Puisi Buat Izzuddin


Share on Tumblr
Izzuddin,
ku kenal dikau
untuk dijadikan pengubat hati,
duka dan lara.

Namun, kau telah
punyai suri sendiri.
Maka ku nekad menjadikan dikau
temanku
untuk mengubat duka dan lara.

Adakalanya tangis membasahi
pipiku, kerna aku sedar
bukan kau yang akan mengesat
tumpah air mataku,
dan kau takkan pernah memahami
sakitku.


Namun apakan daya,
ku teruskan jua...
Ku teruskan jua nekadku
untuk menjadikan kau sahabat.

Namun,
kau tidak serupa.
Aku tidak cukup memberi kesan
untuk dipedulikan oleh mu.

Maka, seperti yang ku jangka...
hubungan kita sebagai teman
tidak akan
kekal lama.

Nukilan Rasa Hati:
Aleesha Roxxy
Puisi Buat Izzuddin

11 Komen:

LOL berkata...

Aduhiii pendam rasa dalam diam...kenapa dulu tak luahkan,sebelum sidia dimiliki orang.

Tanpa Nama berkata...

kdg2 apa yg kita hrpkan x semua akan tercapai...aku juga penah punya kisah yg sama...tiap hari aku berdoa moga tuhan buka pintu hati dia...sungguhpun bukan kita pilihan dia...doakanlah kebahagiaan dia...kerana cinta itu milik tuhan..dia beri yg beri cinta dlm hati kita..tp dia xberi cinta yg sama dlm hati dia...inilah ujian....

Tanpa Nama berkata...

kebetulan nama dan jalan cerita sama lahhh :'(

Tanpa Nama berkata...

izzudin itu temen aku dikelass...

Tanpa Nama berkata...

kenapa harus sejalan cerita kita ini...
kenapa haru ada kata MENYESAL itu BELAKANGAN ???
:'(

Admin berkata...

nama saya izuddin.. terasa pulak! huhu
ada hikmah di sebalik kejadian.. ALlah adalah sebaik2 pengatur sesuatu :) Yakinlah!

ct berkata...

sabarlah wahai insan yang menulis puisi ini...setiap yang terbaik itu datangnya lambat.mungkin dia bukan jodoh terbaik untuk anda.kadang2 kerana tlalu cinta, anda tlupa hendak melihat sesuatu tentang dia,yang tak cocok dengan jiwa anda.jadi,inilah masanya hendak memikirkan keburukannya dan lupakan saja kebaikannya,agar hati tak terus sakit...:)

Tanpa Nama berkata...

Boleh saya tau penulis puisi ni...

Admin berkata...

Saya pun x pasti siapa yg menulis puisi ni.. Mmg melepas perasaan ni :)

Tanpa Nama berkata...

story tu kene tepat dengan seorang girl yg sy kenal, n the name of that guy pun sama...
huh, si penulis... kenapalah guna nama tu...

nadiakamira berkata...

jalan cerita same. name same. kebetulan ke ?

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.