Luahkan Sebelum Terlambat


Share on Tumblr Kisah ini tentang seorang gadis yang jatuh hati pada teman baiknya yang boleh berkongsi suka dan duka.

Kita gelarkan mereka sebagai Adam dan Farah. Bagaimanapun, Farah tidak pernah meluahkan perasaannya itu, bimbang persahabatan mereka yang sedia terjalin, akan tercalar dengan pengakuan itu.

Pada suatu hari, Adam mendatangi Farah dengan satu dilema. Adam meminati seorang gadis dan meminta pendapat Farah, sama ada dia harus menghantarnya satu kad ucapan. Hati Farah hancur berkecai tetapi dia sembunyikannya. Baginya, kebahagiaan kawan adalah kebahagiaannya jua.

“Adam rasa, dia suka Adam tak?” tanya Farah. “Adam tak pasti, tetapi… mungkin juga,” jawab Adam. “Adakah Adam pasti dia belum berpunya?” tanya Farah lagi sambil di dalam hatinya berdoa si gadis pujaan Adam sudah mempunyai teman istimewa. Adam menjawab: “Belum.”

“Kalau macam tu, teruskan. Itu cara terbaik untuk mengetahui sama ada dia juga sukakan Adam. Lagipun, siapalah yang mampu menolak lelaki seperti Adam,” ujar Farah cuba bergurau dan menyembunyikan perasaannya. Selepas itu, Farah cuba mengorek lebih lanjut daripada teman-temannya dan Adam, siapakah gadis bertuah itu tetapi hampa.

Beberapa hari kemudian, Adam datang lagi. “Perlukah saya membelinya sejambak bunga?” “Ya, Farah tidak pernah terjumpa mana-mana perempuan yang tidak sukakan bunga!’ “Bunga apa yang patut Adam berikan?” “Bergantung, kepada apa?” “Bergantung kepada apa jenis bunga yang dia sukakan dan berapa banyak wang yang Adam ada.” “Adam tak kisah tentang duit.”

“Kalau begitu, belikan dia bunga mawar merah, penjual bunga tentu tahu apa maksudnya.” “Adakah penjual bunga boleh mengirimkannya bersama kad ucapan?” “Ya.” “Kenapa Adam tidak memberikannya sendiri.” “Tak boleh.” “Kenapa pula?” “Adam takut dia tidak sukakan Adam.” Farah menjadi bertambah sedih.

Pada suatu hari, ketika sedang mengemas rumahnya, seseorang telah mengetuk pintu. Sebaik pintu dibuka, seorang lelaki penghantar berdiri bersama sejambak bunga mawar merah yang dikepilkan bersama sebuah kad ucapan. Kad itu berbunyi:

“Sudah lama Adam tertarik pada Farah (lelaki mana yang tidak tertarik pada Farah, bukan?) Namun, semakin kita menjadi akrab, Adam dapat melihat kecantikan dalaman Farah sebagaimana kecantikan luaran. Perasaan Adam menjadi lebih mendalam, melebihi seorang kawan tetapi Adam bimbang untuk berterus terang.

“Adam menghargai persahabatan kita lebih dari segala-galanya tetapi Adam mahu Farah tahu, apa yang Adam rasai di dalam. Sekiranya Farah tidak merasakan apa yang Adam rasai, Adam sesungguhnya mengerti. Adam harap, kita masih boleh terus menjadi teman karib dan Adam berjanji, tidak akan membangkitkan perkara ini lagi. Seolah-olah, ini semua tidak pernah berlaku dalam hidup kita, okey? Hubungi Adam. Adam mahu tahu, apa pendapat Farah.”

