Aku dan Denai Itu - Sebuah Puisi


Share on Tumblr Hidup ini bagaikan satu perjalanan…

Perjalanan merentasi denai yang pendek..tetapi dipenuhi dengan duri dan onak…walaupun kita gerun untuk melangkah namun tetap gagahkan kaki menapak ke hadapan..tanpa alas sepatu, duri-duri bagaikan pisau tajam yang menghiris..ketika itu, kita tidak mampu lagi untuk mengundur..kerana langkah perlu diteruskan bagi mengakhiri kesakitan..tidak mahu lagi untuk mengulang dari awal, kesakitan yang sama..

Image via flickr.com

Di hadapan,

Terpampang satu keindahan…
Gambaran pepasir halus pepantai yang merentang bagai mengubat kepedihan langkah kaki yang menapak..onak duri yang memfitnah kesakitan bagai mengundur dari arus jalanan..
tiba-tiba hati disergah penawar…

Dan sesungguhnya..
setiap kedukaan itu hanyalah satu ujian buat yang mengerti…

Bahawasanya,
Allah tidak akan pernah mempersiakan hamba-hambaNya..di sebalik setiap kejadian pasti ada sesuatu yang ingin disampaikan..pasti akan ada kebahagiaan yang akan menjadi pelengkap kepada perjalanan bagi hamba-hambaNya yang tabah..
…bagi aku dan denai itu

Nukilan:
myREVENGE
13 November 2010
1.06 am
http://theun4givenii.blogspot.com/2010/11/aku-dan-denai-itu.html Aku dan Denai Itu - Sebuah Puisi

5 Komen:

ima berkata...

besttt~~~~ :)

alam1cinta berkata...

teruskan berkarya

Tanpa Nama berkata...

indah nyee =)

cintajodohkahwin berkata...

best satu nukilan yang begitu puitis..bravo dan salam kenal

Tanpa Nama berkata...

akuu suka banget....
dan instrumentnya yang menyentuh...
teruskan berkarya....
^_^

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.