Macam mana nak tahu dia suka kita atau tak


Share on Tumblr
Macam Mana Nak Tahu Lelaki / Perempuan Suka Pada Kita?

Anda ada seorang rakan. Dan anda tiba-tiba menyimpan perasaan padanya. Jatuh hati pada kawan sendiri kadang kala sesuatu yang tidak dapat dielak. Mungkin kerana cara layanannya terhadap anda berbeza dan dia mempunyai ciri-ciri yang diidamkan serta sentiasa ada di samping di saat memerlukan perhatian.

Namun, untuk meluahkan rasa hati mungkin agak sukar kerana bimbang menjejaskan hubungan persahabatan sedia ada dan anda sendiri sarat dengan rasa malu.

Lebih teruk jika luahan hati tiada sambutan kerana dia hanya menganggap anda sebagai rakan biasa. Sedangkan hati anda sentiasa tertanya-tanya, sukakah dia pada anda?

Usah tertanya-tanya lagi, berikut beberapa panduan untuk mengenal pasti sama ada lelaki yang anda idamkan itu mempunyai perasaan yang sama.

Jatuh Cinta Pada Si Dia

Si dia gelisah bila bersama anda

Lelaki yang sukakan seseorang wanita akan berasa gelisah atau sering kali rasa tidak kena dan gelabah apabila berdepan dengan gadis yang dia sukai. Lihatlah ciri-ciri itu, mungkin anda perasan dengan ciri-ciri yang ada pada si dia.

Perhatikan gerak-gerinya

Adakah dia selalu cuba merenung anda? Senyum pada anda? Gemar memandang anda biarpun ketika jauh? Memuji anda atau sering memulakan perbualan dan selalu berdiri berdekatan anda biarpun dia berusaha untuk mengelakkan agar anda tidak terperasan dengan perbuatannya itu.

Sentuhan

Si dia suka menyentuh anda (bukan gangguan seksual) namun perilaku yang sejujurnya. Dia mungkin menepuk lembut bahu anda atau geselan tidak sengaja yang boleh menyemarakkan perasaan anda dan sebagainya. Lelaki yang sukakan anda akan mencari peluang untuk menyentuh anda dengan niat yang baik.

Si dia suka telefon anda

Ini memang terang-terang menunjukkan si dia menyukai anda apabila dia selalu menelefon anda biarpun bertanyakan soalan yang remeh. Kadang kala ketika dia berkata dia terlepas cakap sebenarnya dia suka bercakap dengan anda ataupun dia menipu 'tersalah dail' pada hal dia sebenarnya ingin berbicara dengan anda.

Sanggup berkorban

Si dia berbuat apa sahaja demi anda. Pinjamkan duit, belikan sesuatu untuk anda atau apa sahaja tanpa perlu anda bersusah-payah memikirkan untuk meminta bantuan daripada rakan-rakan lain.

Cemburu


Ini memang sah si dia sukakan anda apabila dia terasa cemburu ketika anda bercerita mengenai rakan lelaki lain. Ini bermakna dia tidak mahu ada orang lain selain dia dalam hati anda.

Senang memperkenalkan anda kepada rakan atau keluarganya

Si dia tidak akan malu memperkenalkan anda kepada rakan-rakan dan keluarganya, biarpun ketika memperkenalkan itu dia akan menyebut anda sebagai hanya rakan tetapi cara dia memperkenalkan diri anda pasti berlainan dan anda akan tahu kelainan caranya itu.

Suka ambil tahu

Dia sentiasa mengambil tahu mengenai diri anda, keluarga anda , kegemaran anda dan mungkin tarikh hari jadi anda. Itu maknanya dia berminat hendak mengetahui segalanya tentang anda.

Macam mana nak tahu dia suka kita atau tak

234 Komen:

«Lebih lama   ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 234   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

tengz , sume nye adew pade sidia . heee

Tanpa Nama berkata...

memang ada pada si dia, tapi si dia lebih suka wanita kurus, adalah kerana saya berisi sedikit, tak mengapa. saya cuba kuruskan badan demi dia.

Tanpa Nama berkata...

salam.. sy btul2 mncri org y serius nk trun berat/naik berat/nak maintainkn berat/y mahukan kesihtn y lebih baik, nk hilangkn jerawat..? insyaALLAH semua boleh dgn izin ALLAH...call or sms me now!!!. 013-2261862 (zul) Alhmdulillah, sy turun 4kg dlm masa 9hari..

Tanpa Nama berkata...

ada lah jugak ciri-ciri kat atas yang sama macam jejaka yang saya aim kan nie..
tapi die nie brutal la! ego kuat, berlagak macam gentleman,
dia jugak sosial orangnya..entahlah..biarlah..
saya akan trus memerhatikan dia..
btw, dia yang saya maksudkan ialah classmate saya sendiri!haha.

Tanpa Nama berkata...

tak salah kalau jujur,terus terang lagi senang...kalau diam mungkin mengmbil masa untuk sidia tau..dalam pada itu mungkin dia dalam pemerhatian yang lain...

Tanpa Nama berkata...

saya cuba untuk tidak sukakan seseorang yang tak mungkin saya miliki... kerana dia dah pon jadi hak orang lain.. huhuhu

Tanpa Nama berkata...

saya tua setahun dari budak yang saya minat tu , tapi saya belum pernah bercakap dengan dia . kalau dulu hanya saya yang selalu memerhatikan dia tapi sejak akhir-akhir ini dia dah menunjukkan respond yang positive . tetapi 3 hari yang lalu dia ade ternampak saya bercakap dengan kawan baik saya ( lelaki ) selepas dia nampak , mukanya yang ceria berubah menjadi masam then dia terus balik rumah . selepas kejadiaan itu , dia tidak lagi seperti dulu , dia sudah tidak memandang saya . jadi untuk itu saya mengambil keputusan untuk call dia . saya menebalkan muka saya demi untuk bercakap dengannya . tetapi hasilnya sangat mengecewakan , dapa mulanya dia membalas dengan elok SMS saya , tetapi setelah tahu saya yang SMS dia ,dia terus tak balas - balas . tolong lah saya !! apa yang patut saya lakukan ??

Tanpa Nama berkata...

hurrmmm yg nie mesti btul2 suke kt kite
hiiii best nyerrrr

geoaty berkata...

hehehehehe ye lar

yananyss berkata...

nak tanya..kalau lelaki tu selalu tegur benda yang dia tak suka yang ada pada kita? maksudnya si dia tu betul2 suka kita tak?

Ukhti Insyirah berkata...

sweetnyerr..
kalau dia wat saye mcm tu..
tpskt pon x..
sedyyyyhhh..:(

Tanpa Nama berkata...

Tp mcm mna klu tba2 dy s'perti m'elakkn diri drpd kta......alah mmg kmi rpt...dy lha shbt sy....dy slalu msg,cal,tolong sy.....mlh jdng2 dy kn pgng hp sy,malah..... dy jux s'lalu m'renung sy....

Tanpa Nama berkata...

msti lha...cz dy mw ambl brt tntng diri kta....2 lha dy ska dgn kta.....

Tanpa Nama berkata...

Saya tertanya-tanya adakah dia menyukai saya, kerana kekadang-kadang saya terperasan, setiap kali berjumpa, dia pasti akan mengukirkan senyuman.

Tanpa Nama berkata...

adakah jika seseorang itu menyukai kita, dia akan menyusahkan kita?

Tanpa Nama berkata...

sy xtw lha...tp prnh dy...ckpdy ska sy...tp sy ngtkn dy men2,mlh bla b'bual2 dgn dy...dy senyum dn merenung sy.....apa kha 2 erti nya dy ska sma sy.....dy ckp....sy hpy sng2 cz ary nie k0 b'crta sma sy...dn st lgi...dy ckp dy blng dy rndu sy,..... apa kha erti semua 2....... kmi dua mmg kwn sahabat rapat....mlh dy sngp tl0ng sy....

Tanpa Nama berkata...

Cinta xmnyusahkn malah ia akn mnyenangkn kita...kalo susah tuh hmmm....

Tanpa Nama berkata...

cinta langung x menyusahkn ,malah kta d beri pelung tuk mencintai ssorg ,wlau kta tahu hbngn e2 blum tntu brkekalan ,namun jngan brputus asa kerna stiap hbngn yg d jalinkn akn mendpt restu dri-nya

Tanpa Nama berkata...

saya masih ragu kejujuran dia trhadap saya ...

