25 Tips Untuk Kekal Bercinta


Share on Tumblr 1. Jaga Penampilan Diri, Kerana semua Orang Suka Dengan Kekemasan & Kecantikan, Persepsi Pertama Adalah Sangat Penting & Jangan Tonjolkan keburukkan Anda Pada Awal Pertemuan.

2. Ikhlas dalam Memulakan Perhubungan, jangan Malu Untuk Jadi Diri Kamu Sendiri, Bukannya Berlakon dan Berlagak Seperti Orang Lain yang Akhirnya Akan Menjerat Diri Sendiri

3. Ketika berinteraksi dengan si dia, jangan lupa menggunakan bahasa tubuh seperti gerakan tangan, renungan mata dan tunjukkan minat ketika si dia sedang bercakap.

4. Sentiasa Berfikiran Positif, Datang Untuk Bertemu Si Dia Dengan Penilaian Yang Kosong Dan Tidak Curiga, Dengan Berfikiran Positif Anda Lebih Mudah Menerima Seseorang.

5. Ketika Anda Berinteraksi Dengan Si Dia, Jangan lupa Menggunakan Bahasa Tubuh Seperti Gerakkan Tangan, Renungan Mata Dan Tunjukkan Minat Ketika Si Dia sedang Bercakap.

6. Elakkan Mengguna Perkataan Berunsur Negatif Seperti (Saya Tidak Suka). Lebih Baik Bercerita Tentang Kesukaan Masing - Masing. Gunakan Ayat positif Seperti (Saya Suka).

7. Pada Pertemuan Pertama, Jangan Fokuskan Perbualan Tentang Masalah, Kesibukan Kerja Dan Sebagainya. Si Dia Tidak Datang untuk Berasa Sedih, Maka GembirakanLah Si Dia.

8. Jangan Kedekut Dengan Kata Pujian, Berikan Pujian Seikhlas Hati Anda Tapi Jangan Sampai Berlebih-Lebih. Anda Boleh Memuji Warna Bajunya, Rambut, Kasut Dan Sebagainya.

9. Tunjukkan Yang Anda Mengambil Berat Terhadap Pasangan Anda, Tolong Dalam Perkara - Perkara Kecil Seperti Mengangkat Beg, Membuka Pintu. Ini Menunjukkan Yang Anda Prihatin.

10. Jangan Bersikap Sombong, Sebaliknya Jangan Abaikan Unsur Humor. Ini Memberi Tanda bahawa Anda Boleh DiDekati Dan Bersikap Terbuka Untuk Menerima Hubungan Baru.

11. JIka Kekasih Anda Melakukan Kesalahan, Beri Dia Peluang Untuk Memberi Keterangan. Mungkin Dia Ada Alasan KUKUH Atas Perbuatannya, Jangan Sampai Anda Yang Malu Sendiri.

12. Apabila Anda Melakukan Kesalahan, Jangan Malu Untuk Mengakuinya. Ringan Mulut Untuk Mengucapkan Perkataan Maaf. Tunjukkan Keikhlasan Dan Jangan Sekali-Sekali Mengulanginya.

13. Cari Waktu Yang Sesuai Untuk Membincangkan Masalah. Persekitaran Atau Iklim Komunikasi Yang Baik, Dapat Mempengaruhi Perbincangan Dan Kaedah Penyelesaian Masalah.

14. Ketika Membincangkan Sesuatu Masalah, Jangan Gunakan bahasa Tersurat. Lebih Baik Berterus-Terang Supaya Pasangan Anda Faham Akan Perkara Yang Hendak DiSampaikan.

15. Jangan Terlalu Menunjukkan Yang Anda Adalah Sangat Baik & Sempurna. Dengar Dahulu Penjelasan Kekasih Anda, Walaupun Dia Bersalah & Lebih Baik Bersikap Merendah Diri.

16. Ketika Membincangkan Sesuatu Masalah, Tumpukan Kepada Masalah, Persoalan Dan Jalan Penyelesaian, Bukannya Dengan Menyalahkan Atau Menunding jari Kepada Sesiapa.

17. Jangan Sekali-kali Membandingkan Kekasih Anda Dengan Orang lain, Terutamanya, Bekas kekasih Mahupun kawan-Kawan Baik Anda, Seolah-Olah anda Lebih Mementingkan Mereka.

