Amarah


Share on Tumblr Ketika kamu melontarkan sesuatu dalam kemarahan, kata -katamu itu meninggalkan bekas seperti lubang di hati orang lain. Kamu dapat menusukkan pisau pada seseorang, lalu mencabut pisau itu. Tetapi, tidak peduli berapa kali kamu meminta maaf, luka itu akan tetap ada. Dan, luka kerana kata - kata adalah sama buruknya dengan luka berdarah. Amarah

16 Komen:

Tanpa Nama berkata...

wew .
dLm bgt tuch kta²...
:)

Tanpa Nama berkata...

uh..kasihan deh yg ngerasa

Tanpa Nama berkata...

tapi mengakui ksalahan dengan bersungguh sungguh itu merupakan suatu hal yang janrang dilakukan oleh seseorang, dan seseorang yang berjiwa besar dia mampu memberikan maaf dengan tulus walaupun itu sangat berat baginya

Tanpa Nama berkata...

amarah,,,,,aku merasainya mungkin kerana ego. aku hampir kehilangan seorang sahabat,,aku amat tersingung dengan kata-katanya....aku cuba menjauhkan diri..tapi tak sangka dia merasa aku yang bersalah dalam hal ini,aku cuba menjernihkan keadaan seperti biasa tetapi tanpa penjelasan dia menyalahkan aku sepenuhnya...maafkan aku sahabat...

Tanpa Nama berkata...

kalau marah tak keluarkan kata-kata bukan manusia namanyer....melainkan bisu...org bisupun bila marah keluarkan suara.....jadi bila org marah kita belajar marah dia balik...sebabnyer bila marah they dont intend to say what they just said....

Tanpa Nama berkata...

cocok tuh buat orang yang bejat...wkwkwkwk...

Tanpa Nama berkata...

die maki kite,
kite maki die balik...
hahahaha...

Tanpa Nama berkata...

Sabaik-baik seseorang itu adalah orang yang sentiasa memaafkan orang lain, kerana memaafkan seseorangadalah sesuatu perbuatan yang mulia di sisi Islam.

Tanpa Nama berkata...

Perasaan marah perlu dihindarkan, jika ada buang ia jauh-jauh kerana perasaan marah itu datangnya dari asutan syaitan... Jika seseorang itu marah pada kita, kita jgn le marahkan dia balik sebaliknya banyakkan bersabar... cara yang paling baik adalah kita senyum pada orang yang sedang marah tu dan beri salam kepada dia, insyaallah orang itu akan reda dari amarahnya..insyaallhah

iekha MZ-Queene berkata...

waw sangat hebat....

i like it...

Tanpa Nama berkata...

cinta...
ada apa dengan cinta
hanya untuk disakiti
hanya untuk di tangisi.
cinta...
memang indah bila dua hati saling mengerti
saling menghargai...
saling mempercayai...
kerana dengan cinta..bisa mengharumkan syurga duniawi...
cinta..
kerana cinta aku bergini..
kerana cinta aku tangisi
kerana cinta aku kesali..
kerana cinta aku dipermainkan
dan kerana cinta aku rebah tanpa haluan.
namun ku temui cinta sejati...
yang kekal memberi...yang kekal dihati
iaitu dia yang hakiki..
ALLAH s.w.t

Tanpa Nama berkata...

cinta hanya sebuah pengertian sajah dimana harus bisa saling berkata iah silahkan, jangan saling egois yang tak hanya melarang jangan!

Tanpa Nama berkata...

gaperlu jatuh cinta seindah yang kita harafkan sekalinya jatuh sakit nanti dan ga enak kaya muka temen gwa(wibowo sugiarto)

Tanpa Nama berkata...

GUE BISA DAPETIN LU>
TAPI GUE GA BISA MELIHAT LU SEDIH>
LEBIH BAIK GUE GA MILIKI LU>
ASALKAN LU BAHAGIA APAPUN GUE LAKUIN>
SEKALIPUN GUE SAKIT & MATI>

Tanpa Nama berkata...

sedih bnget bisa suka sma lu ..
terkadang ketika gw inget sma lu, hanya akan membuat gw marah, tapi ketika gw ktemu sma lu, satu kata marah pun gak bisa gw ungkapan k elu ..
mencintai seseorang tanpa d cintai balik, itu sangat menyedihkan ..

ova_cp berkata...

sakit q rasa jika q mengingatmu, sedih bila kau jauh dari q, namun bila kau ada di sisishqu selalu saja kau menyakitiqu,taukah kau betapa dalam luka yang kau goreskan kepadaqu, tetapi jika kau jauh dariqu memang bisa membuatmu BAHAGIA kan qu lakukan itu untukmu...
namun harus selalu kau tau q selalu SETIA menantimu...

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.