Puisi Cinta: Sungguh, Ini Cintaku


Share on Tumblr

Sungguh...Ini Cintaku

Sungguh...
ku tak lagi mengharap
akan cinta itu hadir
setelah kisah cinta lalu
bagaikan daunan kering
terbang dihembus bayu

Sungguh.. aku serah semuanya
pada Tuhan penentu segalanya
kerna ku tak sanggup
berulang kali terluka
berulang kali kecewa

Sungguh.. tidak ku duga
ada hati yang terpaut
ku harap tak tertaut
ku bimbang bayang kenangan
tak hilang dalam ingatan

A Jar Of Heart

Sungguh.. hatinya tulus
sedang aku hanya berdiam diri
dia tetap setia menanti
dan sedia undur diri
andai ku ada yang lain

Sungguh.. Ku tak ingin dilukai
apa lagi melukai
cinta bukan sekadar dibibir
tetapi ia sebuah janji

Tuhan, bantu aku
tunjukkan jalan bagiku
kiranya benar ini jalanku
maka dia terbaik bagiku
moga cintaku, cintanya
terbina berlandaskan cinta-Mu

Nukilan:
Nys Zairee
http://kerorokeroppi.blogspot.com

Puisi Cinta: Sungguh, Ini Cintaku

18 Komen:

BLACK FIGURE berkata...

waw romentic...:)

Edy cuple zora berkata...

puisi yg sngat bagus

Tanpa Nama berkata...

romentic

Tanpa Nama berkata...

SeDiH kItE.........:(

panta sang penghuni langit malam berkata...

Like it..

Tanpa Nama berkata...

cO cwEet... ^_^

Tanpa Nama berkata...

Sweet

erni berkata...

ssunguhnya kngan lalu mmang skar d lpakn... sklipn ada pnganti, lka dulu blum psti sdah teubat... aQ skong...

fiqblacklist berkata...

terbaikkkkk

Tanpa Nama berkata...

Waw. . .
So sweet. . .

Tanpa Nama berkata...

Asalamualaikum...suka sya bca sajak ni..klu brkesmpatn sya akn deklamasikan sajak ni nnti..>_<.

Tanpa Nama berkata...

sedih la bila baca puisi ne sedih sngt??

Tanpa Nama berkata...

bes n menarik....

Tanpa Nama berkata...

so sweet!!!!

Tanpa Nama berkata...

sdyh sngat2 bla bca puisi nie teringat kat sidia ...rndu sngat2

Dayana94s berkata...

harap evrything gonna be ok...

Tanpa Nama berkata...

sungguh sayanknya dia melepaskhan ku

orkid berkata...

sedih..

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.