Tuhan Sentiasa Bersamamu


Share on Tumblr
Islamic Quotes

Alihkan matamu ke laut,airnya cantik membiru dan penuh ketenangan,tapi hanya Allah saja yang tahu rahsia di dalamnya.

Begitulah dengan kehidupan manusia, riang ketawa tapi hanya Allah yang tahu rahsia kehidupannya.

Jika rasa kecewa, pandanglah ke sungai , airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang.

Jika rasa sedih, pandanglah ke langit, maka kau akan sedar bahawa Allah sentiasa bersamamu...

Tuhan Sentiasa Bersamamu

20 Komen:

Tanpa Nama berkata...

YAP..TUHAN SNTIASA BSAMA KITA

nuriman berkata...

Naam, ALLAH sentiasa bersama kita dikala kita sedih dan gembira. walau brapa banyak yang ALLAH BERIKAN DUGAAN HANYA ALLAH YANG TAHU APA RAHSIA DSEBALIK DUGAAN DAN RAHMAT YG DBERIKAN.

Sayap Terluka berkata...

bila Tuhan melihat manusia kepanasan, Dia ciptakan angin.bila Tuhan manusia kelaparan, Dia ciptakan sumber makanan dan juga bila Dia melihat kamu tak ada teman, Dia ciptakan seseorang untuk kamu

Tanpa Nama berkata...

amiien

Tanpa Nama berkata...

ALLAHUAKBAR,,,

Tanpa Nama berkata...

Meihat ciptaan Allah menjadikan kita orang yang berfikir. Diri kita yang terdekat, bernafas diberikan nyawa. Kalau semput kena beli alat pernafasan tapi... Allah beri kita percuma. Akan diambil bila tiba masa. Segala puji hanya bagi Allah dan bersyukur dgn pemberian-Nya.

shaiful beribu berkata...

bila Tuhan melihat manusia kepanasan, Dia ciptakan angin.bila Tuhan manusia kelaparan, Dia ciptakan sumber makanan dan juga bila Dia melihat kamu tak ada teman, Dia ciptakan seseorang untuk kamu

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah=)
sesungguhnya allah itu sentiasa bersam hambaNYA..

Tanpa Nama berkata...

sesungunya allah maha besar..
asam kundis asam gelugur
ketiga asam riang-riang
menangis daku di pintu kubur
teringat badan tidak sembahyang..

sang serabut berkata...

aku yakinkan diriku apa yg b'laku terhadap aku ada hikmahnya mungkin bukan sekarANG K'BAHAGIaan ITU DATANG..tp knp semakin hari semakin dugaan mendatang.Aku menangis setiap ari jika aku mengingati perkataan yang kawan-kawan aku ckpkn ..hina sangatkah aku ..aku tahu aku tidak sebaik ciptaan Allah d'dunia.. tp patutkah aku d'hina seperti itu..aku b'sabar menempuhi dugaan ini ..mungkin t'tulis dl\m kehidupan aku ..kebahagian hanya utuk orang lain bkn aku...aku redho dan yakin Allah sentiaa di samping hamba-hambanya yang menangis m'minta belas kasihan dari-NYa..Ya Allah aku dalam kesempitan...

lisa berkata...

ALLAH sentiasa bersamaku..alhamdulilah..

Tanpa Nama berkata...

aku yakin ape yg aku hadapi hari ini ade hikmahnya...

Tanpa Nama berkata...

bersyukurlah dengan apa yang Allah berikan,
kerana Allah tahu apa yang kita perlukan.

Tanpa Nama berkata...

Ya Allah, berikanlah aku kekuatan di kala aku tidak mampu untuk berkata kata dan menempuhi kehidupan pada masa kini dan seterusnya.. Hanya Engkau yang mengetahuinya di sebalik apa yang berlaku. Mungkin ada hikmah yang lebih baik Engkau berikan kepadaku dan tidak pada orang lain.. Ya Allah, berikanlah aku petunjukMu..amin..

Tanpa Nama berkata...

ye....allah akn sntsa akn brsma ngn kta selagi kta taat n x lupakn die..yg pntg kta sntsa turuti ajrnnya spya kta mnjdi mnusia yg brgna di msa hdpn..insyallah...

Tanpa Nama berkata...

jangan bersedih.....allah bersama kita.....

Tanpa Nama berkata...

Dia tetap bersama kita meskipun kita alpa untuk mengingati-Nya....Dia sentiasa bersama kita walau kita selalu melupakan-Nya..Ya Allah...

Tanpa Nama berkata...

sesungguhnya perjalanan hidup kita di dunia ini telah ditentukan olah ALLAH. Yakinlah yang ALLAH sentiasa memberikan yang terbaik untuk kita kerana Dia maha mengetahui apa yang terbaik untuk hamba2Nya...

salju berkata...

subahanallah....

Tanpa Nama berkata...

Apa pun yang berlaku sama ada manis mahupun pahit..yang pasti ALLAH sentiasa bersama kita......semoga kita lebih kuat dan bersemangat untuk meneruskan hidup di muka bumi..ALLAH ini..

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.