Mutiara Kata Hikmah Pujangga


Share on Tumblr
quotes

Koleksi mutiara kata, kata-kata bijak dan madah pujangga buat motivasi diri.

Setiap insan perlu ada kekuatan, tanpanya tiang yang dibina sekuat manapun pastinya akan rebah.

Kawal kemarahanmu kerana kemarahan akan menunjukkan betapa diri kamu amat lemah sekali

Keji itu ibarat baja, makin ditabur makin subur." – DR. HM TUAH ISKANDAR al-Haj

Tanpa mulut lidah tak berfungsi, tanpa lidah mulut tak bererti.” – DR. HM TUAH ISKANDAR al-Haj

friendship


Kesedihan hanya akan membuat musuh anda gembira. Dari itu bahagiakanlah hati anda yang mana membuat musuh anda berdukacita.

Semangat yang berkobar-kobar adalah hiasan para waris Nabi, sedangkan kesombongan adalah virus yang menjangkiti para penzalim yang keji

Jangan pernah rasa putus asa kerana itu adalah alasan mereka yang hanya melihat dunia ini dengan penuh masalah. Sebaliknya jadilah orang yang sentiasa bersedia untuk merubah masa depan supaya ia lebih baik. Halangan atau cabaran atau masalah bukanlah penyebab besar kepada kegagalan kamu tetapi diri kamu sendiri.

Life Quotes


Hidup ini ibarat satu perlayaran, mengemudi bahtera untuk sampai ke terminal kejayaan. Dengan itu layarkanlah usaha gigihmu agar tidak tengelam di dalam dilema kekecewaan.

Sahabat pada hari ini boleh menjadi seteru pada hari esok.

Kesediaan untuk memaafkan sahabat sesuatu yang mulia kerana Allah merahmati seseorang yang melapangkan tempat buat saudaranya. Mutiara Kata Hikmah Pujangga

113 Komen:

normah bt shahabudin berkata...

Salam.., saya amat meminati semua kata2 hikmah didlm blog ini.., mohon dihalalkan saya ingin mengambil/meminjam kata2 ini tuk sy berkongsi pula dgn saudara/teman2 sy diluar sana..

iNsAn BarU BeLaJaR berkata...

salam...izinkn saya meminjam kata2 yg terpampang di sini juga...syukran

Tanpa Nama berkata...

salam..izinkan sy meminjam kata2 didalam ini hanya untuk menjadi ikhtibar dan panduan di luar sana..

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum..saya pun nk ambil kata2 nie wat renungan bersama..harap dihalalkan

Tanpa Nama berkata...

salam,hrp xkeberatan untuk sy meminjm kate2 ini untk dikongsi dgn rakan2

Sufi El_Natra berkata...

hurm..ok jugak puisi2 kat cini..=)

Tanpa Nama berkata...

salam..nak pinjam...

Tanpa Nama berkata...

lapang apabila membacanya

Tanpa Nama berkata...

saya pun ingin berkongsi kata2 mutiara n hikmah nie..harap dihalalkan..terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

izinkan saya meminjam madah-madah yang tertera diatas.. terimkasih..

Tanpa Nama berkata...

salam..sy sgt2 meminati smua kata2 di dalam blog ni.kata2 yg memberi makna yg mendalam.mohon keizinan untuk sy menggunakan/meminjam kata2 di dalam blog ini untuk dikongsi kepada sahabat2..terima kasih yg x terhingga dri sy..;)

Tanpa Nama berkata...

salam..amat tertarik dengan kata-kata hikmah yg ada dalam blog ini..;)
thankz..

Tanpa Nama berkata...

salam....kata2 yg indah lg bermotivasi bg memperbaiki diri

Tanpa Nama berkata...

salam, saya amat terharu dengan baris kata diatas tersebut..ia memberikan seribu pengetian buat diri saya.. izinkan say simpan kata2 ini sebagai satu azimat kekuatan dalm kehdupan ini...salam..