Tanpa Nama berkata...

saye malu bace ni

kendall berkata...

ermm. sebenarnya saya mmg suka dgn dia. mmg smua di atas tu sama skali dgn prbuatannya trhdp saya. tp ada satu yg tidak iatu berhubung melalui telefon. saya tidak mempunyai nombornya tp saya akn mencuba utk mendapatkan nomber dia. and tadi mase kelas, dia smpat renung2 saya, ketawa2 dgn si dia, berjalan bsama2 & duduk sama2. hehe. harap kekal berpanjangan rasa dia utk saya. thnksssss.

ungu berkata...

dya selalu merenung dn senyom ~~ hum ! risau!

Tanpa Nama berkata...

ciri2 yg len tu smue ade tpi yg sentuhan tu je x de.....

Tanpa Nama berkata...

betul..kita juga pasti akan suka dengan kawan kita tu..
tapi kita tak pasti dia suka dengan kita atau pun tidak,
kawan saya tu dia suka rapat,cemburu kalau saya cakap dengan lelaki lain...tapi yang saya tahu dia suke dengan orang lain.. dan dia suka dengan kawan yang rapat dengan saya, patut kah saya perasan yang sebenarnya dia suka akan saya...slps 1 tahun saya kenal dia,,saya dapat tahu dia rapat dengan saya hanya ingin pergunakan saya untuk untuk m'balas dendam t'hadap perempuan..kerana dulu ex-gf dia hanya ingin kan duit dia sahaja..slps dia jujur dgn saya...saya tak boleh ketepikan hati dan perasaan saya terhadap dia sehingga kini..sampai hari ini jugak saya hanya melihat nya dari jauh sahaja..dan kami tak pernah berkomunikasi sama sekali..4 tahun saya suka dia..

emie minie minie berkata...

smua tu ada pada kwn sya, dia ex-gf kwn baik sya, kisah nie lebih krng sama la juga dengan kisah "orang tanpa nama" kami skrng ni selalu keluar bersama, sya pun tak tahu apa sebenarnya relaion kami, kami pun selalu bersms, cara kami sms pun dah macam orang bercinta, sya tak sanggup nak lepaskan die or anggap die sebagai kwn lagi,sebab kami dah mula jatuh cinta antara kami, tapi sya takut kalau smua tu akan menjejaskan persahabatan kami, hemmmm, die selalu ada stiap kali sya dlm kesusahan, tak kisah la dlm apa pun keadaan, die la yg selalu berada di samping sya, sya syg sangat kat die,

Tanpa Nama berkata...

saya rasa ada gak la ciri2 kt dalam tue..tpi masalah nyerr...die kire alim..dan selalu brborak ngn pompuan lain..buat saya rasa sakit hati jer..die x suka pompuan yg x bertudung dan berisi..saya kire berisi jugax la...tpi ade x tip tu berani luah kn perasaan?... saya tringin nak luah tpi malu..bkan ape..klu dah luah..die x trime..wt malu jer..

Tanpa Nama berkata...

kteorg sebaye!n saye kls number 2 die kls number 1! kteorg rapat sbb bln 1 aritu ade perkemahan kt sklh!kteorg kne msuk utan dorang2 !n semejak tu la kteorg jdi rapat...semakim hari semakin kteoeg rapat sngt2!ramai kwn2 ckp kteorgg cauple..kbetulan plak saye single n die single..saye sygkn die lbih dari sorang kwn!ciri2 kt atas tu smue ade kt dia!kcuali berhubung melalui telfon sbb sye xde number die...die sllu lyan sye cm awek die..die sllu rehat gn sye!kteorg blik jln kaki!sbb rmah dekat gn sklh!n tiap2 hri kterg jln sme2! n bile die lalu dpn kelas sye..die sllu tgok sye,snyum lh intai lh,pstu klau sye berdiri sblh kwn2 sye die sllu sbok nk diri sblh sye!die sllu teman sye!ape mksd die?

Tanpa Nama berkata...

okay,i will try..but so shy dear,because he already had someone,but im sure that he likes me..every time i see him,i think he is someone will be my bf 4ever,so plezz pray on me to get him..insyaallah

kita berkata...

heyy , i actually x tau bila ada feeling kat dia tapi sejak kebelakangan ni dia layan i baik jer and suka sembang . maybe sebab exam kita dpt markh sama tinggi kot tapi tu bukan masalahnya .. the problem is , classmate i pun minat kat dia at the same time i pun minat dia tu .. i pun x nak tau yg i minat dia , ya lah .. i kan malu .. lagi satu , kita x sama bangsa tau .. i cina dia melayu .. agak pelik kan klu i minat kat melayu tu .. dh lah dulu selalu ejek2 sesama kita . awak , tlg bagitau apa seharusnya i kena buat ? please .

Tanpa Nama berkata...

sy nie plk xda mslh pa2x tntng cinta,.sbp sa x pnah mw ada hubugan serius mah lelaki sbp mnyakitkn aty jah.,.tapi sy da mula jth cinta dgn seorng lelki yg umur dy 7thun lbih tua,,dy pkeja chef,.,.kmi memng da kpel..sy tahu dy suka kt sy tp kdng2x dy sperti x serius..,ntah lar sy pnah nk brek mah dy,.,,tp sa x bler,.,sbp sa tw dy rasa kcewa sngt,,dan kmi da kpel blik,..adaka p'buatn sa tue btl..,mgkin sy rasa cmburu jgk sbp rmai pmpuan yg suka dgn dy..=(

Tanpa Nama berkata...

salah satu cara nak mengetahui macam mana dia suka korang = suka pegang tetek dan ramas pepet.

Tanpa Nama berkata...

aQ mmg jatuh hati kat bestfriend aq..aq dh anggap dya sbagai kkasih..tp aq tak taw lh prasaan dya kat aq. .kmi ni stu klss,yg aq heran ni dya slalu jeling dan membri snyuman tiap kali mmndangku..kmi slalu gak brsms..tp yg mngecewakan. .dy sering mngeluarkn prkataan yg krang sdp utk di dngr mcm kylik,phantat,bodo,bengong dan bnyk lg..aq taw lh dya main2xngan aq...tp sbabkn aq ad prasaan kat dya..tulh aq rsa skit trguris apbila dya kluarkn ayat kasar..tiap hari kmi ber sms ..dya slalu mlakn sms kat aq..kdg2x aq tak lyan coz tkut dya sedar yg aq ska kat dya. .hakikatnya mmg aq ska kat dya..aq mmg dh lma nak luahkn prasaan cinta trhdpnya. .tp dsbbkn gelombg prasaan mlu sngat kuat..aq trpaksa mnahan je prasaan ku trhadpnya..aq mmg nak luahkn..tp tkut dya x trima..hbis hbungan prsahabat kmi trjejas..jd trpaksa jelh aq tnggu dya yg luahkn dhulu..hehe.

Tanpa Nama berkata...

erm memang susah nak dpt kn dia .

Tanpa Nama berkata...

sy dah give up usha die.. sy sgt2 terjatuh cinta kat die tp sadly, die asyik tarik tali je.. kejap sy rase die suke kat sy,kejap x.. sy dah penat cmni tp sy xkan berhenti cintakn die.. any1.. plz help me.. lebam woo hati sy haha

Tanpa Nama berkata...

2 drpd tips kt atas tu mmg ada..prasaan nie cma ada nama dia jew..bla nk tdo,mandi trmnung,mncul wajah dia jew.dlu xde.bkan slalu jmpa pon.tba2 jew tmbul prasaan yg xd'sngkakan..nape ek..prasan gak dia ada tnung muka saye.xtaule apa tndanye..smpai trmmpi2 wajah dia..sumenye pasal dia..tp xtaule apa prasaan dia pda sye..biasanye bg barg atau ambk barg,xde trsntuh tangan..tp hr nie mcm ada ssuatu..xtaule btul ke x kata ht nie..atau prasan sorg diri jew..

Tanpa Nama berkata...

Si dia suke nk wat xtvt tu kitorang due je wat..pastu si dia suke belanja saya ice-cream ?? saya x tahu yg dia suka saya ke x?? kwn2 sy sume syak yg si dia suke saye..ape nk dibuat???!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

hmm . kite tak rapad btw aku suke dea , mcm mne plax tuh erk ? haha .
lolx jeh ! :'>

Tanpa Nama berkata...

hmmm......kebanyakan yg d'atas tu rasanya....ada pada budk llaki kat class cyer.....my friend tanyer dier nperr nmpk cam mrah jer..pstuu dier ckp cemburu ngan ashraf..bdk laki yng duk kat dpan sayer..akhirnyerr minggu lepas dier dh luahkn perasaannyerr pder cyer....and dia kasiteddy bear yg kecil and cute..romantics nyer...nmpaknyerr semua friends akn bgi tahu yg bdk laki2 tu kirim salm..he2

Tanpa Nama berkata...

kite suke kat classmate kite . rse2 mcm die suke kat kitee . Tapi x thu la die suke kat kite ke tak. Die kadang-2 tengok mukee sye . sye tengok die tp sye pulakk yang malu . Dia dudk dekat sebelah meja bestfriend kite . Tp bile bestfriend yg duduk kat sebelah kite lari kt tempat lain , skill dia nampak cam malu je. sye pun masa 2 malu gak . Macam mana ni ? adakah dia suka saya ? Atau die mmg malukan perempuan padahal die takde perasaan kat sye ? Help meeeee ! Btw , orang nya smart dan putih . Hahaha xD

Tanpa Nama berkata...

seronok bace semua ade pada si dia...like it..

