Poskad Cinta - Bertepuk Sebelah Tangan


Share on Tumblr

Saya sayang awak
Tapi malangnya awak tak pernah tahu
Saya hanya bertepuk sebelah tangan
Dalam diam hati saya menangis
Melihat awak bersama orang lain


Poskad Cinta - Bertepuk Sebelah Tangan

48 Komen:

Yanna Liyanna berkata...

kenapa kita mesti jadik begitu???

Blackroses berkata...

sebagai perempuan...nk berterus terang pun ssh tak berterus terang pun ssh....bile berterus terang nnt dikatakan perigi mencari timba lak tp bila tak berterus terang kita terlepas lak...habis tu apa lagi yang perlu kite buat??? menanti dan terus menanti sehingga terlepas lagi...ataupun mengaku sehingga dikatakan perempuan yang terdesak???

kalau ikutkan pengalaman sy...dh byk kali terjadi di mana sy menyimpan perasaan sy dan merahsiakan perasaan sy dan akhirnya terlepas....huuhuh

Tanpa Nama berkata...

Tp kadang2 bila kte brterus terang akhirnya melukai diri sendiri juga. Kdg2 terfikir lebih baik tak memiliki hati sebab jatuh cinta hanya akan membuat diri menderita terutama bila bertepuk sebelah tgn. Kdg2 tak mau kita tp layan kita lebih dr kawan.. dan kdg2 cuma cari kita bila diperlukan.. kerana rasa syg dan kasih kte tetap ada utk dia, tp hakikatnya dia tak pernah menghargai kita..namun cinta buat kita jd bodoh, lakukan apa saja atas dasar kawan baik kononnya..sedangkan kte lakukan sbb terlalu syg pada dia, tak ingin lihat dia susah lagi menderita..akibatnya bila di bahagia dgn org lain , kte yg terluka akhirnya....

Tanpa Nama berkata...

x slh, jika prmpn bg taw dlu. at least kte jujur pada dri sendiri. zaman da berubah, lelaki skrg da kurang.....

WoNDerFuLL LoVe berkata...

kenapa kita mesti jadik begitu???

Tanpa Nama berkata...

sedihnye ade dalam situasi ni :(

pEncintamU berkata...

aku...
seorg antra insan yg lemah b'tmu cinta..
bgitu mudah aku ungkapkan kata2 smangat wat teman2 yg kcewa dgn nya,
nmun...
bila aku sendiri adapinya,sukar tuk gmbarkn pedihnya ati..
terseksa menanti pd yg xpasti...
suguh aku amt sygi diriya,
suguih a ku arapkan cinta ini b'sambut,
tapi aku xmampu mluahkan isi hati ni.,..
hingga aku sendri t'kapai2 di dlm ombak asmara yg telah t'cipta dlm atiku!!!!

Curve ofMy LiFe berkata...

sedih..it happen to me..dah gtau ape yg kurasakan..tp tiada sebarang feed back..akhirnya yg teluka diri sendiri...

Tanpa Nama berkata...

KECAWANYE DIRI INI......APABILA MELIHAT ORANG DISAYANGI,MENCINTAI ORANG LAIN

embun_pagi berkata...

mm rasa kecewa.tp alhamdulillah die bgtau sendiri die suka org lain ..dan rsnya die tau yg kite suke die kot..mula2 xleh trime.lg2 org yg die suke tu kwn baik kite sendiri.mcm xbg peluang kt kite yg dah lama simpan ati kt die.tp lm2 jd redha..pasrah..jodoh sume kt tangan Allah..memaksa pon xbole gak..dan baru menyedari kata2 "cinta xsemestinya memiliki" ada kebenarannya..semoga ada hikmah terbesar di sebalik smem ini huhuu

jin berkata...

plg pedih pabila org yg disygi tidak mengetahui isihati dan blh bertemu semula..itulah yg aku rasa...menyayangi someone yg begitu jauh dan berbeza dengan diri ku.....

ana berkata...

btul jgk..
sye pun smpai skrg sye masih m'harap dri die sejak 5thun yg lps, wktu form2.
dri smue rkn lelaki, die bebeza dri yg lain, istimewa bgiku...tpi apekan daya.. aku hnye b'tpuk sblh tgn..

