Ayat-ayat penggoda


Share on Tumblr Majoriti lelaki mungkin mempunyai pengalaman tersendiri setiap kali cuba memikat atau dalam bahasa pasar, ‘mengayat’ si gadis. Sesetengah lelaki memang mahir dalam menyusun kata-kata untuk memikat wanita.

Namun, ada juga yang yang tidak bernasib baik, sering saja ayat pikat memikat atau pick up lines yang digunakan tidak menjadi. Lebih malang lagi, ada antara ayat memikat yang dipilih itu membuatkan wanita terus lari atau menjauhkan diri.

Dalam usaha meraih perhatian wanita, lelaki terpaksa melakukan pelbagai perkara yang boleh membuatkan si dia suka atau jatuh hati kepada mereka. Komunikasi tentunya menjadi langkah pertama untuk lelaki memulakan perkenalan atau menyatakan isi hati mereka kepada wanita. Untuk berkenalan atau menyampaikan isi hati pula, mereka perlu memilih ayat yang sesuai supaya wanita yang disasarkan memahami mesej yang cuba disampaikan.

Kata orang, tanggapan pertama adalah persepsi yang akan kekal dalam minda seseorang. Jika anda tidak mampu meraih minat dan perhatian wanita yang anda sukai, gagal menghibur atau membuatkan mereka teruja, besar kemungkinan wanita terbabit langsung tidak berminat dengan anda.

Di sinilah manfaatnya ayat memikat yang baik. Ayat pikat yang baik selalunya dapat membuatkan seseorang wanita sekurang-kurangnya tersenyum atau ’membuka jalan’ untuk seseorang lelaki mendekati diri mereka. Ayat memikat yang baik juga sedikit sebanyak menentukan bagaimana tanggapan awal seseorang wanita terhadap lelaki yang mengungkapkannya.

Jika ayat pikat yang digunakan berunsur romantis, lelaki mungkin akan dianggap romantik atau jika tidak kena gaya, mungkin juga boleh dianggap lelaki kasanova yang sering memikat ramai wanita.

Lelaki yang pandai berkias dalam ayat memikat mereka mungkin dilihat sebagai seorang yang bijak. Manakala mereka yang menyelitkan unsur jenaka dalam ayat memikat pula lazimnya dipandang sebagai seorang yang ceria dan kelakar.

Disebabkan itu, lelaki perlu mengelak daripada menggunakan ayat memikat yang tidak sesuai kerana ia boleh menyebabkan mereka dilabel seseorang yang bosan atau menjengkelkan.

Sebelum memikat, andai ada peluang, ada baiknya jika seseorang lelaki melihat dulu perwatakan wanita yang ingin dipikat dan ayat pikat yang yang mungkin dapat menambat perhatian mereka. Selain itu, mereka juga perlu belajar untuk menyusun ayat memikat yang bermutu supaya usaha merapati wanita idaman mendatangkan kejayaan.

Ayat memikat ringkas paling kerap digunakan di serata dunia. Tidak kira apapun versi bahasanya, ia berbunyi ‘macam pernah nampak saja’ atau ‘macam kenal saja’. Ayat ini nampaknya masih dianggap relevan dan praktikal sehingga kini. Dipercayai, pada kebanyakan masa, ia berupaya mencetuskan perbualan antara kedua-dua pihak.

Bagaimanapun, seseorang lelaki perlu sentiasa berhati-hati dalam mengucapkan ayat memikat. Ini kerana sesetengah wanita tidak menggemari ayat sebegini, lebih-lebih lagi yang kedengaran bodoh, berlebihan atau terlampau terdesak.

Kadangkala, ayat memikat yang ringkas saja sudah memadai. Apabila ada maklum balas yang positif daripada wanita terbabit, barulah seseorang lelaki perlu memikirkan kesinambungan ayat memikat yang dapat memastikan hubungan itu berterusan.

Banyak idea ayat memikat yang boleh anda petik daripada dialog yang didapati dari filem, bahan bacaan seperti novel ataupun dari internet. Sebelum mempraktikkannya, elok juga jika anda berlatih terlebih dulu, sama ada merekod dan mendengarnya semula ataupun berlatih di depan cermin bagi menentukan ekspresi muka yang sesuai.

