Rahsia Personalti Huruf Pangkal Nama


Share on Tumblr Pemilihan huruf pertama pada nama juga adalah penting. Berikut sebagai sedikit panduan.


A Ramah dan murah senyuman.Mereka juga pandai menyesuaikan diri dalam pergaulan selain bijaksana dan cerdas.Kelemahannya, sangat mudah berasa hati, dan mudah mengeluarkan kata-kata pedas ketika meluahkan perasaan marah. Meskipun begitu marahnya mudah reda.


B Selalu tenang dalam menghadapi masalah yang rumit dan membahayakan dirinya adalah ciri penampilannya.Mereka juga sangat setia dan penyabar, yang menjadikannya amat disenangi dalam pergaulan. Kelemahannya sangat mudah tersinggung.


C Ramah dan pandai berbicara.Ini yang menjadikannya popular di kalangan rakan-rakan. Mereka tidak bersungguh dalam bertindak dan selalu menganggap masalah yang dihadapi adalah remeh.


D Pendiam, bercakap hanya bila perlu. Sopan, berdisiplin dan kuat bekerja. Kelebihannya itulah yang menghasilkan kejayaan dalam mencapai cita-cita. Kelemahannya adalah selalu bimbang dan sukar mempercayai orang lain.


E Pandai dan penuh pertimbangan dalam menjalankan tanggung jawab. Sikapnya periang bila hatinya senang, tetapi suka berdiam diri apabila hatinya gundah dan boleh membuatkan hati orang lain terluka.


F Punya pendirian yang teguh, tidak mudah goyah dan keras kepala.Mereka juga sukar memaafkan.Tidak setia dan amat berhati-hati bila berbelanja.


G Kerap murung dan bersedih hati. Pendiriannya mudah dipengaruhi. Tekun belajar ketika rakannya bermalas-malasan dan sebaliknya suka bermalas-malasan ketika rakannya sedang tekun.


H Mudah simpati, bahasanya lemah-lembut. Tidak pernah melukai perasaan orang lain. Selalu tergesa-gesa dalam melakukan pekerjaan, suka berkhayal dan bercita-cita terlalu tinggi.


I Suka memendam perasaan dan permasalahan. Mereka juga mudah merasa curiga dan cemburu terhadap orang lain. Suka menangis.


J Ramah dan murah senyuman. Mereka juga pandai menyesuaikan diri dalam pergaulan. Mudah merasa ragu dalam membuat keputusan dan tidak tegas.


K Pandai berjenaka. Hari-harinya sentiasa ceria walaupun perasaannya gundah. Kelemahannya suka bercerita rahsia sendiri.


L Ramah dan pandai bergaul dan mempunyai ramai kawan. Tidak suka bergosip dan mencampuri urusan orang lain. Amat berhati-hati bila berbelanja. Kelemahannya tidak menepati masa.


M Pandai dan kreatif, suka kelembutan dan jika dikongkong, mereka akan memberontak. Senang dijadikan sahabat, kerana mereka tidak berkira. Kelemahannya boros dan keras kepala.


N Baik hati dan rapi dalam berpakaian. Mereka suka menghulurkan tangan menolong orang lain tanpa memikirkan balasan. Kelemahannya mudah bersedih hati dan kurang percaya diri.


O Serba boleh. Suka memendam perasaan dan permasalahan serta sukar mempercayai orang lain. Akibatnya ramai yang menggapnya sombong dan suka memilih teman.


P Pandai berjenaka dan selalu ceria. Punya banyak idea dan sangat kreatif. Sering melakukan sesuatu yang belum dilakukan orang lain. Agak pendendam dan boros.


Q Setia dan mudah memaafkan orang lain. Suka meluangkan waktunya untuk kawan-kawan. Keras kepala, sukar diatur dan mudah emosi.


R Pendiam dan bercakap hanya bila perlu. Tekun dengan kerja yang disukai dan bersungguh-sungguh dalam mengejar cita-cita. Suka mengkritik. Dan sukar mengawal bicara ketika marah.


S Pandai dan tekun dalam mengejar cita-cita. Tidak suka pada orang yang suka memungkiri janji.Kelemahannya mudah tersinggung selain sukar menahan emosi. Jika sudah emosi marahnya meledak-ledak.


T Sangat berdisiplin. Selalu mengerjakan sesuatu menurut aturan buku. Tidak suka mengelamun atau bermalas-malasan. Suka menonjolkan diri selain senang gugup, terutama bila bersalah.


U Suka berterus-terang dan menyendiri. Naif baginya merugikan orang lain. Tidak tahan dengan kritikan dan kurang pandai menyusun kata-kata jika berbicara didepan orang ramai.


V Tutur katanya lembut dan pemalu. Pandai meyesuiakan diri.Selain itu, mereka juga pandai menguasai orang disekitarnya dengan cerita-cerita yang memikat. Tidak suka berterus terang.


W Ramah dan mudah simpati. Sikapnya amat menawan. Punya toleransi yang tinggi dan ringan tangan. Keras kepala dan sukar diatur, tetapi hatinya boleh dilembutkan dengan kesabaran dan kelembutan.


X Budi pekertinya halus. Suka melakukan pekerjaan sosial. Mudah tersinggung dan tidak akan berbaik dengan mereka yang menyinggungnya.


Y Pendiam dan tidak suka menonjolkan diri. Ramai menganggapnya sombong walaupun sebenarnya mereka adalah sahabat yang baik. Tidak berani mengemukakan pendapat.


