Luahan Hati - Dia Cinta Pertamaku


Share on Tumblr Dia cinta pertama ku...
Dia banyak mengajarku erti kehidupan yang sebenarnya...
Aku tahu apa sebenarnya erti kesabaran dalam kehidupan?
Aku tahu apa erti dan nilai kasih sayang yang sebenarnya bila dalam perhubungan...
Aku tahu semuanya dari dia...

Dia pasangan hidupku yang pertama
Dan ku harap dia juga yang terakhir...
Dia terlalu baik untukku kerana sanggup berkorban semata-mata untukku....
Aku dan dia melalui alam percintaan
Yang ku rasakan semua pasangan tidak inginkan..
Aku jauh dengan dirinya....
Orang kata cinta jarak jauh ini terlalu rumit..
Ya memang betul apa yang dikatakan itu...aku akuinya
tapi dengan berbekalkan keyakinan,
kesetiaan dan kepercayaan yang aku berikan terhadapnya...
aku harap kau tidak sesekali mendustai cinta,
keyakinan,kesetiaan, dan kepercayaan yang ku berikan..
hanya kau yang aku sayangi untuk selama-lamanya...

Nukilan:
rizzra syahira Luahan Hati - Dia Cinta Pertamaku

47 Komen:

apdm berkata...

salam...
cinta itu hanyalah secebis rasa dari dalam hati..hargailah ketika kau ketmeuinya..namun jangalah diratapi ketika kau kehilangannya...yakinlah bahawa..jika kau kehilangan cinta itu...yakin dan pasti bahawa cinta itu bukanlah yang terbaik untukmu...
*doakanlah semoga esok mentari masih menyinari hidupmu wahai teman*

Tanpa Nama berkata...

cinta dtng nye dri hati n' peg ke jiwa.....
cinta sangat dpelukan kerna ia sangt inndah n' klaw tejad pepisahan ia adalah satu perasaan y' sngt sakit y' tbul dri at...... huh mmg sakit wei..... moga stiap insan rejupe ngan cinta y' dpt m'nyinari hidupmu wahai couplee........

farah_ainn berkata...

dlm idup kite tuhan kte satu je peluang utk kte brjmpa ngan orang yg btul2 myngi dri kite,klu kite leka,kite akan kehilangan bt selama-lamanya,tp kte x pnah tau sape orgnya,klu kte sndri x pnah mcba utk menilai khadirnya,mungkin setelah segalanya brlaku kte dh khilangannya,msa 2 br kte sdar khadirnya ckup brmakna,tp mgkin kita x brpluang lg utk mliki drinya pd saat itujd fhmilah ati seseorg 2 dgn sedlmnya dan curahkan rasa ksih syg padanya ngan seikhlas ati..

Tanpa Nama berkata...

cnta prtma sngat indah tpi pda akhir nya iya mnyakit kan......sprti sya......huhu.mlz nak ingat.

Tanpa Nama berkata...

cnta prtama sngat indah bg aq n dy.mn nye x indah kmi sma2 cnta pndang prtma.dy stia sngat ngan aq, rmai org ckp aq untng mnkhluk n pndai mnkhluk aty dy.mmg ,........,mmg aq untng sngat dpat dy......dy jg tlah mngjar aq erti stia lam sebuah hbungan......tpi cnta aq pd dy smkin lma,smkin krang,..tah npe...aq jgak snggup mndua kan dy........mmg aq sdar prbuatn aq sngat kjam ,........tpi apa kan dya.....dy yg wat aq bnci dy....aq x minx smua nie......aq arap hbungan kmi kkal n beik sprti dlu blek

insyaAllah.......Amin

Tanpa Nama berkata...

cinta pertama tidak kekal...tapi dah lame aku bercinta dgn si dia...lebih kurang 3 tahun ku bercinta dgn si dia...tetapi hubungan kami terputus disebabkan si dia bermain kayu tiga... susah untuk ku percaya pada ketika itu... dia la segalanya bagi ku...tapi semua itu cuma mimpi yg tiada akhirnya....
assalamualaikum...

