Puisi Seorang Kekasih


Share on Tumblr Seorang kekasih,
dikala terlantar sakit duka pengalaman,dia datang dengan penyembuh,laksana hujan yang turun setelah setahun kemarau,menjalarkan pohon - pohon ceria,melembabkan tanah tandus di padang hati.
Bila waktu senggang dia akan penuhi dengan hilai mesra bicara dalam batas susila.
Hati mesti dipenuhi,jiwa mesti diisi,persis kontang sebuah gurun, sang musafir mengharap pepohon hijau tumbuh segar meneduh dan merimbun mekar sebuah kasih sayang tanpa menghitung saat yang akan berlalu.

Seorang kekasih,
bila tempang semangat dia datang dengan seberkas api untuk kau berdiang dari kemurungan,memberi hijau kehidupan yang layu,membuang apa yang telah kau kutip,apa yang telah dipungut dari jerih kehidupan lalu.

Jangan pinggirkan hatinya,diapun ada secebis luka yang tak bisa terungkap,ada dukacita tak bisa digarap,demi keutamaan mu , dia bersusah lelah lupakan apa yang telah di telan dan dihadam.

Seorang kekasih,
dialah lautan kehidupan untuk kau pancing makna sebuah pengorbanan,tanpa diupah dan disuruh,malah adakala terlupa berterima kasih atas segala yang telah diberi.

Seorang kekasih,
dialah kebun yang akan buat kau leka sepanjang hari dengan tanaman kepercayaan,menyulat apa yang kurang,membaja bila tumbuh dan mengutip bila telah tiba musim.
Sejauh mana hasil dipungut,datang dari benih jujur dan percaya
dalam dirimu.

Meneliti kehidupan kekasih perlu kesabaranmu...


~ Moktha ~ Puisi Seorang Kekasih

19 Komen:

aeea berkata...

seorang kekasih..limpahi aku dgn manik-manik suci dr cintamu yang akan terus bersemi bersama-sama kasih sayangku~!kekal abadi untuk kita tempuhi walau tinggi samudera dan walau dalam telaga..

Tanpa Nama berkata...

seorang mantan kekasih menyakiti
hati,,,,

Tanpa Nama berkata...

aku , baru putus cinta , lemah jiwa rasa dihina , airmata ku mengalir deras seperti berkata , hmm , aku taktahu nak luahkan perasaan hati aku nihh , nak menangis kesian mata aku , bengkak semacam jehh , hmm , takpelah , walau macammana pun , hidup aku mesti aku teruskan , aku akan cuba walaupun diri aku lemah untuk teruskan ,
-fyz-

rose ereena muzmi berkata...

hmm:( he left me alone :( what should i do noe? to get him bck:( relly hurt :(

Tanpa Nama berkata...

aq berharap cinta itu akan datang dengan kesetiaan

Tanpa Nama berkata...

Aku ingin menghayati makna lautan kehidupan.....

Tanpa Nama berkata...

mantaffffff

Tanpa Nama berkata...

pening dengan cinta ni...kdg2 banyak duka dari suka

zie k.D berkata...

pe korg ckp 2 btl...ble ati kte lka xde spe nk thu

Tanpa Nama berkata...

bikin hati wanita meleleh bacanya......

eika berkata...

aku dicintai oleh sorg yang amat mencintai aku....
tapi aku yang selalu melukakan ati seseorg...
sekarang baru aku tau.... cinta amat bermakna

cyunk zaidiie berkata...

best plaq

Tanpa Nama berkata...

jiwa ku diratapi
segala pngorbanan sia2
hdup bgai boneka

RIZKIE berkata...

AKU HARAP CINTA DATANG PENUH KESEMPURNAAN.........

Tanpa Nama berkata...

aku menginginkan cntanya!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

aku ingin dia cinta sejatiku ....
yg tak pernah melupakanku dan berpaling dariku .
walaw aku pernah menghianati nya dan dia tidak tw sedikitpun
tp aku benar2 mencintai dan menyayangi nya

Tanpa Nama berkata...

ya allah 1 kan la hati kmi

Tanpa Nama berkata...

cnta datng cuma skejap saja kesedihan itu takkan berlalu. seandainya aku boleh cri cnta yg kekal slamanya,

Nurul Razmira berkata...

Sesungguhnya cinta itu buta. Kadang 2 kita terpaksa berkorban hati dan perasaan apatah lagi melibatkan orang yang kita sayang.

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.