Tanpa Nama berkata...

salah satu kata diatas buat saya terkenang kembali kenangan dahulu sahabat..dimanakah dia..?
dan kehidupan memang satu perlayaran..yea..
ia memang benar adakah kita masih menyedarinya atupun sebaliknya...

Tanpa Nama berkata...

suka dgn kata2 hikmah ni...
izinkan sy mengguna kata2 hkmah ni..untuk dikongsi bersm rakan2...

Tanpa Nama berkata...

salam, kata-kata hikmah yg sgt indah dn penuh makna...mohon keizinan utk brkongsi...harap d halalkn dn t kasih

Tanpa Nama berkata...

makasih.....

teLah menenangkn q....

Tanpa Nama berkata...

terima kasih cukup membantuu ,,,,,,

Tanpa Nama berkata...

aq suka kata_kata ne

Tanpa Nama berkata...

Mohon pinjam kata2 hikmah utk disampaikan kepada rakan2 lain.

Tanpa Nama berkata...

salam..

saya mahu meminjam ayat diatas.. harap dihalalkan..
tamau diharamkan.. pinjam nak buat assignment.. :)

Tanpa Nama berkata...

sungguh menenangkan jiwa dan memberi kekuatan dalam diriku.. izinkan sekiranya saya ingin berkongsi kata2 hikmah ini dengan member2 yg lain

Tanpa Nama berkata...

salam..izinkan sy juga meminjam kata2 ini bt kawan2 dan saudara mara..sungguh memberi kesedaran bt sy..

qaira berkata...

bezz2 lar kata2 ney...nk ambl utk dkongsi bersama bleyh???...

Huda Hidayah berkata...

slm..sy nk amik la kate2 ni.pgumpul sjati kate2 hkmh.suke sgt.mmg best..tQ.. =)

Tanpa Nama berkata...

tenang ati ble baca kata2 pujangga ni,,,,n sy n ambil tok kongsi bersm tman2 y lain eh,,,,

Tanpa Nama berkata...

pinjam kata2nya...

Tanpa Nama berkata...

pinjam kata-kata hikmah disini,,,,

Tanpa Nama berkata...

harap dpt izinkan n halalkan saya meminjam dan sama2 berkongsi kata2 hikmah di sini ya.. tqvm

Tanpa Nama berkata...

saya pon ingin pinjam madah2 disini

Tanpa Nama berkata...

mohon halalkan mutiara kata ini untuk dikongsikan kepada rakan2 yang lain..selamat menyambut ramadhan al-mubarak..terima kasih

Tanpa Nama berkata...

salam.....maaf saya pinjam kata-kata hikmah disini.......

* adeqya8284 * berkata...

mohon izin copy kata2 mutiara ni ...menarik :)

Tanpa Nama berkata...

sy suker kata2 hikmah di sini diizikan copy ya

Tanpa Nama berkata...

bestnya....
ada background song....
nice...
pinjam ye wat motivasi diri...

Tanpa Nama berkata...

i like it

Tanpa Nama berkata...

kata kata di sini membuat saya terharu :'(

Tanpa Nama berkata...

salam..saya pn minat sesgt kata2 dlm blog ini..halalkan ye

Tanpa Nama berkata...

izinkan saya ambil kata2 d'sini..mtk halalkan ye.TQ

MyLife berkata...

rasa tenang lepas membaca.. minta izin untuk sy ambil kata2 dalam blog nih...

tiqa ab berkata...

minx izin nk kongsi! btw,thnx a lot!:)

Tanpa Nama berkata...

mintak izin utk sy meminjam kata-kata hikmah ni... sy sgt meminati sume kata-kata di blog ini

Wan Nornajwa Wan Othman berkata...

izinkan sy mgambil kata-kata hikmah di sini utk d share kpd semua...smoga pmilik blog beroleh manfaat n dpermudahkan rezki oleh Allah..:)

Tanpa Nama berkata...

izinkan saya ambil kata2 hikmah di sini...terima kasih...

