Sajak: Bicara Seorang Sahabat


Share on Tumblr

Bicara Seorang Sahabat

Mata...
Pernahkah kau melemparkan pandangan sinis
Hingga membuatkan hati sahabatku terasa?

Lidah...
Adakah kau tersalah bicara
Hingga membuatkan hati sahabatku terluka?

Hati...
Betulkah kau berburuk sangka
Hingga membuatkan hati sahabatku kecewa?

Tahukah kamu
Bahawa di antara ramai sahabatku
kamu yang paling istimewa?
Tidak pernah terlintas dimindaku untuk
Menyakitimu
Apatah lagi melukakanmu

Lantas
Mengapa kini kau mula berubah sikap
Tidak bertegur-sapa denganku
Tidak mahu berbicara denganku
Tidak mempedulikan aku

Mengapa wahai sahabat?
Tahukah hatiku merana dengan perbuatan kamu?
Hiba dengan sikapmu?
Janganlah kamu berdiam diri tanda memprotesku
Terangkan tentang salahku
Moga aku tahu tentang silapku

Sahabat
Andai kamu masih dengan sikapmu itu
Aku redha
Mungkin salahku besar buatmu
Namun ketahuilah
Aku mohon
Agar pintu hatimu terbuka untuk memaafkanku
Dan kembali bergelak tawa denganku
Seperti masa-masa dulu.

Nukilan:
Farah Nadhirah
URL : Facebook Farah Nadhirah

Image credit to Flickr

Sajak: Bicara Seorang Sahabat

58 Komen:

noor_hafizah berkata...

salam..tersentuh sgt bca sajak..mohon nk share yer sbb sy mengalami situasi yg sma..huhu

shedameor berkata...

smaaa. saya dalam situasi begini :)

ch!natsu berkata...

sgt tersentuh..~

Tanpa Nama berkata...

mohon share yer...sy aka sngat

Tanpa Nama berkata...

sya pisan ini ah ... trima kasih kk atas kata"e yang mnyentuh hatiku .... berkaryalah sllu ...
boleh di share g kk ... ???

Shah_MdNoor berkata...

salam..sedih plah baca nyer..erm sukar untuk kita mencari kwn yg betul2 untuk kita pahami dan di pahami...

Threeansyah berkata...

tolong share donk ke blog gw......

Tanpa Nama berkata...

sangat menyentuh.............
seakan ingin menangis......

Tanpa Nama berkata...

sangat mendalam..sedih,sy mohon utk share ya..

Tanpa Nama berkata...

nak share leh tak? nak tujukan buatkawn sy,,,sy pun mengalami nasib yg sm,,kenapa persabatan tu cuma sementara ya,,,perlukah mereka menjauh sebegini,,,ada pun shbt br cm time2 gembira je ada,,bla time kt perlukan dia mst ada je alasan,,,hmmm :'(

Tanpa Nama berkata...

best baca sajak ne.
bt sya t'fikir psl teman yg sejati.
ssh sgt mau cari yg sejati skarang ne.
klu ye pn ada,cma time kte happy or senang je.

Tanpa Nama berkata...

saya pun mengalami yang sama

Tanpa Nama berkata...

sdih nye ceta nya....

Tanpa Nama berkata...

i in ur poem's condition..

Tanpa Nama berkata...

nice..nk share taw..minx izin..harap izin di terima..walu xberbls

rainbow berkata...

nk share jugak boleh??best lah..

Tanpa Nama berkata...

nk share bleh...sgt sdey....

Tanpa Nama berkata...

bagus bgt...
share in saya dunk...

Tanpa Nama berkata...

mohon share..

Tanpa Nama berkata...

tnpa mengetahui apa salahku.. seorang sahabat ku tidak mahu bercakap dgn ku hingga kini walau sudah berkawan hampir 5 thn.. huhuhuuhh.. apakah dosa ku terhadap dirinya????

cik Jantung berkata...

salam... mohon share yer...sye juge mengalami pengalaman yg sama..

Tanpa Nama berkata...

ham hem ham hem

Tanpa Nama berkata...

share2 lah..
apa pun terima kasih kwn2 ats komen2 anda.. ^_^

Tanpa Nama berkata...

n...shre yer..skang nie sy mnglmi keadaan yg sme..felling.....