Namun, anda dinasihatkan untuk tidak sesekali menyentuh mengenai perkara sensitif seperti berat badan atau warna kulit dalam ayat memikat yang ingin anda gunakan, biarpun ia berunsur pujian. Maklum saja, ramai wanita yang sukar diduga tahap sensitiviti mereka. Kadangkala, pujian pun boleh disalah anggap sebagai kata memerli, justeru lebih selamat jika ia tidak digunakan dalam ayat memikat anda.

Paling penting, seseorang lelaki perlu tampil yakin ketika mengungkapkan ayat memikat kepada wanita dan pastikan ia kedengaran semula jadi. Tidak semua wanita mudah diambil perhatiannya melalui ayat memikat semata-mata. Kalaupun ayat memikat anda tidak berkesan, mungkin keyakinan yang ada pada diri anda itu sebenarnya yang dapat memikat hati si dia.

Apa Kata Mereka?

Scha Al Yahya

“SAYA rasa, pick up lines selalunya susah untuk menarik minat saya kerana kebanyakan yang saya terima selalunya agak berlebih-lebihan.

“Antara yang saya ingat, “Am I dead? This must be heaven and you must be angel. (Adakah saya sudah mati? Ini pastinya syurga dan kamu tentunya bidadari). Biasanya saya akan tergelak saja mendengar pick up lines begini yang kebanyakannya saya terima menerusi mesej di profil laman sosial.

“Entahlah, saya susah terpikat dengan ayat memikat. Saya lebih tertarik kepada personaliti seseorang lelaki itu.”


Sazzy Falak

“Oleh kerana saya sukakan individu yang pandai berjenaka, jadi saya lebih ingat pick up lines yang berunsur jenaka yang pernah orang ungkapkan kepada saya.

“Bagi saya, lelaki zaman kini perlu bekerja lebih keras dan jadi lebih kreatif dalam menyusun pick up lines. Ini kerana kebanyakannya sudah biasa diketahui wanita kerana ia boleh dibaca menerusi internet. Lagipun, kebanyakan wanita kini tidak mudah untuk memberi perhatian kepada pick up lines.

“Sebenarnya apa yang lebih penting adalah keikhlasan di sebalik kata-kata yang diungkapkan itu. Jika pick up lines yang diungkapkan seseorang lelaki itu biasa saja, tapi keikhlasan dapat dilihat dalam dirinya, tidak mustahil jika seseorang wanita itu akan memberi peluang kepadanya.”

Contoh Ayat Memikat:


1) Jika kecantikan itu adalah waktu, kamu adalah keabadian.

2) Boleh tunjukkan saya jalan? Jalan ke hati kamu.

3) Kamu tidak sepatutnya bersolek. Ia melindungi kesempurnaan yang ada pada wajah kamu.

4) Tiada perkataan di dalam kamus yang dapat menterjemahkan kejelitaan kamu,

5) Ada sesuatu yang tidak kena pada telefon bimbit saya. Ia tidak menyimpan nombor telefon kamu.

6) Saya kehilangan nombor telefon saya. Boleh beri nombor telefon anda?

7) Tentu ada masalah dengan mata saya kerana ia tidak boleh berhenti daripada melihat kamu.

8) Jika kamu adalah air mata, saya tidak akan menangis walau sekalipun kerana tidak mahu kehilangan kamu.

9) Oh tidak...gigi saya sakit. Kerana kamu terlalu manis...

10) Kamu seperti magnet kerana saya tertarik merapati diri kamu.

Oleh Diyanah Anuar Ayat-ayat penggoda

98 Komen:

Tanpa Nama berkata...

gombal skarang dah gak laku
klu ad uang abang sayang gak ada uang abang melayang...

MyZyrcon berkata...

Sayang sekali...zaman dah berubah...cinta dulu2..berbeza sekali ngan cinta sekarang...!!

Tanpa Nama berkata...

=D

Tanpa Nama berkata...

kadang-kadang cinta tu xboleh nk jangka dia ada atau x..cbb cinta tu macam hantu...kalau brnasib baik, nmpk la..klu x...cari la smpai jmpa.... :)

Tanpa Nama berkata...

cinta lahir dari hati yg suci...
mencari cinta biar pada yg sudi bukan meminta dri yg simpati..

Tanpa Nama berkata...

Cinta kdg2 menyakitkan hati dan kdg kala ianya indah apabila kita sendiri yang merasainya.sekurang2nya cinta itu mengajar kita erti menyayangi insan lain.

