Kasihan Lelaki Tak Handsome!


Share on Tumblr
Kalau lelaki handsome pendiam
Perempuan akan cakap: woow, cool giler...
Kalau lelaki tak handsome pendiam
Perempuan akan cakap: eh perasan bagus...

Kalau lelaki handsome berbuat jahat
Perempuan akan kata: nobody's perfect
Kalau lelaki tak handsome berbuat jahat
perempuan akan cakap:
memang.... muka pun macam pecah rumah!

Kalau lelaki handsome menolong perempuan yg diganggu
perempuan akan cakap:
wah.. machonya.. macam hero filem!
Kalau lelaki tak handsome menolong perempuan yang diganggu
Perempuan akan kata: entah2 kawan dia...

Kalau lelaki handsome dapat perempuan cantik
perempuan akan kata: sepadan sangat...
Kalau lelaki tak handsome dapat perempuan cantik
perempuan akan kata: mesti kena bomoh perempuan tuh!

Kalau lelaki handsome ditinggal kekasih
perempuan akan kata: jangan sedih, kan saya ada..
Kalau lelaki tak handsome ditinggal kekasih
perempuan akan kata:...
(terdiam, tapi telunjuknya meliuk-liuk dari atas ke bawah, patutlah, tengok saja luarannya)...

Kalau lelaki handsome penyayang binatang
perempuan akan cakap: perasaannya halus...penuh kasih sayang
Kalau lelaki tak handsome penyayang binatang
perempuan akan cakap: sesama keluarga memang harus menyayangi...

Kalau lelaki handsome bawa BMW
perempuan akan cakap: matching... hebat luar dalam
Kalau lelaki tak handsome bawa BMW
perempuan akan cakap: bang, bosnya mana?...

Kalau lelaki handsome tak mau bergambar
perempuan akan cakap: pasti takut kalau2 gambarnya tersebar
Kalau lelaki tak handsome tak mau bergambar
perempuan akan kata: tak sanggup melihat hasilnya ya?...

Kalau lelaki handsome menuang air ke gelas perempuan
perempuan akan cakap:ini barulah lelaki gentlemen
Kalau lelaki tak handsome menuang air ke gelas perempuan
perempuan akan cakap: naluri pembantu, memang begitu....

Kalau lelaki handsome bersedih hati
perempuan akan cakap: let me be your shoulder to cry on
Kalau lelaki tak handsome bersedih hati
perempuan akan kata: kuat nangis!! lelaki ke bukan ni?
Kasihan Lelaki Tak Handsome!

26 Komen:

wan wma berkata...

Nasib baik aku hensem! Syukur la...hehehe...kelakar artikel ni! well, segalanya ujian, dan disebalik ujian ada kasih sayang-Nya. Biarlah perempuan tak sayang pun...

DeeRa_AnAsTasiA berkata...

rupa paras bukan ukuran...
janji hati sayang pada nya...
boleh membimbing pilihan utama..
kelak syurga menjadi destinasi...
aminnn

Noisy Tale of Nonoi berkata...

adoi... ksian lelaki tak nsem. tapi nsem tu kan abstrak. ada lelaki yg kt tngok nsem tp org lain tngok tak dn bg2 lah sbliknya.

Tanpa Nama berkata...

hensem ta hnsem aq trima je . da jodoh lgi pon aq sygg kan dye .

Cikgu Dahlia berkata...

betul...sape yg tulis artikel ni? adakah seorg lelaki hensem atau lelaki tidak hensem?
by the way, aku sebagai perempuan pun mmg kadang2 berfikiran begitu..

tapi ckp pasal handsome is abstract...kalo smart lain...
sb kdg org tgk hensem, kita tgk biasa jer..
haha taste org berbeza...ikut pandangan mata memasing kan..
aku xcari lelaki hensem pun..biar sedap je mata ni memandang....yg buat aku hari2 nk tgk dia...hensem laa tu bg aku...

Tanpa Nama berkata...

pakwe aku tak handsome mana pun..tapi kelakar( orang jitra,kedah cakap kelolo) tu yang buat aku hepi dengan dia..kekadang mamat hensem ni control ja lebih..hampeh!

Tanpa Nama berkata...

sya:
hmm xjgak..kkdang laki yg xensem lg de sfat humor..
yg pling pnting skli xkn kne rmpas dgan mne2 pmpuan
xensem kn..hehehehehe

(2009401984)-rahimahani mohd@muhammad berkata...

depends on empunya sndri..
ex bf i xensem..
tp ada pmpn len..
my sb die xpnh ada org yg minat.
bile pmpn 2 nak kat die..die teruja kot..hoho...

anggun berkata...

x sumer pompuan cam tuhh....terpulang ngan pendapat msg2........

Tanpa Nama berkata...

SY SUKE KT MAMAT ENCEM, TP DLM REALITY X DAPET DEN NAK NOLONG..HEHEHE...
YG PNTG KEIKHLASAN TUE..
ENCEM X ENCEM BELAKANG KIRA...
JANJI KTE HEPPY NGAN HIDUP INI...

