10 Tips Melupakan Kekasih Hati - Juz For Fun!


Share on Tumblr 1.Anda tulislah 10 pucuk surat dan anda poskan kat diri anda sendiri, pastu balaslah balik kesemua surat-surat tersebut... Lakukan setiap hari, 3 kali sehari...

2.Jauhkan diri anda daripada filem-filem Hindustan dan juga drama-drama swasta yang tangkap raung

3.Join ruangan berkenalan di dalam majalah-majalah atau buat sesi berkenalan tepi-tepi jalan... . Bukak lah warong khas untuk sesi interview tuh... Alaaa... bunga bukan sekuntum, kumbang lak berlambak lagi..

4.Buat perusahaan menternak itik... Nanti bila itik dah bertambah, pasti akan lupa kat pasangan anda tu, sebab terlalu sibuk menjaga itik-itik gembo... .

5.Sibukkan diri dengan bekerja... Bantai overtime bebanyak... Bila duit dah berjuta nanti, cari ajer yang lain, kawin terus, senang hidup tak payah susah-susah nak sakitkan kepala...

6.pi ngadap cermin yang sememangnya setia ngan anda... buat ler lawak giler yang tak masuk di akal, pastu gelak ler sendiri...

7.Ulang perbuatan nih sampai 3x... ikut tau... Uhh huuu Uhh huuu...

8.Kalo still teringat kat pasangan anda tuh, anda pi cari tangga, alaa cari je lah kat umah mana-mana atau pun bangunan berhampiran, buat-buatlah terjatuh dari tangga, sampai terus hilang ingatan, nescaya ler.. akan lupakan terus pasangan anda tuh... dengan diri sendiri pun anda tak akan ingat lagi..

9.Kalo ingatan anda masih ada, pi je rumah jiran sebelah, minjam tukul, pastu buat ler tak tau sambil ketuk pala sendiri sampailer ilang ingatan...

NOTE: A.kalo jiran anda tak bagi minjam tukul, curikk je, pastu lari ler..takkan dok buat sesi berkenalan ngan jiran anda lak..

B.Kalo susah sangat... hantuk je kepala tu kat dinding rumah, buat ler sampai rasa dah bosan dengan hantukan tuh...

10.Gantung gambar si dia kat dinding .. kutuk, karate, gusti, gigit, mamam, telan... buat lah apa-apa je asal hati rasa puas

# Kredit kepada penulis asal 10 Tips Melupakan Kekasih Hati - Juz For Fun!

80 Komen:

Tanpa Nama berkata...

susah nak bt semua tu kadang2 kite tengah sibuk pun boleh teringan pada die tanpa diundang..
kadang2 secara tak sejaga pun leh ingat kat die trpandang makanan kegemaran die ke

Tanpa Nama berkata...

kacang jew..Kenal Ngan Org len..ha lupe la..

Tanpa Nama berkata...

lalu bagaimana saat kita berjumpa dengan dia di jalan??????????????? menangislah aku

Tanpa Nama berkata...

peh... tak boleh blah tips nya.. macam nak ancamkan nyawa sendiri jer... tp lawak ar.. tq la, hiburkan aq time bosan ni..

Tanpa Nama berkata...

hahahah.. lawak giler.. baik bunuh diri je terus..

Tanpa Nama berkata...

per....best giler..!!ahaks3...

Tanpa Nama berkata...

kalau tiap-tiap hari jumpa dia..macam mana nak lupakan dia???apa-apa pun tips yang diberikan sungguh unik..

Tanpa Nama berkata...

adoii.....
tambah menderita aku....

Tanpa Nama berkata...

aku dulu pernah mcm ni jgk...
sakit hati wei..
tapi lame2 lupe la sbb dah jumpe org lagi baik dari dia..tapi knp kdg2 teringat lagi.. benci btol aku kat byg2 dia...!!

Tanpa Nama berkata...

...egokan diri anda.....pastu, fikirkan aku masih banyak pilihan lah......ahaks....