Sudah tentu Farah terus menghubungi Adam dan sejak itu mereka menjadi pasangan sahabat, kekasih dan suami isteri yang bahagia sehingga kini. Jadi saudara, hidup ini terlalu singkat untuk kita menerawang dan tertanya-tanya apa yang orang lain fikirkan tentang kita. Pejam mata, tetapkan pendirian dan `go for it’. Luahkan Sebelum Terlambat

52 Komen:

Tanpa Nama berkata...

saya juga pernah bercinta dengan bekas rakan sekelas, jalan lancar walau tak lama tapi the things is…kalau kamu juga menghadapi cinta sesama rakan…go for it.

andai kata ia kandas seperti saya, tak mengapa…just ingat…dia dulu kawan yang mungkin pernah duduk di sebelah kita ketika itu.

ingatlah senyumannya bila dia gembira, sebagaimana dia gembirakan kita dulu. jika sekarang ini senyumannya tidak bermakna, cukuplah tanamkan segalanya dalam kepala dan hati. cinta yang pergi, biarkan ia pergi. kalau ia kembali, ia tetap milik kamu. jangan dirayu pada yang tak sudi, jika dirayu juga…takut jadi simpati semata.

Tanpa Nama berkata...

saya suka dengan tindakan adam. saya juga amat berbangga sebagai wanita farah ambil langkah diam. namun demikian apa akan berlaku apabila perasaan itu hanya dirasai oleh seorang sahaja. tambahan pula, perasaan itu hanya ada pada seorang wanita. bagi saya keputusan itu harus dibuat dan saya memilih untuk teruskan persahabatan tanpa percintaan. wanita yang mampu menahan perasaan adalah wanita yang tinggi pekertinya dan berwawasan. bagi wanita-wanita diluar sana... hidup penuh keindahan apabila ada cabaran perasaan dan lebih bermakna apabila cabaran dapat diatasi dengan keputusan yang bijaksana.

Tanpa Nama berkata...

saya sedang jatuh cinta dengan kawan baik saya yng saya kenal sejak 3 tahun yg lalu..dalam diam saya menyukainya..tetapi saya tak tahu bagaimana dengan dia..saya takut dia reject saya klu saya luahkan...saya x nk dia pergi dari saya..saya rela simpan je perasaan ni..andai ada jodoh, pasti bertemu jua..

Tanpa Nama berkata...

SAYA juga jatuh cinta dengan sahabat baik saja. Dah 2 tahun namun perasaan itu terpendam erat di dalam lubuk hati saya. Namun baru-baru ini, saya mepunyai sedikit kekuatan dan dengan pertolongan rakan baik kami, dia memberitahu apa yang tersirat di dalam hati saya pada sahabat saya itu. Dan semenjak itu, dia seolah menjauhi diri.. malangkan??? pertama kali mendapat kekuatan itu dan akhirnya saya hilang sahabat.....

Tanpa Nama berkata...

Lebih baek pendam dari kite kehilangan kawan sejati..biar ati kita sakit n jgn biarkn kita kehilangan kawan..pendamkan lebih baik luahkan..
taufiq aku dh silap.aku luahkn kau pergi semakin jauh..jauh dari aku..
kehilangan sahabat lebih perit dari kehilangan cinta..

Tanpa Nama berkata...