Tanpa Nama berkata...

Kwn sye dh bagitahu lelaki pujaan saya kalau saya sukakan dia,nnti dia ingat kalau saya ni mcm perigi cari timba..tapi sye sukakn dia sangat2...buat malu je...

ueda berkata...

org yg aku sygi adalh berlainan bangsa dan agama dgn ku ...patutkah aku trs memendam rasa ataupun melupakan nya? betapa pedihnya perasaan memendam rasa .........

Tanpa Nama berkata...

Bertepuk sebelah tangan:
' Menjauhi.. hati akan menderita, mendekati.. jiwa akan sengsara'. Apa piihan yg ada bg org bertepuk sebelah tgn ni?? Kalaulah hati boleh dikawal dpd jatuh cinta...itulah anugerah terbaik buat manusia..

Tanpa Nama berkata...

Melihat org yg dicintai mencintai org lain adalah umpama nafas yg tersekat..separuh mati rasanya..betapa pilunya hati Allah sahaja yg tahu.

HaNNa San berkata...

sy pn penh mengalaminya...sy ade bgtau...tp hmm maybe sbb die dh ade org len time tuh..tu yg die reject sy...yg peliknya time sy tnye ade sesape die ske,die ckp takde..tetibe jew die dh couple dgn org tuh...skrg nie die dh clash dgn pmpuan yg die pilih tuh..skrg tak tau la mcmne

Tanpa Nama berkata...

saya pun macam tu jugak sampai sekarang saya hanya memendam perasaan je pd sidia...........tp dalam hati saya, saya takot kehilangan dia,nak wat mcm mane ek

Tanpa Nama berkata...

sebelum ni mmg saya pendam kan sj perasaan tapi trpksa bgtau coz ada problem ngn dia,selama ni dia hnya mempermainkn perasaan sy ja,baru saya sedar dia xdak mencintai saya..sedih2..

bodoh kau berkata...

sedih nya.. sy dpt rsakn sbp sy tgh laluinya.em, mmg sakit.apa lgi bila kta nmpk dia ngorat pmpuan idaman dia 2 dpn mta kta sndri.tpi kena positif.cinta tak boleh d paksa.sy dh try nk ska orq len.tpi hati ni cma nk dya.sedih nyaaa~

ANIS berkata...

Memang btul...kdag2 bila kita jdi jjr akhirnya kita kecewa....knpa slah ke wanita ckp dulu psal hati n prasaan ni????dosa ke......x slh kita berterus trangkn...at least kita x pndam...sye dah bnyak kli pndam prasaan akhirnya sye kcewa....die teramat sye syg tpi die lyan mcm nak x nak jer....tpi sye ttp akan berusaha spaya berjaya...walaupun kcewa tpi sye dah luahkn terplang pda die nak menilainya

Tanpa Nama berkata...

saya dh luahkan apa yang saya rasa,die flirt dgn kawan baik saya.cruel sgt..hati ni saket.tp,senyum jer.lastly,saya gagahkan diri utk menjauhkan diri n memutuskan hub yg tah kemane ni.pnt la nk tarek2 tali.mgkin perasaan tu akan hilang x lame lg..mudah2 an..

Tanpa Nama berkata...

org yg sy cintai,xmncintai sy...
sy stiap mlm brdoa agr cinta ini akn dblas olehnya..
dn bkn brtpuk sbelah tgan...
to my person that i really love..
if u red this...u will know how i really really luv you..
awk sy syg sgt kt awk,tp awk xprrnah pun mrasakn hal yg sma...
stiap kli sy tengok awk,awk wak xtau je..
sy thu sy xlyak untk awk,sy sdor...mybe d mata awk sy ni prempuan yg hina...
insyallah,jika sy dbri kkuatan untk mmpertahankn cinta sy untk awk...sy akn cba prtahankan..skuat yg sy mmpu..
sebab sy syg sgt kt awk walaupun sy thu sy mmg x dcintai..
sekiranya,awk mencintai seorg wanita,dn cinta awk brtepuk sebelah tgn,awk akn tahu apa yg sy rsa slama nie....jka awk kmbli mncri sy,psti sy sdah tiada waktu itu coz sy tlah pergi jauh mninggalkan awk brsma cinta sy dn sekeping ati yg trluka...awk akn mnyesal suatu ari nnti awk,coz awk tlah buat sy cam nie,awk trlalu smbong..sy xmmpu nk ucapkn kte2 nie trus kpada awk coz sy xlyak...lgsung xlyak..
abg.......!!
abg.......
i luv u...!!!!!!!!
cintamu amatlah ku inginkan...
diriku menginginknmu,
ttapi drimu xprnh menginginkanku..
i luv u abg....

