Luahan Hati: Ingatanku Hanya Untuk Dia


Share on Tumblr
Luahan Hati: Ingatanku Hanya Untuk Dia

Luahan Hati


Sejak dua menjak ni, ingatan aku hanya pada dia.
Hanya dia.
Entah mengapa, aku sendiri tidak pasti.
Jujur aku katakan, aku cuba untuk melupakan dia....
tapi ....
Aku tak tahu apa yang menghalang aku untuk terus lupakan dia.

Hampir 8 tahun, ingatan aku masih utuh untuk dia.
Mungkinkah aku masih ada perasaan kasih pada dia.
Entah .....
Aku sendiri tidak pasti.
Tiap kali ingatan aku utuh untuk dia,
Air mata aku terus - terusan mengalir.
Aku buntu, ya aku buntu.

Pernah, aku minta nasihat dari family juga teman rapatku,
Ya, aku amat berterima kasih kepada mereka yang cuba memberi aku sokongan,
tapi malangnya, terkadang aku kuat dan terkadang aku tewas.
Jujur, aku tidak betah hidup jika aku terus - terusan begini.

Ya Allah, kau tolonglah hambamu ini.
Kau tolonglah aku...
Sungguh, aku terasa seksa untuk melupakan dia.

Apakah jalan terbaik untuk aku terus lupakan dia.
Untuk aku lupakan dia.
Biarkan dia pergi dari hati aku.
Aku tewas, aku kalah jika ini yang aku rasa.

Nukilan: Huda
URL : http://nurfarahudahud.blogspot.com

Luahan Hati: Ingatanku Hanya Untuk Dia

31 Komen:

Tanpa Nama berkata...

aq msh cntakn dya...sdeey sngt2 asa...aq nk ya ag...ya ja yg ada lam aty aq skrng...syggggg....aq rndu sngt nggln 2...dya tnggl aq tna sbb...aq x bly tima suma 2...aq syggg sngt2 at dya...bnda yg sngt bsaq aq biarkn dya tngglkn aq...aq sygggg dya...bbbbbb!!!!x gna ddah nk jit..."nasi dah jdddy bubur"...nysl x gna dah...im so sad now...bqu 3 mnggu aq cm neyh..yaallhhhhh.....aq nk s'sog yg bly bg aq x tngat at dya ag....

Tanpa Nama berkata...

tlngggggggggggggggggggggggggg syaaaaaaaaaaa.....sya buntu skng neyh...suma bnda yg sya wat kna...without u dear...i fell thant good im died...i know,im not like some gurl..cntik..but not mee b...

Tanpa Nama berkata...

perlu bantuan sms ke

beta_agus berkata...

[ Penggalan puisi karya: Agus Suarsono ]

Mungkin, aku hanya butuh waktu untuk melupakannya,
hingga pulih luka hatiku.
Atau... aku hanya butuh dirinya, untuk kembali mencintaiku.
Seperti dahulu….
Saat senyum pertamanya mengisyaratkan padaku:
I just love you, I just need you and I will always miss you….

ImanCantik berkata...

mungkin kita ada persamaan...sy pun msh x blh lupakn dia wlaupun dah hmpir 9 thun,

Tanpa Nama berkata...

saat ini aku masih teringatkan dirimu,rindukan dirimu...
mungkin bukan jodoh kita untuk hidup bersama....
aku sentiasa mendoakan kebahagiaan mu

Unknown berkata...

its hard 2 forget him..tpi dia bkn saya punya..die da ade gurl..but saya pendam dlm hati yg saya sukakan dia..:')..mungkin itu yg terbaik walaupun saya sakit menahan rasa ini..saya ttp menuggu hingga tuhan mmbuatkan dia sedar kewujudan saya..amin..

Tanpa Nama berkata...

argggggggggg , knape hr0s bgni . . .
lau da x de jd0h , nk wt cm ne un . . .
plezzz pd ex aq , jgn gngu id0p aq agy . . .
knape saat aq p'lu un c0 , c0 x pnah wjud . . .
npe bwu skunk c0 nk seda . . . .
maaf la, da t'lmbt t0o c0 nyesal . . .

Tanpa Nama berkata...

hoho.merepk!bongok

Tanpa Nama berkata...

dh takdir bagi sesiape yg dh berpisah,,
kite nie hanye dpt merancang,,
but Allah yg akan menuntukannye!!

Tanpa Nama berkata...

aq pon begitu juga..setelah lame aq cube untuk melupakannye..tetapi apakan daya..? hanya Allah yg menentukann segala - galanya..

Tanpa Nama berkata...

uhuhu. . .aq pun mcm toe. .aq x blh lupakan dia. . miss u so muchh

Tanpa Nama berkata...

aqu pn cm 2 wlw pn da lma brpisa tp d ati msi ada nma nya... nta mcm mna nk lupa kn sgala gala nya. ada ka sbb nya dri aqu sndri sbb trlalu syag kn dia atau sblik nya>>>>>>nta ape lagi mo cakap????//

Tanpa Nama berkata...

tak usah kau pikirkan ... semua itu dah kehendak yang kuasa ... berserah diri adalah satu-satunya jalan yang terbaik ...

