Carilah Hatimu Di Tiga Tempat


Share on Tumblr

Ya Allah kurniakanlah aku seorang lelaki yang boleh membimbingku ke jalan Mu ..
Lindungilah aku daripada melakukan perkara-perkara yang dilarang olehMu...
Carilah Hatimu Di Tiga Tempat

4 Komen:

Tanpa Nama berkata...

Wah insap sekejap...sekarang aku hanya temui hati ketika membaca quran...solat tu susah skit ..byk godaan..tp bab mati...x de langsung la plak..thanks mengingatkan sy..syukran..

Tanpa Nama berkata...

ermmm
hidup kita umpama pensel..kita perlu asah untuk mendapatkan tulisan yunk baik begitu juga hidup jika kita tidak mgasah dri kita menuju kbaikan..hidup kita umpama pensel tumpul..yang boleh dibuang jer

Tanpa Nama berkata...

Kata2 hikmah Imam Ghazali:
“Carilah hatimu di tiga tempat…
Temui hatimu sewaktu bangun membaca Al Quran.
Tetapi jika tidak kau temui, carilah hatimu ketika mengerjakan solat.
Jika tidak kau temui juga, kau carilah hatimu ketika duduk tafakkur mengingati mati.
Jika kau tidak temui juga, maka berdoalah kepada Allah, pinta hati yang baru kerana hakikatnya pada ketika itu kau tidak mempunyai hati!”

Tanpa Nama berkata...

begitulah manusia selau tercari-cari ,padahal ia sudah ada di depan mata , hargai insan di sisi mu . . :)

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.