Tanpa Nama berkata...

cinta itu mempunyai kehebatan tersendiri...
tak perlu kita memaksa untuk jatuh cinta...
kerana apbila tiba masanya...
dengan sendiri dan tanpa sedar..
kita sudahpun ada di alam cinta...

Tanpa Nama berkata...

cinta adalah pengorbanan kerana disitu terdapat kehidupan dan kematian....

syamill911 berkata...

cinta membentuk segala perasaan,didalamnye terdapat kehidupan dan kematian...

Tanpa Nama berkata...

Gak ada uang gak ada cinta...cowok jelek klo ada uang cewek2 pasti pade cinte...makan tu cinta ya....

Tanpa Nama berkata...

cintailah cnta jika anda khilangan cnta yakinlah anda khilangan sesuatu yg amat prkasa

Tanpa Nama berkata...

mencintai si dia x berti kita dapat memeilikiny ny...cinta juga mampu membat kita tsenyum gmbira apbila mlihat si dia tsenyum bsma org yg dy syg

Tanpa Nama berkata...

kadangkala cinta boleh membuat kita rasa tection sebab itulah kebanyakkan orang tidak bercinta.....

Tanpa Nama berkata...

sesungguhnya cinta itu amat indah...

Tanpa Nama berkata...

Hidup tanpa cinta umpama hidup tanpa bayang,cinta itu ibarat kabus yang melitupi badan yg kedinginan kerna cinta pemberi semangat dan kekuatan untuk terus hidup...cinta kepada tuhan.

Tanpa Nama berkata...

Cinta adalah sesuatu yang abstrak, sukar di mengerti, payah difahami dan degil sekali..ramai yang kerap tersadung awan..jatuh di kaki langit dan meratap bulan yang pudar...

Tanpa Nama berkata...

mau ayat jiwang lorh...bkn tips..aduyaiiii pnin2...

peter berkata...

Cinta itu bagaikan api yg dingin..!
dk membakar ttp tertangkap...


oiya nie..
buat tmn2

Kita Bisa Mendapatkan Rp.277 Juta Rupiah Dengan Modal 100% GRATIS
Info Lengkapnya Kunjungi : http://www.komisiGRATIS.com/?id=barack

Tanpa Nama berkata...

wanita skrg uda x mau lagi pick up lines oi... mereka ni mcm betina da oi... cari diut to oi.... kekdng mereka ni yg mengayat...22 pn x iklas...pa la..

Tanpa Nama berkata...

cinta itu semanis chocolate

Mohd Hakimi Zulkifly berkata...

"Kemesraan itu Adalah Kunci kepada Percintaan"..Dengan adanya kunci itulah, hatinya bakal terbuka buat diri anda..

Tanpa Nama berkata...

x jadi pun dia bertambah benci adalah

Tanpa Nama berkata...

cinta senstif????????

Tanpa Nama berkata...

cinta mmg indah...kdg2...cinta niy jgx yg mmbt kte mnderita..

Tanpa Nama berkata...

ayt2 nie bgos arw..i so like..wat bnyak lgi ayt2 penggoda nie k.

Tanpa Nama berkata...

Kita suka kat dia.... tapi dia tak suka kat kita....

Tanpa Nama berkata...

try ayat ni plk.....agk2 ble kte cuple?

Tanpa Nama berkata...

alla law e2,,,,mngaci malu jak 2,,,,

Tanpa Nama berkata...

kalu ad uang cewek datng...
kalu xda uang nt tlentang...
cewek pon cm gampang...
uang,uang,uang,uang,,,,,,

Tanpa Nama berkata...

cinta sesuatu yang subjektif..jika tidak kerana ada hati..cinta xkan ada..

Tanpa Nama berkata...

ad yg lebih bgus gg ayay@ cintanya....

Tanpa Nama berkata...

btul ke dpt pikat gadis pujaan sya?

mark_yeor Qelate..... berkata...

btul ke sy dpat pikat gadis yng sy hndak????

hanny berkata...

tanpa nama tu cm tao2 jep..

Tanpa Nama berkata...

ada apa dengan cinta?

Tanpa Nama berkata...

akuuuuu sukaaaaaaa

aku pencinta yg setia berkata...

cinta memang best...cinta membuatkan kte bahagia....tanpa cinta kte sunyi.......