QuEiLa berkata...

ila juga pnh alamai....ila sygkn hbgn ila ..5 tahun km bercnta...n jarak jaoh...tp 4 tahun dia ada org lain....ila byk bersbr dgn sikap dia....hingga lah 1 saat ila tglkn dia.....n ila cuba sygi org lain...tp ila ttp egtkan dia coz dia cnta pertama ila..dia byk ajar erti kebahagian kdp ila..

Tanpa Nama berkata...

ann pernah melalui cinta pertama. buat pertama kali ann menyayangi insan bernama lelaki walaupun dia bukan orang pertama yang cuba bertahta di hati an. pertama kali ann pandang ann dah jatuh hati begitu juga dia. dia cinta pertama ann, dia mengajar ann mencungkil rasa cinta. dia yang mengajar ann rasanya rindu malah dia juga yang mengajar ann sakitnya dan sengsaranya sebuah perpisahan, sungguh ann tak tadap melukab dia sehingga hari ini. selama setahun ann cuba mencari cinta lain tapi ann tak dapat menipu diri sediri.

Tanpa Nama berkata...

cinta...cinta...memang menyakitkan....
adakalanya membuatkan seseorang itu menjadi sengsara.........

Tanpa Nama berkata...

cinta pertama memang indah, sume perkara y dilakukan akan diingati walaupun perkara kecil, cinta pertama akan dikenang sampai bila2...huhu

roizt doank berkata...

setiap ad pe'tmuaN pasti da pe'pisahaN
mk jNgNlh sekali2 menyesal kalau suatau sa't akN tiba pe'pisahaN.....
tapi kenyataaNx sedih juga....hulf

Tanpa Nama berkata...

aku juga antra insan yang m,nderita akibat dari cinta..dia lelaki yg amat aku cintai..dia mengajar aku erti cinta namun dia juga pergi tanpa kte stelh melihat driku yg tdk ckup smpurna..stiap mlm aku mengs fkirkn kn nye..tpi dia..tlah b,jmpe jdohnye..nmun aku xkn b,hnti b,doa agr ada jdoh antra kami krnn ati ini amt m,cntainyee..doakn driku ini kpd sesiapa yg m,bce.

Tanpa Nama berkata...

yang kt ats ni suhadah yg tlis tok sufian

Tanpa Nama berkata...

cinta itu buta
cinta itu memberikan kebahagiaan
cinta itu memberikan juga kekecewaan
kebahagian juga hanyalah dirasai saat awal perkenalan bersamanya
seolah- olah dunia aku yg punya
sehinggakan aku sanggup serahkan segalanya demi cinta
namun
bila tiba saat duka aku ditinggalkan sendirian
tanpa aku tahu kesilapan aku
si dia sudah bersama yg lain
aku hanyalah sandaran di masa duka sahaja
aku cuba utk membencinya namun semakin aku mencuba semakin dalam cinta aku padanya.
kini aku hanya mampu berserah kepadanya.kerna tiap sesuatu yg terjadi itu adalah kehendaknya

zee berkata...

cinta memang indah..
cinta juga menyakitkan..
setelah bercinta sekian lama..kanapa dia sanggup menduakan ku? pedih & amat memilukan apabila orang yang kita sayang mencintai orang lain..ku tak faham..bagaimana cinta boleh diberikan kepada dua insan secara serentak? adakah kasih sayang & cinta itu mudah untuk dikongsikan? ku tak mengerti....

zircon berkata...

what is love?
until now i dont really understand what love is all about...
im falling 4 one guy but i dont think i love him...

finna_+_wan berkata...

aku menyayangi dri dri dy spunuh ati ku..
x t'ucp ngn kta2 stlah dri ne d bri kprcyaan utk d sygi, d rndui n d cntai spnuh ati dy..
km berdua b'hrap hbgn yg km jalani mndpt rstu sume phk agr kkal wt slamany..
dy cnta pertma n t'akhir wt dri ne..
amin

Tanpa Nama berkata...

