikir ke aku ni suami dia? aku suka beralah dan mendiamkan diri kalau dulu aku hyperaktiv sekarang ni aku jadi pasif...mengalah sahaja kekadang aku takut...tindakan aku itu di selar sebagai dayus tetapi mungkin ada hikmah dari segala kejadian...tuhan itu maha adil...

eyqa93 berkata...

sedih bila kekasih tinggalkan kita tanpa sebab dan alasan yg kukuh .. parah untk kita trima .. mgkin kita ada buat salah tnpa sedar .. tapi apa salahnya seandai mmberi teguran .. EYQA93

Tanpa Nama berkata...

memang jadinya camni bila taK di perlukan,impian bersama hancur,nama anak nurkasih berbinkan orang lain,ataupun cuma angan2 lampau.tapi kesedihanya sampai kehati.

ahmad al-qarni berkata...

aku da rasa mcm mana pts cinta.. memg susah beb nak lupakan sume u.. tapi bila dipikirkan balik.. buat apa la dikenang benda yang da lepas.. da orang xsuka kan kita.. xkan kita nak terhegeh2 lagi bro... jual mahal la siket.. n anggap je perpisahan tu satu turning point untuk kita menuju kearah menjadi insan yang lebih percayakan diri sendiri dan juga menjadi insan yang tabah dalam mengahdapi masalah putus cinta... World!!!

Tanpa Nama berkata...

huhu..emm,aku pown cian tat popan yg knew maen dak laki niey..aku sbgai popan asew nk blsah jew laki2 tat dunia niey..but,kederat tak kuat laa...hehehe

Tanpa Nama berkata...

jika cintamu milikku aku kan setia kepadamu sepanjang uisaku.....

Tanpa Nama berkata...

hai, buatlah mcm saya, kalau dikecewakan, saya cepat2 cari pengganti, so no time to sad or frustrated! praktikal bukan?

Anonymous berkata...

memang jadinya camni bila taK di perlukan,impian bersama hancur,nama anak nurkasih berbinkan orang lain,ataupun cuma angan2 lampau.tapi kesedihanya sampai kehati.

Tanpa Nama berkata...

cri2 mcm ni biasanya ada pada prempuan yg suke ckp bohong pd pasangan diorang yg tulus mencintai diorang...

Tanpa Nama berkata...

Biar dia tinggalkn dan kecewakan kte sbb suatu hari nnt dia pasti akan ditinggalkan & dikecewakan oleh org lain....apa nak susah. dunia ni kan bulat. suma org akan melalui benda yg sama. ingatlah...tuhan itu adil.

Aku kini ditinggalkn & dikecewakan sbb dulu aku pernah wat cm tu kt org...huhuhu

aida_kedah berkata...

mungkin aku yang akan ditinggal kan kekasih ku
dia mula bersikap dingin pada ku
dia sendiri cakap dia dah meluat dengan perangai aku
hati aku sangat tersentap saat ini..

FAanje berkata...

HAMPIR SEMUAAA DIATASSS TOH SIKAP PAKWE AQU !!!

OMG !!!

Tanpa Nama berkata...

suma d atas sejibik sama ngan ex aku !! SIAL TOI LAKI 2..

Tanpa Nama berkata...

rasa cm nak nangis...
amat sakit apa yg aku rsakn skg...
org yg bnar2 aku syg..kini spt x mhiraukan aku lagi..
akau cuba utk mjauhkn diri datinya..tapi aku x bisa..stiap x aku jg yg akn mgalah..
knpa dia x pnah mmhami hati ini..
akau bnar2 sedih...
adalah lbh baik kta syng pd org yg syg pd kita..drp syg pd org yg kita syg..
krna org yg kita sayng akan tingalkn kita utk org yg mreka syg..tp org yg syg kita akan sntiasa bt kita happy..
org yg syang kita x akan pernah mnyakiti hati kita...
aku benar2 rasa sakit...
aku menyesal telah mengenal dia dan sayang padanya....
dia x prnah mhargai aku....