Tanpa Nama berkata...

tak kan ada kata lain tg dapat ku ucap"good"

Tanpa Nama berkata...

saye suka puisi awk nie...saya pown mengalami nsb yg sama...

Tanpa Nama berkata...

saye suka puisi awk nie...saya pown mengalami nsb yg sama...

Unknown berkata...

puisi yg menyentuh kalbu...
cedihnye...

Tanpa Nama berkata...

rase tersentuh sgt ble bce sajak ni , nak2 plk ble kte bce diiringi plkk dgn alunan melodi yg begitu indah . teringat plkk kt kawan baik saya.

Tanpa Nama berkata...

uhu i miss my all best friends...sedih... :(

Tanpa Nama berkata...

sy pon mngalami situasi yg sma,sdh sngt wktu tu,lma sngt kmi jd mcm tu huhuhuhu

Tanpa Nama berkata...

sdh sngt sy pon tngh mngalami situasi mcmni dh 3 bulan dh sy rpt sngat ngan dya tp kwn sy kata sy ad buat dosa at dya diorang tau sbb kwn yg b'gdh n sy tuh bgtau at diorang huhuhuhu....:(

Tanpa Nama berkata...

sya pon prnh mngalmi situasi mcmni sy rpt ngan dya dh 3 thn dh,dy ske kta mcm2 at sy,sy pon xtau nk wat cmne redha je klu blh tau mcm mne nk slsai kn masalh tu blh kn kak kn,dya la kwn baik sy wat slame lamenye tp wat smntre je,dh mcm2 dh sy wat tp xmnjdi sy nk mnta tlng at spe pon x tau kak blh kowt...huhu sdh sngt bnyk pngalamn yg bst tp smua tu dh kabur huhuhu...:(

Tanpa Nama berkata...

salam kak kwn sy pon mngalami situasi mcmtu dya mnta tlng kat sy sy xtau nk ckp ap jd bla sy terbukak sajak ni sy nk mnta tlng kt akak bley x blh kot akak...:)

Tanpa Nama berkata...

salam kak kwn sy pon mngalami situasi mcmtu dya mnta tlng kat sy sy xtau nk ckp ap jd bla sy terbukak sajak ni sy nk mnta tlng kt akak bley x blh kot akak...:)

aienn berkata...

:) Best larr sajak niey..menusuk kalbuku...

aisyah omar berkata...

sye pun suke sajak nie....sedih,tersentuh

Whiltierna Vincent berkata...

terbaik la, sebenar nya saya sedang mencari sajak buat pertandingan antara kelas saya ...

Tjatatan Dwiek berkata...

mengiris perasaan..,
tapi bisa jadi bahan perenungan.,
salam kenal:)

Seohwa Chingoo berkata...

mohon share..tatkala perasaan duka semakin menjelma

farhanah berkata...

frust kawan saya buat macam tu dekat saya..

Tanpa Nama berkata...

Menyimak sambil melamun

Tanpa Nama berkata...

Bagus sekali puisinya

Tanpa Nama berkata...

saya copy .., trsentuh sngt-2 bila bca ., hope halalkn yerk

Tanpa Nama berkata...

sngt trsntuh apabila sye mmbce nye

Tanpa Nama berkata...

hati ini sgt sedih pa bila mbaca apa yg sdah mnyntuh ati... sgguh tidak aq sgka kwn yg aq syngi tlah brubah..apakah sikap yg d atas..oh tdak sama sekali..sahabatku...kmbali la kpd aq..krna kita sdh bkwn dari f1 dulu smpai skrng...i love u sunti..kwn aq g baik

syafiq ugah berkata...

saya jgak tlong share kan yae ..

Tanpa Nama berkata...

Ayat yg power ngramatis

Tanpa Nama berkata...

bez nye ayt die....sy srbe slh sgt tak tnai kn janji nk blnje die MD...nth ble lak nk jmpe die..

Unknown berkata...

mohon share ea...

initial_D berkata...

nak share jgk blh kn4....

Tanpa Nama berkata...

sgt myntuh prasaan

Unknown berkata...

sorry owner... nak copy skali .heheh ..btw so meaningful ... i love it

Tanpa Nama berkata...

terharu sangat2..nak share boleh...

Tanpa Nama berkata...

sedihhhh

Tanpa Nama berkata...

i care

Tanpa Nama berkata...

good

Tanpa Nama berkata...

Mohon copy

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.