Tanpa Nama berkata...

abg ya syg abg..
ya cinta abg..
plezzz r bang
cintailah ya..
walaupun sebesar zahrah..
i love yOu..
ku tahu ku xmamapu mendambakan ati mu...

Tanpa Nama berkata...

hati sy telah brsedia menerima seseorang..sy temui dia.sebenarnya sy telah pun suka dia sejak di ipt..tp waktu itu sy sibuk dgn study dan sy rs dia juga begitu.5 tahun masa brlalu sy temui dia..secara tdk sengaja dilaman facebook. hati sy brbunga kembali..namun akhirnya sy sedar yg sy cintakan dia rupanya.patutlah selama ini hati sy tdk trbuka utk sesiapa..sy memulakan bicara dilaman fb melalui private msg..hari demi hari..sy tahu sy telah jatuh cinta..sy juga tiada alasan mengapa sy begitu mencintai dia..akhirnya sy meluahkan perasaan yg sy simpan..namun..hatinya itu bukan milik sy..kerana ada seseorang telah brtakhta dihatinya. Pd waktu itu hati sy sgt sedih dan kadang kala bila tringatkan dia, sy akan menangis..kalaulah sy tahu hatinya itu telah diisi sudah tentu sy tidak meluahkan perasaan cinta ini. sy tahu dia masih single..namun mungkin ada seseorg yg telah membuatkan dia jatuh cinta..Tapi sekarang sy tak boleh brkawan dgn dia lg krn sy takut hati sy brtambah sedih namun sy telah pun brkata pd dia yg sy takkan bencikan dia dan brdoa agar dia bahagia brsama insan trpilih itu..sy putuskan prsahabatn itu demi kebaikan brsama.mmg malu kan..bila seorg perempuan meluahkn perasaan cintanya tp telah ditolak..entah mengapa sejak akhir2 ini sy telah brtemu seseorg namun..sy takut jika cinta ke dua yg hadir akan terima nasib yg sama.akhirnya sy pendamkan saja perasaan itu..supaya hati sy tidak trparut dalam luka dhati.

Tanpa Nama berkata...

aku meminati dye sejak 2 tahun lalu ketika kami sama2 belajar.. kini kami d tempat yang berasingan.. namun hati ini tidak dapat menerima orang lain selain dye.. namun aku x mampu untuk memberitahu isi hati ini.. at 1st aku nmpk dye kat klas aku terus tertarik mcm itulah cinta aku.. b4 ni aku x pnh suke org mcm aku suke dye.. aku takut berterus terang kerana takut cinta ini bertepuk sebelah tangan,.mmg da x bole nx tngk orang lain sbb bile tngk orang len mesti ingat kat dye..aku x pernah berborak dngn dye... tp mmg x bole nx lupe dye...hnya berharap..tanpa sebarang tindakan terhadap dye...

Tanpa Nama berkata...

kalau la abg angkat aku tahu yang aku syg+nk cube mencintai die...
shamsul kamal...

Tanpa Nama berkata...

"masih menyintai dia walaupun aku tahu aku x kan pernah memiliki dia....bertahun2 aku pendamkan segalanya...aku takut tuk trus trang....takut dia menolak aku...n kami xkan berjumpa lagi...
tp ape2pon, whether aku trus trang atau x, dia tetap pergi dr hidup aku....huuuu...sungguh sedih...
aku berdoa yg aku akan jumpa dia lagi, tp aku hampa...
sehingga satu hari, aku berazam tuk lupakan dia n ikhlas lepaskan dia, alhamdulillah...aku berjaya buang segala kenangan yg ade ngan dia....tp itu semua hanya tuk sementara sje....kerana "aku terlalu cinta n sygkan dia".....

