Cintamu indah buatku


Share on Tumblr
Cinta?
Apa itu cinta?
Jangan kata cinta andai kau tak mengerti apa itu cinta

Aku bagaikan menemukan sesuatu yang indah dalan hidupku..
Perasaan cinta yang tidak pernah aku rasai sebelum ini..

Puisi Cinta

Cinta yang kau bawa..
Rindu yang kau sandarkan..
Kasih sayang yang kau semaikan..
Pengorbanan yang kau lakukan..
Bagaikan aku hidup diatas kemewahan cintamu..

Hadirnya dirimu mengubah segalanya..
Kau jadikan aku wanita yang menuju ke jalan yang diredhai..
Hidup ini bagaikan terdampar di tengah lautan..

Antara kau dan aku ..
Dua hati menjadi satu..
Disaksikan awan yang biru..
Burung berkicauan di awangan..

Cintamu bagaikan mekar mewangi di taman..
Kau bagiku kekuatan cinta..
Kau mengubah segalanya..

Hingga kini aku bagaikan bidadari
Yang sedang menunggu puteranya..
Bersaksikan 7 petala langit,,
Cintamu cintaku kian bersemi..
Hingga aku mati ..
Hanya ajal dan takdir..
Penentu kekuatan cinta kita..
Diiringi doa beserta seikrar janji..
Bagaikan emas yang ku genggam..
Tak akan ku lepaskan..

HIngga ke titik akhir nadi ini..
Hanya kau di hatiku ini kekal abadi..
Menuju keberkatan dari illahi..
Bersama-sama melayari bahtera cinta kita ini

Nukilan:
cekembun_tembun
Cintamu indah buatku

24 Komen:

Part Time Job berkata...

terima kasih buat ayat ni..perkongsian yang menarik.salam perlanlanan

Tanpa Nama berkata...

TQ.....
BICARA TENTANG CINTA

cinta sememang nya m'yeronokkn
tP
awas....
cinta kpda yg maha esa adalh lbh bek krna cintNYA ada lha tulus pd umat nya....
sekira nya kta m;cintai s'sorang 2...tp..
cinta itu teda berbalas,jgnlha b;rasa skt hti..apa tah lgi b'niat utk mati.....


CINTA SEMEMANG NYA M;YERONOK KN...TP JUX MENYAKITKAN...
jgn sesakli p'cya pd cinta llki yg hanya b'kata2 manis...jgn... zaman skrng teda lelaki yg jujur,ikhlasd mencitai diri kta dgn tulus.... malah ada yg cma m'ambl ksmptan t'hdp k'lemahan pd perempuan.....





ini krna...sy brsa sgt2 skt hti,terlka sngt2... sy sngt m'yayangi dn m'cintai sesorng tp... nth d'mna slh dn silap sy,sy xtw d'mna.....
sy cple dgn lelaki nhe slma 1 thn lbh... mlng nya betul...PERCINTAAN B'AKHIR PERPISAHAAN...
dan mmg m;yakit kn lha... klu tidak d'beri kta pts atau pn brk orng kta dlm p'hbgn 2 psti kta mc m'hrp kn... slma sebulan 2 sy m'nti dy hbgi sy tp xada....sy pts asa dn x t'lalu m'hrp dgn nya....
alangkah......skt nya hti sy......apa bla slma s'bln m'nti kbr dri nya....skli dgr dy sdh b'khwin dgn pmpon len...... ada kha xskt hti kna bt bg2...skt.....
skt
hnya tuhan yg tw btpa skt nya aty sy.....
sy blng sy teda mhu mns sdh hnya krna llki...tp mcm mna jux klu hti sdh bnr2 skt,t'lka...dn sbginya...... sy mngs s'puas2 nya.......
mka 2 lha sy sdh xpcya dgn llki...... cma m'yakitkn.........
xada yg stia sdgkn orng yg sdh b;kwin ada yg b;cerai apa tah lgi brubdlm hbgn cple...... skt hti kna bt b'gini beru cple....nth b'mna klu istri yg kna cerai....lbh skt lgi...tp cma d'orng dn maha esa yg tw..btpa skt nya hti mereka........

Tanpa Nama berkata...

Cun Habes Suka menghayatinya...

♥+AzRIna ♥ FAZAR+♥ berkata...

MENANGIS

Cobalah kau rasakan air mata ini
Sanggupkah kau menemani diri ini dan merasakan sakitnya
Bagaikan mendung dan terasa ada hujannya
Dan saat itu aku bener-bener merasa kau ada
Sentuhan mu membelai diriku
Membuat aku rindu..

Sayang jawab pertanyaanku
Adakah aku di hatimu
Apakah semua ini hanya mimpi bagiku
Jawab pertanyaanku sayankk
Adakah aku masiih d hatimu…setelah aku sakitimu..

Aku rasa sendiri tanpamu
Aku sunyi tanpamu
Aku buta tanpa melihatmu
Siapa aku dalam dunia ini tanpa cintamu
Menangis hati ini sayank menangiss..

Kini
Aku terus hari-hariku dengan air mata
Air mata yang jernih dan suci terus membasahi pipi
Ingin sekali aku kau datang menepis air mata ini
Dan ingin ku kau datang mencium aku dan merasa kehangatan tubuhmu
Memelukku..peluk aku papa..peluk aku agar aku tau kau sentiasa di sisi ku…..

aina amirah berkata...

ayat ini betul2 membuat aku menangis dan terharu... :)

aina amirah berkata...

ayat nie membuatkan hati aku tersentuh lalu menitiskan air mata,,,,,, :)

aina amirah berkata...

terbaik!!!!!!!!! <3.... :)

Tanpa Nama berkata...

:'( sedyh ble ku bce ble ku ingtkn kmbly kngn yg trlh blalu

Tanpa Nama berkata...

mcm ak skg ni la sunguh sdih skli.hmmmmm

fairiz`s berkata...

SM seperti diri ku skunk ney bro...

Olive Cute berkata...

tersentuh hati ini ketika membaca ini dan mengingatkan q tentg seseorg yg skrg jauh dari sis ku...

Tanpa Nama berkata...

menyetuh hati ku,,,seakn aku slalu salhh,,,,

Tanpa Nama berkata...

sangat tersentuh dan penuh dgn makna..aq pn ngah mrasakn ksedihan..

Tanpa Nama berkata...

sgt menyent0h prasaan si pmbaca... sedih sesgt sedih nye

Tanpa Nama berkata...

pantek di kau.., den ancuak kau ko..

Tanpa Nama berkata...

I like it...
gokil abis,, ingin rasanya meneteskan air mata

Tanpa Nama berkata...

aqUe
sangat2 sdyh skali ..sakit hty bla di maenkan

Tanpa Nama berkata...

sangat menyentuh hati ya,,,

Tanpa Nama berkata...

jadie tringat msa lalu nieeeeeee...................

Tanpa Nama berkata...

jadie tringat msa lalu nieeeeeee...................

Tanpa Nama berkata...

mengenang cinta yang tlah lama hilang dan kniee kembalidi hatiku lagieee...............

Tanpa Nama berkata...

.jdi ggk bsa ngomong apa''
.

Tanpa Nama berkata...

mengalir airmata ku membaca..kujuasedang rindupada kekasihku..Wanda...

Tanpa Nama berkata...

sdh nyer..mengalir air mateku ini...

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.