Tanpa Nama berkata...

haha..lawak nyerr...
ehm lebih bek critakn kat kwn lagi lega...senang je...nangis kat dpn kwn(walaupun kwn rasa meluat nampak)hehe...

Tanpa Nama berkata...

ala..wat dek je..watpe nk ingt kat org yg da skitkn ati kte..buang mse je..huhuhu...

hajitompok berkata...

sng je...aku dah ditinggal 82 awek..ok je...dah imun...

hajitompok berkata...

sng je....imunkan diri...cam aku nih...dah kna rejek dgn 82 awek...steady je...

Tanpa Nama berkata...

ntah apa2 punya tip la...tapi lawak la...urmmm...cakap memang senang...tapi nak buat tu susah laaaa

Tanpa Nama berkata...

hmm...satu opis lak tu..hari2 dok ngadap muka dia..cam mana tu..kawan dia kawan kita...nak kuar ramai2 pun x sedap arrr...susah btul laaa...mcm mn nak lupa semua tuuuuuuuuu.......

Tanpa Nama berkata...

b0ng0k kew pew tips dye nie....????k0 wt dlu r bwu kte0wg wt.......hahahahahahahaha

Tanpa Nama berkata...

hrmmmm...
ada2 ja kasi ide tuu...lama juga lupa dengan sendirinya ko, kita cuma butuh waktu ja buat lupain dia....kalo ada yang baru pasti akan lupa....hahahaha

Tanpa Nama berkata...

tok lupekan kekasih lame,kte xperlu wat smua 2...
dekatkn jew diri kte kt tuhan,nescaye tuhan akan tolong kte tok lupeknnya.....
xpon, cari jew pengganti...kn senang...hahahah

Tanpa Nama berkata...

tok lupekan kekasih lame,kte xperlu wat smua 2...
dekatkn jew diri kte kt tuhan,nescaye tuhan akan tolong kte tok lupeknnya.....
xpon, cari jew pengganti...kn senang...hahahah

Tanpa Nama berkata...

x logik tak masuk d akal langsung..
huhuhuhu....
hanya yg berfikiran pendek jer sggup buat mcm tu..
hehehe...
bkn senang nk melupakan seseorg yg disayangi..
kdg2 sampai pikir bnda2 yg x ptot d pkir

Tanpa Nama berkata...

hbis kalau kite dah serahkan segala2 nye pada die 2!!!macam ne plak??ade ke laki2 kat lua 2 nak terima gurl yang dah rosak tanpe kerelaan die???????

Tanpa Nama berkata...

aslkn llaki 2 mmandang hanya pada hati dn msa dpn..
bkn hanya kpada harta n susuk tubuh..
aq menyintai dirnya sepenuh hatiku..
aq xthu bginie jdinya..
aq seorang lelaki yg mncari cinta abadi..
percayalah..
kalau ada jodoh xkn kemana..
hmm......

Tanpa Nama berkata...

PEDULI APA.. try je la lupakan.. byk cara blh wat.. byangkan muka org tu mcm makhluk alam yg plg uduh, pikir blk perangai buruk dia, org kata cinta tu buta.. haa. jgn jd buta.. kumbgn buka sekor, bnga bkn skuntum .. anggaple bkn rzki dia utk dptkn kite.. btapa ruginye dia..huhuhu

frm: zati

Tanpa Nama berkata...

aku da buat semo tu..tp x menjadi..kejap je ok...tp yg penting kita mesti letakkan dalam ati kiter maafkan orang pernah jadi kenkasih kita...sebelum tdo maafkan semua makhluk bernama manusia..pastu istigfar 100 x kali paling kurang...lama lama kita akan dapat hilangkan perasaan pada bekas kenkasih kita...mudah cari lain jer...

Tanpa Nama berkata...

itu kerja gila nak mampus...hahahah..
memang susah hendak melupakan..kejap ok kejap tak ok..itu yg jdi masalah kpda aku.. bila tak 0k tu yg buat tak ada mood.... apa yg perlu aku lakukan tuk terus melupakan diri nya??????