Tanpa Nama berkata...

"kadang cinta terlalu kejam,
menyintai seseorg yg xkan kita miliki....
lalu mengapa ia perlu hadir?
pujangga pernah berkata, kita akan jumpa yg salah sebelum bertemu dgn jodoh kita yg sebenar...."
but, smpi bler utk hati mahu disakiti....perlu kah menjauhi cinta?????

♥nyssamin♥ berkata...

hati nie da selalu disakiti..
salah kah diri ini mencintai n ingin dicintai
p still smpi srg msih hati ini disakiti n dilukai
npe ssh sgt nk melupakan owg yg x mencintai kita???
da bnyk kli try tok lupekan si dia p x boleh..
hatin ini sentiasa mencintai n merindui si dia walupon si dia milik owg laen..."AWK..SYE STILL CYG N CINTAKAN AWK SEPENUH HATI N IKHLAS..LOVE U SO MUCH!!!!

Tanpa Nama berkata...

saya suka die..
tapi saya takut nak meluahkan atas dasar tak mahu perigi cari timba..
tapi, seboleh2ny saya nak die..
suka semua kriteria yang ada pada die..
daya harap satu hari nanti die boleh kata die suka saya..

one peace berkata...

mengapa kita perlu jadi bodoh sbb cinta..??
mengapa kita perlu jadi bangang sbb sidia..
fikirkanlah...sama ada awak semua bodoh atau sidia yg bodoh..
yg mengejar bknlah sidia tetapi.....
kalau btl2 da suka..jdi mcm sye..
berterus terang kpd sidia n cuba mencari yg laen...
cuba mencintai yg laen..kerana sye x mahu dianggap bodoh..:)

A.J berkata...

wah xsgke ade page ni,dpt la kongsi prasaan skt.sy sbnrnye tgh rndu sgt kt dia sbb 2la smpi melalut cr kt internet psl cinta brtepuk sblh tgn ni huhu.hmm sy dh ske kt dia 4 thn dh,stakat ni dia la yg plg lame sy pnh suke.sy knl dia sbb 1 kls mse kt u,hri2 peratikan dia,sukenye tgk dia syum & ketawa,sweet sgt.hbs blaja,lme xjmpe dia,yela dok kt ngri laen2 kn tp sy slalu tgk pic2 dia kt fb,cm desperate je kn haha.mmg klo ikut hati nk je ckp yg sy sukakan dia tp ble pikir yg sy dgn dia cm langit & bumi,sy rse dia tu llki yg agk smpurna dr fizikal & mental & sy lak serba kekurangan,sbb tu sy rse baek pendamkan aje,sy xsggup nk trime kytaan klo dia reject sy,xpela sy tgk dia dr jauh je huhu.tp sy brharap sgt yg dia jodoh sy,sy prnh brdoa bukakan hati dia utk sy,sy doa harap dia akn kontek sy.sdihnye sy rse hidup dgn mgharap benda yg xpasti...

Tanpa Nama berkata...

mungkin lewat mimpi ku bisa memberi :(

Tanpa Nama berkata...

saye suke sgat kt dye..tiap2 ari lam klus asyik pratikan dye....tiap2 ary jnguk profil fb dye...tnggu nme dye tiap2 malam mncul kt chatbox..tp smnggu ade la skali dye on9...tu da kire pluang tuk swye tgur...tnpe mnsia2 kn pluang sye tgur kt chatbox tu btnye khbar..tp pe yg sdih,dye tros offline seakn2 xmao chtting ngn sye..sye msg pon xpnah bbalas..tgur kt klus pon dye wat2 xnmpak...adoiii...seksanye jiwe memendam rase...ermmm,,,mmg btol2 brtepuk sbelah tngan org katekan.,..huhuhu

Unknown berkata...

i like this comment..byk maklumat & pengalaman yg di kongsi..