Tanpa Nama berkata...

aku suke sorang laki ni, die selalu curi2 pandang aku, try nk dekatkan diri ngn aku bile aku borak ngn die and die jgk sorang yg sgt gentleman. tp haritu die ckp kt aku yg die suke sorang pmpn. tp masalahnye ke'gentleman' die tu die just tunjukkan kt aku sorang. aku confuse sama ada die suke kan aku ke tak? hari2 aku fikir psl die. ape yg aku patut buat? anyone pls help me! :(

Fatink berkata...

majoriti yang bertanya ni semua perempuan..haha..aku nak kongso cerita aku..dalam kelas aku ni ada senior.bila dia masuk kelas aku je,aku selalu curi2 pdg dia. pastu satu hari kitorg igt ade kelas time tu,tpi rupanya cancel.dah alang2 dtg tu,kitorg tunggu sampai habis waktu je lah,baru keluar dr kelas tu. aku dgn kwn aku yg lain ada 4 org,campor dia dgn kwn dia , 2 org.so kami 6 org dlm kelas tu dok berborak2.. kami sembang depan2.aku hanya pandang kwn sebelah dia je,dengan dia aku x sembang lgsung,tpi dgn kwn dia,aku boleh sembang. tapi bila tgk dia sembang dgn 3 org kwn aku,aku agak jeles sebab sampai boleh bergurau senda. actually dia dok tepi depan aku,so selalu curi pdg.tapi aku x leh pdg selalu sebab kalau aku curi pdg dia,aku akan tergelak sorg2 sampai kawan tegur aku ," fatin,eee..merahnya muka..kenapa ni..?" hahaha,sejak hari tu terus aku x pdg dia,takut ada org prasan.last2 aku dpt tau dia dah ade gf..x per lah..

Tanpa Nama berkata...

thanz ,, sbb cer niey sye dpt thau cri dye ,, mmg sah dye minat sye dye ,, slaloo pandang dan senyum2 pda sye ,, ble sye bergaul dngn lelaki dye muke masam thanz yerr ,,

Tanpa Nama berkata...

x tahu la klu si dia suka kan aku ni macam mana nak tahu perempuan x suke kat kite ne ermmm...????

AnisZuraLia berkata...

susah nak tentukan~

Tanpa Nama berkata...

haha,saya sudah tahu dah..thanks ye sebab bg ciri2 ni..terbaekk .

Tanpa Nama berkata...

pyhnya nk cari cinta sjati skng...

Tanpa Nama berkata...

Saya ada suka kt sowang mamat niey.. dier senior sya..kami pernah rapat dulu time sya still ' freshmen 'kt skolah.. and then dier pernah tnya sya mcm perasaan sya terhadap dier.. sya pown ckp lah sya sku.. and dier pown jwb sebliknya.... Tetapi dier cier x nk lbh drpd sekadar kwn.. adakah dier reject sya or x suka ngn sya... btw sya still suka dier meskipun sdh 2 thn berlalu...

Tanpa Nama berkata...

saya suka kat sorang mamat nie. kalau bertembung dengan saya, dia selalu angkat & senyum kat saya. satu hari tu, dia tegur saya, tanya saya nie keja kat mana...tapi hampa tak nak tanya nama saya :(. lagipun, waktu bercakap dengan saya, dia agak nervous, mengelabah saya tengok dia time tu. berapa minggu lepas, time saya nak balik, saya duk dalam kerete, tiba2 tengok kereta dia slow down depan kereta saya, dia senyum kat saya, pastu saya heran, dia perhatikan saya..entahla saya pun xphm kenapa dia tengok muka saya ni lama sgt. lepas tu, dia bagi senyuman manis lagi dia kat dan berlalu pegi. rasa2 nya mungkin dia suka kat saya, tapi saya tak nak perasan sangat, jadi saya buat tak tau jer la...takut nanti hati kecewa huhuh

Tanpa Nama berkata...

salam......sy minat kat seorg senior,,,kami x kenal antara satu sme lain dlm 2 bln peremuan juz pandang2 je...dia n kwn2 dia tau sy minat dia.....sy x tau pasal dia evenname dia pn x tau,,,,,,tapi sy mmg minat gler kat dia....sy sbg seorg perempuan ape yg patut sy bt???

Tanpa Nama berkata...

xjugak,,kalau da dalam friendzone , kawan baik akan buat segalanya....contoh mcam belanje,, kenal family dia,, tenung muka ,pandang2 bila jauh,..aku rasa ni biasa. pandangan orang lain2

Tanpa Nama berkata...

aku dikecewa lagi..aku harap bila aku tggu dy,dyakan datng kat aku..tpi dy cri org lain...sgguh hancur hati aku nie..dy lah yg aku syg sbb dy first love aku..aku xbole nk sygkan sapa2 lagi dah selain dy..aku masih boleh terima dy..tpi knpa dy xsedar aku nak buat mcm 2..aku sggup bgi dy xbosan..last2 aku dpat mcm nie..ya allah..aku berdoa agar dy kembli jpada ku lagi..aku sungguh sediah sgt2..terasa mcm nak ngis ja nie..tpi jenapa dy lgsung xhargai aku..kenapa2..kenapa2...aku mcm nk tnya dy ja...hurmmm....mnx2 la semua 2 hnya mainan ja...tolong la..aku terlalu sygkan dy...syg aku kt dy tidak boleh pdam lgi..hurmmmm

Tanpa Nama berkata...

ary nie aq ade ujian .. nme bdk ni ikrm .. die sk lain .. tpy die jwb ujian dkt sk aq .. selalunye sk pgi die x heandsem .. tpy ary nie aq nmpk die heandsem .. dulu aq benci die.. skrng x lgi .. skrng cume nk tungu cinta die dtng =)

Tanpa Nama berkata...

sye suke sorng bdk nie .. ciri 2 die mcm kt ats tu lh ... mule sye benci die .. sngt 2 .. tapi smlm g masjid nk solat .. sye jumpe die .. die pakai baju melayu .. songkok .. sampin .. slme nie sye bute .. sye selalu pndng rendah dkt die . x sgke atiy die bukak untuk sye .. tdy die g jumpe sye .. pastu die senyum dkt sye ..

Tanpa Nama berkata...

kalau die pandang kat kite?

Tanpa Nama berkata...

kalau si dia sengaja nak sakitkan hati kte dan cari gaduh dengan kita.adekah itu tanda dia suka kat kite????

Tanpa Nama berkata...

dulu si dia katakan suka kpd saya.. skrang dia x suka lagi.. si dia berkata dia mahu kawan dgn lebih rapat.. ciri-2 si dia menampakkan dia sukakan akan saya .. adakah si dia masih suka kan saya??

Unknown berkata...

tapi kan macam mana sye nak tau si dia suka kan saya? sedang kan dia tak selalu berjumpa dengan saya dan kita selalu chatting dalam facebook.. memang pernah dia tegur saya tapi sekali sahaja.. yang lain semua saya yang tegur sebab dia lambat nk tegur dulu..

Tanpa Nama berkata...

sume nya x ada dlm diri dya...mcm mna sya nk tw??? kita org x pena jmpa...hanya nmpk rupa dlm fb jak...tue pn pic jew...sya nk tw dya suka sya atau x...ada sapa blh tlong ke??? sya rsa nk jak luah kn prasan sya ke dya...tpi, sya mlu...sya tkut yg dya x nk lyn sya...dn sya tkt yg dya dh ada awek...sya nk tw lh...dya kat KL... dan sya plak kat SEMPORNA...mcm mna nie???

Tanpa Nama berkata...

sy tgh mencari kawan prpuan ni untk chat..boring!..msj nmbor nie 0139124372

Tanpa Nama berkata...

tpi ini semua tak ada pada saya..apa saya ni berbadan besar tak ada org nak... :( dulu kwan baik saya juga suka dekat dia...

Tanpa Nama berkata...

Ada yg ada pada dia, ada yg x..

Tanpa Nama berkata...

