Puisi: Namamu Ku Sematkan Di Hati


Share on Tumblr
Namamu Ku Sematkan Di Hati

Pada hari yang cukup indah ini,
kutuliskan sajak buat dikau yang jauh di sana,
terima kasih atas keprihatinan dikau terhadap aku
sungguh ku hargai itu,
ku sematkan nama mu di lubuk hatiku,
tanda aku sentiasa mengingatimu..


Sahabat..
kau sahabat sejatiku,
sahabat yang pernah membuatkan aku bersedih dan gembira,
ku hargai itu,
ingin ku ulangi masa dahulu,
saat dikau berjenaka menghiburkan aku saat aku jatuh..

Tapi,
semua itu hanya tinggal kenangan,
kau pergi bersama jasadmu ,
kau pergi meninggalkan aku,
sampainya hatimu,
tapi, apakan daya ,
aku hanya insan biasa ,
aku redha akan ketentuan-Nya,
kerna aku tahu TUHAN lebih menyayangi kamu...

Nukilan:
Anis
hannisafyza@yahoo.com.my
Puisi: Namamu Ku Sematkan Di Hati

2 Komen:

faiz berkata...

suka sngat puisi nie,,mmng ada kna mgna dgn hidup saya.

Tanpa Nama berkata...

nice...

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.