CINTA PERTAMA....
Memang sukar nak dilupakan. semua org mengharapkan CINTA PERTAMA tu kekal selamanya. tapi x semua org bernasib baik utk kekal dgn CINTA PERTAMA..

kalau dah x de jodoh dengan CINTA PERTAMA...bukan bererti berakhir segalanya. mungkin kita boleh belajar dari pengalaman CINTA PERTAMA dulu.belajar untuk memperbaiki diri,mungkin lebih berhati2 dan belajar untuk menyayangi insan yg KEDUA....

hidup manusia memang istimewa. ada yg bertemu jodohnya dengan CINTA PERTAMA, dan ada yg bertemu jodoh dengan cintanya yg entah keberapa...

Yg penting, teruskan berusaha, yakin denganNya, sentiasalah berdoa, agar cinta kita dengan si dia kekal selamanya.....

NEYSA...(^_^)... berkata...

MMG CINTA PERTAME TUE INDAH...
TPI,SAAT KITA MLE MENCINTAI SESEORANG BUAT KLI PERTAMA JGNLAH TERLALU MELETAKKN KEPERCAYAAN KE ATAS DIRINYE...
BIMBANG,ANDAINYE DIE AKN MELUKAI HATI KITE,DAN MEMBUAT KITE SERIK UTK MENCINTAI YG LEIN...
SYE PERNAH MENYUKAI SESEORG TPI DIE IALAH SAHABAT RPT SYE...LME2 PERASAAN TUE ILG...TPI SATU ARIE DIE MINX COUPLE,SYE TRUS TRIME SBB SYE X NK PERSAHABATAN KAMI TERPUTUS...
TPI BLE SYE TAU DIE SKE KWN SYE,SYE CLASH NGAN DIE N TLG DIE N KWN SYE TUE...ALHAMDULILLAH,DIORG BAHAGIE...
TAPI WKTUE CTI SEMESTER KWN SYE MINX COUPLE,SYE TRIME COZ SYE MMG SYG DIE...
SYE RSE BAHAGIE SGT BLE COUPLE NGAN DIE...TAPI KWN RPT SI DIE TURUT MENYUKAI SYE... LPS 3 BLN KITORG COUPLE,DIE MINX CLASH...
SYE SEDIH SGT...TPI BLE SYE SMPAI MAKTAB SYE MCM X SEDIA NK JUMPE DIE...TAPI KMI DAH OK AS FWENZ...
SKUNG NIE SYE RSE SYE MLE SKE KT KWN DIE...
N KWN DIE SKUNG SLALU TNYE BESTFWENZ SYE PSL SYE...TPI AT THE SAME TIME,EX SYE SBELOM SI DIE POWN SLALU TNYE KWN SYE PSL SYE...
SO KESIMPULANNYE CINTA MMG MEMENINGKN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

cinta pertama sungguh sukar untuk aku melupakanya...cinta pertama sangat indah

Tanpa Nama berkata...

jgn bercinta jika takut dilukakan

Tanpa Nama berkata...

amal...
cinta?? apa yg dikatakan cinta?mcmana org bcinta??pegang tangan?pegang pda doa???huhu mcmana kita blh kata itu adalah cinta??bukankah cinta itu pandgn ptama yg jatuh ke hati??tpi org skrg kenal skjap dh blh bcinta..then pgang sini sana...masyaALLAH

Tanpa Nama berkata...

dia cinta pertama n trahir ku..mmang percintaan jarak jauh pnuh dgn cbran n dugaan..yg pting skli..sntiasa brdoa kpd Allah supya jodoh bkekalan..trust each other..n sntiasa ungkapkan kata2 cinta...semoga cinta aku n dia berkekalan di dunia dn di akhirat..amin...