Saya pun pernah jatuh cinta dengan kawan sendiri juga.Mmg perit masa simpan perasaan tu. lagi perit bila dia minta saya tolong 'adjust' kan kawan baik saya utk dia. Allah aje yg tahu macam mana saya menangis dalam hati. Tapi kawan saya tak dapat terima dia atas alasan2 tiada kesesuaian. 1 hari saya dapat kekuatan utk sms dia utk bg tau apa yg saya rasa.Saya tak berani nak cakap di depan dia. Atleast melalui sms dia tak nampak kecewa saya kalau kene reject.Ayat sms saya lebih kurang mcm ayat Adam kepada Farah. Dan betul, dia menolak saya dengan cara yg paling baik dengan alasan dia taknak khianat persahabatan kami. Itu membuat saya lagi mengkagumi dia. Saya terima alasan tu sbb dlm hati walau saya suka kat dia tapi saya still nak berkawan dengan dia.Saya taknak kehilangan dia sbg sahabat. Tak lama slps tu dia bertunang dengan pilihan dia. Saya sedikit kecewa sbb pada saya tunang dia tu bukanlah yg terbaik utk dia tapi saya tak boleh buat apa2 kerana itu pilihan dia.Saya hanya mampu berdoa yg terbaik utk dia sbb saya sayang dia lebih dari seorang sahabat. Tak lama selepas bertunang barulah dia mengaku yg sebenarnya dia juga menyukai saya lebih dari seorang sahabat. Saya sangat kecewa. Kalaulah dia menyedarinya lebih awal sebelum dia bertunang,mungkin keadaan boleh berubah. Tapi masa dia mengaku tu dia sudah menjadi tunangan org lain. Tapi saya tak beleh terlalu pentingkan diri sendiri. Walaupun saya tak suka dengan tunang dia, tapi saya juga perempuan. Apa akan berlaku kalau perkara itu terjadi kpd diri saya. Akhirnya saya sendiri yg menarik diri. Kalau sebelum ni semua masalah, susah, senang, sedih dan gembira saya kongsi dengan dia, tapi selepas tu semua tu saya pendam sendiri saja. Dan sekarang, walau hati saya sedikit kecewa tapi saya redha dengan ketentuan Allah. Ada hikmah semua ni.Mungkin tuhan nak temukan saya dengan jodoh yang paling baik utk diri saya. Insya Allah

Tanpa Nama berkata...

aku rsa la..
xpyh bcinta ngn kwn baik cz,klu dh putus cinta..
persahabatan xakan tjalin lg..huhu

Tanpa Nama berkata...

memang perit kalau dah admire bez fren sndri. but in my case i know him during std 1. but +now until form 5 i still admire him... until today he disent know eventhough dye tu my fren & niegbour dpn rumah jer..
:-)

Tanpa Nama berkata...

siyezly..
klu kawan kite syok kt kite..
adyaii..ak mmg x ble time la
sob3..
ak bkn nk kecewakn die..
cume cm sape ckap td..
ak x nk khiant our frenshp..siyezly
ak amat sayngkn frenship tuh
sbenarnye..kekadang tuh
ak pn kompius..
ak ne crush ke..sayang ke..simpati ke pe
ak x tau la..
ramai kengkawan ak..
yg beranikn dr nk wat confessn kt ak
ske kat ak..
betape punah nye ati..
gugur nye harapan ak..
ak sayang kt drng s kawan ak
mmg r ak sngle
ak pn x tau r nape ak x ble nk time drng s more
than a fren
camner eh??
ak pn kompius
lg sa2..
ak x nk lukekn ati kawan ak yg len..
i admit..drng mmg bek ngn ak..
ak pn bek n senang ngn drng
if sorng ne..try ak..
tyme ak ble nk time sumone dlm idop..
cmner ngn kengkwn ak yg len??
ak x nk kecewekn drng..
ak x nk drng sdey..
datz da reason y..
ak x time sesape pn wat mase skrng
huhu..
sampi kawan ak yg rapat kate..
"sampai bile ko nk cmni??x kn ko nk cple dngn orng yg ko x penah kenal??x kn sumone in ur life yg nk jd ur partner x kn jadi ur kawan dulu??"
kate2 kawan ak 2 an..
kekadang ble kai gak
tapi ak x tau pe nak wat
ditelan mati bapak,
diluah mati anak
hahahahha
ak kompius la...
i dunnoe wat 2 do...
so..
ak hanya serahkan pade masa..
tengok la cmner..
sape ka insan istimewa e2
yg dapat bertakhta dihatiku
hahaha
ak akan tggu..
tp an..
ustazah ak dulu penah ckap ngn ak
kite klu nk jodoh yg bek
jgn tggu jer
kite kne berusaha juga mencari
aduyaii..uszah ne pn sa2..
lgi ak kompius
ntah la..
ak x tau nk wat pe
maleh nk pikier
huhu~

