Mutiara Kata Hikmah Islam Renungan


Share on Tumblr
Mutiara Kata Hikmah Renungan

Segagah apapun Diri kita ini, BUKANLAH Pahlawan jika Nafsu tak dapat dilawan.

Setinggi apapun Darjat kita, BUKANLAH Mulia jika tak ada Iman di dada.

Setinggi langitpun Ilmu kita, BUKANLAH Bijaksana jika tak Diamalkan dan Digunakan.

Sealim apapun Akhlak kita,BUKANLAH Ulama jika Takbur dan Riak.

Cintailah apa yang kamu mahu cintai..suatu masa pasti kamu meninggalkannya.

Hati itu mudah tertawan dengan kelembutan bahasa dan tutur kata.. Bukan dengan kehalusan kulit atau merahnya bibir atau lesung pipit pada pipi atau hidung yang mancung

Buat baik tidak perlu dilihat jasad. Jadilah seperti jantung yang tidak terlihat tetapi terus berdenyut setiap saat hingga membuat kita terus hidup ke akhir hayat.

Janganlah engkau merasa seolah-olah umurmu masih panjang kerana lamunan seperti itu banyak membawa kepada ajal

Jika kamu menerima nasihat dari seseorang, jangan perkecilkan nasihat tersebut, mungkin itulah nasihat terakhir yg kamu dengar sebelum kamu didatangi kematian



Cinta Islam menyatukan hati, meskipun kita hidup berjauhan. Cinta dunia dan populariti menjauhkan hati, meskipun hidup saling berdekatan. Qatadah menulis surat kepada Al-Awzai: "Meskipun kita terpisahkan oleh negeri, namun cinta kepada Islam menyatukan kita." (Qatadah seorang ulama tabiin di Basrah. Al-Awzai seorang ulama tabiin di Syam)
Mutiara Kata Hikmah Islam Renungan

36 Komen:

Tanpa Nama berkata...

mantap...
Izin mengcopi..

rugi klu x lawat cni berkata...

bagus 3x...banyak manfaat

Athikah berkata...

terima kasih, izinkan saya untuk share. :D

Unknown berkata...

Sy suka sngt kata"nya...izin copy ya

Hamba Allah KM berkata...

kita boleh copy ni sebab kita boleh jadikan dari "false" kpd "true" dgn kaedah inspect elemnt.. ^________^

Tanpa Nama berkata...

mutiara kata Islami yang sangat mencerahkan Qalbu,,
izin share y,,
Syukron_

Tanpa Nama berkata...

izin copy untk di tweet ekk :)

Tanpa Nama berkata...

the best larrrrrrrrrr

Tanpa Nama berkata...

mantap

Unknown berkata...

terbaek punye

Danang Septiadi Nugroho berkata...

izin copy ya...

Tanpa Nama berkata...

mantap

Tanpa Nama berkata...

Sangat bermakna

Unknown berkata...

nk copy bleh..:D

Amifiqs berkata...

mohon copy ^^

Tanpa Nama berkata...

mantab cuuuuyyy

Tanpa Nama berkata...

Suka..Mohon copy n share.....

Tanpa Nama berkata...

izin mencopy

Tanpa Nama berkata...

izin kan saya copy ye..

Tanpa Nama berkata...

sangat bermakna,,mohon copy

Tanpa Nama berkata...

Terbaekkkkk....izin nk share....

Tanpa Nama berkata...

Mohon share artikel ye..mohon halalkan...

Tanpa Nama berkata...

izinkan saya share di sekolah saya... halalkan

Tanpa Nama berkata...

izin kn sy share ya..halalkn..

Syarif Ibrahim berkata...

mantap . . . ! izin copy ya.

Tanpa Nama berkata...

izin kn sy share y halalkan,.

Tanpa Nama berkata...

ana azzamy cari jodoh wanita muslimah jika minat invite ana ya 2a0eeda4 atau sms ana ke 08561165552 syukron

Tanpa Nama berkata...

trbaikk

N.I.Z.Y berkata...

mohon copy

Tanpa Nama berkata...

izin kan saya ambil semua :)

Tanpa Nama berkata...

izinkan saya copy.....

Tanpa Nama berkata...

izinkan sy mw copy..

Tanpa Nama berkata...

azinkan saya copy..

Unknown berkata...

nAk mInX iZiN Nk c0py ayat2 wakk cket.. hehe
menarik cgt!!

Tanpa Nama berkata...

Bagus sekali... izinkan saya copy ya...

Su berkata...

Sangat bererti... izinkan saya copy ya...

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.