Tanpa Nama berkata...

pinjam ayat tau tq

lela lea's berkata...

salam...saya pon nk minta izin mengambil petikan ayat2 dan gambar2 diatas utk dikongsi bersama teman2 yg lain...mintak halal dunia akhirat ye..

riza berkata...

ayat2 di sini pnuh makne bgi saye
thanks......

Tanpa Nama berkata...

amat menarik.. juga ingin meminta izin untuk disharekan kpd rakan2 blog saye...minta dihalalkan..

Tanpa Nama berkata...

salam...sy ingin meminjam kata2 nie..harap dhalalkn..trm ksh..

Tanpa Nama berkata...

mintak izin share jugak....halalkan..

Tanpa Nama berkata...

sy mohon keizinan tuk share kata2 nie...

Diana S berkata...

Alhamdulillah..Tulisan ini bagus sekali...penuh hikmah dan semangat...Mohon izin saya mengopy nya untuk di share kpd keluarga dan sahabat2 saya

afzanharon berkata...

assalamualaikum...izinkan sy menggunakan kata-kata hikmah disini untuk blog sy dan untuk teman2 kerana kata2 menyentuh hati dan perasaan sy...

liana painkiller berkata...

Askum.... kata2 hikmah d blog ini byk membuatkan saya terfikir d mana letaknya dr saya sekarng... terima kasih byk2.....

Tanpa Nama berkata...

Assalam...
Izinkan saya mengunakan beberapa kata-kata hikmah diatas...
Sekian, terima kasih.

Misteri Jam12@ ria 89.7fm berkata...

Assalam... izinkan saya minjam kata2 pujangga buat renunggan dan peringatan untuk sahabat2 saya t.kasih

Tanpa Nama berkata...

salam ukhwah.. :)
nice kata2 disini...
mohon share ye...

Tanpa Nama berkata...

tumpang tanye, ape tajuk muzik background ni?? best sgt.. terima kasih.. :)

Tanpa Nama berkata...

izinkan saya mengambil kata hikmah diatas...

MaSalykitchen.blogspot.com berkata...

salam..izinkan saya berkongsi kata2 hikmah di atas...

Tanpa Nama berkata...

salam...izinkan saya berkongsi kata2 hikmah ini untuk tatapan sahabat2 saya

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum.....i happy tiap kali baca blog ini thanks ceriakan hati i... izinkan i jadikan kata-kata ini untuk tatapan harian i...

Tanpa Nama berkata...

izinkan saya copy kata - kata diblog ini..
banyak memberi inspirasi dalam kehidupan saya yang kian mencabar dari hari demi hari..
terima kasih!

Rohani Yaakob berkata...

salam.....mohon share kata2x dlm blog ni utk dikongsi bersama teman2 yg lain, thanks!

Tanpa Nama berkata...

as salam.....blh x sy nk kongsi ayat2 ni pd kwn2 sy???

Tanpa Nama berkata...

Sya amat tertarik dengan kata2 hikmah di atas... dan sya juga memohon agar diberi keizinan utk copy kata2 di atas... semoga anda sentiasa di bawah rahmat dan kasih sayang ALLAH... AMIN...

Tanpa Nama berkata...

nak pinjam kata2 di atas .. untuk p0st to my bl0g .

Tanpa Nama berkata...

mohon share..:)

Tanpa Nama berkata...

mohon share

Tanpa Nama berkata...

Saya pon nk share.

Tanpa Nama berkata...

saya nak share,mohon halalkan

Tanpa Nama berkata...

Salam, saya tertarik kata2 mutiara di atas, mohon saya mengambil dan halal kan saya.

Tanpa Nama berkata...

as salam,saya sangat suka dengan kata-kata mutiara ini,saya minta izin untuk copy ya?terima kasih..

Tanpa Nama berkata...

Assalammualaikum..izin saya untuk copy kata2 diatas..terima kasih..

Tanpa Nama berkata...

izinkan saya kongsi kata-kta hikmat dalam blog ni.

Tanpa Nama berkata...

saya pun minat..