Tanpa Nama berkata...

hmm...aku penah gak jd cam2...dr kwN n berCinta tp yanG laWaknyEr,time kawaN dLu papE peraNgai die akku leh tima tp biLa berCinta byk lak yG x kenE kt pnDanGan Mata...hUhUhu..
at LaSt kitOrg puTuS, but u nOe what...kitOrg still jD beSt frenZ as b4 smp la diA kaWin laSt mOnth....huHu~

Tanpa Nama berkata...

erm klu korg nk tau aku skrg sdg brcnta gan my best fwen...erm aku mmg xcye msa mule2 cple gan die cz msa aku bkwn gan die dlu kiteorg slalu gduh n ejek mngejek...n aku mmg xcye yg die dh lmer jtuh cnta pd aku...mane xnyer msa aku bkwn baek gan die dlu heboh cite psl die jtuh ati kat sorg awek yg mmg cun mlecun...tp ntah bile plak die twr ati gan awek 2 aku sndiri xtau...n bile die mkin lmer mkin rpt gan aku,aku dpt rsakn yg die nie ad ati gan aku tp aku xnk jd minah prasab cz ku sndiri anggp die mcm kwn baek jer n xprnh nk lbih dr tue...tp xde sape tau bile ati nie tibe2 trselit prasaan cnta kat die...aku cube smbunyikn rsa ati nie...n lastly bile die sndiri ngaku kt aku tntg prasaan die,aku ngah rndh diri mnrima diri die...n skrg dh hmpir 3 taun kiteorg brcnta...bg aku die adlh kwn baek aku n jgk kkasih ati aku...thnx cz sudi mnerima aku seadanyer...

Tanpa Nama berkata...

aku tertarik ngan kisah anonymous yg x leh terima kwn as special one coz aku pun pernah mengalaminya..so aku phm r perasaan dia cmne..tp relax r..aku percaya ble kita berjmpa ngan org yg ditakdirkan utk kita,hati kita akn automatically recognise it as a love..itu yg aku selalu ckp kt diri aku..just wait n see..n jgn lupa utk sentiasa berdoa agar Tuhan berikan jodoh yg terbaik utk kita.

Tanpa Nama berkata...

saya suke cite adam n farah,,,saya skrg tgh dlamun cinta dgan sseorg,,x de sape pn yg tau,,rase bhagia sgt2,,saya hrp prjalanan hdp saya akan jadi sperti adam n farah,,bersahabat,bercinta,dan hdp bhagia sbgai suami istri,,cinta sejati dan cinta pertama saya..mudah2an kekal slamenye.....

Tanpa Nama berkata...

wow..kisah cinta yang pling mnarik..

Tanpa Nama berkata...

Cinta...Saya pun menyintai seseorang.Sekarang dah kira-kira 7 tahun berlalu namun saya masih belum mampu melupakannya...Dan cinta saya padanya hanya terpendam dalam hati...tak pernah luahkan psl dia tu cantik sangat(malu gak nanti kalo dia tolak saya pula yang terluka)...sbb tu saya buat2 tak tahu je...sampai sekarang hati saya masih tertutup untuk selain dia meskipun dia telah pergi dari hidup saya...Benar,kenangan itu indah dan kehadirannya dalam hidup saya suatu waktu dahulu adalah memori terindah dalam hidup saya....

Tanpa Nama berkata...