4 perkara je yang ada pada diri dia...

Tanpa Nama berkata...

Sy dan dia br brp bln bcinta dlm ms yg sm.
Hbgn kmi mula sy rs keliru ,perna 1hr sy kt .mimpi yg awk tgglkn sy n p dgn yg len,dia jwb xmustahilkn.pe yg hrus sy bt,sy syg sgt kat dia
Tlgla sy,keliru

Tanpa Nama berkata...

ermmm...betul gak....klau luahhan perasaan tu x dilayan......bengang.....

Tanpa Nama berkata...

Sy kenal dia da lm sejak 16 thn yg lalu..kami bkrja di tpt yg smpn. Sy suka dia dr dulu tp x berani nak bterusterang tkt dia x terima sbb dia muda dr sy..lgpn sy adalah janda. Sblm nie dia mmpunyai ciri2 spt diats, tp tiba2 dia spt nak jauhkan diri dr sy. Patutkah saya berterus terang pd dia? tp cmn ek? blh bg idea x?sy sgt syg kat dia.....

Tanpa Nama berkata...

tapi tu semua kena pada aku

Tanpa Nama berkata...

saye bnci lelaki! ...dasar miang ! x guna ! semuanya x ble dhrpkn ..skrg susah jmpe lelaki yg soleh dan ikhals trdhp pompuan semua mata keranjang dh hidung belang ! bodo !

eydhahc berkata...

begini la ni.....

Tanpa Nama berkata...

saya sukakan pompuan ni...dia keja di opiz yg sma dgn saya..saya sukakan semua tentang dia..mungkin dia merupakan gadis yg ideal untuk saya..tp..yg menjadi msalah sekrg ni..saya tak mampu nk luah kan isi hati saya kepada dia..huhuhuhu

Tanpa Nama berkata...

salam .. ermmm ohh thanks

Unknown berkata...

hnya stu jer yg sama kat atas toe...ermm,, kat klas dya slalu prhatikan aQue,,,tpi dya pena kata yg dya sngat bnci kn aQue...aQue hairan sngt kat bdak llaki nie..napa dya sngt bnci kat aQue sdangkn aQue x pena buat slah kat dya...adakah benci toe sbnarnya dya suka kat saya???

Unknown berkata...

ni tanda2 lelaki ske kn perempuan.. sy nk tanda2 perempuan ske kn lelaki

Tanpa Nama berkata...

sye adew 2 orang pompan yg sye suker...
ney macm ner pulak?????

Tanpa Nama berkata...

betoi2 sye un nuk taw jugak..

Tanpa Nama berkata...

saya betul2 suka budak lelaki yang sma klas dgn saya,selama 2 tahun saya suka kat dia...tpi dia buat tak tahu je kat saya...memang perempuan yg berbdan gemuk tak ada org nak ke....sedih le mcm ni...asyik2 terfikir kat dia tu je..........memang nasib saya mcm ni mungkin..someone please advise me !!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

huhu

Tanpa Nama berkata...

sya ade suka kat ssorg........tp dia x suke kite sbb sy ni bknyer
cntk sgt......dia mmlih prmpn yg cntik jerrr........bencinyerrrrrr!!!!!!!!!

sAsHA riNa berkata...

sob...sob...sedihnyerrr citerr korang!!!!! aq pon ade citerr jgk nk dgr!!!!!! sediakan tisuu siap2!!!!!! aq ni seorg prmpn biasa ttpi cantik (perasanyerr aq!)...aq ad esuka kat seseorg lelaki bernama _ _ _ _ _ ..dia ni handsome,baik dan bijak pulak turr...
lelaki mcm dialah taip aku!! masa aq nk confess kat dia,dia terima aq tau..tp pada 2 hari slpsnyerr dia keluar ngan prmpn lain yg lebih cantik,putih and slim lagii....rambutnyerr yg pnjg
yg berwarna brown cair!!! dasar laki x guna!!! die nmpk aq pon wat x tau jerr!!!!

Tanpa Nama berkata...

bodoh!! la ko ni!!!

-iRaMa JaNaH- berkata...

salam...cmner lak lau kite saling knl tp ta brkwn lngsong..prnh kitorang cube nk brkwn tp susahla..sye ske dea dh dkat 4 tahon..dlm mase 4 tahon tue dea dh pnah kaple dengan sorang bff sye n sorang lagi best cousin sye..stiap kali kitorang trserempak..sye ta brani pndng..lau pndng dea msty sye jeling pstuh cpat2 tngglkn tmpt uh..dea perasan sye jeling dea...tp dea bangang sket..dea xpndai fhm pompan..stiap kali jumpe dea akn pndng sye skilas jea...tp lau sye jumpe dea wk2 dea lepak nen kwn dea..sbelom sye dtg dea hepy..bising..tp wk2 dea perasan sye dtg dea tros snyp..n sye denga membe2 dea ckp.."awek **** dh dtg.."tp dea diam jea..smalam..saye lepak nen bff sye..kbetulan mem sye uh mem **** uh gak..wk2 sye lepak nen mem sye ny **** dtg..mem sye tego dea tp..dea pandang mem sye uh cm xnk pndng jea bb sye ade at situ..tp dea snyum rr..kt mem sye tuh la..sye ta brani pndng dea..rse cm nk pcah jea jantung ney..cmne aek???lg satu..sye ta prnah jatuh cinte kt sesape slame ny..sye 16...tp sejak 4 taon lpas..sye xley brenti suke dkat **** ny..bile xjumpe sye bese jea..xske pown..tp lau jumpe rse xtentu arah..xselese nk brjln..pndng dea pown x brani.jantung jdik brdgup laju jea....pokoknyea..xtentu arah laa..ape perasaan tuh???

Tanpa Nama berkata...

gf sye pnh curng n tngl kn sye..slps itu dye myesl dgn tindak kan ye..dye cari sye n ingn brsme sye smula..sye pn msh smpn prasaan yg sme sprti dlu..sye menerima ye smula..tpi pd mse yg sme..sye tkot dikcewe kn lagi..sye tlh berkorbn segala ye untk dye..sye sangup jmpe ibu n ayh ye untk mencerita kn hbngn kami..tpi sye msh ragu n curiga trhdp gf sye..ape ptut sye laku kn?

Tanpa Nama berkata...

gf sye pnh curng n tngl kn sye..slps itu dye myesl dgn tindak kan ye..dye cari sye n ingn brsme sye smula..sye pn msh smpn prasaan yg sme sprti dlu..sye menerima ye smula..tpi pd mse yg sme..sye tkot dikcewe kn lagi..sye tlh berkorbn segala ye untk dye..sye sangup jmpe ibu n ayh ye untk mencerita kn hbngn kami..tpi sye msh ragu n curiga trhdp gf sye..ape ptut sye laku kn?

wawa berkata...

kelakar la baca kebanyakan komen kat sini...hee...
biasa la kalau ada perasaan ingin bercinta dan dicintai tu...sebab tu fitrah kite sebagai manusia...tapi, rasanya tak perlu lah nak ragu2 dengan perasaan sendiri..kalau dah suke, cakap je la...dia terima o tak, tu perkara kedua...walaupun dengan sahabat sendiri...sebab kadang2 kite fikir kita suka@cinta sahabat kite tu..tapi sebenarnya, perasaan suka@cinta@sayang kat sahabat tu cuma sekadar sahabat..tapi sebab kita buat kebanyakan perkara bersama, jadi kita fikir lain...so, kalau kita bagitau dia, sekurang2nya dia tau dan kalau betul dia sahabat dunia akhirat, dia takkan pertikaikan atau buat bagi kita malu dengan luahan tu...

hmm sekadar pandangan..sebab perkara ni biasa berlaku pada semua orang..

Tanpa Nama berkata...

mcm mane klu org yg kite suka tak rapat sangat? mcm saye ni suka senior saye...die kenal kat saye tp kami jarang nak bertefur sebab tak berani..selalu terserempak je..pansang memandang dri jauh je...tak semua yg tertulis kat atas ade pade si sia...yg bab pandang memandang tu je...tp still ta tau die suke ke tak kat saye ni...nak tau jugak sape pernah alami mcm saye ni...

Tanpa Nama berkata...