Tanpa Nama berkata...

cam ne kite nak lupekan somebody 2????ade ke care2 tok lupekan???

insan_terluka berkata...

kite xkan dpt melupakan seseorang yang kite cinta..,cume kite bole simpan memori itu dlm hti kite..,mmng bnyak owg yang putus cinta ingin melupakan seseorang itu..tp hakikat nya kita manusia yang lemah xmampu nk membuat apew2..,hnya berdoa pd AllAH sjh...mudah-mudahan hti kite akan tenang semula...,ikhlas dr aku..,:Shah

Tanpa Nama berkata...

q tak prnah mmpu mlupkan dy ,krna dy bintang dihidupku
q tak pernah bzaa mlepazkan dy prgi krna dy satu2x bintang yg sangat qcinta ... mudah ntuk mgatakan q mlupakan muu tpi hati tak mmpu untuk mngtakanx ...

Tanpa Nama berkata...

aku suke kan die tp syezly wlaupown aku daa jmpe some one nih tp ingatn ku ttp pd die..tp die x pnah nk bg respont tok aku,sdng kn die taw aku suke die..!!!
knape sumerr jd mcm nih..!!

Tanpa Nama berkata...

sy msih syg dy cma dy jer lm aty sy.....
sy msih brhap dy kmbali pd sy
pasaan syg n cinta sy cma utk dy

Tanpa Nama berkata...

kerana hanya memikirkan dia terus2, hati ini kadang kala seperti mahu bertindak kejam..

Tanpa Nama berkata...

Ingatanku hanya pada dia, tapi dia telah pergi meninggalkanku buat selamanya di dunia ini. Air mata bergenang,menitis, mengalir, semuanya telah kurasa. Hari ini ulangtahun perkenalan kami yang ke-7...dia pergi meninggalkanku sekelip mata dalam kemalangan jalan raya, meninggalkan aku bersama anaknya yang belum tahu apa2..

Tanpa Nama berkata...

Aq cme sygkn seorng sje .. dlm haty aq ad swg aje .. aq skt x ksh wlupn dy x sygkn aq,dh bnci gn aq , aq trme je sume itu .. aq ttp sygkn dy , aq ttp cntekn dy .. aq x ksh dy nk cpel gn owg len ke ble dy pts gn aq .. jnji dlm aty aq hnye ad dy seorng sje .. ble aq dgr lgu yg dy bg (PUASKAH/PUJAAN HATI) ! msty aq trngt at dy .. tpi aq hnye mmpu brsbr sje .. aq dh jnji dlm hdup aq !! aq ttp sygkn dy seorng sje wlupe pon trjdy .. xpe la .. ap yg dy dh wt aq dh maafkn dy .. (awk ble awk dh hlg jgn lupekn sye, sye msh sygkn awk sye akn trme awk blk) *awk sye nk gtwu yg ^SAYE TRLALU RINDUKAN AWAK^….*

Umie Zyzumie berkata...

Dengan mengingati Allah,hati pasti akn tenang..so,byk2 ingat Allah smoga stiap mslh dpt diatsi dgn ketenangan...insyaallah...

Kahwin berkata...

Alhamdulillah, aku suka entri ini.. Bagus2.. :)

Tanpa Nama berkata...

mlupakan sseorg mmg sulit , apatah lagi bila dya sndri yg mmaksa kita utk mlupakan dya . bilaa kmu ingin dya dlm keadaan yg slmat , brdoa laa spya dya tidak apa2. utk m'nnangkn aty , ingat allah . ada allah yg mnemani mu di saat2 sedihh .

fed berkata...

dan aq...aq terpaksa mncoba lupakan dye....

Tanpa Nama berkata...

Hampir 9 tahun juga aku menuggunya.Tapi mungkin juga salah aku tidak meluahkan isi hati...

Tanpa Nama berkata...

perasaan tidak dptd paksa..mungkin ada hikmah mgapa dan knapa ia trjadi..

Tanpa Nama berkata...

sungguh sakit bile berada dlm situasi perpisahan..lagi2 berpisah dgn insan yg disemat dlm impian hdup kita..tp kene kuat...sbb dia lbh diperlukan oleh org lain....moga kita diberi kekuatan..amin

Tanpa Nama berkata...

situasi ini juga berlaku dlm hidupku.. aku sendiri x tau..knp sukar untuk buang perasaan ini.. sedangkan mgkin dia sedang bahagia, bergelak ketawa dengan kehidupan baru dan insan baru.. aku redha jika ketentuan suratan takdir dia bkn untukku.. tp, mgapa rasa ini masih bertapak d hati.. perkara yang sangat mnyakitkan perasaan adalah melupakan seseorg yg kita cinta..lagi2, bila kita perlu melupakan dia krana itu prmintaannya... ;'( walaupun bertahun kutunggu dengan janji2 kesetiaan.. akhirnya ini yg aku dapat..

Tanpa Nama berkata...

Aq syg nazatul..........
Walaupun dia pernah menyakitkan hati aq,aq rela
aq xnx kerana aq merajuk hubungan dg dia renggang......
Tapi dia tipu aq,aq xsnggup nx mrah dia......
Aq biarkan dia tipu aq,aq rela hati aq nie disakiti..aq rela dia bahagia...............
Nazatul<3............

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.