Tanpa Nama berkata...

zxc- ape da korang ni.. korang ingat korang cantik sgt ke briye2 sgt nak pakwe hensem.. sedarla diri masing2..

zosobi berkata...

saya faham perasaan orang x ensem...pada saya ensem dan kecantikan itu berubah ubah...x kan kekal...cukup dengan pasangan masing masing...kecantikan itu sesungguhnya terletak pada mata yang memandang,seterus hati yang menilai...kalau dapat gurlfriend sechantek ratu dunia tapi x pandai menghargai apa yang kita buat,itu cukup menjengkelkan...

Firdaus berkata...

Ketampanan / Kecantikan seseorang bukanlah bergantung kepada bentuk fizikal sahaja.. Ianya lebih Tampan / Cantik kalau terbentuk dalam sifat rohani/jiwa seseorang..
Ketampanan / Kecantikan Fizikal hanya merupakan sementara sahaja
Manakala Tampan / Cantik dalam rohani/jiwa dalam seseorang di bawa hingga ke akhir ayat..

Firdaus

Tanpa Nama berkata...

salunye yg ensem 2 mst play jep...mmg hampeh p0wn...xdpek r jep...hehe

Tanpa Nama berkata...

sume laki same je....ape p0wn xb0ley....
huhu...jaat...

Tanpa Nama berkata...

lolz...zzzZZZZZ...

Tanpa Nama berkata...

Fizz...
lelaki nsem? xnsem?
bgi saya sama jew...nsem lelaki tletak pada sfatnya..klu da nsem tu..jga la sfat tu..jgn la amek ksmpatan plak..semua tu pnjamn dri Allah jew..then..xkekal pon..erm..msg2 ada klebihan sndiri..Allah da bgi tiap umtnya keistimewaan y beza2..so..jz diri sndiri y dpt nilai diri msg2..igtlah..stiap apa y trjdi msti ada hkmah dsbliknya..jdikan kkurangan diri sebagai kkuatn utk mjdi y lbih baek..ssungguhnya..org y knal diri sndiri..adlah org y plg smpurna..
mafla..klau2..kata2 saya nie wk anda terasa..saya jz bgi komen jew..saya pon xsmpurna jgak..so..pkir2 lah utk kbaikan msg2..

mello berkata...

hensem tak hensem hanya pandangan luaran..

p/s: err, aku hensem ke? Bg aku, aku takde rupa..tp ramai yg ckp aku hensem termasuklah bakal isteri aku tp aku mmg takleh terima kenyataan tu..aku tak peduli mcm mana rupa paras aku & apa pandangan org lain terhadap rupa aku..apa yg penting "hensem" kt dalam diri..hihi

apdm berkata...

kerana saya tahu sy sempurna (walaupun memang x der yang sempurna sebenarnya..sy bahagia kerana si pertemukan dengan lelaki sesempurna dia... kacak, hensom, macho n gentleman..hanya pada AYAT...

Tanpa Nama berkata...

nobod is perfec......... aq bru 14 thu n' dah ad awek....... awek aq bleh than gak r... bleh gaknk dktekan cantik,cary,iklas,jujur,mmg sepurna bg aq. aq pnah tnye die?die time aq sbab at atu rpe..... aq dskolah bleh dktekan pemes gak r... rmai y' knal aq.... sbelum nie aq pnah dminat oleh sorang pompuan nie...... die lawa gak..... tp takla selawa makwe aqnie..he...he... aq xla cye sngat die ni sbb die telalu milih.... bknny nak besyukur ape y' ad...........

Tanpa Nama berkata...

em...
lelaki nsem n tak nsem same jek..
xbole pecaye dgn sume leelaki..
kenal lame2 pon xbole caye lg...

Tanpa Nama berkata...

tapi bnyk lelaki yg x ensem dpt awek & isteri yg lawa2 tau..
pompuan yg lawa suke laki yg x ensem sbb drg rasa akn dihargai b'bnding laki yg ensem.
almaklumlah laki yg ensem ni selalunya tidak setia ialah sebab dorang tau aset dorang untuk dptkan pompuan mudah..

Firdaus berkata...

Ketampanan / Kecantikan seseorang bukanlah bergantung kepada bentuk fizikal sahaja.. Ianya lebih Tampan / Cantik kalau terbentuk dalam sifat rohani/jiwa seseorang..
Ketampanan / Kecantikan Fizikal hanya merupakan sementara sahaja
Manakala Tampan / Cantik dalam rohani/jiwa dalam seseorang di bawa hingga ke akhir ayat..

Firdaus

presa1200 berkata...

- laki nsem lbh senang digoda, mcm2 ujian tuhan bg kat dia. bdak2 yg prasan nsem duk tayang bdn kat tenet n fesbok, dedah aurat, bogel, riak... sume tu mhampiri maksiat.
- laki x nsem harus bsyukur, ssungguhnye tuhan cyunk hamba yg bersyukur, tp kalo slalu mengadu n x abis2 komplen nasib dia pn xleh jugak.

jd, ujian utk dua2 golongan laki ni sama je...

Tanpa Nama berkata...

Hensem..ke x hensem ke...
semuanya satu ujian buat anda semua...^_^

Unknown berkata...

Aku tak hensem...mengapa dunia..aku nak mati...uwaaaaa

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.