Tanpa Nama berkata...

Assalamu'alaikum,izinkan sya meminjam kata-kata ini utk dikongsi..harap halalkan ya...

Tanpa Nama berkata...

Kata-kata hikmah yang memberikan kita semangat dan panduan serta pengajaran..mohon halalkan untku dikongsi

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum...saya amat t`tarik dgn kata-kata ini..izinkan untuk copy..harap dihalalkan

Tanpa Nama berkata...

mksh buat kata-kata hikmahnya,,,

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum,sy ska dgn kata2 di atas. halalkan sy utk share dgn saudara di luar. terima kasih :)

Tanpa Nama berkata...

best laa blog awk

Tanpa Nama berkata...

Salam, mohon halalkan perkongsian kata-kata ini..tq

Tanpa Nama berkata...

izin kan share ye utk diri dan sahabat

Tanpa Nama berkata...

salam,,, izinkan saya membsgikan pada saudara2 saya, supaya saudara2 saya bisa bangkit juga,,,, trims.......

Tanpa Nama berkata...

saya berminat dgn kata2 mohon guna utk motivasi diri

Tanpa Nama berkata...

suka dengan kata2 pujangga ni.
mohon utk guna buat tatapan sahabat lain :)

Tanpa Nama berkata...

mohan share kata-kata di dalam blog ini untuk dikongsikan bersama sahabat2 yang lain :) halalkan yaaaaa :)

Tanpa Nama berkata...

ijin ya ,, bagus bangettt

Unknown berkata...

saya amat bdrminat tentang madak pujangga, ni memberikan ilham pasa saya untuk saya luahkan pada catatan kehidupan saya

Tanpa Nama berkata...

ass kumm sy amat mengagumi kata2 ini sy mhn izin mengopynya

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum. sy suka kata2 mutiara saudara/saudari. mohon share ye:)mohon dihalalkan .terima kasih :)

Tanpa Nama berkata...

salam..mnta kbenaran untuk kongsi bersama rakan2 yang lain :) mohon dihalalkan.. terima kasih..

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum..sya suka kta2 mutiara..monon k0ngsi ya..halalkn

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum ,
nk mntk izin nk share kata2 dkt .
smga jd pnduan , insyaAllah :)

Unknown berkata...

assalam izinkn saya berkongsi kte2 ini

Unknown berkata...

ASSALAMUALAIKUM.... SY SGT2 TERUJA DGN KATA2 MUTIARA MOHON IZIN MENGOPINYA SERTA MINTA DIHALALKAN...





Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum..saya sangat menyukai kata2 mutiara itu..saya mohon izin utk share kata2 ini..

Tanpa Nama berkata...

mohon izin share

Tanpa Nama berkata...

ini kali pertama sy follow blog ni......hurm, kata2 mutiara sgt2 menarik dan mendalam ertinya.....sy mohon izin utk berkongsi kata2 mutiara ini bersama rakan2 sy........i like sgt2...

Tanpa Nama berkata...

mohon izin nak kongsi kater2 dlm nie ^.^

Tanpa Nama berkata...

sy sangat menyukai kata2 ini...pohon copy,dan pohon dihalalkan

Unknown berkata...

izinkan saya mengcopy kata2 ini..sgt memotivasikan diri :)

Tanpa Nama berkata...

ske sgt kta2 kt blog ni

Tanpa Nama berkata...

sy ingin berkongsi kata2 di atas...harap di halalkan.. ;)

Tanpa Nama berkata...

asl xley copy

Unknown berkata...

Saya ingin meminta izin nak copy ayat nie ok.

faidahmisnan berkata...

minta izin untuk copy ya..

Tanpa Nama berkata...

sy nk copy ayt ni bleh x?halal kn ye...

Tanpa Nama berkata...

sy mintak izin utk bace ............

Tanpa Nama berkata...

ijin kan dan halalkan tuk saye ..nak share....

Tanpa Nama berkata...

mohon kongsi n di sebarkan..

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.