Tanpa Nama berkata...

cintailah ALLAH SWT dan RASULULLAH,,,nescaya anda dpt merasakan kehebatan cinta itu

Hanya Aku berkata...

cinta.. kadang2 menyakitkan,kadang2 mengembirakan..
tapi jika kita cinta kepada Allah SWT dan Rasulullah.. pasti kita akan merasai cinta yang SEMPURNA :)

Tanpa Nama berkata...

cinta tidak mudah dtg tp ia mudah prgi dgn ada nye ayt di ats ia akn sllu dtg,....

Tanpa Nama berkata...

ciNta itu adLah aNugeraH, ApapuN b'CinTa La dnGn ''GABAN''

Tanpa Nama berkata...

cinta tidak dapat di tipu.....ttpi mulut boleh mengatakan tidak......p hati ska..hehehehe

Tanpa Nama berkata...

Cinta x akan trcipta tnpa ada jika kta x mngenalinya..cnta jg akn tiba bila kita da mengenalinya..cinta itu umpama suria yg dapat menerangi dunia..cinta kepada Allah tiada tandingannya..prcaya la pada diri anda sesungguhnya itu la kunci utama............setiap perkara yg kita lakukan msti la ada keyakinan baru boleh dilakukan berjaya atau x anggap la tu 1 ujian..so yakin ialah kunci bagi setiap permasalahan..berfikiran positif la geng..xpayah fikir aPa org nk ckp lantak dia la..jnji kita da cuba cukup la drpd x cuba lnsung..dpt x dpt tu lain cerita..ingat satu pepatah ni..bunga bkn skuntum..tu la yg boleh buat kita x brputus asa..aduh pnjang bebenoh ayt aq ni..terlebih suda...hehehe..janji rockkkkk....

are chap berkata...

best tol kata2 dia..haha

Tanpa Nama berkata...

Cinta yang dtg dari kilat xkn kekal selalunya.cinta yang abadi Dan tulus iklas akn kekal mewangi untuk selama lamanya.

Tanpa Nama berkata...

Cnta i2 dtg drpd aty bkn dtg drpd cantik mahupown seksi...... so kena la jaga2 dgn cnta...., :-)

Tanpa Nama berkata...

saye suke dia
dia suke saye.....
dia x suke saye rapat ngan die sangat
cume bercinta dari jauh je huuuuu

Tanpa Nama berkata...

sya syg kan org 2. dia kate dia pon syg kan sya. tp dia selalu bwt sya jeles. dia kate 2 tndenye dia luahkan rasa cinta kt sya. btol ke nk luah kan rasa cinta mcm 2...
pening2

Tanpa Nama berkata...

sYe Mencintai seseorang ...tp sYe tak tHu apakah dYe sMa mCm sYe mencintai nYa ...kDang2 sYe tepkir mCm mna dya sUka sYe ? perlu ka sYe tnYe kat dYe "awk MENCINTAI SyE Atw tak" ...sYe Ragu2 gax nak tnye sal t0e ...t dYe jwb "tak larh " ...!!!
apa yunk hrus sYe lakukan sPya dYe memaHami pRsaan sYe !! ...
sYe sungGuh mencintai nYe ...sYe sanggup bwt ape sje bwt dYe...hti sYe umpama dah melekat kat dlm Hti dYe kut ...stiap dtik sYe hnYa mmPu berDoa agar ALLAH percpatkan CINTA sYe pdnya .. nmun, SyE be'harap suat Hri nnt dYe mnGerti tentang pRasaan sYe .. !! sekian...spe yunk sudi bGi nasihat .... plesss...

Tanpa Nama berkata...

lbih baik cnta pda yg sudi dri cnta dlm diam.sbb cnta dlm diam 2 stg2 pdih...

