Kuiz: Adakah Kamu Gadis Atau Wanita?


Share on Tumblr
Kuiz: Adakah Kamu Gadis Atau Wanita?

Apa perbezaan gadis dan wanita? Ketahui jawapannya menerusi kuiz ini.

1. Pendapat kamu tentang kerjayamu sekarang?

a)      Saya rasa bimbang kerana ia agak tak menjamin, tapi terpaksa teruskan saja disebabkan masalah ekonomi.

b)      Saya dah bersedia untuk pergi lebih jauh, jadi saya update profil LinkedIn dan edarkan resume kepada semua kenalan yang ada.

c)       Memanglah tak sehebat mana, tapi cukuplah untuk beli kasut!

2. Bila kali terakhir ibu dan bapa beri kamu bantuan kewangan?

a)      Sudah agak lama, tapi mereka masih belanja saya minum kopi sekali-sekala.

b)      Bila saya mula keluar rumah dan bekerja sendiri.

c)       Hmm, ibu baru saja belanja saya beli-belah minggu lepas.


3. Adakah kamu puas dengan kehidupan cintamu sekarang?

a)      Buah hati saya agak ‘hampeh’. Tapi itu lebih baik daripada hidup membujang, kan?

b)      Hebat! Kekasih saya jenis memahami.

c)       Sangat puas hati. Saya selalu jumpa jejaka hot di gim, di tempat kerja… the list goes on.


4. Berapa lama kamu sudah menetap di bandar yang kamu duduk sekarang?

a)      Saya dilahirkan dan dibesarkan di sini. Keluarga dan semua teman-teman saya pun di sini.

b)      Saya pindah ke sini mengikut teman lelaki/kawan-kawan.

c)       Tak lama. Saya terpaksa berjimat cermat untuk datang ke sini, tapi semuanya berbaloi.


5. Berapa lama kamu nak tunggu untuk dapatkan cahaya mata?

a)      Anak? Biar betul? Secepat ini? Kelakarlah.

b)      Saya mahu kerjaya kukuh terlebih dulu, tapi dah tentu saya sedang menuju ke arah itu.

c)       Entahlah, tapi saya nak namakan anak saya Ariana Rose sebab saya suka ‘gila’ drama tu.


Wanita Cantik

MARKAH

a-0, b-2, c-1;
a-2, b-0, c-1;
a-2, b-1, c-0;
a-0, b-1, c-2;
a-2, b-0, c-1;


BAWAH 3 MARKAH


Gadis yang hanya mahu berseronok

Tak ada salahnya jika kamu belum bersedia untuk beri komitmen pada lelaki dan kerjaya, atau berpindah ke tempat baru. Tapi pastikan kamu gunakan kebebasan yang ada untuk fikirkan tentang pengalaman baru (tak kiralah mengenai jejaka, kerja sehari-hari atau daring move) sebagai peluang untuk kamu ketahui apakah yang kamu mahu dalam hidupmu. Ini kerana kamu takkan boleh pilih kerjaya atau lelaki yang kamu suka dalam masa sehari saja, kamu perlukan masa masa untuk menerokainya. Jadi mulakan langkah kamu sekarang kerana masa tidak menunggu sesiapa!


ANTARA 4 HINGGA 7 MARKAH

Girl, You’ll Be a Woman Soon

Kamu sangat memilih dalam beberapa aspek kehidupanmu, tapi ada kalanya kamu hanya membiarkan ia membuat keputusan untukmu. “Berjaya mencapai beberapa langkah tidak menjadikan kamu dewasa. Apa yang menjadikan kamu matang adalah living an intentional life, tak kisahlah kehidupan yang bagaimana,” kata Megan Jay, PhD, penulis The Defining Decade: Why Your Twenties Matter – and How to Make the Most of Them Now. Jadi fikirkan, adakah kamu habiskan masa kamu untuk bernda-benda yang sepatutnya? Jika tida, nampaknya kamu kena ambil masa untuk tentukannya semula.


ATAS 8 MARKAH

Kamu Wanita Sejati

Kamu mempunyai kawalan penuh terhadap pilihan dan kehidupanmu. Tapi berhati-hati, jangan sampai ia buat kamu stress. “Mereka yang paling berjaya dan paling gembira adalah mereka yang tidak terlalu menekan diri sendiri dan menetapkan had umur 30 atau 35 tahun untuk berjaya,” kata Jay. Jadi jangan terlalu mendesak dirimu. Tak ada gunanya kamu menjadi wanita dewasa jika tak berpeluang untuk menikmati saat indah menjadi wanita.

Sumber: Majalah Kosmo
Kuiz: Adakah Kamu Gadis Atau Wanita?

0 Komen:

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.