18. Semua Orng Mempunyai Ego. Hormati ego kekasih Anda Dan Jangan Merendahkan Ego Kekasih Anda Dihadapan Orang Ramai. Jika Dia sedang Marah, Lebih Baik Berdiam Diri.

19. Gunakan Daya Pujukan Yang Tinggi Semasa Menangani kekasih Yang Sedang Merajuk. Gunakan Kata-Kata Dan Janji-Janji Manis. Tetapi Ingat! Jangan Menabur Janji.

20. Setiap masalah Harus Diselesaikan, Bukannya Ditinggalkan Degan Alasan (Lupakan Saja). Suatu Hari Nanti, masalah Itu Akan Berbangkit Dan Membawa Masalah Baru Yang lain.

21. Biarkan semua kenangan pahit itu berlalu kerana di sebalik itu pasti tersembunyi hikmahnya. Bersyukur atas ujian ini menjadikan kita lebih tabah dalam kehidupan.

22. Gunakan ganti nama yang mesra anda & diri sendiri. Panggil dia dengan Nama yang lain daripada yang orang gunakan. ini memberi keistimewaan kepadanya.

23. Kekasih anda juga mempunyai rakan-rakan. Oleh sebab itu, saling mempercayai dalam hubungan adalah penting dan jangan terlalu mengongkong dalam kehidupan sosialnya.

24. Ajaklah kekasih anda melakukan aktiviti rekreasi bersama-sama, seperti berkelah, bermain boling, jogging dan sebagainya. Aktiviti seperti ini dapat mengeratkan hubungan anda.

25. Dekati hobi kekasih anda , dan cuba melibatkan diri dengan hobi tersebut. Ini akan mengeratkan hubungan anda kerana anda mempunyai aktiviti yang dapat dilakukan bersama. 25 Tips Untuk Kekal Bercinta

76 Komen:

Tanpa Nama berkata...

Coupling is prohibited in Islam!

Tanpa Nama berkata...

i x tau bcinta la... ..)

Tanpa Nama berkata...

islam so hotzzzz.....,

Tanpa Nama berkata...

tapi dlm islam boleh bercinta
huhu..cinta antara suami istri la...

Tanpa Nama berkata...

betul 3x.. cinta setelah menjadi suami isteri yang sah adalah cinta sejati..

Tanpa Nama berkata...

tapi..kalau cinta hanya dtg dr sebelah pihak bagaimana cinta itu nak menjadi sejati...

Tanpa Nama berkata...

kadg2...hnya sebelah pihak yg berusa untuk menyemarakkan CINTA..namun seblh pihak lagi terus diam dalam egonya...

Tanpa Nama berkata...

terdapat satu masalah dalam percintaan iaitu kite tak tahu sama ade sebelah pihak itu menyukai kita atau tidak...itu terjadi kpd seseorng

Tanpa Nama berkata...

adakah membiar kan pihak seblah dulu bertindak ataupun dari pihak kite bertindak terlebih dahulu? dari segi buatan nye yg layan seperti kawan biase... .

Tanpa Nama berkata...

cinta memerlukan pengorbanan..
tpi pengorbanan biarlah yang berbaloi..

Tanpa Nama berkata...

emm lay bg pndgn x? sy ade loa awek nie,, die bg sy jaga hp die.. then bile sy bc msg sy npk msg dr classmate sy sendiri... laki la... bunyi nya mcm awek sy nie mintak gmbar kwn sy 2.. sy da bebincang tp xde pun kata putus... bleh tlg sy x? please....

Tanpa Nama berkata...

np dia nk bg awk pgag hp dia..?
awk couple ke ngn dia..?

Tanpa Nama berkata...

lalalalala

Tanpa Nama berkata...

cinta x semestinya selalu indah...kita yg harus menjaga & menilai cinta itu sebaik mungkin...
hargailah cinta d sekeliling kita...
~wah...bermadah sakan...XD~

Tanpa Nama berkata...

ntah la..
hargai cinta selgi ada..
huhuU....

Tanpa Nama berkata...

cinta plu lah b'landaskan islam...jaga batas2 pergaulan tww......

