Puisi Cinta - Aku Dapat Membaca Hatimu


Share on Tumblr

Aku Dapat Membaca Hatimu

Kutelahi lakaran tuturmu
yang terpapar di kanvas sopan
adalah siraman air rindu
yang mengalir ke muara
sayang.

Kutahu di sebalik pelangi
hatimu
terlakar potret cinta
yang kausembunyikan
di celah-celah kelopak ragu
yang masih membeku dan
padu.

Kunanti mentari jujurmu
memancarkan cahaya kasih
setelah kulabuhkan ceritera
peristiwa

Laila Majnun dan Syah Jehan
setia
tapi bibirmu masih
dibelenggu malu.

Usah lagi kaumelipat helah
kerana aku dapat membaca
hatimu
yang sarat perlu dan mahu
untuk kutakhtai satu persatu.

Kupasti manik-manik iman
yang tertanam di sanubari
akan mengalungkan seutas
takdir
merungkai kusutan yang
melanda.

NORDIN SAAD
Sri Tunjong, Perlis.
Puisi Cinta - Aku Dapat Membaca Hatimu

2 Komen:

Tanpa Nama berkata...

jika kau percaya pada cinta,cinta akan datang padamu bukan kau yang mengejarnya

Tanpa Nama berkata...

love n love

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.