Sedihhh ;( sampai sekarang aku masih suka dia. Tiap-2 hari aku teringatkan dia. Bila aku terjumpa dia, dengan bodoh,bengang aku pulakk malu. Mcm aku sorang je perasan. Dia pulak aku tak tahu dia suka aku ke x. Penat asyik tunggu dia je. Tapi aku tetap berharap ngn dia. Tapi katenya dia suka ngn org len. Sedih giler bla ade org kenen-2 kan dia dengan budak yg dia suka. Jeles giler der. Dlm hati aku sakit giler. Tapi apa kata org, SABAR je lah yekkk??? Hemhh :(

Tanpa Nama berkata...

sama la kita

Tanpa Nama berkata...

makasih atas informasinya saye akan lebih teliti memperhatikan gerak-geriknya, hehehe

syakiela berkata...

saya ada semua ciri itu,saya suka ddkat orag tu tpi mustahil untk saya miliki nya!!!!!orag ada cakap cinta x semestinya di miliki

Unknown berkata...

Semua ade kecuali telefon je tak ade.. Pelik

Tanpa Nama berkata...

ak pon ade gak citer..ak sedey sngt ak pnye sukakn dye tp dye cume bg respon biase jer..ak cbe dkatkn diri ngan dye tp dye slalu mcm nak ngelak dr ak..ak taw ak x lyk ngan dye..ade la bbrape ciri mcm kt atas 2 tp 2 bknnye mkne dye skakn ak pon..ak rse dye bkn untk ak mngkin dye untk org lain, yg lbh phm dye.. ade 1 ari ak trlps ckp kt dye then dye tros x reply mcg ak...ak da try mcg dye untk mnx maaf tpi dye stay x reply...ak rse 2 slah 1 cre untk dye ngelak dri ak tros mcg dye kot, xpe ak redha jerk..dye pon mngkin da ade awek..lgi pon xkn ak nk ngan dye sdngkn ak ni sdare dye..kalo ak syg dye ak hrs lpskn dye.. btol x?

Tanpa Nama berkata...

knape kte kne ade masalah CINTA???? Ble da brcnta msti ade prgaduhan..

Unknown berkata...

saya x suke lalaki banyak mulut

Tanpa Nama berkata...

kalau awk tdk suka lelaki banyak mulut .. awk mesti tahu .. lelaki pun paling tdk suka perempuan banyak mulut .. ..

Tanpa Nama berkata...

alamak.. mcam mane ne smua skp ne ada pada kwn aku 2! aaaaa,,, sudah!...

Tanpa Nama berkata...

mungkin separuh ada pada si dia . tapi susah untuk mengetahui adakah dia suka kan saya .?

Tanpa Nama berkata...

buat masa skrg nie tak ada yang lelaki yang istimewa pun buat diri saya..ntah saya adalh minat dkat mana-mata yang saya kenal tp kalau sy pikrkn balik sy niee lyak ker untuk mreka,u lelaki y mcm 2..arrhh mungkn x kot..sy prnh frush dn sy dh serik dhh..mgkn jugk sb tu sy xda bf smpai skrg..dn mgkn jugk sy dh bkali tolk cinta dierang,tapi tu semua dulu..kadang2x sy prnh trpk knoa sy nk sbuk gan bnda tu,sy kn pompn,sy x ptt cari lki y ptt cr sy mmg btul,bla pk2 blik nk buat ap pk skrg sy msiihh lg study so biakn lh dulu ..aiya apa nk jadi lhh..tp apa2 pun saya hnya percayakn cinta yg halal,itu lbh baik bukan????

Bingo Team berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Bingo Team berkata...

dia sering senyum kpd sya..sya xbls senyuman ny bkn krna sombong.tp,sya mlu la

Tanpa Nama berkata...

salam, sye ad la knl ngan sorang mamat nie, sye knl dye lme da tp dye tak prnh taw yg sye ska dye..then umor sye da 17 bru sye cbe knl ngan dye lbh dkt. prtama kali sye mcj ngan dye rspon dye ok la.. lps bbrape kali sye mcj dye, dye mcm tak berape nak ade mood. sye pon tak taw knpe.. sye ase dye tak nak mcj ngan sye kot.. 1 ari sye trsilap ckp ngan dye ps2 sye try mnx maaf at dye tp dye tak nak reply da.. sye pon pelik la knpe bnde yg kck pon bley jd bsr mcm nie.. sye tak tau nk wat cmne da ni.. tlng la bg idea spy dye maafkn sye.. sye tak nak dosa sye pd dye tak terampon.sblom nie kalau sye gnggu dye pon , dye tak bpe nk mrh sngt tp tak tau akhir2 nie dye mcm bngang ngan sye..tlong la cri jln pnyelesaian..

Tanpa Nama berkata...

bosan laa hdp tnpa cinta ni kdg2..

Unknown berkata...

teringin jgax klo die ade ciri2 camtu...hmm =(
nk try wat die cemburu la dulu....try2... hope die jeles..

Tanpa Nama berkata...

sukar untuk mencari cinta yang sejati...
yg ada skrng nie pon palsu smata mata..
cinta akn mmbuat kta bhagia n kdng2 ianya bleh mmbuat ati kta trluka kerna cinta..
jd kt sbg seorg manusia hrs bijak dlm mmlih n menilai psngan kta sma ada dye baik untk kita atau sbaliknya..

Tanpa Nama berkata...

helo smua nak tnya la ckit..
sy ni suka kat ssorang tpi sy x tau lau dy tu ada prasaan yg sma ngan sy ni...
dy x suka lau sy ambl tahu ttg dy..
dy x suka lau sy tepuk bahu dy...
dy x suka lau sya tiba2 x mood nih..
dy jrang nak rply msej sy..lau angin dy ok dy rply juga tpi sy rsa mcm tpksa ni...

mcm x bminat dy tu kat sy kn...tlg2...

Tanpa Nama berkata...

macam mana nak thu owg tu diam apbla kta kta kta ska dia blh komen x

Tanpa Nama berkata...

sy de rpat ngn sorg awek ni.. kami mmg xde pape tpi sya mmg mnatkan dia.. saya rse dia pun prasan sblum ni.. tpi mse lpak ngn kwan2 sya.. kwan2 sya ckp kt dia.. bertuah kapel ngn sya n dia senyum.. ape tndenye tu?

Tanpa Nama berkata...

aq sdh dgn pkwku krna dia x stia kt aq mymph aq shak aq dpt dia aq gangnam ko sial

Tanpa Nama berkata...

aq tumpang sedih ngan citer korang...,huhuhu
sabarla erkkkk

Tanpa Nama berkata...

aq pelik rrr ngan zaman skunk,bla pompuan stya,llky plak x stya.,bla llky stya,pmpuan plak mnjdi2....,pz2 plun rrr dok mengadu mcm2...aq sedih rrr ngan cter korang...,tpy klau korang dpt yg terbaek 2 korang jagalaaa elok2 kkkkk...

Tanpa Nama berkata...

CHINTAA ...
kisah saya .. dulu waktu sek. selalu terjadi mcm ni ..
hahhaha .. tapi wt xtahu je , takodd syok sendiri pulak ..

Tanpa Nama berkata...

saya ada suka lelaki i tapi yang saya sedih ada member saya rampas.tapi SELAMAT DIA X SUKA PEMPUAN TU

Tanpa Nama berkata...

YE SMUA YG ORANG TU TLS SMUA AD DKT PKWA AQ

pUtErA JiWaNg berkata...

untung lha korang semua... sweet jaaa ..
klau lha si gadis yg sy minat mcm korang kt atas
mesti bhgiaa jaa kn..
(^_^)

cik vampire lala berkata...

adala sikit ciri2 ni kat dia..tapi hanya 1..

Tanpa Nama berkata...

erm..semua ciri2 itu ada kat si dia.cuma satu jerr..
si dia nii suka kat saya tapi dia tak nak mengaku..errrmm..

Tanpa Nama berkata...

erm...semua ciri2 itu ada kat si dia

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Unknown berkata...

Kalo nak yg tepat lagi nyata korang tnye sendiri kat tuan punye badan cam aku wat.da banyak kawan aku ckap die ske aku tp aku tak caye.las2 aku tnye sendiri jawapannye mmg die ske aku.siap terus mtk kapel ag.masalahnye aku pn tktau samada aku ske die ke tak.patut la ble die ckap mesti tenung mate aku.so aku try kapel kontrak 3bulan dlu.hehe

Tanpa Nama berkata...

dilayan mcm adik ja...hurmmmmmm

Tanpa Nama berkata...

sye xske bc0uple c0z susah nk f0kus ktka study tyme bgaduh ngn pakwe....skrg pun sye tgah mcari cinta sejati bkn hanya untuk dpermainkn....tpi hati sye mengatakan susah sngat nk mcri lelaki yg setia....blh korg tlg sye x?