Tanpa Nama berkata...

sy dah b'couple lebih 5 thn, lepas tu break up..jumpa pula dengan sorang ni, dia pernah suka kat kite,dan tak nafikan, saya pernah suka kat dia. tapi dia pula dah b'couple dgn seseorg utk 5 thn juga sampailah skrg.mungkin ini sekadar jodoh pertemuan, hope dia bahagia dan couple dia xkn pernah kecewakan dia.

nuyen berkata...

i love you

noorinamohamednoor berkata...

assalmaualaikum wbt....
cinta pertamaku hanyalah untuknya...aku mengenalinya semasa form 1 to form 5..kami satu kelas...aku suka sangat2 padanya tetapi aku memendam rasa..sehinggalah kami tamat persekolahan...after that aku join nursing then terus bekerja di HKl..dia seorang army...namun kami telah berjumpa kembali dan telah mengambil kputusan utk mdirikan rumahtangga...setelah 1 thn 3 bln berkahwin dan dalam pada masa yang sama kami telah di kurniakan seorang puteri yang amat2 comel di namakan FATIN NUR AEIN NABILAH BT MD FAZA..mahligai yang di bina kecundang jua..puteri kami sekarang berusia 2 thn 10 bln...walaupun papa dah bahagia dengan pengganti mama...mama sentiasa doakan kebahagiaan papa..dan YA ALLAH berikanlah daku kekuatan untukku melaksanakan tanggungjawabku terhadap puteri yang amat2 ku kasihi....AMIN YA RABBAL ALAMIN

Tanpa Nama berkata...

cinta pertamaku terlarang oleh adat.

Tanpa Nama berkata...

cinta aku xpnh melebihi setaun..semuanyer mnjdi milik org lain..kadg2 aku pasrah..aku x layk untuk dicntai..mungkin aku serba kekurngan...

Tanpa Nama berkata...

cintaku,, i just want u to be happy,,,, i love u,, n i always do,,, forever,,,

Anonymous berkata...

cintaku,, i just want u to be happy,,,, i love u,, n i always do,,, forever,,,

Tanpa Nama berkata...

sknk nie aku tgh merasai indahnye cinta pertama tu..dah nk msuk 7bln kite owg coupl.sblm nie mmg aku xpenah rase ape itu cinta,bagaimana rasanye rindu? tpi skunk nie aku dah rasai..
btape giler nyer cinta mampu mbuat seorg itu..cinta jgak mbuatkn seseorg itu kurang cerdik dari diri die yg sbenar..tpi cinta jugak yg bgi semangat utk hadapi ape pon..hurmm..
cinta itu mmg indah,tpi aku x nafikan,cinta itu juga menyakitkan..
aku harap hbungan aku gan die kekal blandaskan kesetiaan dan keikhlasan.
cintu itu indah
cinta itu rindu
cinta itu cemburu
cinta itu kegilaan
cinta itu tangisan
hurmm.

Tanpa Nama berkata...

aku jgk mengalami cinta pertama... cinta yg xde ikatan... means, x kapel tapi bercinta.. ade sesape yg faham? si die yg memilih cara itu, aku ikutkn je.. die lebih muda dariku..lpas 2 bln knl, ktorg jmpe... die dtg uma... die dok perak, aku dok slangor...jauh.. tp die sggup dtg..
after that, lps 3 bln knal tbe2 die wat hal... konon alasan die klw bole xnk bercinta tp dah jatuh cinta... then wat hal lg... kate nk capai impian dlu, br fkir psl cinta... WHAT?? means, die xnk de pape hub dgn aku except berkawan je.. rs mcm dunia ni sungguh x adil...aku ttap sabar dgn kerenah die... aku berdoa, dktkn dri dgn Allah... akhirnye aku wat kptsn untuk trus ade dsisinye, cbe memahaminye, bg semangat kat die, sentiasa sokong die n doakan die...biarlah aku berkoraban demi cinta anugerah Tuhan yg terindah ini... sampai skg ni aku msh berusaha untuk membuka pntu hatinye... sedarlah syg, xkn ade pmpuan yg dpt menyayangi dirimu sehebat ini...

lolylurve berkata...

