Mutiara Kata : Apa Ada Dengan Wang


Share on Tumblr
Mutiara Kata : Apa Ada Dengan Wang

Wang dapat membeli Jam, tapi bukan waktu
Wang dapat membeli buku, tapi bukan ilmu
Wang dapat membeli makanan, tapi bukan selera
Wang dapat membeli darah, tapi bukan nyawa
Wang dapat membeli yang terbaik, tapi bukan keindahan
Wang dapat membeli kosmetik, tapi bukan kecantikan
Wang dapat membeli Rumah megah, tetapi bukan tempat tinggal
Wang dapat membeli obat, tapi bukan kesehatan
Wang dapat membeli kemewahan, tapi bukan kebiasaan
Wang dapat membeli hiburan, tapi bukan kebahagiaan
Wang dapat membeli jabatan, tapi bukan kehormatan.


Mutiara Kata : Apa Ada Dengan Wang

1 Komen:

nur farah aril berkata...

duit tidak boleh membeli segala-galanya .siapa kata duit boleh membeli segala-galanya .sekejap sahaja kita kaya dan sekejap juga allah akan menariknya semula tapi hanya untuk orang yang perasan dia kata tapi saya tak rasa semua orang macam tu jadi kita sabar sahajalah

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.