Belajar Bahasa Inggeris Melalui Internet


Share on Tumblr Internet sesuai jadi sumber belajar

# Antara aktiviti internet yang boleh dimanfaatkan untuk menguasai bahasa Inggeris adalah sembang atau chat. Bersembang dalam bahasa Inggeris dengan pengguna internet lain, sama ada ia menjadi bahasa ibundanya atau tidak, adalah cara yang baik dan kurang tekanan dalam melatih kemahiran menulis dalam bahasa Inggeris.

# Cara ini disifatkan berkesan untuk mereka yang mungkin malu untuk berbahasa Inggeris di alam nyata tapi mereka boleh berbuat demikian di alam internet tanpa dikenali. Secara tidak langsung, keyakinan akan terbina dalam diri mereka untuk mempraktikkannya dalam perbualan seharian.

# Ada banyak laman yang membolehkan pengguna mendapatkan latihan tata bahasa Inggeris yang meliputi kuiz interaktif dan juga tutor online yang boleh membantu mengajar tata bahasa Inggeris yang betul.

# Jika anda mendaftar sebagai ahli komuniti laman seperti ini, anda boleh mempraktikkan tata bahasa yang dipelajari itu dengan berkomunikasi bersama ‘pelajar’ lain.

# Jika laman interaktif tidak memadai, ada laman yang lebih menarik yang menyediakan pembelajaran secara video yang memaparkan rakaman video berbentuk pengajaran, babak drama dan hiburan yang lebih menarik untuk tontonan sambil belajar. Belajar Bahasa Inggeris Melalui Internet

10 Komen:

Tanpa Nama berkata...

saya memang sudah lama menginginkan penggunaan bi ini tetapi berasa kekok apabila di praktiskan..

Tanpa Nama berkata...

saya sering malu untuk berkata bi kerana takut salah..saya minat untuk bertutur bi..sy bharap tuk da yg sudi bsmbang dlm bhsa inggris dgn saya.

Tanpa Nama berkata...

Not need to be shy ,you just speak
if you speak ,you can always speak and not shy

Tanpa Nama berkata...

semoga tidak ada batas waktu untuk bisa belajar

Tanpa Nama berkata...

suka sangat spek BI , tpi bkn sma otg yg aq knl , sbb takut salah nti d kci ktwa . .

Tanpa Nama berkata...

Saya agak fasih juga berbahasa BI tetapi jarang berkomunikasi dengan orang melaui bahasa ini. Saya berharap anda boleh berinteraksi dengan bahasa inggeris dengan saya.

bie berkata...

saya teringin sangat nk fasif dalam BI...
tp saya malu untuk bertutur dalam BI..
keana kurang berkeyakinan untk meluahkan.

Tanpa Nama berkata...

so have any person want chat with me???

Tanpa Nama berkata...

Apa semua ini

Tanpa Nama berkata...

Bagus cara begini

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.