Tanpa Nama berkata...

kbanyakkan skarang org brcnta bukan dari hati yg ikhlas tapi dari paras rupa yg mnawan,harta dn len2 lagi...

rangga berkata...

saran aku bang, buat yg masih jomblo coba cek ebooknya rajaplayboy.com yg aku nggak jomblo lagi disitu bakalan dijelasin trik2 yg gokil banget buat ngeluluhan hati cewek.. asli deh temen2 gw dah banyak dapetin cewek dari jurusnya dan kebukti banget hasilnya, beda dari yang lain. aku aja kurang dari 2 minggu buat dapetin cewek cakep.. coba dari dulu tau triknya pasti udah banyak cewek dan jadi dewa playboy sekarang xiixixixi

mudah2an menginspirasi bagi para jomblower hahaha

koneksi internet unlimited berkata...

oh iya ini link nya
http://www.rajaplayboy.com

Tanpa Nama berkata...

sy syg awk!.huhu

Tanpa Nama berkata...

nur majedi and alya nasuha fall in love

Tanpa Nama berkata...

owh this is owesome



Tanpa Nama berkata...

sungguh menarik..tips yang amat2 berguna untuk saya..terima kasih.:)

Tanpa Nama berkata...

aku bukan dia..kekadang manusia sering melayani kehidupan yang kurang rasional..itulah tebiat zaman skg..no many no couple.

Tanpa Nama berkata...

bgi ane lau etew edak smpurne dri segi wajah,warna klit,....???adakah itu akan mndtgkan kehinaan..???adang2 akit ati ble kte djadikan bahan ejek an owg>.....:(

aishah abdullah berkata...

aq prlu an bntuan...!!!aq nk sgt jdi mcm bdq yg laen...tpi ssh... laki zaman skrng xad yg setie...sumenye same jew...ibu n ayah aq asalnye india...tpi dye dh ms0k islam dri kcik lg...s0 ble tibe kt aq...aq islam lar...ibu n ayah aq an asalnye india...s0 kulit dye0wg glap lar ckit...s0 aq p0n same...di sbb an wrne kulit aq mcm ue...aq dijadikan bahan ejek an 0wg...aq jast nk kwn jek...tpi kbnyk kan xnk kwn gn aq...nk buat mcm ane an dh nsb aq mcm nie...aq hrp ad 0wg yg nk bntu aq...!!!!!!!!!........>_<

Tanpa Nama berkata...

aq hrp ad owg yg bce ape yg aishah tlis t0o...n ad yg nk bnt0 dye..:)

aboy tailong berkata...

mmg pdn mke dye,,,lau dh kling t0o,,,kling jew lah,,,jntn mne yg nk kat dye uh,,,lau aq xkan time p0mpuan mcm uh,,,buang mase jew,,,seliseh malaikat 44,,,k0 nk crix ayt2 pegg0da nie xgne,,,xd jntn yg nk kat k0 pnye,,,tgk mcm awek aq uh,,,(adah)lawa jew,,,mcm uh lah owg nk,,,x mcm k0 apew yg ad,,,s0 jwpn nye,,,k0 jdi andar 2 lah,,,hahahahahahahahax,,,da da echa,,,krm slm kat mama t0o,,,bye2x

Tanpa Nama berkata...

ayat2 cinta mmg manis,tapi kalau makan gula lagu manis,
silap2 bleh kencing manis...
owg laen kencing berdiri,kita kencing manis.....
xpayah laa manis2 dlm bcinta,sedang2 pn dah cukup..
klau nak mnis jgak,pastikn cinta kita dngan yg maha pencipta,semanis dan seluas laut madu....

aishah abdullah berkata...

syew tidak mampu berkate.............cinte t0o kan bute.....bet0l tak....???

aina maisarah berkata...

salam,,,hai k0wg k0 bce lah ape yg aishah tliz to..k0 tlg lah dyer.. xkn bce k0men jer ape lah......

Tanpa Nama berkata...

Zaman dulu boleh la..sekarang perempuan lebih suka yang cakap lebih kurang @ dalam arti kata lain,yang direct strait to the point..contohnya kalau nak buat projek cakap je 'jom wat projek'..sebab tu mat2 Bangla pun boleh tackle awek2 melayu coz dorg jenis takda budi bahasa..jadi dorg dah tentu boleh cakap direct terus tanpa malu2..Perempuan plak bila dah diajak,mahu saja lah..ibarat orang mengantuk disorongkan bantal..

