Bila Kita Menyayangi Seseorang


Share on Tumblr


Biler kiter syg org tu
Kita tnggu dia lame pn x per
Tp biler dia tnggu kiter???dia mrh2
Ati kate ala, adatlah ada yang mnnunggu n dtnggu

Biler kiter syg org tu
Kiter x tdo pn x pe lyn dia yg ngah bsn,
Tp biler kite bosan Ada dia lyn kiter?
Ati kate x pe dia busy kott

Biler kiter syg org tu
Kita gdh ngan dia, kita dim je
Tp dia heboh 1 dnia
Ati kate x pe, dia tension tuu

Biler kiter syg org tu
Kita kol nak ckp ngan dia
Tp dia bg phone kat org lenn atau matikan
Biler jd cm2, x pe
Ati kata, x pe, lyn je, kwn dia, kwn kiter gak

Biler kiter syg org tu
Kita bercerita dgn dia,citer ngan
tunggul lg baik
Tp biler dia bercerita ngan kita
Kita dgr, sepatah2 kite kena ingt...klu x ingat kita yang kena marah
Ati kata x pe syg katakn…

Biler kiter syg org tu
Kita n dia lpr
Tp kiter bg sume roti kita kat dia
Ati kata, ala jagalh ati dia, sian dia….

Biler kiter syg org tu
Kiter sanggup bg dia rest biler dia letih,
Tp biler kita letih, dia srh jugak kiter
lyn dia bila dia bsn
Adil ker? Ati kata, ala bukan selalu pun..

Biler kiter syg org tu
Kita jadi cam org giler dngr dia sakit,
Tp biler kita sakit,
Dia siap kuar ngan kwn2 dia meraikan
hari kesakitan kita,
Ati kata, ala x pe, x kn dia nak
berkepit ngan kita 24 jam

Biler kiter syg org tu
Kita x prnh pntingkan diri sndri
Tp dia hpokrit thp ngaban
Ati kata x per, dia mmg cm2 kene lah trima..

Biler kiter syg org tu
Kiter syg nk tngglkn dia slama2nya
Tp dia x tahu kiter berdpn dgn maut,
Wlpn kiter skt,dia kata kat kiter,sakit
bese2 jer, jgn nk mngrt
Ati kata, cmnelah dia biler kiter x de,
msti dia hepi

Biler kiter syg org tu
Kiter x snggp tngk dia derita
Tp dia x prnh hargai diri kiter,
Ati kata, tau x btapa kita syg kan dia????

Biler kiter syg org tu
Kiter snggup tngglkn dia selaam2nya untk dia bhgia
Tp adkh dia tahu pngrbnn kiter??
Ati kata, x pe, janji dia bhgia

Dan……
Biler kiter dh tngglkn dia selaam2nya
Dia dtg ziarah pusara kiterr
Dia kata Dia mintak maaf sebab pernah mngata kiter
Dia mintak maaf sebab pernah bt kiter tnggu dia
Dia mintak maaf sebab pernah pksa kita lyn dia time bsn
Dia mintak maaf sebab pernah heboh 1 dnia slh kiter
Dia mintak maaf sebab pernah x hiraukn kol kiter
Dia mintak maaf sebab pernah x dgrluahan ati kiter
Dia mintak maaf sebab pernah bt kiter klprn sbb dia
Dia mintak maaf sebab pernah gnggu waktu rht kiter
Dia mintak maaf sebab x pernah hiraukn skt kiterr
Dia mintak maaf sebab pernah pntingkn diri dia sndri
Dia mintak maaf sebab x prnh tngk pnderitaan kiter

Biler kiter syg org tu
Kiter bt semuanya kan?
Tp dia x prnh fhm kn?

Dan…
Biler kiter tngglkn dia Dia dtg pd kiter and kata
Sorry….
Sorry???selepas lukakan ati kiter?

Biler kiter syg org tu
Kiter kata x pe lah
Aku dh tngglkn dunia,
Moga dia bhgia tnpa kiter..
Dan ati kiter kata
X pe lah apapun yg dia buat Kiter ttp syg org tu…..

Sukar ke untuk meminta maaf pada orang yg telah kita buat silap??? Bila Kita Menyayangi Seseorang

50 Komen:

Tanpa Nama berkata...

btul3x..bler dh syg sumer pn sanggup kn tp syg bler xde org yg nmpk,x tau nk menilai n x appreciate..sedey nyer..

Tanpa Nama berkata...

bila kita sayang seseorang,kita xtau kan kenape kite jatuh sayang kat die?
yang kite tau...kite dah sayang...
n even die sakitkan hati kite...kite layan...
kite tetap maafkan..kite tetap terime die...
sebab kite sayang die...kan?