Tanpa Nama berkata...

huh..ite br jek clash ngn boy ite...
skunk mmg ssh nk lupekn dier..ari2 dok msg wlpn dier xrply..tp 3 ari lps gf br dier kol maki2 ite..
tros je ite blja nk lupkn dier..
skunk neh,wt slt istharah 2 tngkn dr..n tiap2 mlm bce yassin..bkn pe..ble ite bce yassin 2 iteagap dier da mampos!!!! sng hati bler wt cm2..wlpun kdg2 mcm owg xbtol..ekotkn aje..

Tanpa Nama berkata...

mmg xbleh lupakn si dia ni...
terlalu mnyayanginy...
mcm mn ni....
rs cam xbleh idup tanpa dia...
huhu...

Tanpa Nama berkata...

hidup ini sentiasa berjalan...mcm bumi...berpusing tanpa kita rasai..jd y da lepas 2 da lepas...xmati tanpa dorg2 buaya tembaga...menangis xda gunannya..rugi airmata...

Tanpa Nama berkata...

jatuh tangga mati kang guane??????????????????????????? tapi kalu x couple agi????????????????

Tanpa Nama berkata...

hahahah<<
gud2..
bole cuba psni..
huhuhuU..

Tanpa Nama berkata...

ek eleyyy...ape kelas nk igt2 ex ni....buang karen jek...baik carik yg baru...

Tanpa Nama berkata...

hajitompok..i brminat nk tau la. ape prob u smpi d reject 82 awekz?? kte couple nk x? no 83... nur iman..

Tanpa Nama berkata...

salam..
bru je pas break...dh memg sdh..
tp alhmdulilah..da jmpe org lbih bek.hehehe..ske sgt...cute...wawawa..dlm ms die pg rmai plak twarkn dr..hehehehe...pas 2 mingu clash xbf cr blik ma...xthn punye boye...ingt nk time...sowi...kalo jd sparepart pn ak xnk..hehehe

Tanpa Nama berkata...

oh..g2 yewr..baru aku tau..sedih giler ni kalo break..

Tanpa Nama berkata...

ha3 memg pyah nk lupa bla dh break
sedih gla..
tp idea nieee k gak.. nant ak try la

Tanpa Nama berkata...

setiap saat teringatkn dia..walau sbk camne pun msti terigat gak kt dia..msg ngn laki len pun teringatkn dia,dating ngn laki len pun igt dia gk..so nk wat cnne ek..ssh gak nk melupakn org y kite syg..walau pun kte putus blum di buat,tp hbgn dah dingin..dia dh xcntct dh..rase2 lbh baik hbgn diptskn jer,xde maknenye couple klo masing diam membisu tanpa sebarang berita..pndpt korang cnne?

Tanpa Nama berkata...

sama pula masalah kite ni....walaupun ada lelaki lain yang nak bkenalan, rasa macam tak de perasaan je sbb kite tringat kat die juga...ntahlah...kadang2 terfikir gak yang gile nye perasaan ni...walau disakiti sekalipun, tetap teringat kat die juga..kalau la perasaan tu seperti kotoran degil yang boleh di clorox, rase nak clorox je perasaan tu biar lenyap dan lupus terus dari ingatan....tidak la lg menyeksa jiwa n raga...huhuhuhu...

Tanpa Nama berkata...

susah kn nk lupa 1st love...nk2 1st love tu kene ngn taste kite.
em..tp hny masa sbenarnyer yg leh buatkn kiter lupa kt die slain mendekat kn diri kpd yg Esa

Tanpa Nama berkata...

Luculah ape yang awak kata kan tue..Sabarlah yek..