Tanpa Nama berkata...

klu camtue, awk jmpa la classmate awk tue. then tnya la ap hub awek awk ngan dia..mnta dia trus trg..

Tanpa Nama berkata...

x smestinya klau couple ni akn berkekalan dn diaggap cinta sejati.. percintaan kdg2 mmerlukan pengorbanan.. biar tkdir yg mnentukan sgalany.. klau kta btol2 cintakannya..pasti ada jodoh.. smua perkra yg berlaku pasti ada hkmahnya..

Tanpa Nama berkata...

kadang2...tgk org bercinta,kite rase nak bercinta.tapi hakikatnye,bercinta ni ada pasang surutnye...hatta cinta suami isteri pun begitu.bagi lelaki yang cepat bosan di luar sane....jgn lah terlalu ikut hati,kesian lah sikit kat kaum hawa yang banyak berkorban n bersabar....

Tanpa Nama berkata...

tapi klu kita yg nk mgalah, n kne percaye kat org tu. nti kita yg tertipu. okey, mmg kita dga alasn yg kukuh? tpy klu dye yg tipu kita? cmne lak? kita percayaa kat dye. tpy dye? so bule terangkan ta cmne?

balqis berkata...

bg tips2 tersebut..so apalagi praktik lah

Tanpa Nama berkata...

cinta itu bukan mencari seseorang yang perfect tapi seseorang yang boleh melengkapkan hidup kita

Tanpa Nama berkata...

xth cmne nk terangkan pasal cinta nie...terlalu complicated rsnye...kite rs kita da wat y terbaik, jg hub. 2 tp org xnmpak pengorbanan kite 2...xhargai...2 y lebih perit..

ina berkata...

sedih tgk pasangan lain...tp aku??? ntah la...

Tanpa Nama berkata...

tak mungkin ku bercinta lagi...
hati ini telah ku lemparkan entah di mana?
akupun tak tahu...........................

Tanpa Nama berkata...

Seindah ~

Tanpa Nama berkata...

blh kew kekal law ikut tips nie...
law die bkn jdoh mrana jgu akhirnya..
btul x sy ckp..
kdgkala ad btlnya jga..

Tanpa Nama berkata...

walauapapun i syg u

Tanpa Nama berkata...

saya sayang kan kekasih hati saya coz dier baik sangat2 ngan saya

Tanpa Nama berkata...

leh bagi tip x,saya selalu gaduh ngan pakwe saya ats sebab kecil je,saya taknak putus ngan dia bab saya sayangkan dier tapi saya selalu wat dier marah dan sakit hati

Tanpa Nama berkata...

cinta bagi aku.....sangatlah complicated....
macam bf aku yang selalu cemburu gile2......
sampai aku rase baik dye ikat je kaki aku ngan kaki dye....

Tanpa Nama berkata...

xtau nk ckp ape

Azzrinsha berkata...

lumrah percintaan biasa ar mcm2 dugaan.cm aku gak.bru 2 tahun mcm2 mslh dtg...tp walau apepun aku tetap bersyukur dengan Tuhan dapat laki mcm dia...hehehe...

Tanpa Nama berkata...

sye pnyer msalah ialah...sye bcinta dgn ssorng gurlz..sye mncintai nye spenuh aty sye tp dye mcm x mghargai pgorbana yg sye lakukan...dye kta kcian dkat bkas pakwe dye...sye sruh dye bkple blik tp dye x mau...dye kta dye pnyer lg prasaan syg dkat bkas pakwe dye tu... sye x tau lg nk bt mcm mna...sdangkn bkas pakwe dye lnsung x ingat kat dye...bkas pakwe dye bpura2 ingt kat dye dgn msj....lelaki mna tidak cmburu bla dpt thu makwenye bmain msj ngan lelaki lain....plez bg pndangan....

Tanpa Nama berkata...

susah nak mencari seseorang yang ikhlas dlm bercinta

Tanpa Nama berkata...

bodp!
jangan libatkan agame dlm percintaan boleh x!?
memang bodo la
benci aku org kuat agame nie
tembirang jak lebi

Tanpa Nama berkata...

orang yang kata jangan libatkan agama dalam percintaan nie terlalu biadab....
lebih baik tarik balik....
kurang hajar tahap iblis laknatullaah.....
apakah agama islam tu tak sempurna lagi ka .
mungkin orang nie terlalu pentingkan kebebasan sehinggakan mengenepikan agama . kamu nie agama apa ?