Z Pandai berjenaka dan menyesuaikan diri dalam pergaulan. Suka disapa terlebih dulu dan gemar menonjolkan diri. Rahsia Personalti Huruf Pangkal Nama

36 Komen:

Tanpa Nama berkata...

wah.... tul la. sebijik cam ak nye personaliti. huhu. YANA. Patut la mudah sgt terasa hati.

Tanpa Nama berkata...

kelaka loh..my husband suke menangis kee..huhuhu..xsnagke btl lah..xpi aq btL2 trkene kt aq lah..WAKAH2..

Tanpa Nama berkata...

hahahahahaha
memang kena kot.. orang panggil aku dengan 3 hurup ni... satu F, satu lagi Z, satu lagi J..
semuanya kena...

suratan atau kebetulan

Tanpa Nama berkata...

ermm tul la...nama aku bmula dgn huruf J..mmg mudah rasa ragu utk wt kptusan n x tegas pon...hehehe hby aku lak nama dia bmula dgn huruf M..mmg kalu di wt kwn baik tul, smpi aku yg naik geram, baiknya die ng kwn fuhhh..tp boros tu mmg tul sgt la..kahkahkahkah...

Tanpa Nama berkata...

Hehehe., btol la, my bf A slalu m'luarkan kata2 yg pedas time marah, tp dia marah kejap je, lpas aku buat muka kiut truz dia happy blik... Sayang Azli...

Tanpa Nama berkata...

hahaha....mmmg tul lah...sebijik cam ak...huahua...tang keras klpa ngn ska pemdam perasaan 2 mmg btul2 kna ngan ak...

Tanpa Nama berkata...

huhuhuhu......mmg kene ngn batang idung aku...
owg pnggil aku gne 4 nme..
z,y,n dan b,
apehal sume kene je ngn personaliti aku???
why?why?why?
heheheh......
sejibik ar ngn aku......

Tanpa Nama berkata...

semua koment mmg memberangsangkan..tp sbnarnya allah lagi maha mengetahui sblum hambanya..allah turunkan ilmunya kpd manusia ,so gunakanlah makna anda yang baik ini sbgai contoh..so,xpyh la tuka2 nam anda jd cm mat salleh..keh???ssnguhnya nama anda yg diberikan oleh org tua anda lbh sdap didengar

Tanpa Nama berkata...

yup!!!! tapi nama ku da satu kesilapan... pandai je ckap orang tak setia... setia la ni ku tunggu putus baru cari lain tau... hehehe

Tanpa Nama berkata...

peghh!!!!!!!!!!!!!!awek gua x setia sierrrrrr.
Uwwwwwwwwaaaaaaaaaa........

Tanpa Nama berkata...

ummmm,ELLY...ada btol la jgak apa yg dikata tu..eh,mmg btol pon..tapi diriku xla suke menyuke sakitkan haty owg..hek2

Tanpa Nama berkata...

eh2..sme ar..
ak mmg mudah terasa ati..huhu
mn thu ni..
hehehe...kbtulan je ni kan..ALLAH lagi mengetahui...

Tanpa Nama berkata...

N x betul pun dgn diri aku..

Tanpa Nama berkata...

same2 ngn aq kehh kehhh

Tanpa Nama berkata...

heehee,,,,,sume yg tecatat adalh tentg diriku...tp...

Tanpa Nama berkata...

atoyoai..me ad ske nangis I..kcik2 dlu ad la..2 pun parents yg g tau..huruf D 2 btol..dina..R pun btol..huuhu..

Tanpa Nama berkata...

cm btOi je ar ,,
haha ,,

Tanpa Nama berkata...

hahaha

Tanpa Nama berkata...

hahaha....spe lah hufuf ni ngn personalti aq...

ONE SYUKRI berkata...

btol ke???

Tanpa Nama berkata...

de sikit same..

Tanpa Nama berkata...

sama yang mcm ne 2....bagitaw sikit..hehehehe

dyra berkata...

nak share sikit ekkk :D

Tanpa Nama berkata...

ad la ckt2 yg sme ng psnaliti aq..he7

aNa berkata...

ade yg bt0i..n ade yg xbt0i lngsung..hehe :p

Tanpa Nama berkata...

adA yg sama mcm personaliti aq...ada yg x..hai FATIN nape lah sukar untuk kau memaafkn org..huhuhu

red strawberry berkata...

ska theme mzik ni....lagu ape ye :)

Tanpa Nama berkata...

mmg tol r

Tanpa Nama berkata...

mmg btolla ngn nma sye,hakhakha

Tanpa Nama berkata...

Pangkal A ni memang sifatnya begitu ye.. x pa,walaupun dy begitu..seronok jgk,sbb dy mampu maafkn org len dgn bgtu mdh..suka lelaki sprti itu....

Tanpa Nama berkata...

A saye pun same jugk...baik..i hope,he became my husband

Unknown berkata...

manusia n.....pttlah asyik mrajuk jer.....kena tengking skit dh cam org kena debik kat prut jer...

Tanpa Nama berkata...

hehe mmg btol ker??? aku NHR

Tanpa Nama berkata...

waa..sries.sebijik mcm aku..haha

Tanpa Nama berkata...

hahahahahhaha.....itulah prsonaliti sya...suka trgsa2 dalam mlkukan tgasan...ttapi peramah orangnya gitu...heheheheheheh...inilah sya HISNA AND HIDAYAT...:)

Tanpa Nama berkata...

Ohh . utk Huruf C , x lha sya bpa agree . if for R , sya totally agree 100% . :)

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.