Tanpa Nama berkata...

cinta mmg slalu cm2..even sakit..syg kt dia xpnh sakit atau pn bosan..cuma 1 jea dlm cinta, nk psgn kte fhm kte..
xbyk pn xpe..sekelumit saja....tp ati ada thp gk..klu sbyk mne terluka..pasti 2 saat nnti dia dh pnt sygkn org xpnh nk hrgai dri kte....sume ni ada hikmah..mgkin kte dpt yg lbih trbaik dr diri dia....e2 pn klu jntung msih brdegup...;(

Tanpa Nama berkata...

love this too much!
even bnde ni pun jdi dlm hbgn abg dan adik...
mcm aku...
aku slalu sedih pasal abg angkat aku...
tapi time susah bru die cari aku!!
aku sakit die ckap mkan ubat,,,,
tu je!!
xpe... aku tetap syg die...
shavaloveshamsulkamal....

Tanpa Nama berkata...

CINTA AKU PADA DIA PELIK...
AKU YANG TERLALU SAYANG TAPI DIA TAK PERNAH TUNJUKKAN SAYANG...SEBAB SAYANG AKU KATAKAN MUNGKIN DIA TAK RETI TUNJUK KAN SAYANG..AKHIRNYA AKU DITINGGALKAN..TAU LA AKU DIA TIDAK PERNAH SAYANG.

Tanpa Nama berkata...

ah'ha laaa...ble ktew da syg ssowg ktew snggop tnggu die...
xpi knape ktew leh syg die??plik3x
n kte terlpe tntng die skit je..mcm2 die ckap..
xpe kte trime je sbb kte syg kn die..

Tanpa Nama berkata...

mcm nilah yg blaku kat aku skang..
mcm orang gile ingt kat die..
tp xtau lah die ingt kat aku @ x..
hubungn kitorg sgt lh complicated..
tp aku pcaye kat jodoh ptemuan di tgn tuhan..
walau mcm mane p0n die,
AK TTP SYG KAT DIE!

Tanpa Nama berkata...

btol la an..
ble dah syg..
sume ok jer..
skunk un nga rndu ag..
huhu

Tanpa Nama berkata...

apa yg dtlis sbjik kene dgn aku..
aku syg dia teramat sgt..
dulu dia syg aku lbh dari sglanya..cinta matrik..
skg aku di bngi..dia johor..mle berubh..aku xtau pe slh aku..
aku kol ada je alsan..bila aku msg tnya kat mana dia kata dia rmas..aku rindu dia..pmpuan slalu ckp laki yg berubah..tp permpuan yg hancurkan hati laki yg sgt cintakan dia..zanaaaa..saya sgt rindukan awak!cinta saya hanya untuk awak.

Tanpa Nama berkata...

hmm apa pon..Cintalah kerana Allah..mg dia bg yg terbaik tuk kita..

Tanpa Nama berkata...

sedh nyew..
mcam kne jew ngan aq..
ble dah syg sume nyew kte snggop wat..
tp ade ke dye hargai pew yang kte dah wat tok dyew..
skwang dye tnggl kan aq..
rse sedh sangt..
tp dlm aty aq..
aq tetap syang kt dyew smpai ble2..

Tanpa Nama berkata...

camne pown si dia...aq ttp sygkn dia.,,,

Tanpa Nama berkata...

bile kite syang kat org tu ,,
seberape lame die tinggalkn kite ,,
kite tetap sanggop tunggu die walaupun die tak taw yg kite
terlalu rindu kan die ,,

itu lah cinta ,, ape2 pun sanggup wlaupun memakan diri ,,
hati ni slalu mengiya kn die ,,

Tanpa Nama berkata...

tersentuh kalbu ku..

Tanpa Nama berkata...

hoho

mis aiai berkata...

betul la...
kite ni yela dok sungguh2 sayg,care sgale hal tntg dy,tp dy...xpna pun jge perasaan kite..ax da byak kali kapel,tp sume boy yg aku pna kapel sume tak boleh pakai...!!!!
sepatutnya cinta pakai hati,bukan pakai nafsu....

Tanpa Nama berkata...

xtau nape aku syg dia..rindu dia..nape dia muncul dlm idup aku jika skadar menyiksa jiwa aku..tapi aku xslhkn dirinya..cinta yg tak terucap..sekadar memendam rasa..ya allah singkirkanlah rasa ini..

Tanpa Nama berkata...

sedihnya.. betul, kita sayang dia, dia wat xtaw aje... knapalah lelaki mcm ni ya???