Tanpa Nama berkata...

jodoh terbahagi kepada tiga :

1)jodoh yang datangnya dari takdir ilahi . ini bererti jodoh yang datangnya dari sebuah percintaan yang di restui ilahi dan ibubapa . inilah yang dikatakan jodoh yang sebenar .

2)jodoh yang datangnya dari jin . ini bererti salah seorang dari pasangan tersebut tidak dapat memberi keikhlasan dalam percintaan sehinggakan salah seorang daripada pasangan tersebut terpaksda menggunakan jin(santau) untuk mendapatkannya . kalau boleh , hindarilah jodoh seperti ini .

3)jodoh yang datangnya dari iblis dan syaitan. ini bererti pasangan tersebut terlalu gelojoh dalam hubungan percintaan sehinggakan berlakunya salah laku . akhir sekali terpaksa berkahwin sebab kena tangkap basah . mungkin jodoh seperti ini ibubapa terpaksa merestui mereka . oleh itu , hindarilah jodoh seperti ini .

Tanpa Nama berkata...

~selamanya~

naito_okizawa berkata...

cinta,bleh djual beli,kasih sayang sukar dcari,awek bleh dcari ganti,ttpi mane nk same,cinta prtama..

Tanpa Nama berkata...

mcm mne kalu org yg kte syg 2 lbih sygkn kwn2 dye drpd kte sendri...ermm..mcm mne kalu dye da beterus terang xsyg kte cm kt

intan berkata...

betul...

Anonymous berkata...

saya sayang kan kekasih hati saya coz dier baik sangat2 ngan saya

nia berkata...

cinta memg indah wlau ada psang srutny...btol x??

Tanpa Nama berkata...

saya sygkan sgt2 kt tunang saya,tp nk dekat kawin ni sy selalu majuk.sbnye die tlalu pendiam..dl xksh tp skang ase sunyi sgt sb xbyk berborak..tp y bgusnye ble sy membebel,die xmarah,die wt mke xtau je n senyum...xleh nk gaduh..

Tanpa Nama berkata...

ye...la 2

cahaya_raja berkata...

cinta amt indah apbla ada prsaan hormat-menhormati sesama pasangan...................
susah utk mencari wanita seperti ini.....
ku harap dapat mencari wanita yang kuat pegangan agama
kerana mnsia kini susah utk melawan sahwatnya....
berkasih-sayanglah selepas berkahwin
krn lebih indah & bbas drpd maksiat
ingatlah org y bercinta sblm prkwnan ialah org fasik..
krn sudah tau ia satu dosa,knp masih dekati lagi

Tanpa Nama berkata...

hehhhh

Tanpa Nama berkata...

btl jg kata sdara
sy br tahu sy trgolong drpd o y fasik
tp sy brksih syg bertujuan utk berkahwin?

cahaya_raja berkata...

jk saudara brniat ke arah itu adalah diharuskan dlm islam
tp adakah anda mampu utk berkahwin?
haram apabila tidak mampu dan tiada syahwat trhdap kekasih anda.
janganlah tlalu lama dng hubungan y tidak t'ikat dgn apa-apa.
moga2 km dpt mengekalkan hubungan kamu dlm ikatan y halal...

Tanpa Nama berkata...

inilh y dpgil nsiht y ikhlas..
i like you.
TQ very much....wauuuuuuuuuuu

Tanpa Nama berkata...