"sya pon jtuh cinta pd kwn sndiri...km same2 mnjdi partner tuk stu biro..pertama kli jumpa dye, sy slalu ingtkn diri, jgn jtuh cinta even suka pd dye..sya slalu katakn pd diri sendiri..dont drag urself dlm situasi yg xdijangka...nmun sejauhmnana sya mengelak, sya xleh tipu prasaan sya..then in de end i find my self fall in luv ngan dye..sya cri kekuatan mse cti sem bgtaw perasaan sya dia pd dia..then jwpn dia-sy suka kwn ngan awk, tp klu awk nk lebih dr tu, sya xleh bg kptsn...then dia bgtaw sya leh jumpa org yg lebih baik dr dia..ok..pas2 sya rse sedih n hmpa coz cinta sya ditolak..
tp apepun, yg plg menjengkelkan hati saya skarang, km dah xbertegur sapa mcm dulu lg...
sya ada kekuatan nk bgtaw yg sya sukakn dia pon sbb sya xmo jd mcm dulu2...fall in dgn someone tp xsmpt luahkan coz dia passed away in da young age..

mariana berkata...

woww,,,critanya bgs bgt,,,,aku suka dgn apa yg di lkkan olh Adam n Farah,Sepasang Insan yang saling memahami........

emon berkata...

emon..ader bestfriend laki..huhuhu tkt kalu jth cinta ngan dier..nanti friendship dah tak best

Tanpa Nama berkata...

ehm saya de jmpa senior saya pas hmpir 3thun xjmpa..Even msa skolah dlu xpenah bertegur sapa, tp sakng ni bila masing2 da keje n duduk berjiran lak, ada la tgur2 sket..pada 1 masa 2, dia de lauhkan perasaan dai kt saya..tp time 2 saya de bf..pas sy pts ngan bf, dia dtg lagi n luahkan persaan dia.. sy takut nk time sbb sy respect di as my senior. tp dlm ati sy memang suka kt dia..pas 2 kitog be fren jer..after my housemate masuk cmpur hbgan kitorg..senior sy 2 xnk org tau pasl hbgn kami, even kitorg kuar pun, dia pesan jgn bgtau fren..after dat, dai marah sy sbb my housemate serang dia..until now, kitorg xmsg. if terserempak pun, i wat xtau jer.. sbb marah kt dia bt i ni mcm men2...ego lelaki kuat sgt..but untl now, i still miss n luv him..what should i do??

Tanpa Nama berkata...

emmmm,so sweet....AZA AZA FIGHTING...

Tanpa Nama berkata...

sweet siot... .mcam fdam lah pulak.aku pun tingin jg nak rsa mcam ni,tpi aku takde kwan llki sbb aku skul pompuan je.tpi skang ni aku mmg ada ska kat someone yg sucilah katakan .baik orangnya.

Anonymous berkata...

aku rsa la..
xpyh bcinta ngn kwn baik cz,klu dh putus cinta..
persahabatan xakan tjalin lg..huhu

Tanpa Nama berkata...

cinta itu akan hadir tanpa kita meyedari kehadiran nya...x kira sapa pn dia,hati tak kn bleh mnipu dri sndri kerana cinta atu amat suci....

Tanpa Nama berkata...

sy mencintai seorang kwn sy ni..dia byk tlg sy..dan juga baik hati..tapi sy x cukup kuat untuk luahkn perasaan sy pd die..sy ni kurang upaya..takut dia reject sy..tp sy terlalu mencintai dia.....

HiDuP TaNpA CiNta(HITACI) berkata...

bila kita mencintai seseorang tu...cubalah untuk berterus terang...sekurang2nya kamu mencuba walaupun ditolak tau diterima daripada duduk diam2 mencintai org tu,last2 kecawa sendiri....
andai ada debaran dihati,
munkin cinta telah bersemi...
yakinlah pada diri sendiri,
kerana cinta sudah hadir disini...

Tanpa Nama berkata...

hwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......
meleleh da my tears bace kesah2 ni yg same sebijik cam kesah idup aku yg malang nih...
ya Allah...kuatlah aku....
jadikanlah aku manusia yg dpt meredhakan segalanye

:((

Tanpa Nama berkata...

beZz cite nim..patut jd cntOh..tp bleh ke aQ buat???

Tanpa Nama berkata...

fdam mmg insan bertuah..mmg perit pendm prasaan pda bez fren..cm aku ni..semoga dbukakn ati Putra utkku..amin..cintaku hanya utkmu..smpai bile2..

