Puisi: Qalam Cinta


Share on Tumblr QALAM CINTA

Aku ingin…
menjadi makmum kepada seorang imam…
Aku ingin…
menjadi sayap kiri kepada seorang khalifah…
Aku ingin…
menjadi pendengar kepada seorang dai'e...
Aku ingin…
menjadi seorang mujahidah kepada seorang mujahid...
Aku ingin…
menjadi tulang belakang kepada seorang insan...
Aku ingin…
memberi cintaku kepada insan yang mencintai diriMu lebih dari segalanya...
Aku tidak perlu apa-apa darimu...
memadailah dengan hanya secangkir cinta buat penghilang dahaga...
Aku tidak perlu apa-apa darimu…
memadailah seutas ikatan kasih buat pengikat kita berdua... Aku tidak perlu apa-apa darimu…
memadailah sekuntum sayang buat azimat perangsang diri... Aku tidak perlu apa-apa darimu…
memadailah secebis setia buat pengukuh kasih mesra kita... Aku tidak perlu apa-apa darimu…
memadailah seulas seyumanmu buat bekal pengubat rindu...
Aku tidak perlu apa-apa darimu…
memadailah sehelai gebar hangat darimu buat penyejuk malamku...
Selebih dari itu...
Tidak ku pinta apa-apa lagi darimu...

Nukilan: farah mukhlisa
http://kegembiraanygikhlas.blogspot.com/ Puisi: Qalam Cinta

31 Komen:

ch!natsu berkata...

sgt.. indah.. =)

Tanpa Nama berkata...

bgus2..hehe

Tanpa Nama berkata...

Assalam...nukilan baik...mohon share dgn yg lain...
terima kasih.

Unknown berkata...

shahdunye...<3

Tanpa Nama berkata...

sarange you aLL

Tanpa Nama berkata...

mantep banget ukhti puisix

Tanpa Nama berkata...

perh..terbaik...masuk dgn muzik..lembut gle.

Tanpa Nama berkata...

sunguh puitis kate2 neh...mntak share ya....

syafiq marzuki berkata...

secangkir cekam pengikat kasih...buat mu hanun fatihah

Tanpa Nama berkata...

diem

Tanpa Nama berkata...

ni rasa baik weeeh, syg lak..

fakbio berkata...

akan ku manfaatkan gambir serawak pmberian datukku ntukmu nasrin

Tanpa Nama berkata...

ak ingin menjadi dan dicintai lich marzuki

Tanpa Nama berkata...

adeh tertinggal hanun lak

Tanpa Nama berkata...

berbaju besar, recorder di mulut....aaaargh, betapa kakkoinye engkau wahai abg pik ku syg.

Tanpa Nama berkata...

di bawah pohon lembayu,
ku mngamati wajahmu kasih,
sepoi angin bayu bertiup longlai,
terbau sesuatu yg perit darimu,
u kentut eh hanun,
fak...

Tanpa Nama berkata...

ikhlas senyuman mu,
buatkan ku layu,
manis nye raut wajah mu,
menggegarkan dunia ku,
kaulah ratu,
dlm jiwaku,
oh aie bedz,eh silap..
oh fatiha, ko lah ratu dlm duniaku,

Tanpa Nama berkata...

senyuman manja
belaian kasih abadi
ku hirup haruman segar berbau kasturi
daripada tubuhmu rambut HITAM berseri
tahi lalat di pipi, tanda seri wajah rembulan
rambut berbentuk cendawan, buat diriku jadi penasaran
terimalah kasih suci diriku
jadi peneman di hari yang indah

Tanpa Nama berkata...

Abang di sini tetap menantikan cinta mu wahai adindaku Fatiha...

Salam dari Sendai ke Sendai, abang berharap adinda membaca suratan abang ini..

MmmuaahhH!!!

Tanpa Nama berkata...

oh me in wonderland..
u such a cute gurll..
doesnt know how much i love you..
from yo face i know that im not too much black..
although i dont have a mole..i have lich also tidehunter
which is the best hero i can use..
ohh hanun..dont make me fell lonely..make your choise..musa or me shafiq marzuki..im seriusly like a dead meat right now..shit!!

Tanpa Nama berkata...

bermadah puisi kau..huhu

Tanpa Nama berkata...

AQu INgIN kn KbaHAgIAAn DAlAM cinTA ..SUpayA kEkal kESyuRga BrsaMA..tapI seMUa 2 mGkin KN jadI anGAN2 TnPA BALASaN seBLAH piHAK lagI...

Tanpa Nama berkata...

sapo lagi nk ku ngadu,
demo lari dok senyap sedu,
puah nnti ambo duk tunggu,
hile hari, berganti minggu,

kecut raso hati,
bilo ku denga brito,
oghe hk ak duk nati,
nyo hile di mato,
bagaike ak bermimpi,
gelap gelita,
mudohnye demo berjanji,
tp berdusta....

Tanpa Nama berkata...

asyik tawwa

Mia Bard berkata...

salam.. mohon share..sgt best puisi ni.. tq..

Tanpa Nama berkata...

nice..

Tanpa Nama berkata...

salam..
indah..mohon share utk si dia..

Tanpa Nama berkata...

CINTA A..........NJING

farahanin berkata...

salam.....
ni mmg best jgk la....
seronok...jwanggggggggg......

Nur fatiehah jaafar berkata...

salam....sweet..heheh..nak mintak nak share bleh..??

FaRaLySsA berkata...

eh3..!!!
sajak saye lahh..
wahhh bangge..hihi..
thnx KOLEKSI CINTA...:)

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.