Kopi Itu Pahit


Share on Tumblr Kopi itu pahit jika berdiri sendiri, tapi kopi menjadi enak apabila digandingkan dengan gula dan susu.

Anda cantik, maka anda boleh berdiri sendiri tapi tanpa keperibadian dan iman yang padu anda ibarat kopi tanpa gandingan gula dan susu. Selama mana boleh bertahan??

Sebaik-baik kopi pahit dinilai dari sudut kepahitanya, tapi apabila ada kopi bersusu dan bergula, ia sentiasa lebih disukai dan akan terus disukai.

Petikan Dr. HM Tuah Iskandar al-Haj Kopi Itu Pahit

4 Komen:

Tanpa Nama berkata...

Memang CINTA itu motivasi terbesar dalam HIDUP ini.
Dan saya yakin bahwa tulisan anda inipun juga didasarkan atas cinta.
Where is the love,
There is the life.
Selamat berjuang dengan CINTA.

NenekBunieyan berkata...

ok la tuw

Tanpa Nama berkata...

gak ad coment>>>>>>>>>>

Tanpa Nama berkata...

cinta ...........cinta............cinta.........cinta ....tiap hari cinta makan itu cinta....

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.