Tanpa Nama berkata...

cebe k0wg bace kt ataz bdq yg nme aishah...mcm plak gn maslh dyer..boleh ke k0wg setel an.............................

eira sajew berkata...

salaj ujfusg iytd ojtfba ifvuc uthtgfd7u juc ichjcs rtc xsjcyci gsbcsc jhh xj cg jb jhb hb usg gh u hjdgfygsfv hdsvsdhvui hvh hv hchsh hsdkhvsjvh hvhvh hhvsudivhuihdvsgv gcdgcdu vhd hkvhsvh gyuyhfyt huyj ybtdcvu ytc ytc yhc yghvgvusgvusgfvg ycdsug ytucvsuy ycgvcsgv hchdsgvus sgdsdfudhv vdsgvs dgvusdg fhfvuwg sgfsjgbvhsdhvd vgdfgvudf jvgfdugv fvgduyg ifuwyufwhf yidyufjed ytgh dt ggjfujgtd aqw yhtdk ugtggtjd fokkdfgc gcgdcb bvbctgdbc gd ghkjggtdyjdcg ygdfgygfcye hfgvufy jcsdcyhfwgdhvduhvcd bv guvgdf hvgfdu ydgfh hiudgy hyyyhgvc bujhcdhdcv bucg.....bye

Tanpa Nama berkata...

jka kau kmalangan biarlah aku yg berdarah
jka kau kreta biarlah aku jdi pmandunyer
jka kau singa jngn lh aku jdi mngsanya

Tanpa Nama berkata...

cnta adlh dua ht slg menrma.cnta jg memlih apa yg kt sk enth die nk ke x nk yg ptg q puas dh mnytkn htku pdny

wan lurf berkata...

cinta itu sngat indah jika kita mampu menahan segala rasa perit dan derita..ada kalanya kita akan rasa putus asa dengan cinta..kita haruslah b'sabar..k'sabaran itulah akan m'ngajar kita apa ertinya cinta..

anda cuba cari..
..ada apa dengan cinta???

Unknown berkata...

sayang dan cinta tak cukup untuk menyuap anak dara orang... dan pasti tak dapat suap anak yg bakal muncul tak lama selepas itu...

Tanpa Nama berkata...

haahhhhhh lumayan ...,,,mo dptin cinta perlu pengorbanan,,ga da duitt g dpet cnta,,duit tuhh modal dptin cinta,,cntohh yaaa... bli plsa,bensin,traktir dia tow jak jln msti hruss adda duit,,klo g da duit cnta ta berlakuuuuu

Tanpa Nama berkata...

spa2 yg nk nshat >> just luahkn tpi ckp cm nie..>>dha lma kte knal x sngka hati sye mlik awk..(klo cwe tnya>>ape awk ckp tdi?(di sni pluang awk tox luahkn prsaan awk)katakn gni>>sbnany sya ska kn awk..(jgn msukkn pktaan ENTAH)..(cwe tanya)>>betul ke awk nie??(awk)>>btul..sy cntakn awk..puas sya cba nfikan prsaan sya nie tpi hti nurani sya nie kuat mengatakn yg awk nie jdoh sya..sya x bolh tpu prsaan sya sndri..(tngok respon cwe)>>klo dye ckp bri dye msa just bgi dye msa..dlm msa nie jgn hbungi dye..sbb dye akn trsa yg awk nie tllu mndsak..cubalh pkai klo2 mnjdi..inginkn nsihat lgi just comment di sini..:)

Tanpa Nama berkata...

dulu saya suka bercerita dgn pompun...tpi kena sekarang semua pompuan maukan lelaki yang bnyak duit n hensem mereka inginkn duit sahaja knpalh semua ini terjadi dgn sa...sa hrap org tu fham dan menberti betapa sakitnya hati mencintainya dan menyanginya kata2x innni khas untuk halida from aziwan...

Tanpa Nama berkata...

cintaa bukan untuk di permainkan,,,, tapi cinta untuk di pertahankan agar cinta itu utuhh ,,.,.,.,

Tanpa Nama berkata...

dulu sauya suka bercerita kepada seseorang apa artinya itu cintaa,.,.,., setelahh di pikir2 sekarangg saya mngerti apalah arti cinta itu,.,.,

Tanpa Nama berkata...

cinta gk bisa diperjual belikan.,.,.

Tanpa Nama berkata...

sy pun ada maslh dlm cinta ni.ada sorg awek ni dia mmg ada prasaan pd sy tp pd sysy suka dia tp tk cinta.ada lak sorg lg awek yg sy suka n sy nk serius dgn dia.tp msalahnya stiap kali i sms dia tk lyn ..dia pnh g tau dia mmg tk ada bf..sy pnh tfkir mgkin skrg dis cba ksunguhan sy..sbb dia pnh tnya ttg sy pd membr sy...tlglh bg idea apa ptut sy buat...

