Tip Kejutan Untuk Kekasih


Share on Tumblr
Tip Kejutan Untuk Kekasih

1. Berikan hadiah ketika bukan hari jadinya atau ulang tahun hubungan kalian. Dia pasti tidak menduga dan benar-benar terharu.

2. Beli barang idamannya, dia pasti akan menghargai usaha keras kamu memenuhi impiannya. 3Kirimkan kad istimewa yang kamu buat sendiri sebagai tanda ingatan. Lebih dramatik kamu boleh tinggalkan kad ini di dalam keretanya atau pos ke rumahnya. Cara ini mungkin konvensional tapi amat menyentuh perasaan.

4. Bagi si gadis, kamu boleh buat kejutan dengan membelikan dua keping tiket perlawanan akhir buat si dia dan teman baiknya. Manakala jejaka pula, hadiahkan pakej spa kepada kekasih dan teman baiknya. Kejutan ini akan membuatkan dia berasa bangga memiliki kekasih yang memahami dan menghargai temannya.

Tip Cinta

5. Lari daripada kebiasaan. Misalnya jika selama ini kalian gemar bersiar-siar apa kata sekali sekala, kamu membawanya menonton wayang.

6. Kamu boleh merancang parti istimewa buat si dia. Lakukan kejutan ini bersama keluarga dan temantemannya.

7. Jika kamu mempunyai hubungan baik dengan keluarganya, apa kata kamu turut serta percutian dengan keluarganya. Si dia pasti gembira dengan kehadiran kamu.

8. Masak makanan kegemarannya, kamu boleh ajak dia makan bersama atau kirimkan bekal ke pejabat atau rumahnya. Kejutan ini ringkas tapi amat bermakna buat dirinya.

9. Tanpa pengetahuannya, tempah baju yang sama tema warna untuk majlis atau perayaan istimewa seperti Hari Raya, Hari Kekasih atau sebagainya.

10. Kemunculan kamu secara tiba-tiba ketika dia menghadapi detik penting seperti perlawanan bola sepak. Berikan kata-kata semangat kepadanya sebagai tanda sokongan, pasti dia berusaha untuk memberikan persembahan yang terbaik dan mendapat pujian ramai.
Tip Kejutan Untuk Kekasih

39 Komen:

Tanpa Nama berkata...

salam,, sya eiqa.
sya nak tanya beberapa soalan kerana perkara tu akn sya lakukan.tapi sya bru terpikir tntng sesuatu ni.iaitu, tntng pemberian barang kepada pasangan kita.ada org kata jgn bg bju pada psangan kita kalau nak kekal.ni kerana mereka berkata warna bju tu akn pudar begitu juga dengan cinta kita yg akn pudar.tapi sya denagn couple sya nak bg bju.patut ke sya percaya?..

Tanpa Nama berkata...

Tu Tergantung Kepercyaan kita msing2,stiap brang pasti akan berubah,misalkn,kasut lma2 akan koyak,benda yg gelas2 lma2 akn pecah,klau itu scra logika.karena biasa orang tua kepercyaan msih ikut adat.

Tanpa Nama berkata...

hy,
blh gabung kan..........
menurut q.......
klau ingin cinta nya utuh n abadi....
jgn lah mncintai seseorng dengan si2 baik,ke tampanan.
n kekaya nya.....
tpi cba lah mncintai nya dri sisi buruk nya......

Tanpa Nama berkata...

hello, jadikan cinta adalah warna hidup kita, sebab kapan saja dan dimana saja, hidup kita akan di warnai oleh berbagai keindahan apa saja yg ada di sekitar kita. termasuk warna warni cinta itu sendiri.....

Tanpa Nama berkata...

pg pmilik blog nieyh..tanx sgt2...sy amat2 hargai lg2 tips no 8..sy ase nak buat mlm sok tok si dye...sy buntu..sy hrp si dye sudi trma hdiah sy yg ikhlas...walau dye bkn milik sy lg..tanx sbb bg sy idea !! love u !!

Tanpa Nama berkata...

hello,saya nak bertanya beberapa soalan,, teman saya enggan ungkapkan perkataan cinta, tetapi dia sangat mengambil berat tentang saya...jika saya lakukan perkara di atas adakah dia tau yang saya sangat mencintainya...????

Tanpa Nama berkata...

bagaimana nk taw yg cple sy jjur love pd sy

Tanpa Nama berkata...

oo.. now i knw.. hehe

Tanpa Nama berkata...

ade tip yg laen dr yg laen ta ?? tip ney slalu dah uat ...

Tanpa Nama berkata...

tlg aq agi pening ni x tau nk wt surprise la?? if boleh nk wt lain dr yg lain...tlg la....

Tanpa Nama berkata...

tlg laaaaaaaaaaaaaaaaaaa pening3!!!

Tanpa Nama berkata...

aduuuhhh.. nyentuh banget ya... bner2 jadi inspirasi dah... n jadi pengetahua juga wat kita

tora berkata...

trima kasih atas tip ini,..
mdah2an pembaca tdk jmu nk baca tip2 cicinta

Tanpa Nama berkata...

x berani

Tanpa Nama berkata...

thank cngat2 sbb bgi tip kt orng...

Tanpa Nama berkata...

salam , saya syima , saya nak bagi hadiah ape ye untuk kekasih saya ?? bant saya , hari ulan tahun dia 3 hari je lagi ni :(

Tanpa Nama berkata...

Boleh bagitau x,apa motif jika saya menghadiahkan kekasih saya teddy bear yg amat disukainye??

Tanpa Nama berkata...

nak tanye boleh x?ape hadiah,or something yg x payah kluar modal byk..tapi mampu buat kekasih terharu?smpai mnitis air mate?selain drpd kad ucapan?

dodo berkata...

so pastii

Tanpa Nama berkata...

boleh jgg tipsnya..

Tanpa Nama berkata...

binguNg...dya t ndg ska yg gni,,trz gmane lah

saraf kejepit berkata...

mkasih tipsnya bgus og ..

Kompresor berkata...

tipsnya oke ..

motivator indonesia berkata...

bleh di cba nie

Security Services berkata...

salam kenal ya, emm aku sih biasanya beliin barang kesukaan dia kalo pas ultah aja hehe

Tanpa Nama berkata...

Tlg bg idea untuk kjutan hari jadi bagi sirang laki yg pnas bran..
Pning lhaa x tawu nk wat cm ne.. X lame lgy besday dy da nk smpai.
Bajet aku 300 jee..

Battery Diagnosis berkata...

wah makasih ya tipsnya

motivator indonesia berkata...

ide yang bagus

Parking berkata...

mau aku cobaa ah

Cross Tee berkata...

boleh juga nih

Percetakan Jakarta berkata...

terimakasih ya

Alat Berat berkata...

semoga tipsnya berhasil

Furniture Jakarta berkata...

boleh dicoba nih

Web Design Indonesia berkata...

keren

pressure gauge berkata...

bagus sekali

pompa centrifugal berkata...

langsung praktek :)

Unknown berkata...

Saya cadangkan jam yg comel sebagai hadiah : )

http://www.muslimchoices.com/?s=1&p=jam_kekanan_nano

Nurul Razmira berkata...

Saya cadangkan beri si dia bunga ros yg wangi dan cantik baru dia terpikat.

Unknown berkata...

Ada kalanya kita perlu terima. bahawa ada orang yang di ciptakan untuk ada dalam hati kita. bukan dalam hidup kita. '''

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.