Tanpa Nama berkata...

mcm kna pda aku jugak la...
bila syg,apa2 pon xpe..
smpai dia curang depan aku pon,hati ckp biarlah..
mngkin tu cma kwan pmpuan dia je kot..
sedangkn aku tau,dia ada skandl dgn pmpuan tu,
tp sbb syg..aku tutp sume tuh...
tp las2 dia tingglkn aku mcm tuh je...
smpai skang aku tak tau dia pegy mna..
hbngan kmi tergantung mcm tu aje...
dia xpernh hargai pngorbanan aku pda dia..

Tanpa Nama berkata...

bes sgt2...cdh la..mybe de yg tkne at diri ak kot...wlu pepon dye wt n ckp kt kte kte ttp syg at dye...kte ttp perlukan dye lam idop kte...cnte mg pelik..

Tanpa Nama berkata...

ntah aq pn xtw pe nk ckp...tp pelik kte syg kt org yg kte xtw ape perasaannye terhdp kte....even mnde ni jd kt aq....

Tanpa Nama berkata...

aku dh mula syg kn die sjak dri zmn sklah knl..
tpi npe bla aku dh mula syg kn die, die snyap smpi skrg dh x mcm dlu first prknalan dizman sklh..
adakah die sje wt aku trtungu dn trkjar2 kt die...

Tanpa Nama berkata...

tOuch my heart....

Tanpa Nama berkata...

ntah lah...ape2 pun kite kena redha dan terima ketentuan ilahi yang semuanya bukan seindah yg kite impikan...

Tanpa Nama berkata...

rasanya aq prnah jdi cm2...tpi dah sdar kan...klu kta syang owg..kta kne syang dri jgak...klu dye syg kta jgk..msti dye fham yg kat syg dye...x yah cbuk nk tnjuk kat owg yg kta syang dye...ckup ngan ksetiaan kta dan kpercyaan kta kat dye yg dye x kan plih owg laen..kpercyaan itu penting...hargai dye sbgaimana dye hrgai kta...........

Tanpa Nama berkata...

camtu gak sygnya suami aku pd aku..tp knp aku x pnh hargai? aku tahu akupun syg dia cuma aku x reti nak tunjukkan sygku pd dia..egokah aku? tp bknnya aku x syg suami..aku syg dia sgt2...kini baru aku sedar betapa besarnya pengorbanan suamiku pd aku..betapa sygnya suamiku pd aku..sayang maafkan kesilapanku selama aku bergelar isterimu..nasib aku baik..krn msh ada pluang utk memperbaiki kesilapan..kalau x mungkin akulah org yg paling menyesal krn x pnh menghargai seorg lelaki yg bernama suami..

Tanpa Nama berkata...

nak nangis ar dgr tiun nie.......... :(

Tanpa Nama berkata...

cinta mmg selalu begitu...nk bercinta tpi bukan sayang pun...suruh tgglkn tpi bilang sayang...bila tnya sayang ke bilang sayang tpi bukan seperti diri ini menyayangi nya...pelik tul la cinta cam gini..

Tanpa Nama berkata...

aku kah yang ego ataupon dy y ego...adoi sakit betol la game cinta ni....

Tanpa Nama berkata...

wow .!! sdiyh akuu bace niey . .

Tanpa Nama berkata...

dicintai i2 x mudah.mencintai pula mendatangkan susah..tp ble kiter cintekn seseorang ap yg kter harus tau ialah cinte itu lebih kepada memberi bukan memiliki.jd...hulurkan seikhlasnya.
('_-)

@ien dc berkata...

***cinta perlukan pengorbanan..sume nk dirinya dicintai..btl x?kalau kite menyayangi seseowang..kite kne ikhlas&terima ap dirinya,,setiap insan ad kelebihan&kekurangan dlm idup.....setiap insan ad ego,,bkn lelaki saja,,krgknlh ego anda..prbaiki hbngan....x sume owg yg kite syg,,akn sayangkn kite jugak.....dgn kehadiran dia dlm idupny..rasa tenangnya jiwe ini.....cinta dtg x kire masa..&cinta pergi ble2 jua,,,,jagalh cinta yg anda ad....

Tanpa Nama berkata...

pedihh

Tanpa Nama berkata...

bla dy skt,aku sggop kuar g bli ubt utk dy..knp?sbb syg..wlopon dy ucp tme ksh,tp npe dy ngn kekwn dy gelakkn aku?sgt x phm..
bla aku kuar shopping ngn kwn2,aku egt pd dy.knp?sbb syg..aku blikn dy bju.tp dya perli ak sbb bju 2 murah.dan aku diketawakn skali lg...(ni sebahagian je k) knp lah owg yg dsygi xpnh hrgai aku..

