Puisi Ketuhanan - Ku Bermohon


Share on Tumblr
Ku Bermohon


Heningan malam menjadi saksi
Aku kembali padaMu
Dengan secebis doa kutadahkan
Mengharap petunjuk dariMu
Dengan sekeping hati kuhadiahkan
Tulus memohon kepadaMu

Aku yang khilaf ini masih perlukanMu
Di saat duka maupun bahagia
Aku bersujud atas sajadahMu
Bersama deraian kilauan kaca
Ku bermohon ampun padaMu
Atas segala silapku
Selama aku menjadi hambaMu
Di muka dunia yang fana..

Sungguh kerdil diri ini
Begitu sedih aku mengenang
Hidupku yang indah ini
Takku syukuri nikmatMu spenuhnya
Takku lewati jalanMu sebaiknya
Oh Maha Kuasa
Maafkan diri ini...

Sesungguhnya aku rindukanMu
Siapalah aku...
Yang slalu leka dan alpa
Dengan urusan duniawi
Sesungguhnya
Ku inginkan bahagia bersamaMu
Jalani hidup ini bersama redhaMu
Oh Tuhanku…
Yang Maha Penyayang lagi Pengampun
Ampunilah hambaMu ini…
Setinggi kasih kupanjatkan
Hanya padaMu yang Satu…

Nama Pena: no-rulesz has
Puisi Ketuhanan - Ku Bermohon

20 Komen:

Amri Bahruji matPuisi berkata...

kadang2 kita alpa untuk mengingatiNya.,. biarlah nukilan rasa yang diluahkan ini mampu membuat kita untuk mengenang akan dosa yang telah kita lakukan..

pss... menangis gak baca puisi ni.. ;)

no-rulesz has berkata...

tenkiu amri bahruji..
sememangnyer puisi nie trcetus mse sy brteleku d 1 mlm y hening..
same2la kiter renungi n insafi diri yg sering leka pdNya..

Tanpa Nama berkata...

ingatlah!!! ALLAH sntisa brsma hmbanya.....

no-rulesz has berkata...

ALLAH mmg sntiase ade brsme kite...
cume samade kite sedar atau x..
Diala peneman yg trbaikk kan2 ;)

aeea berkata...

kita akan alpa tika senja menjelma

Tanpa Nama berkata...

salam..izinkan dikongsi puisi ini..
sungguh menyentuh kalbu..

Tanpa Nama berkata...

nak baca ms pertndgn puisi..tq. smga keinsafn mjelma d setiap pndgr..

Unknown berkata...

sudi x klau puisi ni saya jadi kn lagu???

Tanpa Nama berkata...

dUch.... AiR mAtA q GaK tERbENdUng NiH... cAriin EmBer Dunkkkkkkkk,,,,,,,,,,,

no-rulesz has'z berkata...

miracles-zone : awk nak jadikan lagu? leh2 pas jadik lagu, kasik sy dgr yer ^.^

s'ivansporty jennuch berkata...

romantis bnget kta'' nya...aq tngu yg bru yach.hehheheheh

Tanpa Nama berkata...

Maaf ini karya siapa ya saya gk tahu ? hehehe

no-rulesz has'z berkata...

"tanpa nama"..nie karya saya :)

Tanpa Nama berkata...

saya suka puisi nei puisi nei bleh myedar an ktew smua yg lpe kpdany..

madi berkata...

teruskan untuk berdakwah dalam apa jau bentuk selagi man ianya tidak bertentangan dengan syariat islam...........

sebuah puisi yang mempunyai maksud yang tersurat dan tersirat yang sungguh mendalam...........

azizah berkata...

hemmmzzz... puisiny bguzz bwgettzzz....

azizah berkata...

suit...... saatnya gue blg blg wow...

Tanpa Nama berkata...

menyentuh bnget bca puisi ini, ,
jadi inget cmua k'khilafan qw. .

chonoseven@man94 berkata...

heheh the best

Tanpa Nama berkata...

Sgt puitis..tersurat dan tersirat..

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.