Tanpa Nama berkata...

i pun ada kwn baik...sama study ms college dlu...we all lost contact most 10yrs..nw jmpa balik kt FB..bila dpt jmpa balik so xcited,tp i dpt tau dia dh ada gf..lama juga dia org kwn most 4yrs..bila dgr kecwa gak,tp pendam dlm ati je..tpi kt org still contact&sms everyday..bru2 ni dia mengaku gaduh ngn gf..dia bgi hint klau ada jodoh la ngn gf dia..since tat day,blh dikatakn siang mlm dia msg..kdg2 pgi ms i pegi keje dia call..almost everyday..kdg2 konpius gak..yg dia ni suka kt i ke?even ms sahur pun minta i kejutkn tiap2 ari dh mcm rutin..hmmm....what do u guys think???

Tanpa Nama berkata...

aku jatuh hati dengan sahabatku sendiri...kami memang rapat.. dan x sangka dia juga punya rasa yg sama terhadapku...kami saling tahu perasaan masing2.namun aku nekad untuk pergi jauh darinya kerana dia tunangan orang.dia ada menghalang kerana tidak mahu kehilangan ku.tetapi dalam masa yang sama, aku begitu yakin bahwa dia x kan meninggalkan tunang nya..dan aku juga tidak mahu dia berbuat demikian kerana aku tidak mahu melukakan hati insan lain.demi untuk menjaga hati insan2 lain, aku bertegas untuk membuang perasaan suka padanya..biarlah kami kekal menjadi sahabat.mungkin itu yang terbaik...

sahabatku, aku sentiasa mendoakan kebahagiaanmu.terima kasih kerana kamu sudi menyayangiku..

Tanpa Nama berkata...

ya Allah sesungguhnya aq sayang dya sangat...
tapi dya seorang kawan aq.aq xtahu samaada dya sedar @ wat2 xsedar ngan prsaan aq.aq nak luah tapi aq takut aq akn hilangan sowg kwn wlaupown asanya perit sangat dpemdam mgkin itu yg terbaek dari aq hilang dya wat selamanya...

Tanpa Nama berkata...

benda ni pernah jadi kat saya,,
saya takut hendak luahkan,
sehinggalah sekarang,,
sehingga tiba masa saya penat untuk berharap darinya,,
dan akhirnya hilang lah perasaan cinta,,
hanya menjadi sahabat karib untuk saya,,,
tetapi sekurang-kuranya dia sentiasa dekat dengan saya,,,

Tanpa Nama berkata...

so sweet ...

Tanpa Nama berkata...

mohon keizinan utk share...

Tanpa Nama berkata...

Salam...aq juga penah meminati seseorang..bagiku tertalu sempurna dirinya pada pandangan ku...entah mengapa aq meminatinya..owg nya baik, pandai hensem lagi 2...lagi2 taat pada ajaran dan suruhan agama...x berani aq nak meluahkannya..melihat dirinya yang seperti itu..namun aq heran juga denagn diriku ni..entah kenpa aq selalu doakan yang terbaik wat dia..rasa x sampai hati nak lihat @ dengar keburukan menimpa dia..adakah dia mahu menerima ku...tanpa ku sedari perasaan minat itu setelah lama dipendam rupanya tinbul rasa cinta...adooohhhhhhhhhhhhh...........bagaimana nak ku mengawal perasaan ku ini...tiap kali bertemunya mataku bersinar..gembira sangat..hati ku terus berbunga2, setelah habis persekolahan semuanya terpisah..tapi entah kenapa aq tetap menyimpan perasaan padanya....aq telah mencuba untuk melupakannya...untuk membiarkannya berlalu pergi dari hidupku...namun aq belum mampu lagi untuk merelakannya pergi hatiku rasa sayang betul membiarkannya pergi..bla aq dah mula bekerja..disitulah aq tau akan FS,Tagged..aq cuba untuk add dia kira nak berkenalan lah..tapi entah mengapa dia x pnah nak aceppt permintaan ku...dah banyak jaki aq add..adakah i2 tandanya dia memang x mau dengan aq...walaupun hanya dengan perkenalan..hina sangat kah aq ini....kawan2 apa perlu aq terus memendamkan cinta ini @ bagaimana????