Tanpa Nama berkata...

hahaaLawak bodo sungguh..
juz 4 fun eh..
hahaa..
snang ceta time kite frust dlu..kite byakkan baca al-quran..dkatkan diri dgt Tuhan..
n d most thing i've did....YM..Chatting with others...hahaa...lg sronok dpt kenal ngn ramai org...agak addict gak la..then..sLow2 x pk sal dia da...tp kdg2 tu ade gak la teringt..tp pk blik ape yg dia da wat kat kite..Layan cam sampah..cit!~

Tanpa Nama berkata...

hahaaLawak bodo sungguh..
juz 4 fun eh..
hahaa..
snang ceta time kite frust dlu..kite byakkan baca al-quran..dkatkan diri dgt Tuhan..
n d most thing i've did....YM..Chatting with others...hahaa...lg sronok dpt kenal ngn ramai org...agak addict gak la..then..sLow2 x pk sal dia da...tp kdg2 tu ade gak la teringt..tp pk blik ape yg dia da wat kat kite..Layan cam sampah..cit!~

daLiaNa

Tanpa Nama berkata...

fuh, sedey giler ah. dl ms mula2 ayat kite...ckp sayang la, rindu, nak jaga kita la...bile kita da terima n stat syg dia...dia bisu plak..x contact trus....aku sedeyy sgt llk mcm ni..mainkn kita...

Tanpa Nama berkata...

Jgnlah sedih2 k...lupakan dia...jodoh kita ngan org lain lah tu...org yang lebih baik...yg lebih menghargai kita..beri peluang pada hati kita untuk pulih...bykkan bdoa dan tawakal...InsyaAllah kita akan jumpa org yang jauh lebih baik dari tu..percayalah...saya dah jumpa org yang jauh lebih baik dan ada hikmah di sebalik derita yang kita pernah rasa itu..tawakal saja ye..kawan2..yang penting bukan kita yang jahat dan curang.

aRL!eYzSa berkata...

ganas gak tips ni.. hua3

arora-ateh berkata...

mmg bukan sng..trutama kalau kite tahu..die dah ad eorg lain..mmg benda tu wat kite sakit hati..cume pelik..kenapa kite msh nk ingt dan rindu kat die..terasa siksa perasaan tu..

Effy_87 berkata...

yupz kpd u all suma jgnla ikutkan sgt kata2 diatas 2..ada yang bley pki n tak...huhuhu....
nak lupekan kekasih memang r susah tp try la....kalo i, i takkan igt kngan2 manis bsm si dia.saya kuatkan ati saya dengan perkara2 yang wat saya bencikan dia..saya kena ada prinsip idup..nangis bengkak mata pown tak gune..
i tak taw la..i x jpe lg guy yang btol2 ikhlas n sayangkan i.i tak ske nak buang masa lama2 utk bercinta..i berserah je.ada jodoh adala..kalo tak parent tentukan la..tapi i arap i jpe Mr Right i amin....

Tanpa Nama berkata...

Cari orang len Lagi Baik beb,hek2

tapi aku sokong cadangan bela itik 2,hak2

Tanpa Nama berkata...

susah bgt

Tanpa Nama berkata...

ala try ar lupakn sidie......

Tanpa Nama berkata...

emang sih kta lama-lama bisa lupain dia tapi sekali-kali muncul lagi bayangannya,apa lagi setiap hari jumpa selingkuhan,karena selingkuhan satu kampus dengan diriku...

jo tansion berkata...

aku tak suka langsung bila putus cinta...bt krja pn ssah..prasaan sayang memang ssah dlupakan..tp aku msih syg dia smpai bla2..si t3nsion..

benci_kamu berkata...

btul 2..aku lagi la..
bercinta untuk 3ari jek..dia tinggalkan aku sbb org tau kitorg couple..trus dia snyp cm2 jer..smapi skang aku xley lupakan dia..

Tanpa Nama berkata...

nyh bkan 10 tips nk mlupkn keksh hti..
nyh tips mncderakn diri sendiri..
xker gler nmenye nk wt sume tips diats 2??
kang xpsl2 'DICOP ORG GILER'..rse2 yg wt tips nyh pon org gler!!huh..nk lperkn kksih snang je..
berdoa bnyk2 kt allah..insyaallh anda bleh mlupaknnye..
xcye??cbe je..insyaallah..
xcpt lmbt..
xlmbt cpt..
tnggu je la..

farah berkata...

farah..die kje kl...aq nk masuk study kt melaka...mesty die jumpe org lain an???
so aq tepakse gak nk lupe die...walaupun aq btul2 syg die...camne ni???