Tanpa Nama berkata...

sy pun ada maslh dlm cinta ni.ada sorg awek ni dia mmg ada prasaan pd sy tp pd sysy suka dia tp tk cinta.ada lak sorg lg awek yg sy suka n sy nk serius dgn dia.tp msalahnya stiap kali i sms dia tk lyn ..dia pnh g tau dia mmg tk ada bf..sy pnh tfkir mgkin skrg dis cba ksunguhan sy..sbb dia pnh tnya ttg sy pd membr sy...tlglh bg idea apa ptut sy buat...

Tanpa Nama berkata...

cinta zaman sekarang adalah meterial listik..ade kenderaan kereta ke motor mahal ke...paras rupa tak perlu cuba test ...mesti ade pompan yg terpikat... kerat jari lah tak de pompan yg terpikat..keiklasan di zaman ini tidak lagi diterima tak seperti dulu... tu sbb org dulu kawin hidup bersama berpuluh tahun...sekarang tak sampai tahun atau bulan dah nak cerai..

Tanpa Nama berkata...

i like this......

Tanpa Nama berkata...

cinta skejap datang skejap lari..mcm chipsmore lah..

ADIEYA berkata...

CINTA SEJATI ZAMAN SEKARANG ADA LAGI KE SETAHU KITA HANYA LELAKI SWEETTALKER JE

ADLIANA berkata...

SUSAHNYA NAK DAPAT LELAKI YANG BOLEH FAHAM KTA

Tanpa Nama berkata...

susah nya nk dpt seorang perempuan yang baik hati dan penyayang......

Tanpa Nama berkata...

alamak! ada pla y mau menonjolkn diri dgn ayat2 pjg..cukupla bg idea o tips,.poda!!

Tanpa Nama berkata...

Cinta juga boleh mmbuatkn wanita tergoda.dan sanggup serahkn sgala galanya. Sampai merana 9buln.. Hahahha. Bangang

Tanpa Nama berkata...

tapi sayang, bila kita cuba bahagiakan dia seperti dulu, semua perkara tu sudah hilang dengan sekelip mata. sekejap okey, sekejap x okey. tanya dengan diri sendiri. mengapa semua berubah? dalam fikiran kita, hanya boleh jawab, mungkin semua tu ujian. redha dengan ketentuannya. ya Allah.

Tanpa Nama berkata...

hahaha

Tanpa Nama berkata...

kawan yang baik membawa kita ke syurga.. kawan tak baik akan mendorong kita kearah kejahatan dan maksiat.. pilih lah kwn yang membawa kearah kebaikkan

Tanpa Nama berkata...

..cintailh aku seandainya kau setia..fahamilah aku seandainya kau jujur..sayangilah aku seandainya kau ikhlas..maafkanlah aku jika aku tidak boleh membahagiakan kamu..

Unknown berkata...

Pukimak kamu lah.....kalo peler tu gatal....pegi melacap kat toilet la bangang

Tanpa Nama berkata...

saya tdk prcya dgn jodoh, tpi sy prcya kpda yg "Maha Berkuasa" .. Dia yg mnentu sglanya. sy amat mncintai dan mnyangi Kekasih sy ♥♥♥

Tanpa Nama berkata...

Engkau disana mendapat kegembiraan
aku disini meraih kesedihan,
apalah hidup tanpa teman,
adakah aku sahaje yg berperasaan

Unknown berkata...

Tidak ku sangka..baru 4 hari kita mengenali antara satu sama lain..dari awal pagi hingga lewat malam...kita saling mencintai ,tetapi maafkan daku kerana sukar untuk meluahkan rasa cinta kepada dirimu... sabarlah ,jangan kita terburu-buru memburu cinta...sesungguhnya ku mahu cinta kita akn terjalin dlm ikatan yang sah halal lagi suci... Bersabarlah, ku tidak mahu dirimu merana di atas kekurangan diriku walaupun bagimu, "kita saling melengkapi" -Ryouki

Tanpa Nama berkata...

merepek je lebih!

Unknown berkata...

xdk aroh nyo,, ore nk lain dio v lain , jeng abe!!

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.