Harga Mas Kahwin


Share on Tumblr
Harga Mas Kahwin


LELAKI:  Awak, saya nak bagi RM6000 untuk belanja mas kahwin awak
Perempuan: RM6000? Semurah itukah saya?
L: Ermmm...ok...RM10 ribu boleh?
P: Kalau RM10 ribu, rantai leher saya pun lebih RM10 ribu..Kiranya saya ini hanya seperti rantai leher yang akan awak leburkan bentuknya dan buat lain apabila puas dengan bentuk yang lama??
L: OK....RM20 ribu cukup?
P: Kereta VIVA saya berharga RM40 ribu....bermakna saya lebih murah dari kereta VIVA di sisi awak
L: Ok...RM50 ribu
P: Adakah itu harga saya? Bangunan KLCC itupun berharga jutaan ringgit...
L: Ok...baiklah....awak letaklah sendiri berapa harga awak...saya akan bayar!
P: Diri saya TERLALU mahal.....sehingga awak tak akan dapat nak BELI...Cukuplah awak bagi RM100 ringgit sahaja....bukan kerana harga saya....tapi kerana perintah Agama yang mewajibkan mas kahwin...
L: (dalam hati terlalu syahdu...)



Harga Mas Kahwin

4 Komen:

Tanpa Nama berkata...

ALHAMDULILAH..NIAT YG SUCI AKN KEKAL SELAMANYA,,

K-ro nonsense berkata...

aminnn..

Unknown berkata...

Contoh terbaik.Sedar jugala sape2 yg nak ltk hrga mas kahwin puluh ribu atw ratus ribu tu.Bdn tu bkn bt drpade emas yg sibuk nak ltk hrga mcm nk bina Burj Khalifa.

eyra berkata...

niatnya bergitu suci ..bertuahnya si dia

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.