Tanpa Nama berkata...

name aq pye tu hazim...tgok dri name mmg die lah org nye..sebab die asyik nak call aq je..and asyik nak merepek2 je..ckp yg x de kne mengene langsung...bukan tu jee..dtg kat kelas aq just nak tunjuk kuat nak protect aq..die igt mcm la aq x tau..he he he.lps tuu minggu lps asyik nak tahu psl aq je..call my sister..and ckp nak jumpe aq..ptut kee aq cuople ngan die?die tuu hot..ramai pompuan hate me,bukan salah aq..tu die pye psl..tpi aq rase die tu asyik terlalu nak bimbangkan aq dri family..antara yg paling menarik yg aq ske ialahhh...minggu lepas sorang dri kwn aq bgi tahu die ramai reject orang yg ske die and ckp ske aq lebih dari sgalanye...coment mse tu hye:???..kalau sape yang jumpe lelaki yang mcm ni, korang layan je..lps ni mane lah thu korang menyesal plak ...AT MY TWITTER NOW..KIZY

cinta irdina ilyana sofea berkata...

sye slalu mimpi dekat org yg sye suke tu...tapi x mungkin dye suka kn sye...

Tanpa Nama berkata...

banyak lelaki suka perempuan yg sporting n girl yg cantik tp atynya mungkin buruk...

Tanpa Nama berkata...

skali gus semua ciri2 dlm tu ada pada si dia,romantic juga kn

Tanpa Nama berkata...

macammana nak luahkan kat dia ek , ya maybe baru kenal sebenarnya. baru kenal 1 hari n dh pun jumpa di mall n pada waktu itulah dia suka pandang saya depan kawan2 sy. dia sikit pn xkisah. dia pandang.dia senyum. waktu balik dia xsanggup nak tinggalkan.OMG. saya bahagia dengan dia. saya xtau cmne nak luahkan kat dia. so, for a second time kteorg plan nak tgk wayang. hope that semuanya berjalan lancar. AMIN! tolong aminkan ea. agar saya dengan ikhwan dapat bersama =) huhh! dia ciri2 lelaki yang sy idamkan! :)

Tanpa Nama berkata...

Saya da sorang kwn nei..
Sy minat sngt kat dya.. Tapi dia x tau sy mnat dya
Tak tau np klau dkat dy sy hppy sngat .. Tp x da spa yg tau kangkwn len pn tak tau x brni nak cite just pndam je lh.
Apa pn bila dkat dya rasa jantung ni laju sangat...
Huhuhu..

Tanpa Nama berkata...

cinta mmg pnting tok stiap psngan..tp berwaspada la ,, xsmstiny smua orng baik,,renung2kan r ..

Tanpa Nama berkata...

sy sukakan staff sy sendiri. sy anggap dia kwn n bukan org bawahan sy. tiap ari dia msg sy, n kcau sy kt ofis. ble exec lain kcaw sy, dia akn mrh "dgn cara buat muka kt sy" kalau sy melayan telatah staff lain kt situ. tp.. lme2 dia xbcakap dgn sy dh kt ofis. tak tahu sbb ape n 1 hari, sy ternada marah kt dia kt ofis. n dia lagilah tak bertegur. smpailah sekarang. apakah dia sukakan sy?

Tanpa Nama berkata...

wahai hati...xde ciri2 tu pada dia..
terpaksa buang jauh2 perasan ni
bersabar laa hati...jangan riso..
kerana sudah tertulis di luh mahfuz sebaris nme laki utk km..
tp ciri2 nye ditentukan berdasarkan peribadimu...

Tanpa Nama berkata...

betul lah selama ni member2 aku ckp yg dia suka aku minat aku lha bagai . geram sangat aku seacrh google mcm mne nak tau betul ke dia suka kite . and then kat sini lha aku jmpe . rpe2 nye betul ciri2 ni ade kat dia . OMG giler lha . seriously dia suke aku . x percaya gler . patulah selalu nohh main renung2 mata .

RAHSIA QASEH berkata...

saya nie suka kat budak nie tpi tak tahu cara nak gitau dia..
macam mana nak gitau dia hah..

Tanpa Nama berkata...

semua yg dua atas tu ada dkt die...sya start suka die msa sama sama buat ulang kaji berkumpulan di library...msa tu sya tak thu yg die pun akan turut serta dalam ulang kaji ini.....masa tu kali pertama die tegur saya...die ada buat satu lawak yg tak lawak ,dan lawak itu mmbuat kn saya geram ...lps tu saya slalu jer tersrmpk dgn die dkt kedai...selalu nya die akan jln terus...tapi sejak kebelakangan nie die slalu jer senyum dn mahu berbual dgn sya....sya juga sring kli mimpi psl die...saya tk thu nak buat macam mna ,utk beri thu yg sya suka kat die....tapi saya ambil kptusan utk pendam kn shja prsaan nie...saya slalu teringat akan satu pepatah ini,yg berbunyi kalau ada jodoh tak kan ke mana,pasti akan bertemu juga.....saya hanya mampu berdoa dan berserah kpd Allah...

Tanpa Nama berkata...

aq rase keliru sgt2.. sb aq mgnli seowg gdis..tp aq pelik nga dy
dy xbg aq bkwn nga pmpn laen sdngkn dy nga aq skdr kwn je.. i2
dy y bt pgkuan. tp ble aq nk kuar nga mber pmpn aq dy xbg.
adkah dy ada ati sjujurny ea?

Tanpa Nama berkata...

mcm mna klu kita dah luahkan perasaan tapi dia tak jujur sukakan kita

ADYA berkata...

UMUR DYA 14 MANAKALA UMUR SAYA 13 DULU SYA MINAT KAT DIA SAYA BERDOA HARAP DAPAT BERSAMA DIA AFTER THAT DOA SAYA DIMAK BULKAN SEMASA KAMI BERCINTA SAYA TERLALU GEMBIRA DAN PERCAYAKAN DIA TERNYATA HENDAK MEMUTUSKAN SAYA SAYA TAK TAHU ALASAN SBNR KAMI PUTUS KERANA ALASAN YANG DYA BERI SKRG HANYALAH DUSTA

Tanpa Nama berkata...

Ermm.. Sy pernah minat wnita 2.. Tpi sy malu utk b,terus trang. Sampai skrang sy masih prlukan CINTAya.. Huhu;-(

Tanpa Nama berkata...

yg kecik2 baru sekolah tu..x yah la buang masa nk bcinta..last2 kawin dgn org lain jgak..baik g study dpt kos hebat2 then korang akn jmpa jodoh kt sne.ini baru 13 tahun dh pndai cinta2..ak dlu 13 tahun tngok mr bean lgi..tpi syukur x main sgt2..dpt gak masuk kos best2..sorry bkan nk berlagak.lgipun korang bkan kenal pn spa ak ni kan..just nk kasik sedar sket bdak2 sekolah yg ari2 makan duit mak ayah tpi bljar x kemana..underwear pn mak ayah belikn..baju dalam pn x reti nk basuh betul2..silap2 baju dlm pn mak yg tlong basuhkn..ari2 mntak duit pastu habiskn top up bf/gf..hidup pn x terurus ,duit pn x de lagi,asyik tau nk bcinta je.kesian anak melayu zaman millenium.last2 cina jgak yg untung..owh melayu x sedar diri.

Tanpa Nama berkata...

saya suka kat dia...dia ada semua ciri ciri yang ditulis dalam blog ni...kenapa malu untuk bertegur??tp bile bdk lelaki lain tegur mulalah cemburu...

Tanpa Nama berkata...

ada la...... jugak macam dia sentuh bahu aq time aq pura pura sakit perut

Tanpa Nama berkata...

;-)
HAHAH ..AKU TAK DE PRASAAN ..

Tanpa Nama berkata...

Aku pun ada boyfriend tapi dah kena rampas

Tanpa Nama berkata...

lelaki ni asik pusing belakang je waktu berlajar saye rimas la pastu bile saye jadi ketua kumpulan die nak jadi group saye menyampah tau

Tanpa Nama berkata...

lelaki ni suke ikut blakang saye . saye kenal die anak kawan ayah saye waktu balik saye pusing blakang dah berlangar malu saye dah beg ni berat.

Unknown berkata...

Sume tu x de tp die setakat suke mengusik tu adelah...

Unknown berkata...

Tp kan die ni sbnrnye tinggi hensem tp die x mintak no phone pun... Tp mcm mne nk pikat orng yng suke dkt orng lain tp kite suke die...

Unknown berkata...

Sy suke kat die sngt2 tp die suke kat orng lain...

Unknown berkata...

Tolonglah sy tingin sngt nk die jd bf sy... Tolonglah...

Tanpa Nama berkata...

sya setuju tu

Tanpa Nama berkata...