Tanpa Nama berkata...

rupe-rupenye ramai y da lalui situasi "fall in luv w bestfren"..klo ending nya manis,alhamdulillah..klo ending ny a pahit...hanya Tuhan saje tahu betapa berat nye hati ini menanggung,,,,

Tanpa Nama berkata...

Aku pnh gk jth ati ngn member aku sndiri...tp aku pendamkan je prasaan aku ni,satu hari tu,dia bgtw aku yg dia nk ngorat sorg awek ni,mse tu aku kecewa sgt,tp aku sembunyikn prasaan kecewa aku,aku xnk dia tw aku jth ati kt dia,bila aku tgk dia smkin rapat ngan gurl 2,aku pun jauhkn diri,aku xnk khadiran aku mgganggu dorg..dia pnh tnye aku bila aku nak ade pkwe?aku ckp blm tiba msenye,dia pun bgurau ngan aku,dia kata "ntah2 ko jatuh ati kat aku kot,sbb 2 r ko still single kn?"pastu dia ketawa.. Berdebar2 ati aku mse 2,tp aku ttp pura2 cool,aku ckp "ko ni prasan r,x ingin aku ngan ko,aku blm jmpe lg lelaki yg sesuai,relax r muda lg beb..." sampai skg aku still sygkan dia sorg,wlupun hati dia dah dimiliki...bertuah pmpuan tu dpt dia, dia la lelaki yg pling istimewa dlm hati aku..da 2 tahun aku pendam prasaan aku ni,wlupun perit tp aku bahagia menyayangi dia dlm diam...aku btol2 sygkn pshbatn kitorng...aku hrp pshbn kitorg tetap utuh smpai bila2...

Tanpa Nama berkata...

i pun sekarang terjatuh cinta dgn bestriend satu kelas.. dh 3 tahun kenal tp stahun nie bru realized that i love him... i x taw apa perlu buat sbb bila msej ngan jumpa rmai kwn2 kata kami sweet couple, padahal just friend... dia selalu bg hint jgk yg i x tepuk sbelah tngan tp i takot nk terus terang... i takot hilang dia.. dia pun bgtaw kt dia punya roomate yg i nie gf dia tp i rsa tue dia main2 ja... smpai sekarang i snggup simpan perasaan nie sorunk2 tanpa dia taw sebab takot i hilang dia..

Tanpa Nama berkata...

aku pun pernah fall in love wit my bestFriend...pernah luahkan, namun sejak itu dia makin menjauh, sampai ke japan pun dia xinform aku..maaf klu sy bt awk xselesa selama kt bersahabt..

Tanpa Nama berkata...

mcm mne ek nk dpt kekuatan cm 2..??
sdey skrg..sy m'cintai shbt sy..tp xbrni meluahkn..
nnt ibarat perigi m'cri timba pula..
sy pelukn p'tolongan..:(

Tanpa Nama berkata...

sya pun prnah jga alaminya,tapi dia pgi menghilang mambwa dri bsama pesangan kekasihnya, sbaik sja dia pgi dia dtang kmbali kpd sya dn meluahkan prasaannya kpd sya.... ^_^!!!

