Bila engkau memandang segalanya daripada Tuhan


Share on Tumblr
Bila engkau memandang segalanya daripada Tuhanmu, yang mencipta segalanya, yang menimpakan ujian, yang menjadikan sakit hatimu, yang membuatkan keinginanmu terhalang, serta menyusahkan hidupmu, pasti akan damailah hatimu kerana masakan ALLAH sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia, bukan ALLAH tidak tahu deritanya hidupmu, retaknya hatimu, tapi mungkin itulah yang DIA mahu kerana DIA tahu hati yang sebeginilah yang selalunya lebih lunak dan mudah untuk dekat dan akrab denganNYA.



Bila engkau memandang segalanya daripada Tuhan

14 Komen:

Tanpa Nama berkata...

mengharukan

Tanpa Nama berkata...

al_fatiha uat awik aq yg bru mninggal.,.,
moga roh nye di cucuri rahmad.,.,
aq merinduimu syang.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,

Tanpa Nama berkata...

mesti kaci ayat cinta

Mrs Cekelat berkata...

La Tahzan...

Tanpa Nama berkata...

syahdu

Tanpa Nama berkata...

terima kasih..bagi diri ini rasa kasih sayang n cinta yg kita semat tnpa pngetahuan antara satu sama lain..smuanya tinggal kenangan dirimu tlah mnjadi miliknya..timakasih gak brjanji dengan diri ini bahwa diri ini akn sllu ada d hati mu..
semoga kau bebahagia...

Tanpa Nama berkata...

apa yg dikatakan mmg benar segalanya.. sbg manusia tidak terlepas dari melakukan kesalahan... hamba yang kerdil lagi jahil tanpa iman yang kuat didalam dada dan sering diuji berkenaan dengan hati, emosi dan jiwanya.. sentiasa mempertingkatkan diri demi akhirat. minta diberikan hidayah sebelum masanya tiba. yang mencari hidayah demi menenangkan hati yang sering diuji.. La Tahzan..

Tanpa Nama berkata...

terharu sgt..sememangnye mencintai Allah..kita akn temui semua keindahan di dunia dan akhirat...

Tanpa Nama berkata...

ingat lh ALLAH............

Tanpa Nama berkata...

ingatlh ALLAH.....

Tanpa Nama berkata...

aku rehdai dgan sgla ktntuan Allah....semmgnya aku hrus mncntai Allah...barulh aku dpt temui keindahn di dunia dn akhrat dn jga smga aku dpt mngerti istlh cinta suci.....:)

Tanpa Nama berkata...

tiada cinta yg kekal abadi
kecuali cinta illahi rabbi

Tanpa Nama berkata...

syahdunya....ya ALLAH

Tanpa Nama berkata...

sy ambil kata2 ini untuk perkongsian bersama.. sungguh bermkna kata2 ini..

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.