Sajak Puisi Cinta | Kenangan Itu


Share on Tumblr
Kenangan Itu

Oh kenangan itu,
kembali lagi,
membawa ku terbang jauh,
kembali ke masa lampau
di mana aku tersenyum,gembira,bahagia,
menjalani kasih sayang antara kita,
di mana aku mengenal erti cinta,
ingin saja ku bawa jasadku ini kembali ke sana

Oh kenangan itu,
tidak perlu lagi kau kembali kepadaku,
kau hanya mmbawa kebahagiaan palsu
yang hanya menyiksa jiwa merindu
kau hanya mmbawa sejarah hitam penuh kesengsaraan,
menumpaskan ego seorang lelaki,
air mata ini menjadi saksinya.

Oh kenangan itu,
aku buntu kerana kau,
perlukah aku menyisipmu
di celahan rimbunan memori indah?
Atau di celahan sejarah hitam?
Perlukah aku membuang kau dari rimbunan memoriku?
Ingin saja aku mmbuangmu tapi tiada daya,
Hanya kerna kau berjasa padaku,
Mengajar erti kasih sayang dan cinta suci…

alif haris
~ kenangan itu,5.04a.m,24/4/2010 ~
Sajak Puisi Cinta | Kenangan Itu

20 Komen:

Alif Haris berkata...

thanx 4 the publishing..:)

Unknown berkata...

mmbri mksd yg myusuk hatiku...
ciptakn 1 puisi mgengai pengorbanan...huhu...

Tanpa Nama berkata...

anjk

tania berkata...

keren

chika berkata...

menyentuh hatiku

troy berkata...

kenangan2 lama yg menyentuh hati...

tiAZZzz berkata...

cO cweeD !!!!!!!!!!!

eraza muhibbah berkata...

kenangan akan sentiasa d ingati selamanya..biarpun hanya sekejap sahaja yang indah itu mendatangi kita. this puisi so romantik i liked.

Tanpa Nama berkata...

sangat bagussss,,,,,

Tanpa Nama berkata...

cinta datang dan pergi...tapi kenangan itu....susah untuk di lupakan..susah untuk di buang..kerana kenangan itu shj teman kala rindu.

Tanpa Nama berkata...

cinta naif...

Tanpa Nama berkata...

sakitnya merindu..
biarlah kenangan itu berlalu..
walau panah itu menusuk kalbu..

Tanpa Nama berkata...

kisah kite mungkin hampir sama tapi......q memang syg padanye..tapi hidup q di perlekehkan seperti q menunggu dia datang pada ku..mengharapkan dia,padahal bila di ajak berjumpe berbincang hubungan kami dia berkata"BUAT APE NAK JUMPE"...dari situ tiada kesungguhan dia menerima q yg asl nye rancang hidup bersama bulan 9..salahkah q memutuskan hubungan dgn dia?q telah ucapkan di susunan sms yg q ingin putus...q terpaksa kerna amat terluka x terkata di abaikan.....

Tanpa Nama berkata...

makin d sakiti...makin d rindui!!!owhh kenangan..berlalu laa engkau..aku xsudi mengingati mu walaup0n sejenak..tp apa kn daya..aty ni xmampu tuk m'buang KAU jauhh dr sisi..

Tanpa Nama berkata...

tersentuh hati bila baca crita ni...
dh mcm ksah diri aku...

Tanpa Nama berkata...

n_n

Tanpa Nama berkata...

PIANOnya keren banget download di mana...?

Tanpa Nama berkata...

syahdu sggh puisi nie...trbaik r

Jelita Lara berkata...

sudah lama aku tak merinduimu ... sudah lama aku tak menangis kernamu .. tpi hari ini kenangan, rindu dan tangisan ku ini bersatu untukmu , mungkin jasad kita tdk ditakdirkan tuk bersama namun MAAFkan aku kerna aku tak dapat memadamkan semua kenangan dan kisah silam kita !!

Tanpa Nama berkata...

kenangan itu tidak mudah di lupakan...
karna kenangan kita hidup

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.