Tanpa Nama berkata...

knapa kau tggalkn aq ariff?ap slah aq?mna jnji2 mnis kau dulu bhwa kau xkn tgglkn aq?mgkn kau da lpa ap yg kau da bt kt aq,tp bkn aq ariff.....dlu,aq da pnah srik utk bcnta lg.tp kau dtg mmbriku sinar harapan...dgn mdhnya aq mnrima kau mnjdi kkasihku...shggalh pd suatu hr,tnpa prsengketaan antra kta,kau hya mghntr SMS kpdku "kte ptus k,bye askom"...btapa hncur lluhnya htiku saat i2 hya thn je yg thu.smpai skrg enth mgapa aq msh x dpt lpakn kau.kau slalu mncriakn htiku yg lra...suatu hr,tmn2 ku mmbritahu kpdku bhwa kau x prnh mncntai aq...kau sdh mrncang suma ini krana kau mliht aq trllu ego trhdp llaki...stlh kau bjaya curi htiku,kau cmpkknnya...nmun enth mgpa,mdhnya aq mmaafknmu.mgkin krana cintaku utkmu trllu kuat hgga aq sdh x mmndng llaki lain yg cba msuk dlm htiku...dan perlu kau thu,aq sdia mnntimu wlaupun bbirku x mluahkannya...dlm htiku hya ad kmu....ariff...ku brdoa agr kau bhagia dgn plihanmu..aminnnn........

Tanpa Nama berkata...

sdih nye ble d'tgl kn oleh org yg kte syg .... skit sgt aty aku bgaikn mata pdang .... knp die tgl kn aku ape slh aku pd die npe die sngup pergi .... ape jnji die pd aku slama ney ... aku trklan nan skap die ... ape pun aku ttp tngu die kmbli pd aku ... aku syg sgt kt die ...

Tanpa Nama berkata...

sedihnya bila kita kehilangan orang yang kita sayang,tp dah orang tak nak biarkanlah...Asalkan dia bahagia...

Tanpa Nama berkata...

yea....sedeh mdengar komen diruangan ini.Saya pn salah seorang yg mnghadapi mslh cinta ini.bl saya baca 10 tanda yg anda akan kehilangan si dia tu,tiada satu pn yg x kena pada hubungan saya skg ini.semuanya ada tertulis disitu.baru saya betul2 sedar masa saya dan sidia hampir kehujungnya...apapn tq for lovely page that realise me about "real world"this is real world.

Tanpa Nama berkata...

mmm...tol la pew yg dtlis 2 coz aq da asew sume 2..n aq arap kowg yg da nk hmpir2 kew pghujung lam stiap perhubgn 2,kowg sbr r ea..ad hkmah d'sblek stiap yg blaku..

Tanpa Nama berkata...

tips kt ats semua btul..saya da terkena da....da kena tggal da pun..huhu

Tanpa Nama berkata...

bkn snang nk cri org yg btol2 kte cintai...

Tanpa Nama berkata...

rse nk mty pon ade...mgkin sye xkn pnah mcintai org lain cmne sy mncintai dy....umM...

Tanpa Nama berkata...

kenapa diaa datang di kehidupanqu lage?,dan aq.pun masih merasa sayaang padanya,dan saat itutiba mengapa dia tiba'' menghilang tanpa alasan yang jls.padahal aq terlalu mencintainya..kasih sayang nee tulus untuknya,tapi sampai kapan kau benar'' mengerti akn prsaan.qu????????????

Tanpa Nama berkata...

Sa sedih dya da blik oleh bf lama nya..apa slh kat aq ko tingalkn ku.sa marasa menyesal kenal pmpuan jenis ko tyada maruah diri......

Tanpa Nama berkata...

sedih dan sakit bila kita meninggalkan dan ditinggalkan orang yang kita sayang dari sejak sekolah, hanya Allah saja yang tahu.....dan x tahu apa hikmah yang Allah nak bagi......

Tanpa Nama berkata...

apa hikmah kita meninggalkan seseorang yang dah kita kenal lama dari sekolah tanpa kita sedar , sampai 8 tahun bercinta., tapi dalam satu masa Allah ujie kita meninggalkan dia tanpa sebab......sampai satu masa perasaan sayang kembali balik kepada lelaki tersebut....tapi terlambat, 3 minggu lagi dia nak bernikah dia bagi tahu dia nak kawen dah...hancur....sakit ditinggalkan dan dipermain2 kan....dan diberi harapan menunggu sampai 3 tahun....

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.