Tanpa Nama berkata...

sdeynyeeee;bf aku da bg aku mcm2....tp aku ttp je x puas aty..ade je slh die y aku cri;;huhuhuhu,,dlu,pnah ms ngh karoeke,ade r aweks mlntas kt dpn ktorg,trus je aku ngmuk..pdhl bf aku lgsung xpndg dak tuuuu'''bodonye akuuuuuu...aku bkn pe,aku tkot die tpikt ngn awek 2''huhuhuhu..cian die.xpsl2 burn 5lguuu

Tanpa Nama berkata...

ble kta syg sesorg kta sggup lakukan ape sje aslkn dye bhgia...
tp dye xprnh mghrgai pegorbanan yg kta lakukan...

Tanpa Nama berkata...

BILa aty dah sayang....macam2 blh jadi....hingga hilang keluarga dan jga sahabat.......

Tanpa Nama berkata...

sape tak sayang psngn ktekn,,,ape yg dye nk,,kte cube ape yg tbek ,,,tp dye sia2xkn sume 2 smpai la kte da pergi mengglkn dye,,brula dye nk rse sume tu.....

Tanpa Nama berkata...

ble kiter syg org tu.....
awk,, sy tgu awk smpai awk sdar sape yg btul2 myyngi awk...
knp ssah sgt nk lupakan awh wlaupn b'mcm2 awk buat kt saya...
susah nyer nk lupakn cinta sejati.................

Tanpa Nama berkata...

bile kite syg kt sesorg tue..hati jd damai jew...klo org jtuh dri krusi pn xskit...mnis jew rs,,tenang jew.....bukan stkat wajahnyer ajew yg tbyg2 kt skrin leptop nie...mlahan sluruh kuarge dia pn aku leh nmpak...tmsuklah bumbung umh dia..cinta mmg aneh.....btmbh syg lg kite kt dia klo kiter tau yg dia ni ank yg baik, soleh, igt jsa mk ngn ayh dia...mmg xtau nk kte ape...dah dia mmg bdk yg baik....

Tanpa Nama berkata...

.....tp xbrni nk ckp tkt tgn tpuk sblh..tpuk kn ong kte aku gile lak...p bak kate lagu "dihati ini hanya Tuhan yang tahu"....sape pn yg kau pilih....ku hrp drimu bhgia n aku kn sntiasa mdoakan yg tbaik utkmu....biarlah ku tgk mu bhgia dr jauh...."bile kite myintai seseorang tue...xsemestinya kite perlu menzahirknnyer..."

Tanpa Nama berkata...

bile kita syg Org tue, kita sggup buat mcm2
apa yg dia bgi kat kite? Lans0ng x hargai kita,
sakit, rindu kite kat dia??? mcm2 dia bg alasan..
waktu kite ssgt perlukan dia?? Lngs0ng dia ilang..
SakiT!!!! knapa cinta & syg tu buat kita DERITA?
x pham arrr...

Tanpa Nama berkata...

sgt sgtsyg seseorg itu...tp dya xpenah memahami hati ini...

Tanpa Nama berkata...

syg sngt pada seseolme skekn seseorang itu,,da lme da skekn dye...tp dye xprnh pndg...dye enggp bnde ni remeh....wlopon skrg ni kteorg brkawn tp aq ade prasaan pd dye....aq snggop wt pe je tok dye aslkn dye xkcik ati...tp dye lgsong xwt cm gtu pd kte....dan skrg ni aq tngh brlawn dgn pnyakit yg aq hadapi...tnpe sbarg pngetahuan sesiape.....

Tanpa Nama berkata...

sedihnyer....sesetgh tu kene tepat kat btg idung sendiri...adakah aku ego kerana x mempedulikan org yg sygkan aku????...dan bila baca ni, aku rasa aku nk mintak maaf byk2 kat dia, buat dia kecewa, buat dia merajok, tp dia dah merajok....dah x contact aku lg dah.....xpelahh...harap dia jumpa org yg boleh sayangkan dia sebagaimana dia sygkn aku....

firqil berkata...

hmmmmmmm.....apa pon x boley...-p

Tanpa Nama berkata...

sedihnya...:'( smpai m'nitis kan air mata...
betul tu.....dya sllu cm tu...ambil enteng ma pgorbanan yg dha d lkukan tuk dya...

Tanpa Nama berkata...

cdy cngt blew bca article niey.. diaowg x thu pew yg prnh kta korbankan.. dia x pernh thu pew yg ak asa n alami.. ak sring tbhkn ati ak demi kebhagian dia.. pew pown yg dia wat, ak tima.. tima dgn ikhlas.. tp npew dia x pernh sygkan ak mcm ak syg kt dia.. myb ak ptot lpaskn dia dmi kebhagian dia..

Tanpa Nama berkata...

lelaki ego je bgini...mympah!!!!!tuhan kau krinknlah kpdku kksih yg penyayang n b/jwb..amin

Nurul Razmira berkata...

Kadag 2 kita sanggup berkorban untuk dia tapi dia tak pernah berkorban untuk kita.

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.