cinta pertama ni xsume nye kekal.. wlpun indah akn berakhir duka n wlpun sush nk lpe... cnta pertme ke, akhir ke, tgh2 ke same je bg ak... mne de jodh tu la cinta kita... p jgn tesalh plih lak...
cinta pertama aku skunk ni dh mnjadi kwn ak sndri... n ak lbih selesa cm tu...
cinta itu mnyiksakn.... :(

Tanpa Nama berkata...

cnta pertama ak kecundang akibt sikap ak sndr..ak yg mntk pts even dya xmau..slps 3 thn ak idup tnpa cinta dya..d sebalik keptsn itu..sebenarnya ak msh sygkn dya n menyesal gler2..tp ap bleh wt..bru2 ni ak dpt tau dya dh ad pengganti..pompuan 2 siap serang ak..dya ingt ak still cntct ngan ex-bf ak..ap2 pn ak tetap doakn dya bhgia..ble dya bhgia ak pn bhgia..

Tanpa Nama berkata...

tuhan berikanlah ak cinta
ak juga berhak bahgia

Tanpa Nama berkata...

dye cnta prtama sye...sye sygkan dye...sye tggu dye wlaupon kmy sdah xde ap2 hbngan lg...........ye...sye tggu dye...tiap ary sye tringatkn dye....ya Allah,,knape ngan aq ni???sye msih cntakan awk.knape awk wt sye cm ni????hri ni sye bkak FB,sye tgok status awk...hncur luluhnye aty sye,,,sye igt awk msih sygkn sye....xdpt cri pnggnti sye ag,,tp...............huh...awk,,,smpai skunk sye msih xdpt cri pnggnti awk ag..tp awk?????awk da msokkn dye lam aty awk...cmburunye sye pda dye....tp awk,,sye taw kli ni awk mmg btol2 cntekn dye..klu tdk,mngapa awk brani ltakkan status awk lam FB kn.......mse kte brkapel dlu xde pon awk ltak status awk dan sye cm 2...hmmm xpe lar awk,sye doakn awk bhagia d samping dye...tp sye akan ttp tggu awk..cnte sye hya utk awk je....

puzzleblue.. berkata...

cinta pertamaku..2tahun kami bercinta...dan nak hampir 2tahun aku masih lagi berduka merinduinya..kami kapel hari jumaat bulan julai(2007)..dan kami putus hari jumaat bulan julai (2009)juga..kami putus 3 hari nak menyambut ulang tahun kami yang ke2...banyak kenangan antara kami masih kemas dalam ingatanku..aku masih mengingati pandangan matanya,senyumannya..hampir setiap hari aku dan dia berselisih..saat itu juga hatiku menangis melihatnya dari jauh kerana merinduinya..aku masih lagi menyimpan coretannya untukku tanpa diketahui olehnya sendiri..kini kami telah membawa haluan masing-masing..ku harap aku tidak menemuinya lagi walaupun ku ingin melihat senyumannya..

Tanpa Nama berkata...

aku hanya mencintai satu wanita.wanita yg penah hadir dlm hidup ku,dye mengajar aku banyak tentang cinta.dye mengajar aku erti syg,rindu,sedih,gembira.tp wanita yg telah mengajar aku erti semua tu kini hilang.hilang enth kemana.cinta kami terbatas dek kerana cinta yg bermula dgn cinta 3 segi..aku terpaksa mengalah demi persahabatan ku dgn rakan ku.biar aku terluka demi dye bahagia kini hampir 2 tahun aku x lagi penah melihat dye.cuma aku mengetahui tentang nya melalui facebook.dari situ aku dapat melihat wajah dye.senyuman nye,dan btapa gembiranya dye.dye hanya cinta pertama ku sehingga kini tiada siapa yg mampu membuatkn aku melupai dye.

Tanpa Nama berkata...