Saya dah baca semua nya mmg btl la :-) oo baru saya tahu

Tanpa Nama berkata...

dia suka kacau saya adakah dia menyukai saya tapi saya rasa saya dh jath cccinta dgn nya
I LOVE U muahhhh

syafira nuraina adriana berkata...

dia slalu pandang saya padahal dia sendiri kata tak suka saya lepas tu suka jalan kat tepi saya andt then slalu massage saya

Tanpa Nama berkata...

waaa...mmg ade wlupun x bnyk!!!mcm x caye...
die kwn yg sgt baik,caring,gentle....x sangka ble mlm2 tgah dok sibok ckp psal keje t'kantoi lak yg die mmg suke aq!!!die hnye mampu gelak n senyum..die x membantah sepatah pon ape yg dickpkan kwnnye..merah padam muke thn malu..aq dok situ lg laa malu!!!lps2 ble aq tnye balik tuk mintak kepastian..die cube nafikan..kwn die kte...jgn pecaya..die mmg suke aq!but i'm not sure!btw,thanks!

수하이라 berkata...

saya suke kt dy tpi sya tak tau sama ad dy suka pd saya ataupun tak.. saya nak try confess tapi tkut n malu kalau2 dy tak terima sya n benda ni mnjejaskan persahabatan kitaorg.. mohon pertolongan :'(

수하이라 berkata...

saya suke kt dy tpi sya tak tau sama ad dy suka pd saya ataupun tak.. saya nak try confess tapi tkut n malu kalau2 dy tak terima sya n benda ni mnjejaskan persahabatan kitaorg.. mohon pertolongan :'(

Tanpa Nama berkata...

sy ade suka pd seseorang tp umur kami sgt jauh berbeza.. die 6 tahun lebih muda dari sy dan dia adalah lelaki.. hurm.. :(

sehun berkata...

Dlm kelas sya nie ada sorang bdak lelaki cina slalu perhatikn sya...sya mula perasan dia perhatikn sya selepas salah sorang dri kwn dia sebutkan nma saya dekat dia dan sorang lgi kwn dia ckp pada sya 'dia suka kamu'...saya cuma buat buat xtahu sja sbb sya fikir diaorng main-main ja...tpi msa ict(sya form 2) cikgu tersebut xhadir dn kmi semua kena duduk di dewan...masa di dewan tu sya ada perasan yng dia tngh perhatikan sya...sya ingatkan sya sorang ja yng perasan rupa-rupanya 2 orng kwn sya pun perasan...time balik sekolah sya jln dngn kwn sya yng dua orng tu tetiba bdak cina tu jln depan sya dan dia flips rambut dia (macm nk tarik perhatian) sya cuma senyum jela...smpai skrng dia msih perhatikan sya dan kwan-kwan sya sering mengusik sya ddngn bdak cina tu...yng latest sekali budk cina tu bukakn pintu ict untk sya,dia sengaja berdiri rapat di sebelh sya time sya nk ambik krtas pbs bm dan hentakkn kaki ketika berjaln di sebelh sya time sya berdiri di belkng tpak prhimpunan(sya pengawas) dan sejak akhir² ini dia sering wujud dlm mimpi sya...adakh dia suka sya???perlukh sya tnya dia mengenai hal ini???

sehun berkata...

Tolong la sya...please....please jawab...

Tanpa Nama berkata...

I'm a man n I'm verifying this

Tanpa Nama berkata...

saya tak tahu la dia suka saya tak ? tapi , saya baca sume ni . adalah sikt ladia . .
susah nak cakap . sebab cinta kite orang jarak jauh . . tak tahu laa dia masih sayang lagi tak saya .

Tanpa Nama berkata...

AndaIku diberi emas permata , ku pilih senyumanmu...... jiwang pulak,hyishhhh.....

Tanpa Nama berkata...

sy pun mnglmi sbgtu.ada seorg lelki sering merenung ke arahku sma ada jauh @ dekat tpi aq bwt2 x tw plk kerna dia da pnya buah hatinya..actually sy da prsaan dgnnya but ku pendamkn shja krna keksihnya tu adlh kwn baikku sndri,but sy tkut sbab dia slalu memerhtiknku..dakh dia jgk mempnyai prsaan yg sma sprti aq?? tolonglh....

Tanpa Nama berkata...

Kte suka dia , tpi dia x lanyan em sedih ye

Tanpa Nama berkata...

Best kn dpt pakwe yg setia dgn mawe dia best sgt2

Tanpa Nama berkata...

Wei korang laki ni depan kte ge dia manis tpi belakang kte mcmsial kn ! ! !

Tanpa Nama berkata...

ciri2 di atas ni adalah sama mcm ape yg sy rasa.. tpy org yg sy suka tu adelah kawan sy sejak kecil.. dulu mse sy kecik sy slalu main , bergurau dengan dia.. lepas balik skolah je kiteorg slalu main taman main badminton dan sebagainya.. tp skarang dia same class ngan sy... setiap hari sy akn tengok dia.. bila dia berbual ngan perempuan ..sy rasa cemburu sangat.. tpy sy suka kat dia.. kwn sy semua dh tahuw yg sy sukakan dia .. pastu kwn sy ni ckp kat dia yg sy sukakan dia ..dia terus senyum2 .. setiap hari sy mimpi dia. sy suka dia.. tp sy malu nk ckp...

Tanpa Nama berkata...

Pukima lancau machibai

Tanpa Nama berkata...

Hahah...smua ciri2 ad kat dia...mse ad program aritu..aq prasan dia duk tenung aq je..bila aq tengok blik dia trus pndang kat tempat lain...yg pntingdiacomel n brani approuch aq...dia jgk jd rebutan sbb comel sgt2...haha

m ni...

Tanpa Nama berkata...

sejak dari pertama q nampak c dya , q pun hairan sbb q suka dya pada pandang pertama q nampak dya ,,haha.. kami xpernah pun berbicara , setelah q jumpa facebook dia , q sangat gementar untuk chat sm dya, tapi q chat dan luahkan perasaan ku sm dia tapi dia xbagi respon apa2 pun ,, saya hampir putus asa .. tapi hati terasa , jika saya berada d mana , dya pun pasti ada d sana .. d kmpung ku , d sekolah , d balai raya ,, haha ,, walaupun dia x suka sm aq , x apa , mungkin dia bukan jodoh aq d dunia ini ,,

Tanpa Nama berkata...

sejak q lahir hinggalah sekarang , q mengaku q x pernah b'cewek sm sapa pun ..banyak yg meluahkan perasaan sama q tapi q sering tolak ,,, mungkin q ni terlampau jual mahal tapi sbnrnya q bkn jual mahal , q cuma takut untuk cuba b'cewek.. karna q takut lelaki tersebut x maw terima kekurangan sempurna q ni ,,q sedar y q ni x sempurna ,, q takut dia x maw terima q ,, tapi sekarang q da mula putus asa suka sama dia ,,, q suka dia mulai 6.1.2012- 16.10.2013 .. hahaha .. lucu pulak

Tanpa Nama berkata...

I love u ,, sbb ko comel ,, kening mu tebal ,, law ko ketawa sangat sweet .. tapi kadang2 ko cool juga ,, takut saya

Tanpa Nama berkata...

kiabang ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

ultimatebot berkata...

ooo... hihihih (stalker kaum perempuan jap) hahaha!

Tanpa Nama berkata...

Ada seorang mamat nie mirip sngt dgn kwn lama aq kt kampung dulu. Bila aq tngo je muka dia sebiji sngt dgn mka kwn lama aq kt kmpung dlu tu, da la muka sebiji gaya dn cara pemakain pn sama sngt.. ya Allah buat hati aq rsa x tntram di buat nya.. lma kelamaan buat hati nie rsa trtarik plk ngan dia, rasa nk knl rpat dgn dia. Tp aq tngo dia mcm seorg yg pemalu sbb kekadang tu aq perasan yg dia curi 2uri tngo aq tp bla aq pandang muka dia, dia trus tunduk atau memandang ke arah yg lain. Hati nie pn brkata Adakah "dia" turut mrasai apa yg aq rsa????

Tanpa Nama berkata...

Satu pun takde yang kat atas tu. Sedihnya hati dan sakitnya hati sebab kawan baik sendiri pun suka kat dia jugak. Apa agaknya yang dia rasa??? Tapi bila saya pandang dia, mesti dia terus pandang saya balik. Macam tahu2 je yang saya pandang dia. Itu jela yang buat hati saya rasa berbunga-bunga

Unknown berkata...

sya dh ptus ngan dy sbab dy crang blkang sya!ttapi dy slalu perhatikan sya dri jauh..prnah skali dy tgur ttpi sya abaikn dy..dy cba beritahu hal sbnar sya xcaya krna sya tkut s dy tipu sya lgi...ttpi sya thu npa sdy slalu tgk sya kwn s dy kta dy nk get back blik ngan sya..kwn s dy kta dy msih cyunkkn sya..

