Puisi Luahan Hati - Cintaku Antara Dia dan Allah


Share on Tumblr
Cintaku Antara Dia dan Allah

Saat mula mengenali dirinya,
Diriku seakan bahagia,
Tiada setitis mutiara jatuh ke riba,
Kehadirannya mampu membawa cahaya,

Hadirnya dalam hidupku,
Mampu mengubat hatiku yang pilu,
Mampu menghapus kenangan sendu suatu ketika dahulu,
Yang membiarkan aku terus hanyut dibuai rindu palsu,

Cinta bertepuk sebelah tangan,
Ayat yang sesuai dijadikan ungkapan,
Kerana berperangnya hati dan perasaan,
Menyuruhku melupakan dia dan menghapus segala kenangan,

Walaupun kekadang diri terasa bahagia,
Namun derita juga kian menghimpit dada,
Saat aku melihatnya,
Terasa hatiku seakan-akan dihiris-hiris olehnya,

Seringkali aku merasakan diri seperti ditertawakan,
Apabila melihatnya bersama teman-teman,
Manik-manik jernihku bertaburan seperti air hujan,
Hatiku berbicara, mengingatkan aku ini adalah satu ujian,

Aku sakit dan patah hati,
Aku tak mahu berangan lagi,
Aku nak lari dari semua ini,
Hingga aku temui cinta sejati,

Niat tidak boleh menghalalkan cara,
Kerana apa yang haram tetap haram di sisiNya,
Aku ingin mencintai dan dicintai dengan redhaNya,
Kerana disitulah akan hadir segunung rahmatNya,

Aku tahu aku bukanlah hamba yang sempurna,
Aku berasa tidak sempurna tanpa cintanya,
Namun, tanpa cintaMu Ya Allah hidupku lebih tidak sempurna,
Haruskah aku melupakan perasaanku terhadapnya?

Ya Allah Ya Tuhanku,
Aku ingin sekali menariknya untuk mencintaiMu dan agamaMu,
Menyuruhnya untuk menjadi saudara Islam yang baru,
Mengharap dia mendapat rahmat dan syurgaMu,

Ya Muhaimin,
Aku mengharap doaku diperkenankan,
Supaya dia tidak terus menyusuri jalan kesesatan,
Agar bahagia dia meneruskan kehidupan,

Ya Rabbana,
Sampaikan pesananku kepadanya,
Kau berikanlah cahaya hidayahMu kepadanya,
Kau berikanlah aku kekuatan untuk melupakannya,
Kau hapuskanlah ingatanku terhadapnya,
Sehingga aku tahu dialah jodohku selamanya……….

Nukilan:
Nama Pena: Aihara S
Email: aiharasvazira@yahoo.com
Puisi Luahan Hati - Cintaku Antara Dia dan Allah

21 Komen:

Tanpa Nama berkata...

tersa seperti terkena btg hidung sendiri..Allahu akbar!

Tanpa Nama berkata...

ya Allah!!!!!!!!!

ARSy corp berkata...

wah mantab gan...keren...

Tanpa Nama berkata...

i like.....

Tanpa Nama berkata...

subhanallah.......

seandainya aku punya pasangan seperti yang dikisahkan ini..
alangkah bahagianya diriku...

adakah orang yang seperti itu...??
Allahua'lam

Tanpa Nama berkata...

sempurna.....

Tanpa Nama berkata...

aku sygkn bf aku yg skrg n aku hrap sgt ktorg kkal smpi ke jnjang plamin..smlm kantoi dgn fmily aku d gate..skrg dh x leh jmpe g...knplh aku niey ska mnyushkn org jer..x prnh nk wat org bhagia..hppy..aku rse mcm x nk hdup g klau dia prgi..aku nekad drpd aku trseksa...x snggup utk kli ke-2..

Tanpa Nama berkata...

sudah menjadi lumrah tiap yg bercinta akan merasa sakit dihati apabila dilukai...sabar dan berserah kepada allah adalah yang terbaik.

AISHAH berkata...

ya allah...
indah sekali luahan hati nya...
moga hbgan kmi yg msh bru akn bkklan...
aq sygkn die dgn spnuh hti...

raudhatul jannah berkata...

ya Allah.. cdeyhnyer.. cmne la aty ini akn brkte pdenyer... pdihnyer rse yg trsmpan dlm qalbu ini...

Tanpa Nama berkata...

mohon kebenaran nk share ya,,tq

Tanpa Nama berkata...

ya Allah aku mohon agar aku dapat menghindari cinta ini agar cinaMu tidak jauh daripadaku....

Tanpa Nama berkata...

ya Allah aku mohon agar aku dapat menghindari cinta ini agar cintaMu tidk jauh daripadaku

Tanpa Nama berkata...

menarik puisinya!

Tanpa Nama berkata...

Cinta pada Allah sajalah yang kekal abadi dan memberi kebahgiaan yang hakiki.

Tanpa Nama berkata...

ya allah betapa hebatnya hambaMu menerima dugaanMu...semoga dirinya senantiasa berada dalam rahmatMu....
Aminnnnnnnnn................

Tanpa Nama berkata...

Ya Allah. .aq amt mncintainya.. ttpi kerna kami bersepupu kami trpaksa brpisah. . ttpi smpai sekarang aku masih lagi inginkan nya Ya Allah. .sungguh sukar untuk aq lupakan Nya . .aq hanya dapat berdoa untuknya saja. . aq merinduinya Ya Allah. . semoga dia sentiasa bahagia disamping keluarganya. . amin. .

by: w
to : arif

HERDIANSYAH berkata...

Hai Sang pujangga
Salahkah diriku saat ku pandang dia, bergetar tubuhku
Hai orang bijak
Katakanlah padaku apa yang kurasakan setiap ku menatapnya setiap ku
Menyapanya kutergetar tak bergerak
Hai pujangga, hai kau yang bijak, katakan apa yang diriku rasakan

Dengarkan permintan hati qu. Tak bisa dipungkiri bahwa aqu menyayangi dirimu. Aku tak tau ap yg ku rasa kn dlm hati ku saat prama kali lihat dirimu melihat mu. Detak jantung ku berdetak tak menentu. Seperti nya aq tak ingin berlalu. Tolong lah aku bgmn diriku ungkapkan rasa yg terbelenggu, berilah syg mu ku akan menjaganya.

Semua yg terjadi sudah ditetapkan oleh sang penentu kejadian

Dirimu bgtu cpt msk kr dlm hidup ku
Tapi, apakah pantas aku sprti ini. Apakah hanya waktu yg bisa menjawabnya. Hati ku yang terbelenggu tdk bisa dibohongi oleh perasaan ini. Jika kau tdk ada mengapa mata ini sllu ingin mencari untuk melihatnya. Jika kau berbicara mengapa telinga ini ingin sllu mendengarnya. Jika tangan ini dingin mengapa sllu ingin di genggamnya

Tanpa Nama berkata...

best sgt ayat nie ..

aiman saiku berkata...

kau slalu ada tmpt buatq

ieda coklate berkata...

allah meredhai umatnya yang ikhlas mencintai dan menyayangi seseorang..allah akan membahagiakan pasangan itu apabila mereka sudah berumah tangga..kerana itu,,tidak perlulah kita menjalinkan hubungan yang terlarang..kerana suatu hari nanti allah akan temukan kita dengan seseoarang yang boleh membahagiakn kita ..
insyaallah.. :)

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.