Tanpa Nama berkata...

sya rsa sedih n gembira!!!!!!!!!^_^*****

Tanpa Nama berkata...

seronok sangat bace kisah adam ngan farah niy,n alangkah bahagia jugak kalo kisah niy terjadi kat sye....coz syer pnah jugak bercinta ngn kawan sendiri tp hubungan niy x kekal lame....sedih rasew....tp papepown we still frenz...syer cukop bersyukur,walaupon syer kehilangan cinta ngn dyer tp syer masih still berkawan ngan nya....:))

Tanpa Nama berkata...

sma pla nma kmi..sya penah wt cm 2..alhmdulilah sya dpt ngan teman sya..tp nma dia azilah bkn farah..haha adam n azilah

Tanpa Nama berkata...

ak dlu pnah sy0k kt kwn sklz ak ni tp dy da adw awek..da 2 tan p0n dy0rg brmdu ksih...tp lst2 bla ak kpel ngn pkwe lma ak trus kwn ak yk ak pnah sy0k ni mnx kpel ngn ak tp ak x tma p0n sbb ak da adw pkwe lawp0n ak ngn pkwe ak d0k ja0h..ak nk stia pd yk 1...smpai mrayu2 dy kt ak..

Tanpa Nama berkata...

bnyak pla yg coup ngan frindhip....best kerrrr????

Tanpa Nama berkata...

sekarang ni aq tngah coup ngan kwn 1 kls tp aq x tau prasaan dea...

Tanpa Nama berkata...

HAPPY ENDING

anggerik berkata...

aku pun ader gak kawan bestfrend laki, dari form 1 lagi kte org rapat... start tu aku mula sukakan die dalam diam.... even kte org classmate mesti duduk sama dlm klas...kwn2, ckgu2 slalu usik kte org, tp aku tau die mmg takde prasaan kat aku.. org tu ader rupe, so ramailah peminat... until now. kteorg masih berkawan.. dan yg paling tak sngka plak dia kawen plak ngan bestfrend pompuan aku... tp aku bahagia tgk kedua2 kawan baik aku bahagia melayari alam rumah tngga...

Unknown berkata...

Terus terang sebelum terlambat,now that's what I like.tapi kadang2 yg bt sakit hatinya kte terus terang lepas tu tx suka plak.

Tanpa Nama berkata...

saya pon perna bercinta seperti korang....... time masa two aq karje kat restorant nor hikmah.,aq dgn dia nie kwan repat sngat aq pon x tahu bole2x nya lah aq jatuh hati dgn dia,,sbp dia nie sngat baik dgn aq,,?? dia selalu main2x dgn aq cubit aq smpi mrah..lepas two aq berinti d tmpat karje aq..aq nak prgi jahu... dan aq x berharap lah yang dia nie bole ingat aq lgi.... satu hari nanti ada org tlpon aq,tiba2x perasan qu lain mcm je nie...ada ke dia yg tlpon nie trus aq angkat pangglan org nie... sekali aq dgar sura nya merip sngt... lepas two dia pnggil nama man.. aq ckp dgn dia aq lah c man..?? hbs two dia ckp btl ke nie c man.yae aq nie............................... <3 <3 <3..??..kmi burak2x lah nie.. aq nie gembira lah sngt sbp aq syg dia... dia trus trang lah dgn aq.. masa two kita kwan kata nya.. sbnrnya time two aq ada perasaan dgn awk bilang kat aq.. yg aq nie sngt gembira mendangarnya..!!!! dan aq jwp lah.. msa two pon aq ada perasaan kat awk juak.. dia trus hppy dngar apa yang aq ckp kat dia.......hehehehehehe???/ dan skrg kmi brcinta,,,,, peace guys............
/////
/ just my prennnn.....

MR.H berkata...

aq xpnah BERCINTA tp aq pernah SYOK kat sowng pompuan nie... aq mmg tkut nak luahkan perasaan aq,sbab persahabatan kteowng da mcm adek bradik da... aq tkut sgt lau aq luahkan at dia,, dia akan jauh kan diri die.. sbab aq pernah nak luahkan tp die mcm elak2 an diri dari aq terus brckp.,, so smpai sekarang aq still kawan ngan die..die pun still single,,. dan aq akan terus try tuk luah an perasaan aq nie...
MR.H a.k.a eipwek

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.