Puisi : Cinta


Share on Tumblr Cinta



Ketika aku datang
Di dunia pewayangan cinta
Cuma satu yang aku bawa
Perasaan kasih di dalam dada
Yang bisa merubah satu wacana
Menjadi cerita panjang
Yang berbelit susah mengambarkannya

Tak ada alasan lain tentang cinta
Karena hanya satu yaitu kasih
Kecuali hanya mengada-ada
Kalau ada aku tak percaya
Alasan itu dipaksakan
Dan akan aku katakan
Sungguh malang nasib mereka
Karena tak beda dengan si penjaja

Cinta adalah rindu
Yang datang dari dalam kalbu
Bisa membawa tentram
Dalam merih kedamaian hidup

Nukilan:
fa_al qarib Puisi : Cinta

20 Komen:

Tanpa Nama berkata...

aku suka ceritax,cerita ini bikin aku tamba semagat untuk mendekat kepada wanita....??????

Tanpa Nama berkata...

im faile in lurve

Tanpa Nama berkata...

I like IT

Tanpa Nama berkata...

i like this puisi...
menarik cngt....
anyway gut luck...

Tanpa Nama berkata...

uhh ......bner bangeEt tuwHH...........

Tanpa Nama berkata...

yerrrrrrrrrr mmang btul 2... huhuhuhuh

Tanpa Nama berkata...

lpaz tension kat sini pown bermakne jgak...hahahahaha

gylank eteth berkata...

tambahin lg donk puinya,,,, keyz

aditzzz_mutIa berkata...

knp sich pcr w gk tw prsaan w....

Tanpa Nama berkata...

a rather interesting poem
so no one you are trying to learn .

Tanpa Nama berkata...

sajak cinta yang best..mbuat ati ini tersentuh...

Tanpa Nama berkata...

i love you akbar...........

Tanpa Nama berkata...

All Gw Lagi Sakit Hati Sama Orang Yang Gw Sayangi
Andai Saaja Aku Bisa Memutarkan Waktu
Aku Sangat Bahagia Bila Tak Mengenal Mu

Jika Aku Bisa Memilih Bernafas Atau Mencintai Mu
Aku Akan Memilih Bernafas
Karna Akan aku gunakan Nafas Terakhir Qhu
Untk Katakan Klo Aku Sayang Qmu __==

AbEyWakLu berkata...

cinta ibarat 1 janji dlm hati,,tak dapat d.ubah,,tak dpat d.baca,,takan trpisah oleh jarak,,takan sirna oleh amarah,,takan lekang oleh waktu,,sedetik d.mata,,slama'y d.jiwa...♥♥

Tanpa Nama berkata...

i love u norazlyen

Tanpa Nama berkata...

cinta..
aku x pasti ape yg aku lalui skg ni adlh cinta..
kerana..aku sudah mempunyai cinta yg kekal abadi..
mengapa kau hadir??dan memberi kn aku cinta???
aku serba salah dgn diri ini...tersepit aNtara yg hakiki dn yg belom pasti..

Tanpa Nama berkata...

Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam. Di mana ada cinta di situ ada kehidupan; manakala kebencian membawa kepada kemusnahan.
Tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? Karena Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah namanya Cinta.
Ada 2 titis air mata mengalir di sebuah sungai. Satu titis air mata tu menyapa air mata yg satu lagi,” Saya air mata seorang gadis yang mencintai seorang lelaki tetapi telah kehilangannya. Siapa kamu pula?”. Jawab titis air mata kedua tu,” Saya air mata seorang lelaki yang menyesal membiarkan seorang gadis yang mencintai saya berlalu begitu sahaja.”
Cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain, dan kamu masih mampu tersenyum, sambil berkata: aku turut bahagia untukmu. Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada disisi kita. Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mau mencoba. Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup. Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi jika kamu masih tidak dapat melupakannya.
Perasaan cinta itu dimulai dari mata, sedangkan rasa suka dimulai dari telinga. Jadi jika kamu mahu berhenti menyukai seseorang, cukup dengan menutup telinga. Tapi apabila kamu Coba menutup matamu dari orang yang kamu cintai, cinta itu berubah menjadi titisan air mata dan terus tinggal dihatimu dalam jarak waktu yang cukup lama.
Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.

sehaawan berkata...

xsmua cnta skit aty . .sblom nie aq xcye bdax laky nie , ,sjak lnl ngan safuan b.piyan,,aq thu bkn smua laky xleh cye . .i luv u darling . .

Tanpa Nama berkata...

aku menemui blog ini kerana aku slalu baca tips untuk kekal bahagia dengan dia..aku cari nasihat dan baca apa sahaja yang boleh membantu saya..saya bahagia sgat dengan dia sampai suatu hari kakak dia bg tahu kebenaran yang mmisahkan saya dengn dia..walaupun dia pergi da saya slalu jgk baca blog ini..trima ksih tips n bnyk benda yang menarik dalam blog ini.kepada yang bercinta,hargailah orang yang brsama anda kerana mungkin dia benar2 ikhlas kapada anda..tapi lau yang dikecewakan,insyaallah pasti akan datng seeorang yang iklas dalam hidup anda..bagi sy yang penting adalah keikhlasan

Tanpa Nama berkata...

saya suka dia

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.