Pengaruh Muzik dan Lagu Dalam Percintaan


Share on Tumblr
Pengaruh Muzik dan Lagu Dalam Percintaan

Apabila mempunyai pasangan pasti ada satu lagu yang liriknya begitu bermakna dalam hubungan anda berdua

Kala anda memandu sendirian, kedengaran satu lagu lama yang begitu memberi nostalgia kepada diri anda di radio. Serentak dengan itu hati anda tiba-tiba berbunga dan terimbas kembali kisah cinta lama.

Mood sedih, stres beransur hilang dari fikiran setelah mendengar lagu tersebut. Tak sangka sebuah lagu boleh mengubah mood anda bukan?

Siapa yang tidak membesar dengan lagu, dari kecil kita didengarkan dengan dendangan lagu nasyid ketika ibu mendodoikan dalam pelukan, menginjak kanak-kanak lagu di tadika menjadi hiburan setiap hari.

Bila remaja lagu-lagu cinta mula mengambil tempat dan begitulah seterusnya apabila mempunyai pasangan, pasti ada satu lagu yang liriknya begitu bermakna dalam hubungan anda berdua.

Penulis sendiri tidak terkecuali daripada perkara tersebut apabila lagu dendangan kumpulan Back Street Boys, pasti bibir tersenyum mengimbas nostalgia percintaan di zaman muda.

Dalam satu kajian yang dilakukan oleh pakar psikologi membuktikan, muzik, terutamanya muzik klasik amat mempengaruhi perkembangan IQ (Intelegent Quotien) dan EQ (Emotional Quotien).

Seorang bayi yang biasanya didengarkan dengan bunyi akan lebih berkembang kecerdasan emosional dan kecerdikannya berbanding bayi yang jarang didedahkan dengan bunyi.

Pengaruh Muzik dan Lagu Dalam Percintaan

2 Komen:

tinta emas berkata...

kerana setiap bait lagu amat bermakna dalam dunia percintaan
http://kepuncakmahligai.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

suka dengar lagu lucah senang je nak nyanyi ahh~ah~~ahh~~urghh~fuck me harder~fuck me~ahhh~ahhhhhhh~fasterrrr~ahhhhhhhhhhhhh~arghhhhh~uhhhh

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.