sy ad seorang teman lelaki... dy bek.. xpnh nk wt bende yg malampau... stkt cium,pgg tgn biasa lakn mn ad kksh x pgg tgn,ciuk2.. tpu la.. mslhny skrg dy kuat majuk... bnde kck blh jd bsr.. nnt da angn dy mrh2,maki2 sy.. sy sbr je.. sbb sy knl dy dkt 3thn.. nnt lme2 dy mntk maaf,pjk sy blik.. sy xpnh mrh2,maki2 dy. klu sy wt mcm 2 dy yg angn blik.. sy stia ngn dy.. biar la sy dskiti.. ble dy duk dlm ksnyiaan dy msti ingt sy.. slame sy ngn dy sy xpnh nk tnjk muke mrh2.sy snym je.. biar la dy nk mrh2,maki sy.. dy akn sdr pe yg dy wt.. kmi pnh terpsh kjp sbb sllu gdh.. dkt 2 bln dy xkol,mct sy.. sy yg mct,tpn dy.. sbb sy cyg kn dy.... sy gndukan sore dy,glak dy,snyman dy...sy tbh hdpiny.. ati sy sllu diprmainkan.. npe????? sy xpnh skti ati seseorg ble dy bek ngn sy... tp dy dsebalikny... dy yg trbek sy pnh jmpe.. hormat org tua..dy caring psl sy.. sy xthn ble dy nek angn.. semua prkataan yg dy keluarkan dr mlut myktkn ati sy... thanks..

Tanpa Nama berkata...

sya x skew single..

Tanpa Nama berkata...

herm ley cyew kew?????????

Tanpa Nama berkata...

sy ad awek,tp kteorg berjauhan ,sy amt mencintainye,dye pun amat menyayagi sye,sy dh cpl dgn dye 1 thn ,kte org jarang jumpe,mslh yg sy hadapi ialah ,awek sy xpnh bwak sye jumpe dgn fmly dye,setiap kali sy sruh krim slm kt ayh n ibu dye,dye smpikn tpi dye ckp kwn,fmly dye tau sy cpl dgn dye,setiap kali sy nk jmpe dye alasan yg dye bg takot ibu mrh...kadang2 sye rase kecik hati,seolah2 fmly dye x suke sye brkwn dgn ank dye,sye klu bleh nk jmpe biar la ayh n ibu dye tau or nmpk di dpn mate dye org sndri...sye selame ni byk bersbr memandangkn awek sye sedang belajr,plse bg sye nasihat agar sye bleh trus bertahan dgn situasi ni.....

Tanpa Nama berkata...

cinta yang diadun bersama titipan kasih sayang yang bersulamkan Agama adalah cinta aku kepadanya,..walaupun dia tidak pernah menerima aku sebagai kekasihnya............aku tetap menyanyanginya dan harus bersikap positif dan harus dapat mengawal kecerdasan minda agar anasir lain tidak terus bertakhta dikala aku berduka,..dengan itu,..ini sekadar tatapan sebagai peringatan buat insan sang pencinta wanita yang sebenar,.........dan pesanan buat diri sendiri...

cintajodohkahwin berkata...

cinta tak salah tapi yang salahnya bila ianya disulami dengan hawa nafsu..

hati yang lara berkata...

cinta???ak terjerat dlm percintaan.Ak menyintainya.. ttp dia adalah milik org lain...Namun ak tetap menyintai dia.. ak sagup bermadu kasih krn terlalu cintakan dia.. salahkah tindakan aku ini...????

hati yang lara berkata...

insan yang aku sayang...terima kasih kerana sudi hadir dalam hiduku..ketahuilah,ak xpernah membenci dirimu.Aku bersyukur krn Allah telah pertemukan kite..ak amat menghargai dirimu, walaupun kite xmgkin bersama janganlah kita akhiri dengan permusuhan,aku redha andai ini adalah ketentuen Ilahi.Namun ak harap kau tidak melupakan kenangan yang kite cipta.Aku rasakan baru semalam aku berada dalam pelukanmu... namun sudah sebulan kau membebaskanku tanpa permintaanku...

(*zULIzA*) berkata...

ku sygkn cinta..tp,setelh ku gunakn tips2 ni..mcm x mnjd pn..prtapa sedhnya ati ni..selama ni cinta slalu mmberiku ksunyian shje..ku slalu brdoa dn mghrap pd cinta akn mmberikn ku kasih syg dn kebhgiaan..sdah lma cinta xhbungiku dn lma xketemu..ku sgt rndukn cinta...

abdul adhim berkata...

cinta [ cuma ingin nikmati tubuh anda] hati hati lo

idharegina berkata...

tips ini sangat bermanfaat bagi kelangsungan hubungan Q dengan My Husben, semoga bisa ditepapkan dalam rumah tangga. terima kasih

Tanpa Nama berkata...

cinta pada Allah adalah cinta abadi..jika baru berkasih da bole pegang,cium..bodohlah perempuan yg merelakannya..sebab cinta yg bertunjangkan nafsu..takkan sebahagia mana..hmm percayalah..