Tanpa Nama berkata...

semua story lbh kurang same je..nk berterus terang tkt kene reject..kalo pendamkan nanti terlepas..tak tau nk wat camnerkan..mcm sy lak..si die dh bg hint y die bole hdp gan exgf die je..cz exgf die sungguh bermakne wat die.kalo die dpt lek gan exgf sure die takkan mengulangi kesilapan antere mrk.sy y mendegar nie hanye tersenyum n pure2 beri support..pdhal time tu ht sy remuk sgt..sy hanye kwn bek die y bersame-same berjuang di perantauan..sy nie tempat die tok meluahakn segala mslah..agak frust gak,mcm2 sy wat pd die tok meluahkan perasaan pd die..npe die tak fhm isi ht sy..

Tanpa Nama berkata...

bes gak wall ni.....
walau aku tak jiwang tetiba JADI jiwang plak...
hidup aku sebenarnya aku ni mcm tak da perasaan....
aku tak pernah rasa apa itu cinta....tak kenal itu cinta...hemmmm
memang gila kan hidup tanpa cinta(sesetengah orang berfikir mcm tu)......dalam 2 tiga taun ni aku da minat sorang awek tapi dya muda sgt....terlalu muda....tak sepadan dgn aku....dya muda dari aku 9 tahun..setiap ari aku tgok...senyuman dya...suka cara dya berjalan ketawa...stail dya...sekali pandang buat hati terlekat..tapi siapalah aku d mata dia rupa pon tak da manis pon tidak......sekarang umo aku 24 tahun...memg gila kan....btol owg tua2 cakap cinta tak mngenal usia....tak kenal botol kicap n botol cuka....tapi aku tak pernah luah pun takut...takut bertepuk sebelah tangan...biarlah dya dapat buah hati sebaya dya....tak pa janji dya bahagia....hemmm

Tanpa Nama berkata...

kalau la dia suka aku..hmmmm..mungkin diri ini x seberapa

Tanpa Nama berkata...

sampai sekarang pendam perasaan pada urg tu....:)

Tanpa Nama berkata...

hmm, kiteorang satu kelas .kiteorang kawan memang rapat and tak tahu lah macam mane perasaaan tu datang .sejujurnye memang sakitlah kalu tengok dia dengan orang lain kan .tapi takpe demi kebahagian dia. kite kene redha kan. kawan baik syu sendiri bagitau yang sy suka dia. dia ade ckp knpe tk bgtau awal2 .tp sy terpakse ckp semua bende tu hanyalh reklaan semate2 untuk kebahagiaan dia. sy sygg dia sgt. takboleh tengok dia dalam keadaan sedih atau keseorangan. andailah dapat dibagi peluang untuk berterus terang .alangkah bahagianye, sy pon dah cube untuk lupakan dia. tp susah sbb dia sentiase ade di depan mate .sangat merana kalau kite hanya bertepuk sebelah tangan (:

insan yg berharap berkata...

aku cinta kamu..itulah kata2 yg bermain d kotak hati ini. setiap saat, setiap ketika ku menunggu diri mu. jauh di sudut hati, terlalu merindui mu. Tp aku xdpt luahkan kerna aku takut cintaku bertepuk sebelah tangan. aku takut suatu hari nanti aku x dpt menerima kenyataan..lalu aku jatuh, kecewa kerana cinta.aku x pernah jemu menanti dan menanti agar cinta ku berbalas.maafkan aku kerana terlanjur mencintaimu.....

Tanpa Nama berkata...

