Jadilah seorang KETUA , bukannya TUAN


Share on Tumblr Jadilah seorang KETUA , bukannya TUAN

Ketua memberi inspirasi kepada mereka
Tuan mengerah orang bawahannya

Ketua bergantung kepada semangat muhibah
Tuan bergantung kepada kuasa

Ketua mencerna kemesraan
Tuan membangkit ketakutakan

Ketua sentiasa berkata kita
Tuan sentiasa berkata saya

Ketua menunjuk apa yang salah
Tuan menunjuk siapa bersalah

Ketua memberitahu cara sesuatu kerja berjalan
Tuan tahu sesuatu kerja berjalan

Ketua diberi penghormatan
Tuan menuntut penghormatan Jadilah seorang KETUA , bukannya TUAN

4 Komen:

Tanpa Nama berkata...

sy tak nak kamu bekerja di bawah sy tapi yg sy mahu kan adalah kamu semua bekerja bersama saya..

Tanpa Nama berkata...

kja sbgai ape???????????????

george berkata...

seorang ketua haruz menjamin kesejahtraan anggtonyanya ...

bkan menjadi seorang bos/tuan besar yg di segani oleh anggotanya ...

Tanpa Nama berkata...

wewe

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.