Tanpa Nama berkata...

ermm.....iya memang btul ciri ciri tu ada dekat si dia

Tanpa Nama berkata...

Takde langsung . Haishh .

Tanpa Nama berkata...

Kebanyakkan ciri ade..tapi yg telfon n belanje tak sebab die terkenal dgn kekedekut..hahaha..kalau boleh taknak perasan tp makin hari makin selalu die puji baik punya..sampai aku pun konfius..so mule2 mmg take it as a joke..tapi lame2 seram plak..sebab sepejabat n duduk pun dekat..da lama kerja ...lately nie je ..rajin mak die puji bagai...n yg buat terkejutnye..ade satu hari tanye esok leh pakai jeans...kau nak pakai baju warna ape?kite pakai same nak..tp dlm slow voice tp mmg dgr la..hurmm mmg tanak pikir sebab rasenye die main2 tp kalau dah hari2 dok puji jer...terpikirla jugak..awat die nie..hahaha ade tak someone face the same thing?tq

Tanpa Nama berkata...

saya nak tanya satu soalan tapi sebelum tuh saya nak bagitau lah yek . Ada sorang laki ni , 1st2 memang lah tak kenal tapi waktu di kelas , saya dn kawan2 saya nk kwn dgn dye . S0, kami pergilah kat dye . Tapi yang buatkan saya pelik . Saya s0rang jek yang dia x layan . Kwn2 saya semua di layan . Then , bile jalan nak ke makmal sain dll ,bile kami terserampak dia hanya teng0k jek . Kenapa dia macam tuh ? Apa kurangnya saya dgn kwn2 lain ?

EiyKAA berkata...

si dia mcm tu.. tpii,, sye dh ad bf.. but, dye still caring n sbgaimna yg di ats.. always call sye.. n byk lgi

Tanpa Nama berkata...

Entah la saya pun x tau

Tanpa Nama berkata...

dia pernah pengang tgn sye dan tepuk bahu sya ketika kmi brdua bljr sma2 dklss,tpi sya cba elak dri...pda mulanya sya tak thu knapa.prnah sekali sya bru blik dri skolah,dan plng brsama ibu sya ,ketika dlm prjlanan sya nmpak dia brbasikal untk plng,dan ktika kmi melintas kearah yg brlawanan dia melambai k arah sya,sya pun trkjut melihat dia melambai kearah sya smbil melihat sya dengan gembira...dan bila sya brsama kwan baik sya saya ceritakan segalanya kpada dia,dan dia kata dia sukakan sya.mlm tu sya tk dapat tdur krna trlalu memikir kan apa yng dikatakan kawan sya...dan ketka sya cba untk focus membuat krja skolah,dia msg sya dan sya pun tanya dia knpa dia tiba tiba msg sya,dan ktanya dia salah msg sya pun rasa hairan....
adakh ia mnandakn dia suka akan sya??

Tanpa Nama berkata...

saya suka dia. dia ni adik angkat sy. sy ada hati or jatuh cinta kat dia. apa paut sy uat?

syamin farhana berkata...

sye ade kawan yang ade ciri2 begini tapi tak yakin yang dey suka kat sye .kalau kami jumpe mesti dey akan bagi hadiah kat sye .bila sye cerita pasal budak lelaki mesti dey marah .betul ke dey sukakan sye

Tanpa Nama berkata...

Sya ad kwn lelaki yg ad smua ciri nie..cma sya anggap dy sbg best friend shj..sya mnyukai org lain..rmai kwn2 sya kta dya mmg ska sya..tpi sya lgsung x ad prasaan lbih dri sorg kwn dkt dy..sya nk hbungn kmi kwan shj..sbb sya mnyukai lelaki lain itu dlm diam

Tanpa Nama berkata...

dari mane na mule yew.. ummmm.. sye knl die dri sye form 2.. time tuh main bola baling sesame.. kalau jumpe pun time latihan bola baling.. tuh pun ta bertegur.. sebelum puase tahun nie baru bertegur kt fb.. ta sampai seminggu chat dgan die, die ajak lepak dekat kawasan rumah die.. sejak hari tuh lha kami macam berlangkas.. sye memang suke kt die.. suke tenung die.. menyakat die.. stiap kali sye pikirkn die hati sye bagaikan taman yg sedang berbunge.. sye cube luahkn perasaan sye kpd die.. tp die hanye anggap sye sebagai sahabat ta lebih dan ta kurang.. pastu sye luahkn lagi die ckp bgi die mase.. die pernah bertanye pd sye "qo na couple dngan aq kew"? sye jawab lha äq ta na wat qo couple aq".. sye ta abis ckp lgi die terus tepuk badan sye.. sye tanye lha "knpe"? die ckp "memian lha qo nie".. sye pun ckp lha kt die "aq ta na wat qo nie couple aq tp aq na wat qo nie lebih darri couple aq.. aq na bina masjid bersame dngan qo".. then die terus snyap n muka die menjadi merah.. bole bagi penjelasn tentang perhubungan kami nie ?

Tanpa Nama berkata...

sya prnh cba n mrsai smua tips nie..ia mmng mnjdi.,tpy lps 2..,hbngan sya dgn pmpn kwn sy 2 jdi tegng..mlh dia very sngt bnci kt sy..dh la kitorg sme klas..tpy xpe..sbb sy xkn wujudkn prsaan bnci sy kt dia 2..sy hope la dpt kmbli brsma dia 2 lgx..lke dlu..da tips how 2 nk dpt kmbli kt dia..at0 blh dkta BERDAMAI la..;-)..

ira berkata berkata...

Dia ada pandang saya selalu tapi tak pernah tegur.saya tak pasti kalau dia suka saya.

Tanpa Nama berkata...

kalau kami selalu btentang mata, tu apa maknanye???

Tanpa Nama berkata...

semua ada pada dirinya... I love my heart..''mohd adam ;) ''

Tanpa Nama berkata...

Seseorang itu selalu melihat saya ketika saya berjalan didepan dia tapi apabila saya dapat tahu dia lebih sayangkan orang lain

Tanpa Nama berkata...

Saya ada benci seseorang itu tapi hati saya tak boleh lupakan dia kenapa hati saya lebih sayangkan dia daripada orang lain...

Tanpa Nama berkata...

Macam mana nak bagi orang suka kan kita.....saya mencintai seseorang tapi dia tidak suka pada saya...apa patut saya buat..

Tanpa Nama berkata...

saya sukakan dia......tapi dye cintakan pompuan lain tapi x conform...mungkin pompuan itu juz kwn atau kekasih.x konfom...tapi bila saya ada dye x ckp x senyum...

Tanpa Nama berkata...

:Cri2 di atas da jga bkaitn:,p utk jmpa ngn fmly dye,mmg xde,,hm,,aq mla jatuh at kt dye tym aq nmpk dye kt sklh.:aq mcntai dye slma 5 tahun ttpi perasaan i2 msh wujud smpae skrg:..npe aq xbisa melupakan dye? Npe aq try utk lpakn dye ttpi bygnnya sntiasa bsinar lam hidup q:,aq bkn seong y brny meluahkan perasaan kpd seorg y btul2 kte cntae.:,aq mmbhongi perasaan q sndri

Tanpa Nama berkata...

Ad tu ad tapi bkn kesemuanya.. just half ..

Tanpa Nama berkata...

thank's infonya,btw,ini website punya orang malaysia ya,pantas bahasa melayu:)saya orang indonesia,saya pengen nanya,gimana cara membuat orang yg kita suka jadi suka juga sama kita?tolong di balas....

Tanpa Nama berkata...

Sya suka kt seseorg ni.tpi dia xtau. Ade org lain suka kt dia jugak tpi dia lyn je perempuan tu.dia ade jugak lyn sya tpi jarang.ade jugak dia selalu kacau sya. Sya xtau sma ade dia suka sya ke tak.

Tanpa Nama berkata...

Sy suka dkt sorng tapi dia dh ada puye sebelum ni sy awek dia lepas sy x lyn dia ambik org lain fine tapi smpi skrg sy n dia x berhenti berhubung hehehe...love withtrue heart ok..continue dont give up lik me..

Tengku Nur Kifarah bt. Tan Sri Tengku Kirhan berkata...

hy sy nk gitau ni yg sy ade perasan my friend suke curik2 pandang dekat sorang laki yg duduk depan sy kawan sy tu dudk at sebela sy je so adekah tu tande2 dye suke at laki tu?? :)

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 234   Terbaru› Baru»

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.