Suamiku adalah cinta pertama dan terakhirku. Hari2 bahagia yang kulalui bersamanya dan anak kami berakhir apabila sekelip mata suamiku yang kucintai meninggal dunia dalam kemalangan jalan raya. Dunia ini bagaikan tiada erti lagi untukku. Hanya merenung mata anak yang memberi sedikit keyakinan untuk aku meneruskan kehidupan. Cintanya sentiasa mekar dalam hatiku, kudoakan cinta kami akan bersatu semula di syurga yang abadi. Semoga roh suamiku dicucuri rahmatNYA...

Tanpa Nama berkata...

:)
terbaek

Tanpa Nama berkata...

hurmmm... aq x thu die cinta prtma aq or x...tp dia sllu wat ape sje tok pujuk aq tme aq majok n marah...kdang2 ape yg dia wat tok aq mengundang bhye dia sndiri...stlh 2 tahun kmi bsama...aq tkut akn kehilangn diri nyaa...kerna aq da mula mnyangi nya setulus seiklas2 hati aq...moga hbgn kmi kkl berpjgn..Amin.

Tanpa Nama berkata...

Die bukan cinta pertamaku, dan die jauh lebih muda dariku. Perkenalan yg bermula dari ruangan chating, menimbulkan rasa sayang.Aku tak kisah siapa die, ape lulusannya, yang penting bagiku, bila berdepan dengan die aku rasa sangat bahagia. Die, pendengar dan penasihat yg terbaik bagiku. Tak lokek dengan senyuman.Aku senang meluahkan masalahku pada die.Kerana die pendengar yang setia...dengan die aku yg jenis serius ni boleh tertawa.Hilang segala rungsing di jiwa. Namun takdir penentu segala, rupanya die ade hubungan saudara, dan hanya kerana sejarah keluarga, kami dipisahkan.Hancur hati ini tidak terkata. Aku dikenalkan dengan anak rakan keluarga. Kusangkakan die ikhlas, rupanya die berkenalan dengan ku cuma untuk menutup kesilapannya yg die telah bercinta dengan sepupunya, membuatkan ibunya marah pada die.
Sudah ditakdirkan kebenaran itu aku ketahui selepas berumahtangga dengannya.Sebak, rasa tertipu dan rasa bersalah bersarang di dada, istana yg dibina atas air mata org lain.aku bukan jenis begitu...ape nak buat. Nasi dah menjadi bubur. Segalanya telah ditentukan oleh Nya.Aku terpaksa terima sambil diri ini memanjatkan doa pada yang Esa, agar ada hikmah disebalik setiap peristiwa yang terjadi...aku pasrah pada Mu Ya Allah.

Tanpa Nama berkata...

cinta pertama mmg myakitkan......

Tanpa Nama berkata...

cinta pertama memang menyakitkan...bila rapat rsa cm tiada pa2 hubungan...biasa ja...bila dia dh mula menjauh seksanya ati...rindu mla bertapak n rsa cinta dan syang datang...kenapa smua tu tk berlaku tme kenal rapat ngan dia dulu...why?bila dipertemukan smula hnya pandangan mta ja jd bicara...pandangan yg sukar dmengertikan dan mendalam mksudnya.tanpa bicara....walau apa pun berlaku dharapkan c dia tk penah melupakan diri ini...ku kan tetap menanti suatu hari nanti hubungan kta pasti akan pulih sedia kala....kerana ku masih syangkan kmu dan tk mau kehilangan mu...

Tanpa Nama berkata...

sedih nye,,,,,=(

nurul farhana berkata...

apabila sudah tiba masanya untuk kita menerima si dia dalam hidup kita nanti..citailah dia seperti mana si dia mencintai kita dengan tulus dari hati dia...janganlah kita permain kan perasaan dia jika kita tak mencintainya...tetapi beritahu dia dengan perkara yang sebenar...:) senyum sokmo....

nurul farhana berkata...

apabila sudah tiba masanya untuk kita menerima si dia dalam hidup kita nanti..citailah dia seperti mana si dia mencintai kita dengan tulus dari hati dia...janganlah kita permain kan perasaan dia jika kita tak mencintainya...tetapi beritahu dia dengan perkara yang sebenar...:) senyum sokmo....

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.