Puisi Patriotik - Kami Setia Bersamamu, Malaysia


Share on Tumblr Sajak Patriotik - Kami Setia Bersamamu, Malaysia

Rakyat jelata mengharungi detik maung
membasmi kebobrokan penjajahan asing
pahlawan berani mempamerkan taring
menggugah aspirasi anak watan muda
kesetiaan terpancar memperjuang kedaulatan

Bangsa bersatu menegakkan kesetiaan
menuntut kebebasan agenda perjuangan
hingga ke saat ini
kemerdekaan kekal milik kita

Kini menuju era pembangunan
2020 agenda sasaran
kita bersatu menterjemah kesetiaan
menentang aral melintang petualang
tabah mendukung maruah negara

Malaysia, tanah air kita
generasi alaf baru yang bakal menerajui
kisah lampau menunjangi arah kesatuan
menggagahi amanah pertiwi
berbekal semangat cinta negara mekar di dada
setia kami setia selama-lamanya

Nukilan asli:

Hasnul Zahili

Sajak kemerdekaan, sajak hari kebangsaan, puisi patriotik Puisi Patriotik - Kami Setia Bersamamu, Malaysia

44 Komen:

Sumandak Kinabalu berkata...

Proud to be Malaysian!

aku anak malaysia berkata...

terbaik...

Tanpa Nama berkata...

saya anak malaysia.............

Tanpa Nama berkata...

puisi awak x bagus langsung hahahaha^_^

Tanpa Nama berkata...

you memang nak kene aku aoron

Tanpa Nama berkata...

saya upin benci puisi ini bodoh macam taik ayam

somebody berkata...

sedapnya puisi awak.can i copy???

Tanpa Nama berkata...

boleh lah!

Tanpa Nama berkata...

sajak baik i love this sajak

Tanpa Nama berkata...

saya anak malaysia

Tanpa Nama berkata...

congratulations!keep it up!

Tanpa Nama berkata...

congratulations!keep it up!
4rom:SRI-JB

Tanpa Nama berkata...

bagus

Tanpa Nama berkata...

its good.....not bad.....

Tanpa Nama berkata...

saya terharu...... :)

Tanpa Nama berkata...

mmng terbaek!!!

Tanpa Nama berkata...

pinjam nak guna buat sekolah

Tanpa Nama berkata...

sAyA bAnggA mEnjAdI AnAk MALAYSIA . c0nGrAtE aNd kEeP It Up ! g0 g0 MALAYSIA ! tErBaIkKkK ,

Tanpa Nama berkata...

Terbaiklah puisi awak ni...Menarik untuk dibaca...

Tanpa Nama berkata...

tak bleh coppy ke?

Tanpa Nama berkata...

tq aku dapat tahu tentang patriotik

Tanpa Nama berkata...

sye syg malaysia

Tanpa Nama berkata...

kenapa tak boleh copy, kata boleh copy. apalaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah lu ni

Tanpa Nama berkata...

yo bagus

Tanpa Nama berkata...

I love you

Tanpa Nama berkata...

hgdjhdjhfj

Tanpa Nama berkata...

the best ever

Tanpa Nama berkata...

buruk la..macam taik!!x faham langs00ng der!!x best..tengok pun dah loyar apatah lagi baca..memang hijau ler mkuntah aku-ikhlas=naim-

WaiKee berkata...

Nape x boleh "select" perkataan tu??

Tanpa Nama berkata...

best apa puisi ininsiapa kata tak best

Tanpa Nama berkata...

puisi memang bagus untuk negara kita kan

Tanpa Nama berkata...

susah betul nak hafal sajak nie tak tidur aku semalaman

Tanpa Nama berkata...

haa lah!!tapi tak pe kalau kita usaha pastu dapat nombor satu boleh dapat duit hihihihihihihihihi !!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

bagus.terima kasih

Tanpa Nama berkata...

best

Tanpa Nama berkata...

kita ni kena syng akan Negara jngan jadi orng x berguna

Tanpa Nama berkata...

kita kena syng Negara....betul

Tanpa Nama berkata...

betoi 10

Tanpa Nama berkata...

sye bangge menjdi ank malaysia..<3

Tanpa Nama berkata...

Macam taik la

Tanpa Nama berkata...

Bagus , dan terus kan matlamat ada dan tolong membuat banyak lagi puisi yang bertajuk .. "cinta akan negara" , "inilah malaysia kita" , "anak malaysia!" .. well i give you 4/5 marks :)

Tanpa Nama berkata...

itu sangat hebat dan bagus.saya suka itu.

Unknown berkata...

memang terbaik ahh

Tanpa Nama berkata...

gay

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.