Anonymous berkata...

susah kn nk lupa 1st love...nk2 1st love tu kene ngn taste kite.
em..tp hny masa sbenarnyer yg leh buatkn kiter lupa kt die slain mendekat kn diri kpd yg Esa

Tanpa Nama berkata...

Hai.... Tlgla aku.... Dhla aku nie still sekolah lepas tu pakwe berlambak2... betulla apa kekawan aku ckp... Aku nie dh putus ngan cinta pertama, aku bercinta dengan org yang lain menggunakan cinta kedua sampaila cinta keempat... Jika, sesiapa yg bca nie tentu kata 'giler'... Sbb aku ada sejarah yg tersendiri, dan sbb apa aku buat mcm tu kat lelaki... Tlgla aku cara untuk melupai jejaka yang bernama Azmi,Roy dan Amran.... Pleaz, sesanggat...

broken heart berkata...

bkn sng nk buat sumer tu..klu sng dh lme aku buat...tp sumer tu ssah...aku syg sgt kt die...die cnta prtma aku..agpn kmi dh lme...almost5 years..tp aku xthan bler rmai pmpuan yg dk gtal nk tackle die...die plak msra n baik ngan smer org...aku pn xtau nk wt cmne...tp now ktaorg dh clash pn..huhuhuhuhu....aku xtau nk wt cmne...wt pape mmg akn ingat kt die...even aku bz mne pn...smer bnda mbuat aku tringat kt die..tlg lah..help me to 4get him...

broken heart berkata...

mgkin sfat die yg tlalu baik mbuat aku trlalu skar nk lpakan die..ssah nk cri yg lain sma ngan die tmbah ngan cara kmi couple pn unik..lg la aku xblh lpakn die...

Tanpa Nama berkata...

mengarot jek...

Tanpa Nama berkata...

ahahahah...lawak gile beb!!tq,apa2 pun..matila aq ,kalau aq gune tips ne..macm mna ni kalau aku tiap ari nampak die,gmbr die pun masih dlm laptop aku..nak padam pon tak sampai hati pulak..sebb nt aku pandai2 pegi cari balik huh!!!banci la aku,,,nak aku lupekan die tp..aku nak minta perhatian dari die!!die,lelaki jenis yang nak menyeksa prmpn..lepas die pakai trus buang...bodoh!!aku benci btl la ma die ne..

Tanpa Nama berkata...

bodoh2 tipz ne!!!huhuhu
mati aq klu ekt tipz nie..
aq da cube berkli2 da..
tp x taw np smp skrg x bly2
crk owg len pn dok anggap owg 2 cm dy gak..
huhu..
ap yg dy x wt kt aq...
sume dy wt..
aq plak cm owg bodoh dok tgu je dy...
ap pn yg dy ckp aq ekt je..
da 4 thn cmni..
hny tuhan yg cmne aq syg n cnta dy..
skrg aq yg nyesal x sudah......
nyesal seumur idop!!!!

Tanpa Nama berkata...

ni suma sinting tau...lupain aja mantan pacar itu dgn ngak mikirin ia terus.....baru pacar mau frust.....kta jalani hdup hepy go lucky....sllu b'sma teman2....kalo borink,buat apa aja tp jgn mikirin si dia.....jgn bilang kta ngak bisa kerna ngak ada yg mustahil....just move on dgn kehdupn kta skrg gitu....tp jgn lar m'benci si dia kerna itu akn m'buat kmu tmbh susa lupain dia.....biar jht mcm mna pn si dia,maafin aja si dis itu kerna suatu masa si dia jg akn merasakn apa yg kmu rasakn....

Tanpa Nama berkata...

kalau 1 office macam mana?

Tanpa Nama berkata...

makrifat je la cre nk lupekan dye..