hehe..ramai jugak yg ada maslah yg sama..sakitkan cinta dalam diam nie..nak luah,takut kena tolak..last2,pendam smpi lebam..huhu..samala ngan aku..minat ngan seorang mamat nie..xtau la cmana leh trsangkut ngan dia..puihhh..nie suma gara kes dari mata turun ke hati..kahkahkah..kisah brmula ketika aku tegur dia kat library (msa tue tak crush lg ngan dia)..tegur sal extension rosak..smenjak dr hari tue,kitaorg slalu brtembung..n pernah skali berbalas senyuman..tp xder perasaan lg..then,ntah cmana akibat terlampau kerap brtembung aku rasa mcm ada feeling lak kat dia..ngek kan..huhu..pernah tny kat kwn,dia sebenarnya da brpunya..aku pun malas la nak lyn org yg brpunya nie kan..jd..let it go je la jwbnya..sehinggala suatu hari,dia ADD aku kat FB!!perghh..hepi gile masa tue..da la malam sebelum tue aku mimpi dia add aku..then bukak2 fb keesokan harinya,mmg betul dia add aku..mimpi jadi kenyataan dohh..huhu..then di snala brmula ceritera cinta aku yg perasan thp dewa..hahaha..terkadang apa yg aku post,dia akan bg feedback..tp,aku terus deny deny n deny..smpila satu hari aku rasa kompom dia pun ada perasaan kat aku..bab pernah skali aku test dia dgn status aku..n dia bg feedback!!..huhu..nak cerita mmg panjang la apa yg brlaku..tp sekarang aku cuba ignore this feeling..bab,lau betul dia suka,dia mesti make an action kan..lau setakat words tp tak buktikan dengan tindakan,smpi bila2 pun tak kan happen..last2..let it go je la..even jauh dalam hati aku still brharap..waduh2..sakitkan..lastly,serah ngan tuhan jer la..kan jodoh kita nie da trtulis kat luh mahfuz tue..kita lari2 mcm mna pun,jumpa gak balik tue..dah2..jangan lyn sgt perasaan tue..ingt tuhan,ingt org yg sayang kat kita..tue parents,adikberadik,kwn2..smpi masa,kita akan jumpa jugak org yg betul2 syg kat kita..hehe..

to my mr.right,where are you??huhu..

Tanpa Nama berkata...

HmmMm..qK PuN mCm kmU jGk..MmNg SkIt Atie RsAnYa kHan??Tp nIe PlinK tRuK...tU pUn mAyBe SlAh aKuE jGk SbB x bGi tAw DiA..dArI AwAl..NoW DiA DaH BpUnYa Dah...InSaN Yg BrTUaH tu SaHaBaT aK SnDrI..sEdIh BtUL..tp X Pa dEmI kWn aK SnGgUp b KOrBaN..kLaU KwN Ak HpPy Ak PuN HpPy JGk..;)Ak aKn sNtIaSa SeYuM wLaU HaTi NiE tERsAkiTi...
To CaPiTaL Z ..AkU SaYaNg KaMu 4 EveR N AfTer..
SoRrY La sbb Ak X dPt tRuS tRNg NgN ko..Ak tKuT hUbUNgn pErShAbAtAn Ku AkN kEcUnDaNg..d SBb kAn HaMbA allAh Yg bErUnTuNg Nie..
Ku kUncI rInDu BuAt MU..kU reLa HiDUP sNdrI..

Tanpa Nama berkata...

Kecewanya takut berterus-terang.ntah napa la mulanya benci.lama2 kenal aku dah jatuh hati...rs pelik.bila jumpa mmg rs nak elak.sebab dia ni jenis yg memilih."high taste".rasa diri ni mcm x layak.hmm..napa la ble jd mcm ni...xtaula kalau dia rs yg sm. Pendamkn ja la..; (

lah fikry berkata...

aku sayangkan dia... aku dah luahkan perasaan kat dia dah pun.. tapi sayangnya dia anggap aku kawan je.. dia pulak jenis yang xmudah menerima cinta, aku cemburu bila aku dapat tau dia ramai kawan lelaki. kiranya dia anggap aku ni sama je dengan kawan lelaki dia yang lain sedangkan aku mengharapkan aku ni lebih special dari kawan dia yang lain.. mulanya aku fikir dia ada simpan perasaan pada aku sebab layanan dia terhadap aku nampak ke arah itu. tapi rupa-rupanya aku sendiri yang salah tafsir. disebabkan kecewa aku decide untuk menjauhkan diri dari dia. semoga perasaan sayang ini akan berkubur seiring waktu. aaminnn...

Unknown berkata...

Dia buta utk melihat cinta aku.Ak thu dia sdikitpun tdk cintakan ak.Biarlahh..Satu hari nanti jika kau dh bhgia jgn cri ak lg.Ak xsggup melihat kau lg..

Unknown berkata...

Teramat sakit.Semakin lama semakin sakit.Kau tdk pernah melihat ak disini dgn hati yg mcntaimu.Ak sedar diri ini hnya dahagakan kasih sygmu yg bukan utk ak.Khairi Azizi ak mecintaimu.😔

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.