Pengorbanan


Share on Tumblr


Tapi….dalam hidup ini, tidak semua yang kita ingini akan kita dapat malah kadangkala kita terpaksa berkorban hati dan perasaan. Apalagi bila melibatkan perasaan orang lain

~Kasih Antara Kita - Aleya Aneesa
Pengorbanan

9 Komen:

Tanpa Nama berkata...

aku perlu mengorbankan cintaku demi dirimu…aku tau denganku ku..kau x mgkin bahagia kerana keluarga ku tak dapat menerimamu..aku x tau ape yang keluaga ku pandang… harta benda bukan yng aku minta… tapi demi keluargaku aku sanggup pergi tinggal kan dirimu..walaupun kita saling sayang menyayangi antara satu sama lain….selama 5 tahun kita pertahankan cinta kita akhirnya musnah juga akhirnya…aku rela berkorban cinta ku demi mak ayah…dan juga demi dirimu… aku x nk bila kita berkawin keluaga ku akan pandang rendah rehadap dirimu..aki x sanggup melihat org yang aku cintai dihina di caci oleh keluarga ku..aku x nk dirimu sedih…aku juga xnk keluarga aku sedih kerana memilih mu..aku rela aku berkorban cintaku demi mu n keluarga ku…walaupun aku menyangi mu sepenuh ati..xda org lain yang boleh ganti tempat mu di atiku yang sudah kecewa…yang paling penting aku nak melihat dirimu bahagia bersama org yang tersayang..aku sentiasa doakan kebahagiaan mu..aku harap dirimu sentiasa disayangi oleh org yang menyayangimu…aku harap org lain boleh menjaga dirimu sebagaimana aku menjaga mu….sayang…papa ma sayang papa hingga akhir hayat ma pa xda org lain boleh ganti tmpat pa… maafkan mama..ma sentisa doakan kebahagian papa dari juah….

Tanpa Nama berkata...

aku betul2 sayang kan dia n tak sngup berpisah ngan dia tapi dia telah curang kat aku.apa harus aku buat?skarang aku dah ada orang yang aku sayang selain dia tapi aku tak bleh trima perpisahan ngan dia lagi.aku rasa mcam aku tak bleh hidup tanpa dia,walaupun aku tahu dia telah curang kat aku tapi aku masih sayang dia lagi.aku nak dia sayang aku seperti dulu,skarang aku harus pilih antara A atau B.

Tanpa Nama berkata...

Semoga dirimu bahagia lahir bathin disamping pilihan hatimu, tetaplah menjadi cahaya dalam kehidupan orang disekitarmu.

Aku tulus mencintaimu dan iklas melepasmu demi Kebahagianmu, doa kebaikan kupanjatkan untuk kebahagian dirimu.

Aku mencintaimu karena NYA dan aku meninggalkanmu juga karena NYA.

selamat tinggal sayang…..

Tanpa Nama berkata...

you make me laugh wen i wan 2 cry..
make me live wen i wan 2 die..
meke me smile wen i wan 2 frown..
u turn my life upside down..
believe in me wen no 1 else does..
wen u call my name i begin 2 blush..
im afraid people notice i need u so much..
wen im wef u time flies by fast..
it's like de present is de past..
i need u more than u can believe..
love u more than u can conceive..
think bout u evry nite n day..
nhope my life stay dis way..
i don wan it 2 be any other way...foreva...

Tanpa Nama berkata...

tak pernah skalipun dia untuk cuba mengahargai aku apatah lagi untuk dia menyedari kehadiranku..
apa yg tidak aku lakukan untuknya..
nmun biaralah aku tidak megharapkan balasan kerana aku ikhlas cukplh untuk aku terus setia mndampingi dirimu dikala kau perlukan aku.. kerna itulh kebiasaan.. kerana kau akan datang padaku tatkala kau sunyi sendirian n di waktu kau berpinar dek panahan bintag..
aku sdar sesengguhnya.. KEHIDUPAN ADALH SATU PERJUANGAN YG ENTAH BILA PENGHUJUNGNYA DAN KEHIDUPAN MEMRLUKAN SERIBU SATU PENGORBANAN..

Tanpa Nama berkata...

pengorbanan yang sbetol2nya..jika kita sayang kan seseorang atau sesuatu..kita mesti merelakan kepergiannya..jika ia kembali pada kita..itulah cinta sejati..

Tanpa Nama berkata...

CINTA DAN PENGORBANAN:PAMERAN TELAH DITONTON MENJAWAB KPD POSITIVE DLM MASA YANG SAAAMA TELAH MERASA DISURUH BERI RASA HINGGA BETUL2 TERASA HINGGA KETAGIH DAN MENAGIH KERANA TIDAK ADA KESAN SAMPINGAN JUSTRU BERYA BERSEKATA ALMAKLUM PUNYA PENGALAMAN TERSENDIRI.HARI BERGANTI HARI,BULAN TERUS BERGANTI TAHUN LANTARAN KATA SEPAKAT DICAPAI MEMBENARKAN DIRINYA DISUNTING SEKALIPON TIDAK BERSAMA BUNTING DLM MASA SAMA BERJANJI MENYEDAPKAN RASA HANYA 1 THN BERSAMA ......ROZAAAA/HANCUR KETIDAK JUJURAN DEK BERSANDARKAN KEIKHLASAN ALA KADAR

Tanpa Nama berkata...

"RUMUSAN" hati ini berkali2 telah temui tempuhi pekara benda sama berekeputusan juga sama TP selagi diri bernama manusia yg tidak berlandaskan keimanan,mendekatkan diri pada yg maha Esa,menolak bukan hak kita dan tidak akn PUAS dan SERONOK jika tidak berakhir hayat."USAHA" gigih bukan hangat2 tahi ayam jdi persoalan diri sendiri.suka,minat,kenal,kawan,lawan,berlawan pd pasitif akhir melawan kepada negatif."LANATARAN"sesal dulu pendapatan sesal terkemudian tiada hasilnya-sekalipon meangis air mata darah ianya tidak sama yg asal."IANYA"berpunca dari jati diri;buat baik berpada2,beringat sebelum terkena,menguji dulu sebelum mengambil hati disisi,jika hati dan perasaan tidak seia sekata ketepikan jgn teruskan niat untok mencari dan diCARI kerana ianya tidak memberi REZEKI kpd hati di akhir nanti tidak menjadi sepi jika menghindari yg tidak suci.dituruti juga hati kuat bagai keluli merah menjala dek berladaskan nafsu nafsi yg tidak bertepi ianya akn membuahkan menyesal diakhir nanti kerana ada ap pada diri yg tidak seia sekata tidak berbantalkan CINTA sejati.RUSLI PUNYA DIRI MENUNGGU UTK MATI BERSAMA BENDA BASE YG TIDAK DI JAMAH LAGE.

Tanpa Nama berkata...

I love you...kalimah yang sentiasa aku ucapkan untukmu dan hanya untukmu walaupun kau tak pernah mendengarnya....... Aku bodoh kerana cuma berbicara dalam hati ini...........................................

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.