Aduhai! Rupanya aku bertepuk sebelah tangan


Share on Tumblr
Aduhai! Rupanya aku bertepuk sebelah tangan

Saya telah saya jatuh hati kepada seorang gadis yang pada mulanya saya anggap hanya sebagai kawan biasa. Gadis ini muda setahun daripada saya dan masih belajar.

  Selepas menjalankan hubungan dengannya kira-kira enam bulan saya rasa bahawa saya patut mencurahkan rasa hati yang terpendam selama ini kepadanya. Untuk pengetahuan, sebenarnya saya sendiri pun mempunyai ramai kenalan wanita tetapi saya rasa hanya dialah yang teristimewa.


  Dengan perasaan ingin tahu, suatu hari saya pun meluahkan rasa hati saya kepadanya. Tetapi malangnya rupa-rupanya saya hanya bertepuk sebelah tangan. Dia menjelaskan bahawa selama ini dia hanya menganggap saya sebagai teman biasa dan belum bersedia menerima saya sebagai teman istimewa.

  Dengan rasa hampa di dada saya pun terus meminta hubungan kami diputuskan pada saat itu juga. Tetapi kini selepas sebulan baru saya sedar bahawa saya sudah melakukan kesilapan dan ingin kembali berkawan dengannya.

  Namun dia tidak lagi mahu menerima saya kerana selepas dua kali berjumpa dan meminta maaf kepadanya dia hanya menyepikan diri dan sehingga kini tiada sebarang khabar berita daripadanya.

  Tambah menyedihkan lagi apabila saya mendengar berita bahawa kini sudah muncul seorang pemuda lain pula dalam hidupnya. Betapa sedihnya hati ini. Cemburunya saya tidak terkira.

  Tetapi apakan daya. Segala masalah ini membuatkan saya tidak lena tidur dan sentiasa gelisah.

Begitulah kisahku yang hanya bertepuk sebelah tangan....huhuhu!


Aduhai! Rupanya aku bertepuk sebelah tangan

5 Komen:

ツainjalutツ berkata...

sedihnya :-( saya pun pernah mengalami benda ni. .tabahkan hati ye wahai teman

zainol berkata...

sepatutny jgnla trs putuskn hubungan smpi x jd kwn..cuba trs berkawan,mn la tau dia bole terima kamu..

Unknown berkata...

bunga bkn sekuntum,kumbang bkn seekor.Situasi ni selalu berlaku.Saya pun pernah menghadapinya tapi kemudian bila saya ingat pepatah orang tua-tua tu,saya tahu bukan jodoh saya dengan makhluk Tuhan ini.Tapi sape tahu? Jodoh kita mungkin bersama orang lain.Cuba terima sahaja takdir yang ditentukan.Selalunya orang yang buat macam tu akan dapat yang lebih baik...

Tanpa Nama berkata...

kesian nya aku dengar kisah kau ..aku p0n turut menangis ...hihi

Tanpa Nama berkata...

kesiannyer kmu hehe....sy pun prnh mnglmi kisah sprti itu..tpi lain sikitlh krna org yg sy syg slma ne,bercinta dgn kwn baik sy sndri...

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.