Tanpa Nama berkata...

cinta dan kasih sayang lelaki mungkinkah berubah2. setelah 14 th bersama ...kenapa masih ada benci dan dendam !!!!akhirnya mahligai yg dah beranak pinak pun berkubur !

Tanpa Nama berkata...

mngis sye tengok nie. .

Idylela Maya berkata...

mohon share ya? :)

Tanpa Nama berkata...

bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla ...........

Tanpa Nama berkata...

cam mna yah? sya xpena ada pnglmn b'cinta , sya xsangka yg kwn sy rpanya ada feeling kt sya , apa yg sy hrus lakukn? sedangkan sy sendiri keliru dgn perasaan sy . sya patut accept or reject? mna lgi elok? ~

Tanpa Nama berkata...

tanpa kesetiaan,cinta x akan berkekalan.ada seorang lelaki yg syok kat aku dan dia telah meluahkan perasaannya terhadap aku.tpi sya x dpat menerimanya bcoz he is not my real love konon la.aduh..jiwang nyerr.tapi,utk x buat hati dya sakit,sya cuma anggap dya sbagai abg angkat sya..dan sya fikir,itulah jlan yg terbauk bwat sya..hehehe..dari StacyAnna adi.

Tanpa Nama berkata...

hmmmm....dalam percintaan ini kadang2 leh wat kita nekad tuk wat pa je jnji dpat bersama slamanya, ada tu wlaupun da tau kkasihnya curang mc gak mmprthanakan hbungan cinta tu, snggup dimaki hina oleh mna2 pihak dmi cintanya dan meletakkan maruah diri dibawah cinta.. sanggup hadapi stiap detik yng mnyakitkan ati dan sbgainya smta mata krna cinta.

sis chris berkata...

Emmmm....klau kte cye kt dy 100% xgna klau dy xcye kt kte...sis dha bnyak kli brsbar dgn dy...tp,skli p0wn dy xhrgai...c0z 0f that,sis putuz kn aje rlati0nship kmi....lgi bguz cam 2 dripda clalu dilukai n terluka ...k0rang yg tgah frust d cne 2,sbar lha ye...jgn pla truz nax bnuh dri...msh bnyak lg j0d0h kt luar 2...klau mati awal,xda gne,bkn dy bleh kmbali lg p0wn...s0,truzkn hdup n bktikn kte bkn 0rg yg lmah n mdah ptuz asa....i supp0rt u all....never give up guy'z......hehehehehex.....

Tanpa Nama berkata...

saye suka kt lelaki ni sebab dia hensem tapi dia dah berpunya .dulu pernah lah ade orang bg surat cinta kt saye tapi saye buat x kisah .dah ramai dah oarang suka kt saye tapi same je saye buat x kisah pastu bil;a saye suka kt orang tu saye rasa malu pulak .heheeeee

Tanpa Nama berkata...

aku tak kisah bila orang suke kt aku aku wt deee je

doktor pakar cinta....... berkata...

aku ade bagi sesuatu kat seseorang pastu dia tu heboh kat cikgu menyampah betul kat orang bagi tau terutama sekali kat thn6 geram!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

tolong satu kan ku dengan nyer

Tanpa Nama berkata...

saya ad 4we kmi da lme bersama da nk msk 6thn...kmi prnh brpsah dsbbkn fktr2 trtntu nmun tuhan msh panjangkn jodoh kmi wlaupun kmi skrng sbuk dgn krja msng dan jrng bertmu..tp dsbbkn sbuk dan jrng brtmu tu la mnguatkn lg rasa sayang dan rindu kami berdua..smpai skrng wlau ap pun badai yg mlanda kmi tetap dpt mnyelesaikn mslh kmi dgn pnuh ksh syg dan brbincang dgn elok..kami harapkn agar jodoh kmi kkal hingga akhr hayat..amin3..

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.