Tanpa Nama berkata...

Sngg jea . Bru kejapp adex saiaa buadd . Hahaa~

nur ayunni berkata...

mmm aq cuba k

Tanpa Nama berkata...

ye ke

Tanpa Nama berkata...

sakitnya putus kasih.............aku yang putuskan,aku lak yang merana.....x penah aku rasa macam ni...rindunye kat dia...

Tanpa Nama berkata...

ni lg la tk masuk akal,.baik ckp suh bunuh dri je skali,..huhuhu,..bg la jln penyelesaian,..jgn wt lawak bodoh lak,...

Tanpa Nama berkata...

kalau nk lupakan 'sidia' mmang x dpt atau susah. percayalah... ada 1 je care mudahnye, biarkan je...nk nangis?nangis je.nk bunuh diri? x payah kamu p derma organ lagi bagus dpt pahala ,alhamdulillah.tips ni mmang x sbrapa harap-harap ianya mmbantu. ;-)

Tanpa Nama berkata...

zzzzzzzzzzzzzzzzz

Tanpa Nama berkata...

Sibukkn diri dgn prbnykkn smbhyg dan zikir..,Doa bnyk2 supaye dpt pasnggn yg baik..,dan jadi la org yg baik..,

kasyaff berkata...

Hahhaa kelakarlah tip-2 dia neh . taktahn yg hentak2 pale bagai . kunk tak smpai pelaminn ak dibuatnyaa Fb : Kasyaff riann IV . Tweet : @yuierian . Add me SINGLE-2

Tanpa Nama berkata...

hok alooooooooooooo....kumbang bkn sekor lka beb...bngga bkn skuntum..lex jew

Tanpa Nama berkata...

emang siech.. teotix tuch mudah, tpi praktekx zuzah.

Tanpa Nama berkata...

ribetttt,,,dan susahhh,ada cara lain gak yg praktis

Tanpa Nama berkata...

Hahahaaahahaaaaa...lawak giler lah...ni tip bunuh diri ke???

Tanpa Nama berkata...

dah dpt terima bila putus cnta,tp x bole dgr lagu2 jiwang lagu sedih2.msti nk nangis.lg2 nk pegi tmpt2 yg mnjadi kngn semasa bcnta lg x bole.tp bila nk tidur dan bngun tidur teringat kn dia smpai trmimpi2 pdhal dia dh pun ada pgganti dh khwin pun.semua tip dh bt gmbr,no tepon semua dh delete tp still smpan lg brg2 pmberian dia,x smpai ht nk buang.tp aku smpn jauh2 x tgk2.cincin dia kasi je aku gadai.x kuasa aku nk pakai lg.mgkn baru pts ksn nya terasa lg tp dh ptus 1 bln x cntact dh.nama pun pts bt pe cntact lg.apada aku ni.cuma otak aku x bole mnipu.masih ingt dia lg.aku rasa dia pun sama kot sbb aku dgr kwn dia ckp dgn aku gmbr aku dia smpn x nk buang.aku suruh buang.g smpn bt pe.dia ckp tggu dia mati baru org bole buang gmbr aku.gmbr dia slmt dh aku buang dlm tong smph.rasa bnci pun ada.xpe sikit hr lg aku lupakn dia lg2 byk perkara buruk tntg dia kat aku.dia bkn yg trbaik tuk aku.ada hkmah bila putus.wlupun dulu kami cnta bgai nk gila,siap plan nk khwin lg.pnjg sgt.sorry...

Tanpa Nama berkata...

dpt boyfriend muda ,cute,handsome tp perangai x semenggah,kdg2 ok,kdg mnyakitkn hati.masa nk knl mcm2 jnji,mcm2 ayt cintan.itu ini.bila dh brcinta 2 tahun.pts.semua buruk pd pndgn dia.kau kutuk aku.aku kutuk kau.ksudahannya senyap terus.mmg bagus dh lps beban.baik pndg pd hati dn tingkah laku yg baik dr paras rupa.

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.