Cinta Yang Indah


Share on Tumblr
Ketika dilanda kemiskinan, manusia inginkan kekayaan.
Ketika dipinggirkan, manusia inginkan kasih sayang.
Ketika dizalimi, manusia inginkan keadilan.


Namun...adakah kita sedar,
Ketika kita mengkehendaki kesemuanya itu,
Kita sebenarnya mencintai Allah..
kerana Allahlah yang memberikan kekayaan,
Allahlah yang memberikan kasih sayang dan
Allah jualah yang memberikan keadilan.

Justeru sahabatku sekalian,
Cinta itu selamanya indah apabila disandarkan cinta kepada Allah.

~ Ustazah Siti Nor Bahyah Mahamood
Cinta Yang Indah

11 Komen:

Unknown berkata...

huhuhu

Tanpa Nama berkata...

syahdu

yessika kartika sarii berkata...

cinta itu buta yah ...

LynDa Sweet PinKy berkata...

Amat Tersentuh..Cinta kepada Allah yang satu kekal abadi..<3

Tanpa Nama berkata...

cinta yg indah itu hanya ada pada Tuhan...rasa damai pun hanya ada pada Tuhan...

Tanpa Nama berkata...

aku rindu kamu....

Tanpa Nama berkata...

Real love is ALLOH

Iffah berkata...

Salam cinta tuk muslim sedunia

PAMPAM CIEBOLOBOLO berkata...

bersabar demi mendapatkan cinta yang sejati.


"SEUA AKAN INDAH PADA WAKTUNYA"

Unknown berkata...

cinta...

berurai definisi, hanya satu yang abadi..



yitu cinta ilahi

EyQa Zam berkata...

Apabila manusia gagal mencintai Tuhannya,
Maka cinta sejati tidak akan ditemuinya. .

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.